memebuy23buy

Pienet autoaiheiset kysymykset VI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dualfun
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Ovipahvin takana kosteudensulkumuovi paikallaan/kunnolla kiinni ?
    Hyvin tyypillinen vika tämän sukupolven autoissa. Solumuovi pettää alhaalta butyylinauhan liimauksestaan ja lasia pitkin valuva vesi tulee korimuodon vuoksi siitä suoraan sisälle.

    Vinkkinä, älä yritä liimata vanhaa uusiksi. Se ei pysy kauaa edes lämmittämällä. Oikea keino on repiä vanha butyylinauha pois ja vaihtaa kokonaan uuteen yhtenäiseen saumaan.

    BMW 83222159535
    Last edited by Dualfun; 17-08-2023, 08:08.

    Leave a comment:


  • konsumies
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Ovipahvin takana kosteudensulkumuovi paikallaan/kunnolla kiinni ? Oven tai lasin tiiviste rikki ?
    Kiitos, näistä on hyvä lähteä liikkeelle!

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by konsumies View Post
    Meidän likka käytti ekaa kertaa pikapesussa oman e87 116sensa - kuulemma saippuavettä ilmaantui kuskin penkin taakse jalkatilaan. Mistä voi johtua? Ei ole kattoluukkua ja oli kuulemma ikkunat kiinni...
    Ovipahvin takana kosteudensulkumuovi paikallaan/kunnolla kiinni ? Oven tai lasin tiiviste rikki ?

    Leave a comment:


  • konsumies
    replied
    Meidän likka käytti ekaa kertaa pikapesussa oman e87 116sensa - kuulemma saippuavettä ilmaantui kuskin penkin taakse jalkatilaan. Mistä voi johtua? Ei ole kattoluukkua ja oli kuulemma ikkunat kiinni...

    Leave a comment:


  • isolohko
    replied
    8hp keskusteluista ja projekteista kimmokkeen saaneena havaitsin, että N52 + 8hp yhdistelmää tehtaalta on ilmeisesti saanut: f10 528i non-EU, f25 xDrive28i ja e84 xDrive28i? Lieneekö lähellekkään oikein?

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Originally posted by Rattiukko View Post
    Pitäiskö laittaa aihe pystyyn "Autot joissa perusasiat kunnossa"?
    Listasta tulee kovin lyhyt jos kriteerinä on kovin paljon 2000-luvun alkua uudempi kippo, varsinkin jos haluaa jotain edes etäisesti mielenkiintoista eikä vain umpitylsän Toyotan tai VAGineen.. Jo yksin suoraruiskutus tuntuu bensakoneissa hautaavan toiveet mistään perusvarmoista 300000+km ajomääristä ilman isoja remontteja aika tehokkaasti.

    Onneksi 2000-luvun taitteen autoja riittää vielä hyväkuntoisiakin, niissä on jo kaikki oleelliset mukavuudet mitä osaa kaivata (ja harrastajat värkkäävät lisää, esim. BlueBus), eikä sitä valtavaa määrää ajoa haittaavia ja häiritseviä ”varusteita” mitä nykyautot ovat pullollaan. Ovat vieläpä huomattavan paljon paremman näköisiä ja näppärämmän kokoisia kuin nykyiset virtahevot.

    Leave a comment:


  • Rattiukko
    replied
    Merkistä riippumatta vaikuttaa siltä että kaikessa säästetään ja jos jollain autolla 200tkm yli pääsee ilman suurempaa remonttia niin ihmettä lähentelee. Pitäiskö laittaa aihe pystyyn "Autot joissa perusasiat kunnossa"?

    Leave a comment:


  • kebu
    replied
    Näitä juttuja taas.... Monta nelikkoa ollut ja ilman vikoja päässyt. Vai onko sitten käytöstä kiinni, kaikenhan saa rikki. Huollettuna kyllä ihan tinaa ole. Muutehan nämä bemarit hajoaa tasaisesti koko ajan.

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    On tässä vuosien varrella huomannut että aina näissä jotain korjattavaa on, täytyy vaan osata kiertää ne pahimmat ja kalliit viat.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Höpö höpö. Ei se jakolaatikko nyt niin paska laitos ole, ja jos siihen ongelmaa tulee, niin niille löytyy ihan Suomen maalta korjaajia. Eikä kunnostettukkaan maltaita enää maksa. Tuon ikäisissä bemareissa sata muutakin paikkaa mikä voi pettää, eli jokatapauksessa pitää se touhu tonni olla sukanvarressa. Jos näiden korjaamista pelkää niin kannattaa ajella taksilla.

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Näin vähän pelkäsinkin, täytyy siis odotella sopivaa takavetoa.

    Leave a comment:


  • Kräki
    replied
    Originally posted by Jarger View Post
    Mistä kohtaa paskaa? En nyt ihan ymmärrä mitä haet takaa tällä :think
    Kaikessahan se ilmeisesti,kun ihan täyttä paskaa🤣

    Leave a comment:


  • Rattiukko
    replied
    F-sarjassa taitaa olla jotain jakolaatikko ja vetarimurheita, mutta rahallahan niistä selviää. Ilmeisesti kuitenkin hieman heikompaa tekoa kuin E-sarjalaisen neliveto.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    Kaikki henkilöautojen nelivedot on täyttä paskaa. Ne on kuin mitoitettu mopoautoon. En ottaisi sellaista kuin takuun alaiseen autoon ja silloinkin vain jos takavetoa ei ole tarjolla.
    Mistä kohtaa paskaa? En nyt ihan ymmärrä mitä haet takaa tällä :think

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by |foder| View Post
    Kuinkas hyviä tai huonoja alkupään F koristen nelivedot?

    Muistelen nähneeni täälläkin sileitä jakolaatikon booreja jne.

    Lähinnä alkupään F07 nelikkona vaihtoehtona.
    Halvemman pään takavedot käyty katsomassa ja ne on pois suljettuja vaihtoehtoja. Siispä hintaportaassa ylöspäin ja vastassa onkin jo nelikot.

    Tykästyin kovasti kyseiseen korimalliin. Ulkoisesti ei mikään kaunein kukkanen mutta ne tilavat sisätilat saivat haluamaan kyseisen korimallin. Kolmoset on jo nähty, niihin ei mahdu kuin puutarhatontut.

    Nelikko, varma uhka vai orastava mahdollisuus? :think

    Kaikki henkilöautojen nelivedot on täyttä paskaa. Ne on kuin mitoitettu mopoautoon. En ottaisi sellaista kuin takuun alaiseen autoon ja silloinkin vain jos takavetoa ei ole tarjolla.

    Leave a comment:

Working...
X