Kyllä. Ootko koettanut löysätä iskarin mutteria noin paikallaan, lähteekö nouseen silloin? jos se jotenkin jää kanittaan, ei kai tuossa oikeen muu voi olla, siis jos ei mikään elektroniikkajuttu vaikuta, tai tukivarret itsessään. Vakaajakaan ei oo varmaan solmussa?
Pienet autoaiheiset kysymykset VI
Collapse
X
-
Iskarin mutterin kun löystää, paineet karkaa pussista (yläpää). Alapäästä kun irrottaa, ei pysty laskemaan renkaalle, eli kuormaa nousulle. Irrallaan kyllä meni ilma pussiin ja nosti ihmisen ilmaan kevyesti (tietty, kun ei ole oikeasti kunnolla painoa vastustamassa).
Elektroniikka ei vaikuta, laitettu painelinjat ristiin ja edelleen vain samat kulmat nousee kuin ennenkin.
Iskari oli irrallaan käsissä, liikkuu mielestäni normaalisti. Ei ainakaan takeltele tai muutoin tunnu poikkeavalta.
Kun auton nostaa nosturilla ylös, viallinen kulma pysyy maassa ongelmitta kunnes jousto loppuu ja kaikki renkaat nousevat ilmaan samaan aikaan. Eli ei sen puolesta näyttäisi tukivarretkaan aiheuttavan ongelmia.
Kaikki varret näyttää suorilta ja saman näköisiä kuin toimivallakin puolella.
Takaiskuventtiili pussin kyljessä ei pitänyt painetta kun letkun irroitti, laitoin tilaukseen. Tuskin vaikuttaa mutta ilma kulki molempiin suuntiin vastustelematta ja jäi vuotamaan paineet nollaan kun painelinjan irroitti.
Odotellaan osaa ja tällävälin ilmottaudun noitakouluun kevään pikakursseille.Last edited by |foder|; 04-05-2025, 09:53.Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
Loitsujen tavauskurssi hieman auttoi. Uusi takaisku saapui. Irrallaan puhaltaessa, ilma ei halua liikkua läpi oikein mitenkään. Autossa paikalaan olevat pystyy puhaltamaan paineilmalla läpi, toki vain toiseen suuntaan. Noh kokeilin kuitenkin pakkalleen ja AVREKDVRA! Auto nousee jokaisesta kulmasta ylös omin voimin.
Muutaman euron takaisku sekotti koko systeemin.Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
👍 1Comment
-
Puhutaanpas muista merkeistä välillä. Ford tietäjiä paikalla? Potilas on vm.2011 Ford Focus 1.6bensa. Sähköt kadoksissa. Eli autoon pääsee kakella, lukot siis aukeaa. Samalla syttyy parkit, normaalisti. Vita-avain lukkoon ja virrat päälle, niin ei näy mitään. Ei virtoja mittaristoon, eli pimeänä. Eikä tällöin myös starttaa, kun avainta kääntää. Akku on täydessä iskussa, eli virtaa on. Mutta kun akun navan irrottaa vaikka vartiksi, niin sen jälkeen kaikki toimii kuten kuuluukin .Autolla siis pääsee ajamaan normaalisti.
Ajon jälkeen kun sammuttaa, niin lähtee hyvin käyntiin. Mutta kun auto on ollut sammutettuna vaikka 10min, niin sama virtojen katoaminen iskee uudelleen. Missähän on bitti vinossa tai mikä rele/boksi oikuttelee.
Comment
-
Muistaakseni nuista oli mittaristoja hajoillut. Google kertoo ainakin korjauspalveluita tarjoavista yrityksistä, joten kysyntää taitaa olla. Kahdella tutulla on hajonnut. Toki en satasesta mene, mutta häikkää niillä oli mittareissa ja huollossa kävivät.E65 745d Individual -07
Ex:
E39 530dA Touring M-Sport -02
E39 528i Sedan -00
Vikakoodinlukua oman osaamisen rajoissa.
Yhteydenotot YV.
Comment
-
Mittariston voi luultavasti itsekin kolvailla. Juotokset tärisee ajan kanssa irti. Tuossa videon alkupuolella kolvaillaan https://m.youtube.com/watch?v=s_SMEynen-Q
Comment
-
Tuossa videon autossa mittariston joulukuusi vilkkuu. Kyselemäni tapauksen autossa mittaristo on täysin pimeä (vian ollessa päällä). Akunkengän "isolla resetillä" sitten huilin jälkeen toimii taas. Toki voi se vika mittaristossakin olla eri oireilla.
EDIT. kuukkelia ja juutuupia nyt selailleena täytyy todeta, että tyyppivika tuo mittariston hajoaminen Fordeissa. Syynä juurikin nuo kylmäjuotokset. Kiitos vinkeistä.Last edited by Heguli 31; 17-05-2025, 18:30.
Comment
-
Aiemmin kun puhuin vahan päälle pinnoitejuttuja.
Selvittelin ja lueskelin.
Ei onnistu, ainakaan kovin hyvin ei pitäisi onnistua.
Vahan pinta jää aina enemmän tai vähemmän "rasvaiseksi", joka heikentää oleellisesti keraamisen pinnoitteen tarttuvuutta. Jos saa aikaiseksi jonkin pinnoitekalvon, se irtoaa suhteellisen pian.
Eli hyöty jää nollaan.
Asia ratkaistiin: perusteellinen pesu, pienpoisto, raudanpoisto, kalkin poisto, 1-step myllytys, rasvanpoisto, pinnoitus.
Tuli aivan tolkuttoman hyvä.
Ei tässäkään asiassa voi oikoa vaikka kuinka olisi aika kortilla ja yrittäisi päästä oikoen nopeammin. Tietyt asiat tehdään syystä tietyllä tavalla.
Last edited by |foder|; 20-05-2025, 10:46.Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
👍 2Comment
-
Comment
-
Kuivumista on syytä välttää ehdottomasti. Ja auton syytä olla kuiva ettei aine laimene liikoja. Suihkuttaa vaan tarvittavat alueet, antaa vaikuttaa ja huuhtelee pois. Jos on sitkeää niin voi vähän kevyesti hankaamalla avittaa.Originally posted by Jarger View PostMinä ostin ensi kertaa ikinä tarvikejuttuja haaliessa pienpoistoa. Onko tuollaisen kanssa mitään erikoista mitä kannattaa huomioida käytössä? Ohjeissa ainakin luki että ihokosketusta vältettävä, eikä saisi kuivaa.
Hyvä ettei käsisaippuoissa lue "Vältä ihokosketusta" nykyään!
EDIT:
Niin ja auto syytä sitten pestä ihan kunnolla tuon aineen käytön jälkeen ettei siitä jää jäämiä mitkä sitten kuivaa kiinni ikävästi.Last edited by TheRipper; 20-05-2025, 19:49.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
Ikinä en ole käyttänyt mitään suojahanskoja tms pienpoiston kanssa. Jokainen kerta joutuu myös käsin hinkkaamaan pahimpia paikkoja tai mulla vaan niin pikisiä autoja ettei kaikki lähde yhdellä kertaa.
Melkein kaikki on jollain tapaa rasvapohjaisia, eli ei ne hetkessä kuivu. Ei sitten todellakaan auringossa kannata tehdä näitä juttuja, silloin voi tapahtua mitä vaan.
Pienpoiston jälkeen huolellinen pesu, koska ne ovat useimmiten rasvapohjaisia.
Liikaa pelotellaan. Antaa mennä vaan. Ei tämäkään mitään rakettitiedettä ole.Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
Kysellääns välillä Audistakin jos tietäjiä löytyy.
Kaverilla on 2008 A5 ja kuskin puolen ulkokahva ei toimi. Sisältä ovi aukeaa normaalisti. Onko näissä joku tyyppivika vaijeriongelma kuten BMW:ssä vai mikä mahtanee olla?F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
Sen verran jo audien kanssa toimineena, ei ole ollut kovin monessa asiassa ratkaisu kuin tilata uusi/purkaamolta osa.
En kyseiseen tapaukseen muuta osaa sanoa.Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
On kokemusta. Nyt kun se ovi VIELÄ aukeaa on oikea aika vaihtaa lukkolaite. Tyyppivika. Sitten kun ei enää sisältäkään aukea niin homma hankaloituu kummasti kun et saa vaan ovea enää auki ja ovipahvia ei oikein saa ehjänä irti oven ollessa kiinni.Originally posted by TheRipper View PostKysellääns välillä Audistakin jos tietäjiä löytyy.
Kaverilla on 2008 A5 ja kuskin puolen ulkokahva ei toimi. Sisältä ovi aukeaa normaalisti. Onko näissä joku tyyppivika vaijeriongelma kuten BMW:ssä vai mikä mahtanee olla?
Eli lukkolaite tilaukseen, maksaa ykkös kymppejä jostain autodoc tms. En missään nimessä suosittele käytettyä, ehdottomasti uusi ja tarvike toimii siinä missä orkkiskin kunnes nuo vaivat tulee jossain kohtaaLast edited by Haju69; 22-05-2025, 19:32.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
Alright.Originally posted by Haju69 View Post
On kokemusta. Nyt kun se ovi VIELÄ aukeaa on oikea aika vaihtaa lukkolaite. Tyyppivika. Sitten kun ei enää sisältäkään aukea niin homma hankaloituu kummasti kun et saa vaan ovea enää auki ja ovipahvia ei oikein saa ehjänä irti oven ollessa kiinni.
Eli lukkolaite tilaukseen, maksaa ykkös kymppejä jostain autodoc tms. En missään nimessä suosittele käytettyä, ehdottomasti uusi ja tarvike toimii siinä missä orkkiskin kunnes nuo vaivat tulee jossain kohtaa
Eli itse lukko särkyy ei kahva tai kahvan vaijeri?
Joku tämmöinen vai?
F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
Comment