Laskeskelin, että uuden i4 hinnalla saisi tämän päivän bensiiniä omiin ajoihin vanhaan bensa bemariini seuraaviksi 28 vuodeksi.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Suuri sähköautokeskustelu osa V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by zakspeed View PostLaskeskelin, että uuden i4 hinnalla saisi tämän päivän bensiiniä omiin ajoihin vanhaan bensa bemariini seuraaviksi 28 vuodeksi.
Originally posted by Laku View PostI4 vie käytännössä koko budjetin.BMW G31 540iA xDrive B58 -18
BMW F31 320iA xDrive LCI -19
Yamarin Cross 64 BR & Yamaha F150 -20
Ex. BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15
Ex. BMW F10 530dA -10
Ex. BMW E46 323iA "wnb ///M-Sport" -00
Ex. BMW E34 518i M43 Touring
Ex. BMW E60 525i -04
BimmerCode & BimmerLink + ENET
Comment
-
-
Originally posted by peLoGo? View PostTämäkin on hyvä muistaa / Hyvä pointti
Minusta ei vie. Uutena hinnat alkaen 59k€ ja pian niitä alkanee saada jo vaikkapa Saksasta myös vähän käytettynä. Mutta uusikin käsittääkseni hyvillä vakiovarusteilla, niin hinta kaksilla renkailla olisi mahdollista painaa 60k pintaan. Kyllä kakkosautoksi löytyy jo jotain valikoimaa siellä 20k€ hintaluokassa.Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostIhan köyhillä perusvarusteilla i4 eDrive40 Espoon Laakkonen tarjosi 77300€ plus kulut että kyllä täytyy sanoa, että olen vahvasti eri mieltä.BMW G31 540iA xDrive B58 -18
BMW F31 320iA xDrive LCI -19
Yamarin Cross 64 BR & Yamaha F150 -20
Ex. BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15
Ex. BMW F10 530dA -10
Ex. BMW E46 323iA "wnb ///M-Sport" -00
Ex. BMW E34 518i M43 Touring
Ex. BMW E60 525i -04
BimmerCode & BimmerLink + ENET
Comment
-
-
Originally posted by peLoGo? View PostHinnastossa väärä hinta e40 perusvarusteilla?Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Tässä se taas nähdään, miten meitä on niin moneen junaan ja toiselle karvalakki on toiselle hyvin varusteltu. Itse konfiguroin tuollaisen 40e mallin ja ruksin siihen erilaiset vanteet, aktiivivakkarin, harman kardonit, adaptiivisen alustan ja jotain ihan pientä. Hinta jäi johonkin 64k€ pintaan. Mielestäni auto oli noin varsin hyvin varusteltu. Laservaloja jäin miettimään. En siis ymmärrä, miten tuo auto voi olla 77k€ hintaisena köyhilä perusvarusteilla.Coffee isn´t my cup of tea
Comment
-
-
Originally posted by peLoGo? View PostHinnastossa väärä hinta e40 perusvarusteilla?
Comment
-
-
Originally posted by SkyMan View PostTässä se taas nähdään, miten meitä on niin moneen junaan ja toiselle karvalakki on toiselle hyvin varusteltu. Itse konfiguroin tuollaisen 40e mallin ja ruksin siihen erilaiset vanteet, aktiivivakkarin, harman kardonit, adaptiivisen alustan ja jotain ihan pientä. Hinta jäi johonkin 64k€ pintaan. Mielestäni auto oli noin varsin hyvin varusteltu. Laservaloja jäin miettimään. En siis ymmärrä, miten tuo auto voi olla 77k€ hintaisena köyhilä perusvarusteilla.
Kyse oli Charged Plus-mallista metallivärillä ja sisustasta piti maksaa lisää. N. 3000€ tarvikkeet päälle. Ei nyt ihan minimivarustus, mutta downgreidaus nykyiseen autooni kuitenkin.Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by zakspeed View PostLaskeskelin, että uuden i4 hinnalla saisi tämän päivän bensiiniä omiin ajoihin vanhaan bensa bemariini seuraaviksi 28 vuodeksi.
Tämä laskutoimitus lliian vaiken monille, edullisempaa ostaa 60t€ auto kuin että toinen auto kuluttaa 5-10€/100km enemmän ja arvo laskee vielä hurjemmin mitä sillä vanemmalla.G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä
Comment
-
-
Originally posted by ritariässä View PostTämä laskutoimitus lliian vaiken monille, edullisempaa ostaa 60t€ auto kuin että toinen auto kuluttaa 5-10€/100km enemmän ja arvo laskee vielä hurjemmin mitä sillä vanemmalla.
Hieman laskelmaa mitä eroa kuitenkin käytännössä:
Laskin: 15tkm/vuosi (30tkm/vuosi)
- 7l/100km*2,2€/l*150 = 2310€/vuosi (4620€/vuosi)
- 25kwh/100km*0,15€/kwh*150 = 563€/vuosi. (1125€/vuosi)
10-vuodessa
- "bensa": 23100 euroa. (46200 euroa)
- Sähkö: 5630 euroa. (11250 euroa)
Erotus noin 18 000 euroa (30tkm/vuosi 35 000 euroa). Pieni summa? Se kunkin arvostuksesta riippuvaista. Kuitenkin kun verrataan "omenaa omenaan", niin sähköajoneuvolla säästää merkittävästi.
i4 arvonalenema on tuona aikana varmaan 15 % laskeva aina 10%.
- uutena 60 000 euroa. 10-vuoden päästä 16200 euroa. (300tkm ajettuna varmaan alle 10k€)
Erotus noin 44 000 euroa (50k€). Pieni summa? Se kunkin arvostuksesta riippuvaista. Uudella autolla ajaminen tai edes 1-2-vuotta vanhalla tuskin koskaan säästöasia.Last edited by ///Jone; 11-03-2022, 15:58. Reason: Muutettu lukemia realistisemmiksi / ottaen huomioon lataushäviöitä.______________________
Nykyinen:
Model 3
BMW:t vuodesta 2009:
i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i
Comment
-
-
Näissä laskelmissa monta tekijää mutta perussuunta näkyy, mutta polttoaine on ns tasahintaista, kun taas sähköauton lataaminen kodin ulkopuolella maksaa moninkertaisesti ja kulukorotus vain kasvaa pidemmällä käydessä eli pakko ladata kallista pikasähköä.
Muuten laskelmat itsepetosta tältä osin.G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä
Comment
-
-
Originally posted by ritariässä View PostNäissä laskelmissa monta tekijää mutta perussuunta näkyy, mutta polttoaine on ns tasahintaista, kun taas sähköauton lataaminen kodin ulkopuolella maksaa moninkertaisesti ja kulukorotus vain kasvaa pidemmällä käydessä eli pakko ladata kallista pikasähköä.
Muuten laskelmat itsepetosta tältä osin.
Vertailuna peukkubaarin lataus (AC 0,2 eur / kWh ja DC 0,25 eur /kWh). Tämä toki tämän hetken hinta ja paikalliset osuuskaupat viime kädessä saa vapaasti hinnoitella.
Pointtina se, että pikalatauksen moninkertainen hinta on harhaanjohtava.Harraste: E30 325i M-Tech II -90
Käyttis: G31 540i xDrive -18
Comment
-
-
Originally posted by zakspeed View PostLaskeskelin, että uuden i4 hinnalla saisi tämän päivän bensiiniä omiin ajoihin vanhaan bensa bemariini seuraaviksi 28 vuodeksi.
Jos meinaa nykyisellä autolla ajella sen 28 vuotta, niin ei tuon laskennan mukaan kannata sähköautoa hankkia vaan sen takia, että saisi sähköauton. Ei välttämättä kannata harkita muutenkaan, jos ei ole autoa päivittämässä.
Mutta jos onkin sellainen tilanne, että on joka tapauksessa aikeissa päivittää autoa. Siinä kohtaa olisikin hyvä miettiä se investointi, jonka on valmis tekemään ja sen perusteella miettiä sitten niitä vaihtoehtoja.-22 Lexus ES300h
-08 Subaru Impreza
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
-
Originally posted by Juhi View PostRiippuu kenen operaattorilla lataa, kWh-pohjaiseen hinnoitteluun pakko mennä jos meinaavat pärjätä alalla ja hinnat pysyy kohtuullisena.
Vertailuna peukkubaarin lataus (AC 0,2 eur / kWh ja DC 0,25 eur /kWh). Tämä toki tämän hetken hinta ja paikalliset osuuskaupat viime kädessä saa vapaasti hinnoitella.
Pointtina se, että pikalatauksen moninkertainen hinta on harhaanjohtava.G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä
Comment
-
Comment