Bemarin ostamisen sietämätön vaikeus III
Collapse
X
-
Taitaa noissa edullisen pään polttomoottoriautoissa alkaa nostaa arvoa se, että vanhempi akkuauto/hybridi ei ole kovin hyvä sijoitus edullista ajoa haluavalle ja rajalliselle budjetille.
-
Nyt ei oikein huvita ostaa yhtään mitään? Tilanne on vähän se, että auto on ollut jollain tapaa vaihdossa yli puoli vuotta. Alla on nyt väliaikaisratkaisu (Renault Megane III 1.6 -11), jolla on tullut vedettyä yli 12tkm ja siihen on tainnut tottua täysin. Jossain vaiheessa halusi G30 540:en kun niitä oli Mobilessa alkuvuodesta tarjolla muutama, erityisesti yksi tehtaan ex-lehdistöauto jäi kavelemaan, sitten takaisin G30, sitten maahantuojan rahoitustarjouksella höystetty CX-60, sitten pelkkää sähköä ja Renault Scenic (range ~612km joka riittäisi). Kaikissa näissä vaihtoehdoissa oli yksi paha vika - hinta. Kaikki säästö & sijoitukset menisivät takuuvarmasti arvoaan alentavaan peltilaatikkoon, ja tämä arvonalentuma ei yhtään innosta, enää. G30:kin tuli jo 2017 ja ~52km range vaikuttaa tänä päivänä hyvin vähäiseltä. Vaikkakin kieltämättä haluaisi takaisin jonkinlaisen premium-kyytiin, ei enää halua ottaa sitä arvonalentumaa niskoilleen.
Ei ole ehkä elämän hohdokkainta ajaa 14-vuotiaalla ranskalaisella, jossa on malliston tehottomin moottorin, mutta kun se vie paikasta toiseen saman kuljettajan ihan OK. Moottoritiesiirtymät ovat ehkä epämukavia melutason vuoksi (120km/h ~3550rpm), mutta kun autossa on kiinni alle kymmenesosa siitä, mitä joku G30 vieläkin maksaa, puhumattakaan muiden vaihtoehtojen 50-60k€ hinnoista, niin nyt ei tiedä mitä tekisi, mieli on muuttunut liian monta kertaa. Ja onhan se uusivanha kokemus, kun ei tarvitse välittää oikeastaan tippaakaan siitä, paljonko autolla on ajettu.
Edullisemman hinnaston, eli n. 3-7k€ autojen hinnat ovat ehkä kovimmillaan pitkiin, pitkiin aikoihin. Samoin uusien. Koskaan ei ole vaadittu näin paljoa rahaa kohteesta, jonka riski jäännösarvon laskun suhteen ei olisi näin kova.
Leave a comment:
-
Naarmut Bemarin etupuskuriin ja sieltä napsahtaa se noin tonnin lasku vakuutusyhtiölle helposti ilman että mitään varsinaisesti hajoaa.
Leave a comment:
-
Mielestäni jollain 1000-2000e vauriomerkinnällä carverticalissa ei ole mitään merkitystä. Sehän voi tarkoittaa ihan mitä vain ja summa niin pieni että jossain Saksalaisen BMW dealerin koripuolella ei varmaan edes puskurin listaa kiinnitetä tuolla rahalla.
Leave a comment:
-
Mikä auto, kone, kilometrit ?Originally posted by Suorakuus View PostMitenköhän tosissaan näitä tuontiautojen carvertical raportteja pitäisi tulkita? Historiassa näkyy pieni 1500-3000e vaurio saksan ajalta mistä ei tarkempaa tietoa. Mikähän lie parkkipaikkakolhu ollut mutta ikävästi näkyy historiatiedoissa.
Mistähän nämä saksan autojen vauriotiedot ja kustannusarviot kaivetaan?
Lisäksi sähköinen huoltohistoria idrivessä loppuu 2021 vuoteen (auto ollut jo suomessa) joten taitaa jäädä kauppaan.
Leave a comment:
-
Mitenköhän tosissaan näitä tuontiautojen carvertical raportteja pitäisi tulkita? Historiassa näkyy pieni 1500-3000e vaurio saksan ajalta mistä ei tarkempaa tietoa. Mikähän lie parkkipaikkakolhu ollut mutta ikävästi näkyy historiatiedoissa.
Mistähän nämä saksan autojen vauriotiedot ja kustannusarviot kaivetaan?
Lisäksi sähköinen huoltohistoria idrivessä loppuu 2021 vuoteen (auto ollut jo suomessa) joten taitaa jäädä kauppaan.
Leave a comment:
-
Eiköhän nuo pääasiassa hajoa siihen että huono suutin ruikkaa kuuman kohdan ja se on sitten männässä reikä. Riski kasvaa vielä sen mukaan miten kuuma palotilassa on. Kuumahan siellä on jo muutenkin jos putkesta työntää mustaa kiihdyttäessä.Originally posted by joko View PostMielenkiintoista miksi uudet suuttimet pitäisi laskea tuohon mukaan. Tottakai voi laskea myös loodan ja perän. Edelleen menee 535d lci orkkis suuttimilla vaikka ollut kohta 250tkm ajan ohjelmoituna yli 400hp koneteholla, kokonaiskilsat kohta lähempänä 400tkm ja kaikki suuttimet on edelleen originellit. Ketju poikles 327 kohdalla mutta alakertaan ei ole muuten koskettu. Suhteellisen luja kone jos vähänkään huoltaa ja käyttää oikein eli ensin lämpimäksi ennenkuin voimaa oikeasti käytetään. Samoin turbiini, loota ja perä on edelleen samat kuin tehtaalta lähtiessä eikä niihin ole tarvinnut tehdä korjauksia, ainoastaan öljyjä vaihdeltu.
Tuosta oston vaikeudesta niin kovasti tekisi mieli ostaa ix3 käyttöautoksi, en tiedä onko siihen lopulta muuta lääketta kuin kättä taskuun. Forumilaisen mineral white yksilöä nettiautosta availlaan tassidin välein, toisaalta vähän köyhemmillä varusteilla saisi liikkeen 12kk virhe vastuulla puolet vähemmän ajetun.... Mutta olis kyllö omaa silmää miellyttävä kokonaisuus. Se vaan kun kilsat pyöräyttää tuollisesta yli 100tkm niin se ei missään nimessä ole enää yli 35ke auto suoralla kaupalla että aika kalliit km tulisivat olemaan seuraavat puolitoistavuotta.... Toisaalts akkutakuun ollessa muistaakseni 160tkm josta jöljellä vielä 6 vuotta niin se saattais meillä just riittä vuotuisella ajomäärällä niin että aika ja km menis tasan eli loppuisi sekä ajsn että km suhteen hyvin lähellä toisiaan.
Olen yhdet tommonen M57 sisuskalut nähneet mitkä muuten kuin uusia mutta huono suutin sulattanut männän laen reunan jolloin myös sylinteri meni pilalle.
Voihan niillä ajaa kuinka kauan vain, kestää jos kestää. On miullakin tuossa toisen merkkinen diesel missä yli 400tkm. Siinä taitaa tosin litrateho olla jossain 60hp tienoilla.
Leave a comment:
-
M57tu2 koneen ketjurempassa pystyy oikaisemaan niin ettei tarvi kaikkea purkaa?
Tuossa https://m.youtube.com/watch?v=tTKumKHiYjk
Kaippa sen jakopään kopan saa pitämään kasatessa. Öljypumpun ketju jää tuossa vaihtamatta mutta jakoketjut saa vaihdettua.Last edited by Rattiukko; 20-02-2025, 10:10.
Leave a comment:
-
Ei vaan lci e60 m57tu2 moottori, alumiinilohkoinen. Ketjuremontti on aika työläs tuollaiseen m57 koneisen verrattuna siihen miten helppo ja nopea se on n57 koneeseen. M57 pitäis olla helppo mutta kun jakopään koppaa ei saa pois ennenkuin öljypohja tai kansi on pois. Ja öljypohjaa ei saa pois irrottamatta /laslematta etukelkkaa alas.Originally posted by Jarger View Post
N57 moottori?
Leave a comment:
-
N57 moottori?Originally posted by joko View PostMielenkiintoista miksi uudet suuttimet pitäisi laskea tuohon mukaan. Tottakai voi laskea myös loodan ja perän. Edelleen menee 535d lci orkkis suuttimilla vaikka ollut kohta 250tkm ajan ohjelmoituna yli 400hp koneteholla, kokonaiskilsat kohta lähempänä 400tkm ja kaikki suuttimet on edelleen originellit. Ketju poikles 327 kohdalla mutta alakertaan ei ole muuten koskettu. Suhteellisen luja kone jos vähänkään huoltaa ja käyttää oikein eli ensin lämpimäksi ennenkuin voimaa oikeasti käytetään. Samoin turbiini, loota ja perä on edelleen samat kuin tehtaalta lähtiessä eikä niihin ole tarvinnut tehdä korjauksia, ainoastaan öljyjä vaihdeltu.
Tuosta oston vaikeudesta niin kovasti tekisi mieli ostaa ix3 käyttöautoksi, en tiedä onko siihen lopulta muuta lääketta kuin kättä taskuun. Forumilaisen mineral white yksilöä nettiautosta availlaan tassidin välein, toisaalta vähän köyhemmillä varusteilla saisi liikkeen 12kk virhe vastuulla puolet vähemmän ajetun.... Mutta olis kyllö omaa silmää miellyttävä kokonaisuus. Se vaan kun kilsat pyöräyttää tuollisesta yli 100tkm niin se ei missään nimessä ole enää yli 35ke auto suoralla kaupalla että aika kalliit km tulisivat olemaan seuraavat puolitoistavuotta.... Toisaalts akkutakuun ollessa muistaakseni 160tkm josta jöljellä vielä 6 vuotta niin se saattais meillä just riittä vuotuisella ajomäärällä niin että aika ja km menis tasan eli loppuisi sekä ajsn että km suhteen hyvin lähellä toisiaan.
Leave a comment:
-
Mielenkiintoista miksi uudet suuttimet pitäisi laskea tuohon mukaan. Tottakai voi laskea myös loodan ja perän. Edelleen menee 535d lci orkkis suuttimilla vaikka ollut kohta 250tkm ajan ohjelmoituna yli 400hp koneteholla, kokonaiskilsat kohta lähempänä 400tkm ja kaikki suuttimet on edelleen originellit. Ketju poikles 327 kohdalla mutta alakertaan ei ole muuten koskettu. Suhteellisen luja kone jos vähänkään huoltaa ja käyttää oikein eli ensin lämpimäksi ennenkuin voimaa oikeasti käytetään. Samoin turbiini, loota ja perä on edelleen samat kuin tehtaalta lähtiessä eikä niihin ole tarvinnut tehdä korjauksia, ainoastaan öljyjä vaihdeltu.
Tuosta oston vaikeudesta niin kovasti tekisi mieli ostaa ix3 käyttöautoksi, en tiedä onko siihen lopulta muuta lääketta kuin kättä taskuun. Forumilaisen mineral white yksilöä nettiautosta availlaan tassidin välein, toisaalta vähän köyhemmillä varusteilla saisi liikkeen 12kk virhe vastuulla puolet vähemmän ajetun.... Mutta olis kyllö omaa silmää miellyttävä kokonaisuus. Se vaan kun kilsat pyöräyttää tuollisesta yli 100tkm niin se ei missään nimessä ole enää yli 35ke auto suoralla kaupalla että aika kalliit km tulisivat olemaan seuraavat puolitoistavuotta.... Toisaalts akkutakuun ollessa muistaakseni 160tkm josta jöljellä vielä 6 vuotta niin se saattais meillä just riittä vuotuisella ajomäärällä niin että aika ja km menis tasan eli loppuisi sekä ajsn että km suhteen hyvin lähellä toisiaan.
Leave a comment:
-
Jos vakio niin menee varmaan orkkis suuttimilla. Ohjelmoitu niin kannattaa uudet suuttimet laskea heti päälle (eikö nämä sula jossain vaiheessa järestään kun suutin ruikkaa). Ahdinpuoli ahdas korjata jos sinne tarvitsee mennä. Jos muutaman vuoden ollut suomessa ja kori hyvä myös pohjasta niin varmaan autoa pitkäksi aikaa ja 10keur hinta voi olla ok. Aina tuon ikäiseen pitää muutama tonni varata parin ensimmäisen vuoden remontteihin jos ei ole sitten joltain harrastajalta. Itse yritin ostaa aiemmin 535d / 335d mutta en onnistunut löytämään tarpeeksi hyvää joten ostin hyvän mopo koneisen E83. Toki siihenkin menee nyt ensimmäisen vuoden sisään melkein 3keur alkuremonttiin ja parannuksiin kun kaiken tekee itse.Originally posted by antti View Post
Toisaalta kamala potentiaalinen rahareikä
Leave a comment:
Leave a comment: