memebuy23buy

Bemarin ostamisen sietämätön vaikeus III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pexx
    replied
    Eikös se auto ole tarkoitus myydä, ihan vaikka menis Afrikkaan? Uusin esimerkki palanut e46 m3 17k... terve

    2500€

    Leave a comment:


  • T_mu
    replied
    Originally posted by Pexx View Post
    Tämä nyt koskee motorsport malleja.

    Se että jos Saksassa maksaa mint yksilö x summan.

    Ei tarkoita että siitä omasta 256tkm ajetusta suolapulkasta voi pyytää iha hulluja. Siksi tuolla samat autot roikkuu vuosia.

    Jos nyt kaikista e39 e46 e9x jne otetaan kaikista 10000€ hinnasta pois ollaan aika kartalla. Sitä odottaen.
    Voi olla että alkaa siinä vaiheessa autot liikkua Suomesta Saksaan, jos hinnat on 15 000€ Saksan hintatasoa alemmat Suomessa.

    Leave a comment:


  • Pexx
    replied
    Tämä nyt koskee motorsport malleja.

    Se että jos Saksassa maksaa mint yksilö x summan.

    Ei tarkoita että siitä omasta 256tkm ajetusta suolapulkasta voi pyytää iha hulluja. Siksi tuolla samat autot roikkuu vuosia.

    Jos nyt kaikista e39 e46 e9x jne otetaan kaikista 10000€ hinnasta pois ollaan aika kartalla. Sitä odottaen.

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    Originally posted by anttiboy View Post
    Lähinnä ajatuksia/kysymyksiä foorumille: ostin 231tkm ajetun e61 530d bmw. Auto hajosi paluu matkalla ja jäin tielle sen kanssa. Liike sanoi että hyvittäisi korvauksesta puolet, mutta mielestäni tämä korjauskustannus ei mielestäni kuuluisi itselle. Laturi siis hajosi, mutta odotan vielä täältä muutaman vastauksen. Rahallisesti summa ei ole iso, mutta periaatteen vuoksi kyselen.
    Pitää muistaa että uusinkin e61 alkaa olemaan 15 vuotta vanha joten olisin ihan tyytyväinen jos jotain vielä liikkeen piikkiin saa....

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Jaahas, nyt ollaan jännän äärellä, kaikki Bemarit myyty.

    Yhtä yritettiin jo ostaa, mutta meni varma ostos persiilleen ku myyjä valehteli oikein urakalla ja satojen kilsojen matka turhaan.

    Toive/haaveilumalleja olisi kyllä, mutta jos nyt rauhoittuisi ja möis ensin vaan kaikki e39 osat pois ettei enää vahingossa noihin sotkeentuis.

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Originally posted by anttiboy View Post
    Lähinnä ajatuksia/kysymyksiä foorumille: ostin 231tkm ajetun e61 530d bmw. Auto hajosi paluu matkalla ja jäin tielle sen kanssa. Liike sanoi että hyvittäisi korvauksesta puolet, mutta mielestäni tämä korjauskustannus ei mielestäni kuuluisi itselle. Laturi siis hajosi, mutta odotan vielä täältä muutaman vastauksen. Rahallisesti summa ei ole iso, mutta periaatteen vuoksi kyselen.
    Jos uusi tilalle 50% hyvitys ok mutta jos käytetty niin liikkeen piikkiin 100%

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    Kävin työautoon vaihtamassa renkaita euromasterilla ja siinä odotellessa kävi 3 miestä? jälkikiristyttämässä mersunsa pyöränpultteja.
    Jälkikiristys sisältyy todennäköisesti rengashotellin kausimaksuun tai juuri hankitun uuden rengassarjan hintaan, niin hyödyntävät palvelua maksimaalisesti. Ja osa haluaa vain ajaa autollaan, ei huoltaa sitä itse.

    Vanteita koskien samoilla ajatuksilla kuin edellä, että usein erikoisemmista tuotteista ei ihmisillä ole hajuakaan miksi ne maksavat ja hintaa verrataan bulkkituotteisiin. Itselläni autossa on BMW Individual -vannesarja, ja jos sen joskus päätän myydä pois, niin arvaan että perusostajat vertaavat perus orggisvanteisiin.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by Juice View Post
    Mitä nyt kuunnellut, niin autoja tuodaan huoltoon vanteiden jälkikiristykseen, mutta ei kai niiden autojen tarvitsisi hajota ennen sitä
    Kävin työautoon vaihtamassa renkaita euromasterilla ja siinä odotellessa kävi 3 miestä? jälkikiristyttämässä mersunsa pyöränpultteja. Mä olin hiukan

    Leave a comment:


  • drmrfi
    replied
    Originally posted by Danukos View Post
    Ei auton mutta vanteiden ostaminen tuntuu aika vaikealta. Uusia mieluisia saisi kaupasta mutta ei pysty sijoittaa nyt +2 kiloa käyttöauton vanteisiin + renkaisiin.

    Speksit on tietysti aika tiukat ja hyvinkin nirso olen kaikkien JR, AEZ ja muiden vastaavien tekeleiden suhteen… Eli BMW originaalia tai BBS-Schnizer osastoa pitäisi olla.

    Kaksi kiinnostavaa settiä olis nyt käytettyjen markkinoilla tarjolla ja niistä olen myyjien kanssa hinnasta taistellutkin… Mutta edelleen ovat sen verran hintavia että antaa nyt olla Ehkä olen vaan köyhä tai sitten hintapyynnit on oikeasti liian kovia kun ostajia ei näille hienoille seteille tunnu olevan. Siellä ne roikkuu myynnissä jo useita viikkoja.
    Totta, että jos myytävä tavara ei liiku niin hinta on pielessä.

    BBS-Schnitzer osasto on konossöörien niche, joista tavallinen nenänkaivaja ei tajua tuon taivaallista, pitää vain ökykalliina verrattuna muihin ”vastaaviin”.
    Lisäksi pitäisi vanteen ulkonäön miellyttää. Vanteiden moninaisten speksien sopia. Renkaiden speksien sopia. Ainakin vanteiden, mielellään myös renkaiden, oltava hyvässä kunnossa..
    Potentiaalinen ostajien joukko käytetylle vanne-rengaspaketille voi lopulta olla hyvin pieni.

    Itselläni on roikkunut pitkään myynnissä long since NLA, uuden veroiseksi kunnostettu laatuvannesetti käytännössä uusilla laaturenkailla
    .
    Maksanut itselle + 2 K. Edelleen saman rahan maksaa (+ lisäksi aikaa ja vaivaa) koota vastaava setti.
    Ensin tietysti löydettävä hyvät +25 v vanhat vanneaihiot. Keskimerkitkin yllättävän hintavia.

    Myynnissä hintapyynnillä 1200€, josta tyyliin hakumatkan bensarahat olen valmis asialliselle ostajalle tinkimään.
    Tilaa on säilyttää ja ihan viimeiset rahat eivät onneksi ole kiinni näissä, joten klassisesti ”ei pakkomyynnissä”. Toki hillotessa renkaat ajan mittaan vanhenevat..
    Silloin tällöin kysellään ja joitakin kolminumeroisia tarjouksia on tullut. Kauppoja ei ole syntynyt.



    Leave a comment:


  • Juice
    replied
    Mitä nyt kuunnellut, niin autoja tuodaan huoltoon vanteiden jälkikiristykseen, mutta ei kai niiden autojen tarvitsisi hajota ennen sitä
    Last edited by Juice; 07-06-2024, 23:56.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Onhan nuo maksanut kun merkkarilla kaikki tehty. Varmaan halvemmallakin olisi selvinnyt.

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    3-pyttyiseksi menty kyllä pitkälle ennen isoja remontteja, toisin kuin erään eurooppalaisen konsernin 3-pyttyiset tyyppivikaantui jo 30tkm kohdalla.

    Leave a comment:


  • Juice
    replied
    BMW 2015 olisi siis käytännössä kannattanut ennemmin lahoittaa jollekin ohikulkijalle tai vain polttaa ja tienata prosessissa 9000e? Tehtaan tekoäly tekeekin ehkä tätä arviota jo 2011+ dieseleiden osalta? Toki siitä voisi ilmoittaa asiakkaalle ennakolta.

    Leave a comment:


  • Zeta
    replied
    Originally posted by Juice View Post
    https://www.nettiauto.com/bmw/118/14359350

    Harkitsin jo vaihtoa BMW:n uudemman sukupolven B-sarjan bensaan ... mutta enpä tiiä
    Remppaa on ainakin tehty vv2023-24 paljon remonttia (arvo n€17500) tehty. Ei nuo 3-pyttyiset näytä olevan sen parempia kuin nelipyttyisetkään

    Leave a comment:


  • Juice
    replied


    Harkitsin jo vaihtoa BMW:n uudemman sukupolven B-sarjan bensaan ... mutta enpä tiiä

    Leave a comment:

Working...
X