Itse en ainakaan myydessä saa ikinä markkinahintaa, enkä Nettiauton hintojen kanssa linjassa olevaa summaa, vaan vähemmän. En selvästikään osaa siis oston lisäksi myydäkään autoja
No siinähän se totuus tuli. Nimittäin jos täältä kyselee, niin harva myy (tai tunnustaa myyneensä) bemari-helmeään tappiollisesti.
No tuossa "osto"-ilmoituksessa kyllä lukee että markkinahinnan perässä että se tarkoittaa Nettiauton pyyntejä.
Itse en ainakaan myydessä saa ikinä markkinahintaa, enkä Nettiauton hintojen kanssa linjassa olevaa summaa, vaan vähemmän. En selvästikään osaa siis oston lisäksi myydäkään autoja
Ei pitäs keväällä kuumeilla avoauton ostamisen suhteen.
Joitain autoja mitkä olleet esim viime kesän myynnissä ja lopulta syksymmällä xxxx hintaan, ovat nyt tyyliin 3000€ kalliimmalla myynnissä.
Huonosti myös vastataan sähköposteihin, kun tota nettiauton iltamyöhällä selaa, ei fiksua soittaa klo 23 nurkilla ja vaihtoehtona yhteystiedoista sähköposti, no jos ei kiinnosta edes lyhyesti vastata niin turha soittaa jos perillä puhetaidoton…
Pitänee poistaa ilmoitus ja uusi yritys elokuussa ja pääsee kesäksi 2024 hilsettä poistamaan.
Olis myös pieni avokuume, e36 cabrio koettu semmoinen viihtyi noin 10 vuotta tallissa, E46 noh, jotenkin ei iske vaikka tietty m3 mallina kiinnostais hiukan, hinnat vaan noussu jo omaan budjettiin liikaa. Ehkäpä se sitten olis e93 m sport bensa koneella. Tarttis kyllä varmaan ihan ekana omasta auto kalustosta myydä joku pois
Ei pitäs keväällä kuumeilla avoauton ostamisen suhteen.
Joitain autoja mitkä olleet esim viime kesän myynnissä ja lopulta syksymmällä xxxx hintaan, ovat nyt tyyliin 3000€ kalliimmalla myynnissä.
Huonosti myös vastataan sähköposteihin, kun tota nettiauton iltamyöhällä selaa, ei fiksua soittaa klo 23 nurkilla ja vaihtoehtona yhteystiedoista sähköposti, no jos ei kiinnosta edes lyhyesti vastata niin turha soittaa jos perillä puhetaidoton…
Pitänee poistaa ilmoitus ja uusi yritys elokuussa ja pääsee kesäksi 2024 hilsettä poistamaan.
Tuossa alkutalven pahimmilla lumisateilla aloin miettiä, että madallettu takavetoinen kitkarenkainen F31 ei ole paras etenijä lumimyrskysohjossa. Vaikka ei tuon kanssa kertaakaan 4 vuoden aikana lapiohommiin ole joutunut, niin silti mitäpä jos hankkisi ihan nelivedon. Henkisesti voin hyväksyä, että nelivetoisessa saa olla maavaraa päin vastoin kuin takavetoisessa, jonka pitää olla sopivan matala (nykyisessä Eibach Pro-Kit). Alkuideana tuntui jotenkin hölmöltä alkaa vaihtamaan lähes samanlaiseen, niin aloin miettiä ihan erilaista eli F25 X3 tuntui parhaalta vaihtoehdolta. Yrityksistä huolimatta pidemmilläkään koeajoilla en saanut siinä ajoasentoa niin hyvin kohdilleen kuin tässä nykyisessä autossa, joten se täytyi hylätä.
Ja 5-sarja sekä X5 ovat jo aikaa sitten kasvaneet liian isoiksi minun makuuni, joten pitkäkattoisten perhemallien korivalikoima on siis aika pieni. Joten sitten erilaisen etsinnässä täyskäännös ja aloin katsella tämän saman korimallin autoja ja lopputulema oli, että nykyisessä on itse asiassa ominaisuudet ja ennen kaikkea varusteet niin hyvin kohdillaan, että erilaisen sijaan pitäisikin olla aikalailla täysin samanlainen
Jos ennenkin autoa hankkiessa on sopivien lista ollut todella lyhyt, niin ei tälläkään kertaa paljon naurattanut, kun laittoi hakuun 3-sarjan nelivetofarkun nykyisestäkin löytyvillä pakollisilla varusteilla: M-sport (M-rattihan on todella nätti näissä), sähkösäätöiset penkit (vielä mieluummin alcantara eikä nahat), iso navi ja lämmitetty ratti. Eikä saisi olla paljon enempi ajettu kuin nykyisellä 150tkm. No eihän tällaisia sopivia vähän ajettuja ole. Tai olisi Saksassa juuri nyt yksi F31 320d xdrive, mutta pikaisella laskutoimitukselle pitäisi laittaa ~5k€ väliin pelkän nelivedon takia. Ja Saksassa näyttäisi tällä hetkellä olevan tässä kohdin hintataso sen verran korkealla Suomeen verrattuna, että tuon tuodessa häviäisi saman tien monta tonnia Suomen hintoihin nähden. Toki kelpaisi myös hiukan uudempi, vähemmän ajettu ja jonkin verran kalliimpikin auto. Vaan seuraavat löytyvät ovatkin jo niin uusia autoja, että hintaa tulisi ihan liikaa suhteessa siihen, mitä saisin "lisää" nykyiseen verrattuna.
Joten taitaa päätin pitää tämän nykyisen vielä tulevatkin vuodet. Ehkä vaati tällaisen pienen tarkastelun tähän vaiheeseen tuon omistajuutta, että huomasi kuinka hyvä auto omiin tarpeisiin oikeastaan jo onkaan tällä hetkellä ja voi tyytyväisenä ajaa seuraavatkin vuodet tällä
Minulla oli viisi vuotta/120tkm F07 530d GT. Todella mukava auto ja nelipyöräohjauksen, AD:n ja DD:n vuoksi ketteräkin kokoisekseen. Perustekniikka toimii moitteetta, mutta vähintään joka toinen kuukausi sitä oli joku juttu rikki. Yleensä joku varusteista. Ja yleensä osat maksoi aina tonnin. Yhteistä F1X:n kanssa oli yllättävän vähän. Olisi ollut todella kallis auto ylläpitää jos ei olisi osannut korjata itse.
Kulutus oli omistusajalta 8.2l/100tkm. Matka-ajossa hiukan alle 7l/100km.
Tuon jälkeen ei seiskat houkuttele.
Olisikohan F07 530d perusmallinen tähän aikaan kova kilpailija sarjassa eniten 6-sylinteristä käyttö-BMW:tä edullisesti? 4-sylinteristen sarjassa f11 xDrive b47 taitaa olla aika lyömätön alle 200tkm ja alle 20t€
Minulla oli viisi vuotta/120tkm F07 530d GT. Todella mukava auto ja nelipyöräohjauksen, AD:n ja DD:n vuoksi ketteräkin kokoisekseen. Perustekniikka toimii moitteetta, mutta vähintään joka toinen kuukausi sitä oli joku juttu rikki. Yleensä joku varusteista. Ja yleensä osat maksoi aina tonnin. Yhteistä F1X:n kanssa oli yllättävän vähän. Olisi ollut todella kallis auto ylläpitää jos ei olisi osannut korjata itse.
Kulutus oli omistusajalta 8.2l/100tkm. Matka-ajossa hiukan alle 7l/100km.
Mulla oli muutama vuosi sitten F01 LCI 730dA xDrive ja oli kyllä matka-autojen parhaimmistoa. Kuluttikin todella maltillisesti, alimmillaan matkassa 5,4l/100 km, eli jopa vähemmän kuin 2015 F11 520dA xDrive. Seka-ajossa alle 7l/100km.
Jos F07 on pöydällä, niin kannattaa harkita suoraan F01. Ylläpitokustannusten osalta noissa kahdessa ei juuri eroa ole, mutta onhan F01 kuitenkin linjakkaampi ja arvovaltaisempi.. Nelivetoa ei kannata pelätä, rikkoutumiset on loppuseltaan aika harvassa ja johtuu siitä ettei öljyjä ole vaihdettu koskaan jakovaihteistoon.
Nuo on muuten sen verran painavia, että jos on tarvetta kaupungissa katupysäköidä niin takavedon kanssa oli mulla ainakin melkein kaikki rinnepaikat pois laskelmista, koska etenkin peruuttaminen ylämäkeen (mitä joskus tarvitsee taskusta poistuessa) oli täysin tekemätön paikka.
Muilta osin en voi kuin suositella F01 kanssa elämistä, jos siis haluaa jollain äffäläisellä ylipäänsä ajaa. Ongelmathan on 3-litraisissa pitkälti samoja F30 lähtien, joten miksei sitten suoraan ota sitä parasta samalla rahalla.
Vielä hämmennetään soppaa ja sanotaan, että AD ja DD on varusteina sellaisia, että niistä kannattaa maksaakin, jos viihtyy tien päällä paljon.
F01 on salainen haave, mutta taitaa mennä juuri yli budjetin.
Jos ottaa F10 nelivedolla, niin onkin jo vaihtoehtoja enemmän.
Eipä ne nelivedon ja säätyvät iskarit kovin suurella todennäköisyydellä hajoa. Tuolla periaatteella kannattaa ajella taksilla Jos tykkää takavedolla ajella enempi, niin ei siinä mitään. Säätyvää alustaa uskallan suositella, ainut huono puoli on että muut ei jatkossa kelpaa. Toinen f11 moisella menossa eikä yhtään iskaria ole tarvinnut vaihtaa
Joo, liikaa nettiä luettu ja turhan analyyttinen persoona, niin äkkiä käy näin että mörkojä näkee jokapaikassa.
Neliveto on vähän meh, mutta hyvä pointti tuo auton painavuus. Ei sikäli ole mitään preferenssiä, kunhan on takapainoinen ajettava(niinkuin Xdrive onkin)
Ja adaptiivinen alusta on aivan mahtava! En ole edes F-sarjalaista ilman sitä käynyt testaamassa, joten vertailukohtana edellinen E60 ilman sitä ja ero on melkoinen
Eipä ne nelivedon ja säätyvät iskarit kovin suurella todennäköisyydellä hajoa. Tuolla periaatteella kannattaa ajella taksilla Jos tykkää takavedolla ajella enempi, niin ei siinä mitään. Säätyvää alustaa uskallan suositella, ainut huono puoli on että muut ei jatkossa kelpaa. Toinen f11 moisella menossa eikä yhtään iskaria ole tarvinnut vaihtaa.
Ei tuo farmari ikinä ole sopinut omaan silmään, vaikka eihän sitä tarvitse ajaessa katsella . Lisäksi epäilyttää onko kovempi rengasmelu? Ja taitaa olla painavempikin.
Jos F07 on pöydällä, niin kannattaa harkita suoraan F01. Ylläpitokustannusten osalta noissa kahdessa ei juuri eroa ole, mutta onhan F01 kuitenkin linjakkaampi ja arvovaltaisempi.. Nelivetoa ei kannata pelätä, rikkoutumiset on loppuseltaan aika harvassa ja johtuu siitä ettei öljyjä ole vaihdettu koskaan jakovaihteistoon.
Nuo on muuten sen verran painavia, että jos on tarvetta kaupungissa katupysäköidä niin takavedon kanssa oli mulla ainakin melkein kaikki rinnepaikat pois laskelmista, koska etenkin peruuttaminen ylämäkeen (mitä joskus tarvitsee taskusta poistuessa) oli täysin tekemätön paikka.
Muilta osin en voi kuin suositella F01 kanssa elämistä, jos siis haluaa jollain äffäläisellä ylipäänsä ajaa. Ongelmathan on 3-litraisissa pitkälti samoja F30 lähtien, joten miksei sitten suoraan ota sitä parasta samalla rahalla.
Vielä hämmennetään soppaa ja sanotaan, että AD ja DD on varusteina sellaisia, että niistä kannattaa maksaakin, jos viihtyy tien päällä paljon.
Ei tuo farmari ikinä ole sopinut omaan silmään, vaikka eihän sitä tarvitse ajaessa katsella . Lisäksi epäilyttää onko kovempi rengasmelu? Ja taitaa olla painavempikin.
Leave a comment: