memebuy23buy

Bemarin ostamisen sietämätön vaikeus III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TheRipper
    replied
    Olen noita G01 X3:sia katsellut sillä silmällä, mutta ovat kyllä turhan karvalakkivarusteilla käytännössä kaikki. Suomen tarjonta ainakin.

    Saksassa näyttää vähän paremmalta, mutta sielläkin yllättävän harvinaisia ovat hyvin varustellut yksilöt. Jopa niinkin perusvaruste kuin sähköpenkit tuntuu uupuvan todella monesta vaikka muuten olisi hyvinkin varusteita ruksittu.

    No eipä tämä nyt ihan ajankohtainen asia nyt ole mutta vähän ensimmäistä maasturia tekisi mieli ja X5 on taas jo ehkä vähän turhan iso ja kallis ylläpidettävä. Tuo X3 olisi aika sweet spot itselle muuten mutta nuo varustepuutteet iskee pahasti.

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Ihan mukava käyttis, joo, varautuu kovaan rengasmeluun varsinkin M- sporttisen vannekoolla nin ei tule pettymisiä.

    Leave a comment:


  • Krampus
    replied
    Originally posted by racing02 View Post
    e84 käy vanhaksi mutta mitään sopivaa ei löydy tilalle. F39 X2 miellyttäisi kokonsa ja tyylinsä puolesta mutta... xDrive28i olisi sweet spot nuhaisen 20i:n ja överin M35i välistä vaan eipä ole myyty kuin jenkkimarkkinoille. 20i softaaminen on niin pirun laitonta nykyään. Taitaa jäädä vaan nähtäväksi kuinka pitkään N47 pyörii ja X1 pellit pysyy ympärillä.
    Itsellä softattu x2 xdrive b47 m-sport ja saastelaitteisiiin ei ole koskettu. Ketä oikeasti kiinnostaa ja pystyy tuon toteamaan, että siitä aletaan sakkoja kirjoittamaan? Ihan mukava käyttis. Ei tuon takia kannata jättää hankkimatta ja softaamatta. Poliisilla ja leimasedillä ei ole Istaa, millä näkisivät ehkä jotain ja tusikin alkavat imasemaan softaa ecusta ja tutkimaan muilla softilla originaalia ja mikä autossa on . Persedyno vedolla ei sakkoja kirjoiteta vakio palikoilla kun ei oikeasti mikään tehokas ole, vaikka mitä tekisi.

    Leave a comment:


  • racing02
    replied
    e84 käy vanhaksi mutta mitään sopivaa ei löydy tilalle. F39 X2 miellyttäisi kokonsa ja tyylinsä puolesta mutta... xDrive28i olisi sweet spot nuhaisen 20i:n ja överin M35i välistä vaan eipä ole myyty kuin jenkkimarkkinoille. 20i softaaminen on niin pirun laitonta nykyään. Taitaa jäädä vaan nähtäväksi kuinka pitkään N47 pyörii ja X1 pellit pysyy ympärillä.

    Leave a comment:


  • Paabo
    replied
    Kyllähän e39 M5.ssa fiiliksen pitää tuoda muu kuin huipputeho. Se on ostettava patteriauto jos sellainen tuo fiiliksiä.

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Aikansa kutakin, joskus herääminen tapahtuu hitaammin, joskus nopeammin. Nyt pitkästä aikaa tilanne ettei tiedä mitä seuraavaksi haluaa.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Originally posted by ritariässä View Post
    Olihan se 3,5 kesää, ei mitään ongelmaa. Auto alkoi tuntumaan tylsältä 530hv sähköauton rinnalla ja fiilikset lässähti täysin.
    Miks lähit kisaamaan sellasen kans. Kattele joku samanmoinen historic-luokan vastus

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Olihan se 3,5 kesää, ei mitään ongelmaa.

    Jotain erilaista haussa.
    Last edited by ritariässä; 01-08-2024, 00:13.

    Leave a comment:


  • Paabo
    replied
    Originally posted by ritariässä View Post
    Jaahas, nyt ollaan jännän äärellä, kaikki Bemarit myyty.

    Yhtä yritettiin jo ostaa, mutta meni varma ostos persiilleen ku myyjä valehteli oikein urakalla ja satojen kilsojen matka turhaan.

    Toive/haaveilumalleja olisi kyllä, mutta jos nyt rauhoittuisi ja möis ensin vaan kaikki e39 osat pois ettei enää vahingossa noihin sotkeentuis.
    Olikos sulla nyt sit e39 M5? Kesän ajan? Mikäs siinä oli sit ongelma?

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Muutama erikoisempi tai hyvällä historialla olevat liikkuu noissa vanhoissa jopa hyvällä hintaa ja nopeasti, sitten se se toinen ääripää eli noin 80% saman sarjan myytävistä mätänee myynnissä sen vuoden pari ja välillä myyjät tekee houkuttelevia tarjouksia näille... nostavat hintaa.

    Pointti tässä on et joistakin ollaan valmiita maksamaan jos autossa ja hetkessä tähdet kohdillaan.

    Itse pitää nyt odotella syksyä/talvea, tiedä vaikka jotain kivaa tukee järkevään hintaan tarjolle.

    E39 kuitenkin jo nähty, joten toisenlaista haarukassa

    Leave a comment:


  • van cleef
    replied
    Voi olla, että ehkä ymmärsin mitä hait tuolla e39 jutulla, niin vielä tämän kommentoin ja tähän alkuun mä totean, että mun mielestä on hyvin kornia väittää, ettei oman harrasteen rahallinen arvo kiinnosta. Jos näin olisi, niin silloin niitä annettaisiin ilmaiseksi tai muodollisella summalla: "pääasia, että menee hyvään kotiin". Ja koska näin ei tosiaan asia ole, niin sit siihen pihviin. Ei se arvo tietenkään mikään määräävä ole harrasteessa, mutta se että sillä ei olisi merkitystä, on kusetusta.

    E39:n hinta määräytyy oikeastaan kahden seikan kautta: kuinka moni sellaisen haluaa ja kuinka paljon he, jotka sellaisen haluavat, ovat valmiita siitä maksamaan. Ja tällä em. valmiudella en tarkoita mitään henkistä valmiutta, vaan todellista maksukykyä, reaalista raha-agregaattia. Eli paljon on mahdollista siihen lyödä kiinni in real life.

    Leave a comment:


  • van cleef
    replied
    Originally posted by Jarger View Post
    Totta tuokin, mutta niitä uudempia autoja on nurkat pullollaan, sitä tusina E39:iä ei enää valmisteta ja ensimmäiset mäti jo 15 vuotta sitten pois

    Usealle myös tuollainen eksoottinen kampe eksoottisella moottorilla on jo sinänsä nöynöy. Jos itsellä ois tuon verran rahaa ylimääräisenä pistää autoon, niin ei se kyllä enää mikään öky-VW eli Porkke ois, vaan katseltaisiin mahdollisesti jotain eksoottisempaa, eli Ferrarin laitteita. Toki vaan makuasia
    Sori, mä en nyt ymmärrä tota e39 vertausta. Oletan tuon jälkimmäisen kappaleen perusteella, että viittaat kirjoitukseeni. Jälkimmäiseen liittyen lainaan itseäni: "saa jo vaikka mitä viissataheppasta porssea", niin tällä en millään tarkoittanut poissulkea Ferraria jne, vaan sitä nimenomaan tarkoitin, että saa vaikka ja mitä samassa hintaluokassa kuin e30 m3.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Totta tuokin, mutta niitä uudempia autoja on nurkat pullollaan, sitä tusina E39:iä ei enää valmisteta ja ensimmäiset mäti jo 15 vuotta sitten pois

    Usealle myös tuollainen eksoottinen kampe eksoottisella moottorilla on jo sinänsä nöynöy. Jos itsellä ois tuon verran rahaa ylimääräisenä pistää autoon, niin ei se kyllä enää mikään öky-VW eli Porkke ois, vaan katseltaisiin mahdollisesti jotain eksoottisempaa, eli Ferrarin laitteita. Toki vaan makuasia

    Leave a comment:


  • van cleef
    replied
    Ja vielä tosta mun yhdestä suosikkiaiheesta eli e30 m3. Kun ihan oikeasti valtaosalle se yksi harrasteauto on maksimi, myös tuolla yläpään hintaluokassa, niin 70 kilolla saa jo vaikka mitä viissataheppasta porssea, niin ei sillä e30 ämkolmosella nyt ole hirveästi tarjottavaa niinku aikuisten oikeesti.

    "JONNY KEKOTTO VOITTI TÄLLÄ EUROOPAN MESTARUUDEN KASIKASI"
    "Aijaa kuka se o?" Valtaosan vastaus.
    Last edited by van cleef; 31-07-2024, 17:32.

    Leave a comment:


  • van cleef
    replied
    Originally posted by Pexx View Post
    Tämä nyt koskee motorsport malleja.

    Se että jos Saksassa maksaa mint yksilö x summan.

    Ei tarkoita että siitä omasta 256tkm ajetusta suolapulkasta voi pyytää iha hulluja. Siksi tuolla samat autot roikkuu vuosia.

    Jos nyt kaikista e39 e46 e9x jne otetaan kaikista 10000€ hinnasta pois ollaan aika kartalla. Sitä odottaen.
    Joo, samaa mieltä. Palkat ja verotus ihan paskat täällä verrokkimaihin nähden ja silti kuvitellaan saavan Euroopan huippuhintoja. Siksi ne samat autot siellä on vuodesta toiseen myynnissä tekstillä "ARVO NOUSEE!"

    Paljon tästä kirjoittanut täällä väsymiseen asti, mut yritän nyt tiivistää mun pointit asiaan liittyen:
    -ikäluokat pienenee ja autoharrastus vähintään samassa suhteessa. Todellisuudessa suuremmassa johtuen perheen perustamisesta jne. Eli ostajia jatkuvasti vähemmän markkinalla
    -paskat palkat ja valtio vie liian ison osan
    -korkotaso kohonnut, ei halpaa lainaa enää. Halpa lainaraha paisutti kaiken kiinteän omaisuuden arvoa, kuten harrasteautojen, mutta ne ajat on ohi
    -joka vuosi markkinalle tulee uusia harrasteautoja, kun autot vanhenevat ja joka ikäluokalla on ne omat jutut, tottakai kaltaisiani joka suuntaan kiinnostuneita on, mutta vähemmistö. Eli 90-00-luvuilla syntyneet kiinnostuneet e9x jne eikä niin enää e30-e46. Tämä karkea yleistys, mutta tajunnette pointin.
    -säilytystila rajallinen, yleisesti yksi harrasteauto/harrastaja
    -paskoista palkoista johtuen 15-20 kiloa harrasteesta jo liikaa valtaosalle. Alle kympin vehkeet vielä ok. 20 kilon hintaluokassa ostajia jo tosi vähän. Siitä ylemmäs, niin ollaan oikeasti promillen tuhannesosien marginaalissa.

    Ja mä ostin Lincolnin Ruotsista just, koska hinnat siellä paaaljon järkevämmät, vaikka kansan vauraudessa ollaan ihan paarialuokkaa verrattaessa länsinaapuriin.
    Last edited by van cleef; 31-07-2024, 17:24.

    Leave a comment:

Working...
X