€£$ tässä puhuu nyt ihan selkeästi
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M539 videot
Collapse
X
-
Originally posted by Tatu6o View PostTuollainen kaijuttimiin tarkoitettu foumi eristää yllättävän hyvin ääniaaltoja, enkä usko että mideissä tuo haittaa merkittävästi suorituskykyä.
Itse mietin täysin samaa tuosta supparista, mutta tarkemmin katsottuna reikä ei mene läpi, vaan kotelon sisällä on "väliseinä" josta Streten leikkasi palasen pois. Akustisesta oikosulusta ei siis ole kysymys, mutta onhan elementti aivan liian iso tuollaiseen pieneen muovikoteloon ja kaikki supparin teho häviää kun elementti tukahtuu. Pienemällä elementillä olisi varmaan saanut paremman suorituskyvyn. Itse olisin myös lähtenyt tekemään/tilannut sopivan supparikotelon tuon alkuperäisen palottelemisen sijaan. Autohifiasennuksissa on aina kyse kompromisseistä, varsinkin jos haluaa säilyttää alkuperäisen ulkonäön.
Midi: Kaiutinelementti toimii siten että se heiluttaa vähän mutta nopeasti samaa ilmaa edestakaisin jolloin syntyy aaltoja joiden eteneminen sitten havaitaan korvassa musiikkina. Kun se tuottaa sitä painetta, niin toivottavaa olisi että se ei olisi jossain hataralla tai ääniä imevällä pohjalla/ympäristöllä jossa suuriosa aiheutetusta paine-erosta eli tuotetusta musiikista menetetään. Erityisesti keskarilla joka autossa toistaa yläbassolle asti joka on jo ympärisäteilevä kun säteilykuvio muuttuu puoliavaruudesta ympärisäteilevään taajuuden laskiessa ni tuo sössii ihan kaiken.
Subbari: Se alkuperäinen elementti on tuossa mistä se leikkasi. Se että leikkasi ei ole se pointti. Vaan se että kyllä se alkuperäinen jonnekin siitä hengittää koska tämä näkyvä puoli on sen kotelo. Toisinsanottuna tuo missä tuo nyt on kiinni ei ole kotelo lainkaan. Toimi yhtähyvin kuin pohjaton ämpäri. En ymmärrä kompromissikommenttia lainkaan. Annettuun tilaan voi laskea siinä parhaiten operoivan hässäkän.
Oisin ymmärtänyt jos noi ois 6€ kappale jokainen elementti, halvimmat jokaista laatua. Nyt ymmärtääkseni kyse oli yli tonnin setistä. Kaikki niiden laadukkuus menee roskakoriin kun asentaminen ei kiinnosta. Kyllä sieltä jotain ääntä tulee tietenkin, mutta miksi tehdä noin kun paremmin tekeminen ei olisi maksanut mitään muuta kuin perehtyä aiheeseen vähän. Midin väliin saa valmiiksi tehtyjä muovisia tai vanerisia rinkuloita penneillä, subbarikotelo sille oli jo annettu, se olisi vaatinut sen että hän olisi hieman liikuttanut kahden akkukaapelin paikkaa. Sitäkään ei ois tarvinnut oikeasti tehdä koska ei tosta mitään kaapeleita näytä menevän.
Itseä ei autohifi sinällään kiinnosta, tuo vaan oli roisein esimerkki mikä osunut tähän ikään silmään.Last edited by Remotion; 12-06-2023, 23:25.
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View Postsubbarikotelo sille oli jo annettu, se olisi vaatinut sen että hän olisi hieman liikuttanut kahden akkukaapelin paikkaa. Sitäkään ei ois tarvinnut oikeasti tehdä koska ei tosta mitään kaapeleita näytä menevän.
alkuperäinenkin subbari on vitusta ja varpaan välistä, jos akulle mitään asiaa, mutta sen saa pois <5min.
Originally posted by Remotion View PostItseä ei autohifi sinällään kiinnosta.
Sorry I'm Not Sorry
E34 540iA 93 sedan
E34 540iA 93 sedan
E39 530iA 00 touring
Comment
-
-
Originally posted by Jarger View PostUpcoming on the next video. I have had so much comments about my earlier sound system update that I have to dump off this project and only thing I have to say for this is a complete SCHEISSE!Sorry I'm Not Sorry
E34 540iA 93 sedan
E34 540iA 93 sedan
E39 530iA 00 touring
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View PostMidi: Kaiutinelementti toimii siten että se heiluttaa vähän mutta nopeasti samaa ilmaa edestakaisin jolloin syntyy aaltoja joiden eteneminen sitten havaitaan korvassa musiikkina. Kun se tuottaa sitä painetta, niin toivottavaa olisi että se ei olisi jossain hataralla tai ääniä imevällä pohjalla/ympäristöllä jossa suuriosa aiheutetusta paine-erosta eli tuotetusta musiikista menetetään. Erityisesti keskarilla joka autossa toistaa yläbassolle asti joka on jo ympärisäteilevä kun säteilykuvio muuttuu puoliavaruudesta ympärisäteilevään taajuuden laskiessa ni tuo sössii ihan kaiken.
Subbari: Se alkuperäinen elementti on tuossa mistä se leikkasi. Se että leikkasi ei ole se pointti. Vaan se että kyllä se alkuperäinen jonnekin siitä hengittää koska tämä näkyvä puoli on sen kotelo. Toisinsanottuna tuo missä tuo nyt on kiinni ei ole kotelo lainkaan. Toimi yhtähyvin kuin pohjaton ämpäri. En ymmärrä kompromissikommenttia lainkaan. Annettuun tilaan voi laskea siinä parhaiten operoivan hässäkän.
Oisin ymmärtänyt jos noi ois 6€ kappale jokainen elementti, halvimmat jokaista laatua. Nyt ymmärtääkseni kyse oli yli tonnin setistä. Kaikki niiden laadukkuus menee roskakoriin kun asentaminen ei kiinnosta. Kyllä sieltä jotain ääntä tulee tietenkin, mutta miksi tehdä noin kun paremmin tekeminen ei olisi maksanut mitään muuta kuin perehtyä aiheeseen vähän. Midin väliin saa valmiiksi tehtyjä muovisia tai vanerisia rinkuloita penneillä, subbarikotelo sille oli jo annettu, se olisi vaatinut sen että hän olisi hieman liikuttanut kahden akkukaapelin paikkaa. Sitäkään ei ois tarvinnut oikeasti tehdä koska ei tosta mitään kaapeleita näytä menevän.
Itseä ei autohifi sinällään kiinnosta, tuo vaan oli roisein esimerkki mikä osunut tähän ikään silmään.
Katsoin ensimmäisellä katselulla väärin, miten alkuperäinen suppari oli suunniteltu, ja kotelon reijän paikkan. Katsoin alunperin että se olisi ollut pieni aukko toisella puolella koteloa joka olisi hieman parantanut "kotelon" toimintaa, mutta nyt kun katson uudestaan niin reikähän taitaa olla kotelon yläreunassa samalla puolella mihin Streten asensi oman elementtinsä. Eli olit siis oikeassa tuolla akustisella oikosululla. Jos reikä olisi ollut tarpeeksi kaukana niin se voisi toimia huonona reflexikotelona. Piirsin nyt vielä oman ymmärrykseni mukaan supparin rakenteen liitteeksi, mutta ei nyt varmaan asiasta sen enempää tarvitse keskustella kun kaikki ovat samaa mieltä että suppari on täysi susi.
Kompromissillä en tarkoittanut tuota suppari patenttia vaan ylipäätään sitä, että autossa on rajallinen tila kaijuttimille ja rajatut paikat minne ne saa asennettua. Jos ei halua lähteä rakentamaan äänenlaatu ykkösprioriteettinä koko auton sisustaa uudelleen, niin joutuu usein tyyttymään jonkinlaiseen kompromissiin.
Olen täysin samaa mieltä että hyvät ja kalliit elementit menevät hukkaan kun niitä ei asenneta kunnolla. Huonoa esimerkkiä muille audiosta tietämättömille, jotka ostavat ja asentavat videon perusteella paketin samalla tavalla, eivätkä täten saa kaikkea irti ostamastaan paketista.
Comment
-
-
äijä asentaa elämänsä ekat hifit orkkispaikoille.
entisiin pahvikartio-paskoihin verrattuna hyvä soundi.
internetin mukaan kuitenkin väärin kuunneltu.
kattelkaahan poijjaat niitä teidän omia ensiasennuksia ja kommentoikaa sitä silmälläpitäen, mulla ainakin oli monenlaista paranneltavaa kun olin tietämätön.BMW E92 325i SPACEGRAU METALLIC 2007 -since 2014
BMW CRUISE BIKE 2017
TREK POWERFLY 4 2021
@kukisenjussi instagram
Comment
-
-
Originally posted by Kuqi View Postäijä asentaa elämänsä ekat hifit orkkispaikoille.
kattelkaahan poijjaat niitä teidän omia ensiasennuksia ja kommentoikaa sitä silmälläpitäen, mulla ainakin oli monenlaista paranneltavaa kun olin tietämätön.Ja väittäsin että soi paremmin mitä orggikset.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Jarger View PostKun on tarkka mies niin jokaiselle tulee tietynlainen spesialistielämys kun pääsee sanomaan että "AHA! Minä näin kun teit virheen tuossa"
Ja näin yleisesti kärjistäen niillä on jotain taipumusta narsismiin tms tai siellä taustalla on näsäviisastelua tai haluaa olla sarkastinenEx:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Originally posted by Kuqi View Postäijä asentaa elämänsä ekat hifit orkkispaikoille.
kattelkaahan poijjaat niitä teidän omia ensiasennuksia ja kommentoikaa sitä silmälläpitäen, mulla ainakin oli monenlaista paranneltavaa kun olin tietämätön.
Ketään ei kiinnosta miehen hifi-asennukset, mutta niistä tulee silti aikaseksi sivutolkulla vääntämistä ja itkemistä.
Itse en ole yhteenkään autooni laitellut hifejä, enkä ajatellut myöskään aloittaa ihan lähivuosina. :thinkex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+
Comment
-
-
Osalla toki kirjoitustyyli on hyvin suora, ja tulee ehkä kerrottua näkemys toiseltakin laitaa vaikka itse ei välttämättä niin ajattelisikaan, vaan enemmän juuri päinvastaista. Tunnustan.
Oon kans enemmän keskittynyt haaveilemaan orkkis soittimista omiin laitteisiin, yleensä ne on poisteltu jo kauan sitten
Comment
-
Comment