Originally posted by Jarger
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Suuri sähköautokeskustelu osa VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
i4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
-
-
Samaten jää täysin huomiotta, että pelkkää alvia on uudessa sähköautossa aika paljon enemmän kuin säälittävä 2k€ hankintatuki.
Jos uuden sähkiksen sijaan ostaisi Jargerin tapaan pelkkiä M47:lla käyviä autoja, niin se YH ei saa yhtään mitään. Uuden sähkiksen hinnassa on pelkkää alvia jo 15k€ suoraan sen YH:n taskuun. Että miten kehtaat Jarger?S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by PNM2 View PostMitä ihmeen tajunnanvirtaa tämä on? Kuten itsekin toteat, ei sähköauto eroa mitenkään suurimmasta osasta tuotteista eli miksi se pitää nostaa täällä mitenkään tikunnokkaan? Logiikka yh:ltä vietävästä rahasta myös ontuu pahasti mutta niin asia varmaan näyttäytyy, jos ainoa keino nähdä asiaa on hankintatuki ja autovero, jotka poikkeavat polttomoottoriautosta. Erittäin erikoista on kommentointisi esim ympäristön osalta ja aiemmilla sittemmin poistamillasi postauksilla kategorisoit kyllä itsesi hyvin vahvasti.
En minä ainakaan näe että sähköautoihin vaihtaminen lisäisi verovaroja millään tavalla verrattuna perinteisiin polttomoottoriautoihin, jopa päinvastoin. Uskon että jossain vaiheessa tilanne realisoituu ja joudutaan alkaa kantamaan uutta veroa joka kohdistuu paremmin juuri sähköautoileville, tai sitten muuttaa nykyisiä.
Esimerkin yh oli tuossa vain siksi, että todennäköisesti tuossa tapauksessa rahalle on parempaa käyttöä kuin sen sijaan että sitä käytettäisiin jo ennestään varakkaan ihmisen autoilun sponsorointiin, mutta toki tuota katsantoa on varmaan vaikea harrastaa jos kuuluu tuohon toiseen ryhmään.
Ihmisillä on kumma tarve lokeroida toisiaan nykyään, älä suotta.
Originally posted by pyroz View PostSamaten jää täysin huomiotta, että pelkkää alvia on uudessa sähköautossa aika paljon enemmän kuin säälittävä 2k€ hankintatuki.
Jos uuden sähkiksen sijaan ostaisi Jargerin tapaan pelkkiä M47:lla käyviä autoja, niin se YH ei saa yhtään mitään. Uuden sähkiksen hinnassa on pelkkää alvia jo 15k€ suoraan sen YH:n taskuun. Että miten kehtaat Jarger?
En omista M47:aa, olen omistanut yhden moisen, muistaakseni.
En tiennyt polttoaineen olevan Suomessa verotonta, miten kehtaankin kuvitella muuta
Originally posted by OVi View PostJos vielä otetaan huomioon koko auton käyttöiän energiakulut, niin kuinka paljon enemmän rahaa jää Suomeen kotimaisella sähköllä käyvän auton kuluista vs. öljykäyttöisen auton kuluista?
Toivottavasti jätätte kovalla pakkasella pimeällä ajelut vähemmälle, niin on se kotimaisen sähkön osuus suurempi
Comment
-
-
Originally posted by Jarger View PostEpämääräinen kysymys.
En minä ainakaan näe että sähköautoihin vaihtaminen lisäisi verovaroja millään tavalla verrattuna perinteisiin polttomoottoriautoihin, jopa päinvastoin. Uskon että jossain vaiheessa tilanne realisoituu ja joudutaan alkaa kantamaan uutta veroa joka kohdistuu paremmin juuri sähköautoileville, tai sitten muuttaa nykyisiä.
Esimerkin yh oli tuossa vain siksi, että todennäköisesti tuossa tapauksessa rahalle on parempaa käyttöä kuin sen sijaan että sitä käytettäisiin jo ennestään varakkaan ihmisen autoilun sponsorointiin, mutta toki tuota katsantoa on varmaan vaikea harrastaa jos kuuluu tuohon toiseen ryhmään.
Ihmisillä on kumma tarve lokeroida toisiaan nykyään, älä suotta.
Lokeroida voidaan oikein hyvin maksetun veron määrän mukaan silloin, kun rahaa käyttävää ja verotuloja tuottavaa arvostellaan täysin aiheettomasti. Harvemmin vähän veroja maksava voi päättää maksavansa enemmän veroja kuin paljon maksava voi päättää maksavansa vähemmän. Tämä toki ei ollut sultakaan ensimmäinen kerta, kun kirjoitat pienituloisen jotenkin kärsivän uuden sähköauton ostamisesta.i4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
Comment
-
-
Originally posted by Kräki View PostMikä vain 80k auto on kyllä 3v päästä se 50k.
Eli ei eroa.
Tämä siis ihan oman pään sisäistä ihmettelyä. Itse rakastan autoja, mutta sellaista vehjettä ei ole olemassakaan, jonka käytöstä itse maksaisin 10k arvonalenemaa / vuosi
Comment
-
-
Originally posted by Tiik View PostPointtina olikin se, että kuinka monelle näistä halpoja käyttökuluja hakevista (kenties) uusista hintakategorian autoilijoista tämä saattaa tulla yllätyksenä? Ehkä kyseessä on ensimmäinen 50k+ auto koskaan ja tämä fakta on jäänyt huomioimatta.
Tämä siis ihan oman pään sisäistä ihmettelyä. Itse rakastan autoja, mutta sellaista vehjettä ei ole olemassakaan, jonka käytöstä itse maksaisin 10k arvonalenemaa / vuosi
Siihen ehkä vielä jokin tallin vuokra päälle. Ja sillekkin tulee yllätyksenä se,että auton arvo ei ole noussut,vaan päinvastoin.
Tai sitten on se järkevä pena,joka ostaa sen corollan ja pääsee halvoilla kilsoilla vuodesta toiseen niillä läikkäsillä plyyssipenkeillä.
Ihmisiä on moneen junaan. Ja tuloistakin se on kiinni tietenkin.
Comment
-
-
Originally posted by nullzwei View PostVauhti kiihtyy.
EUROOPAN unionin neuvosto ja parlamentti ovat päässeet yksimielisyyteen ajoneuvojen hiilidioksidipäästöjen vähentämisestä vaiheittain vuoteen 2035 mennessä. Asiasta kertoi ranskalainen Pascal Canfin Twitterissä. Canfin johtaa Euroopan parlamentin ympäristökomissiota.
Mitähän tuo fossiilikäyttöisten autojen myynti tarkoittaa, etenkin tuo mikä on fossiilinen polttoaine. Käsittääkseni "sähköbensa" ei ole fossiilista, koska sen alkuperä ei ole muodostunut ajan saatossa luonnossa ja se ei lisää hiilidioksidia. Tarkastelin, niin sähköbensa on käytännössä sähköä ja olemassa olevaa hiilidioksidia hyödyntäen tehtyä polttoainetta jota voi polttaa.
Jos sähköbensalla toimivia autoja saa yhä myydä, niin tullaan varmaan tuonkin jälkeen näkemään vähintään superautoja moottoreilla, ja toki niin kauan kuin kysyntää myös muita autoja.______________________
Nykyinen:
Model 3
BMW:t vuodesta 2009:
i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i
Comment
-
-
Originally posted by PNM2 View PostIhan oikeasti, "maksetut verot"?. Kumpi maksaa veroja isossa kuvassa enemmän: uusia autoja ostavat ihmiset vai 5000€:n euron autoja käytettynä ostavat vaikka miten laskisit polttonesteen verotuksen mukaan? Onko siis tosiaan tuo kannustin ostaa uusi sähköauto niin kova isku, että kaikki muu verobyrokratia ja -velvollisuus unohtuu sen alla ja on pakko ritaroida näillä yksinhuoltajaesimerkeillä?
Lokeroida voidaan oikein hyvin maksetun veron määrän mukaan silloin, kun rahaa käyttävää ja verotuloja tuottavaa arvostellaan täysin aiheettomasti. Harvemmin vähän veroja maksava voi päättää maksavansa enemmän veroja kuin paljon maksava voi päättää maksavansa vähemmän. Tämä toki ei ollut sultakaan ensimmäinen kerta, kun kirjoitat pienituloisen jotenkin kärsivän uuden sähköauton ostamisesta.
En tiennyt esimerkkien käyttämisen olevan kiellettyä ketjussa. Ehkäpä nimeksi tulisi vaihtaa "vain sähköautoritareille" koska skeptiset kommentit ovat kiellettyjä, kuten myös kyseenalaistaminen. Kuvittelin että mielenkiinnostahan täällä ollaan, mutta se kyllä katoaa tässä ketjussa hyvin nopeaa joka kerta kun joku näsäviisas tuputtaessaan omaan näkökulmaansa.
Jos heität näkökulmaksi ison kuvan, tarkoitatko sillä 50tkm ajosuoritetta ja aikaa 20 vuotta? Veikkaan että nykyisillä polttoaineen verotuksilla sähköautoilijan verosuorite jää huomattavasti matalammaksi kaikkine veroineen. Ihan vaan päässä ynnäilemällä..
Comment
-
-
Originally posted by Kräki View PostKyllävain. Monenlaisia menoja autoissa,toinen ostaa 50k auton,toinen 10k harrasteauton/käyttöauton,mihin upottaa tonneja vuodessa erillaisiin viritysosiin ja halkeileviin kansiin. Kädet savessa 2x viikossa vitunvittu huutojen säestämänä.
Siihen ehkä vielä jokin tallin vuokra päälle. Ja sillekkin tulee yllätyksenä se,että auton arvo ei ole noussut,vaan päinvastoin.
Tai sitten on se järkevä pena,joka ostaa sen corollan ja pääsee halvoilla kilsoilla vuodesta toiseen niillä läikkäsillä plyyssipenkeillä.
Ihmisiä on moneen junaan. Ja tuloistakin se on kiinni tietenkin.
Ainoa haittapuoli on tuo akuston vanheneminen. Jos olettaa että auton huoltoon menee vaikka 1ke vuodessa, ja tuon summan laittaa säästöön, 10 vuoden välein samalla summalla uusinee sen akunkin kaikkineen.
Harrasteenhan tuollainen lienee aika paljon tylsempi, tavallaan. Mutta toisaalta taas huomattavaa edistystä tapahtuu noilta osin. Jos ei nyt lasketa tähän keskusteluun mukaan mitään keinotekoisia pakoputkiääniä.. (myötistä)
Comment
-
-
Originally posted by Jarger View PostEi pienituloiset ostele sähköautoja, vaan varakkaat. Ei kärsimistä. Tosin ehkä liisarina, jos on tarpeeksi huono arvottamaan kuukausittaisia menojaan.
En tiennyt esimerkkien käyttämisen olevan kiellettyä ketjussa. Ehkäpä nimeksi tulisi vaihtaa "vain sähköautoritareille" koska skeptiset kommentit ovat kiellettyjä, kuten myös kyseenalaistaminen. Kuvittelin että mielenkiinnostahan täällä ollaan, mutta se kyllä katoaa tässä ketjussa hyvin nopeaa joka kerta kun joku näsäviisas tuputtaessaan omaan näkökulmaansa.
Jos heität näkökulmaksi ison kuvan, tarkoitatko sillä 50tkm ajosuoritetta ja aikaa 20 vuotta? Veikkaan että nykyisillä polttoaineen verotuksilla sähköautoilijan verosuorite jää huomattavasti matalammaksi kaikkine veroineen. Ihan vaan päässä ynnäilemällä..Last edited by PNM2; 28-10-2022, 21:30.i4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
Comment
-
-
Originally posted by PNM2 View PostEhkä sun kannattaisi joskus miettiä logiikkaa omien postauksiesi takana. Sähköautoistahan sä et oikeastaan koskaan keskustele ja toivonkin, että jossain vaiheessa saat sähköautosta omaa kokemusta ja pääset moisen rattiin. Nyt oot sähköautokeskustelussa jäänyt monta kuukautta peräkammariin.
Juu ei tietenkään, ei mitään aihetta sivuavaa eikä niihin osuvaa ollenkaan.
Nämä argumentit ovat luokkaa "et voi puhua F1:stä kun et ole koskaan edes ajanut" Seuraavaksi varmaan kuolemansyyntutkijakaan ei voi tehdä hommiaan koska ei ole koskaan kuollut jne
Logiikallasi kaikesta tekniikasta keskustelu on kiellettyä jos ei sitä jo omista, ei ehkä kehittävä näkökulma asiaan. Foorumilla kuitenkin hyvin usein etsitään tietoa ja luetaan aihepiiristä joka koetaan kiinnostavaksi.
Suosittelisin että laitat vaikka ignoreen jos et kestä, tämä vänkääminen tänne päin hienoilla argumenteilla ei tarjoa mitään keskustelulle ja taitaa lähinnä mennä toisen keskustelijan parjaamiseksi.
Comment
-
-
Originally posted by Jarger View PostTuo logiikan etsiminen tunkee esiin aina vaan, ehkäpä menetit kutsumusammattisi jos et ole kouluttautunut psykiatriksi.
Juu ei tietenkään, ei mitään aihetta sivuavaa eikä niihin osuvaa ollenkaan.
Nämä argumentit ovat luokkaa "et voi puhua F1:stä kun et ole koskaan edes ajanut" Seuraavaksi varmaan kuolemansyyntutkijakaan ei voi tehdä hommiaan koska ei ole koskaan kuollut jne
Logiikallasi kaikesta tekniikasta keskustelu on kiellettyä jos ei sitä jo omista, ei ehkä kehittävä näkökulma asiaan. Foorumilla kuitenkin hyvin usein etsitään tietoa ja luetaan aihepiiristä joka koetaan kiinnostavaksi.
Suosittelisin että laitat vaikka ignoreen jos et kestä, tämä vänkääminen tänne päin hienoilla argumenteilla ei tarjoa mitään keskustelulle ja taitaa lähinnä mennä toisen keskustelijan parjaamiseksi.Last edited by PNM2; 28-10-2022, 22:28.i4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
Comment
-
Comment