Sepäs se, enää en vaihtaisi polttikseen mutta silti kolmen auton taktiikka ja pidemmät ajetaan kuitenkin Hybridillä? Sama itsellä mutta 63 Auton taktiikka että on ihan joka kelille omansa ellei joka päivälle mutta joka viikolle on. I3 on ihan Jees auto noihin pieneen siirtymiin Rex mallina, mutta siltikin itsellä on ollut tuohon nurkkapyöritykseen Tripletistä joku (up,mii,citigo) Eikä noissakaan tarvitse potea ns. Range ahdistusta jos vain osuu kaupunkiajoa.
Range anxiety jota Rex koneisen omistajat pohjimmiltaan potevat kun siellä on kuitenkin se "Jerry" kannu takaluukussa moottorin muodossa että jos nyt kuitenkin tulee se tarve ettei lataus vaan riitä. Toihan on huijaamista Väitetään että ajellaan niin perkeleen sähköisesti mutta sitten se isompi akkuinen 42kwh i3 jolla sama Range jää kauppaan koska Rex mallissa nyt on vaan... Niin mikä siellä on? No jos se nyt joskus tulee tilanne että tarvii sen 100km niin siellä on se moottori, niin justiinsa... :think
Nähty, kuultu ja myyty molempia mutta siltikin se missä ei ole "varavirtalähdettä" niin jää pihaan helpommin koska tosta se sähköautoilu aloittelijalla yleensä alkaa kun puhutaan alemman hintaluokan sähköistä. Se haluaa olla varma että se pääsee kotio sillä. Siksi Rex ja hermotkin säästyy
Okei, nyt oli huonoa läppää mutta sarkastisesti muodostetun totuuden siemenen tuosta saa kaikki täällä sekä juurikin ne kuka sen Rexin on ostanut.
Mulla ei rexille tarvetta hyvät varusteet painoi enemmän ja siksi tuli rexi kun silloin ei ollut muuta hyvillä varusteilla olevia kaupan Plugari on rouvan työmatkakäytössä ja tosiaan meidän pitkänmatkan autona.
Ei ole ollut 2019 i3 mukana FC:tä. Menee jo arvauksen puolelle mutta sanoisin että ei ole tainnut tulla i3:n mukana missään vaiheessa. Vaihtelee myös markkina-alueittain nuo mukana tulevat laturit.
Meillä on 11/2020 linjalta tullut, 03/2021 käyttöön otettu ja mukana on tullut standard cable.
Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor
Rex. Toihan on huijaamista Väitetään että ajellaan niin perkeleen sähköisesti mutta sitten se isompi akkuinen 42kwh i3 jolla sama Range jää kauppaan koska Rex mallissa nyt on vaan... Niin mikä siellä on? No jos se nyt joskus tulee tilanne että tarvii sen 100km niin siellä on se moottori, niin justiinsa... :think
Nähty, kuultu ja myyty molempia mutta siltikin se missä ei ole "varavirtalähdettä" niin jää pihaan helpommin koska tosta se sähköautoilu aloittelijalla yleensä alkaa kun puhutaan alemman hintaluokan sähköistä. Se haluaa olla varma että se pääsee kotio sillä. Siksi Rex ja hermotkin säästyy
Melko vaikealukuista tekstiä tulee välillä mutta tässä taisi huumorin kukkaa olla mukana. Sanotaan nyt tosikon omaisesti kuitenkin se, että se REX on nimenomaan se "varmuus jerrykannu". Hätävara. Ja erinomainen sellainen. Itsellä on ollut 3 eri REX mallia ajossa 2,5vuoden aikana ja kaikilla tuli ajettua melkein 100% sähköllä. Eli ei se mitään huijaamista ole. Se on täysiverinen sähköauto, jossa on se hätävara. Jos laturi ei toimi niin pääsee kotiin. Se on suunniteltukin sellaiseksi ja on varmasti tarkoituksellista, ettei REX:n varassa ole mielekästä ajaa vaikka motariajoa talvella kun ei se meinaa jaksaa tuottaa sähköä tarpeeksi ja hyötysuhde melko huono (iso kulutus).
Toki, REX:llä voi ovela ajella pitkätkin pätkät bensan varassa, mutta sen kulutus on lähempänä 10L/100km niin ei sitä kukaan huvikseen harrasta. i3 REX mallin kutsuminen hybridiksi on siis yksiselitteisesti virheellistä. Vaikka se sellainen veroteknisesti onkin.
Mulla ei rexille tarvetta hyvät varusteet painoi enemmän ja siksi tuli rexi kun silloin ei ollut muuta hyvillä varusteilla olevia kaupan Plugari on rouvan työmatkakäytössä ja tosiaan meidän pitkänmatkan autona.
Tottakai Huumorilla tämä pitääkin ottaa, mutta totuuden siemen siinä on kun noiden kanssa pelaat ja kuuntelet ihmisiä. Joo, ei tommosella pääse kuin parturiin töihin sekä takaisin ja siihen se on suunniteltukin. Ei sillä, kyllä mä ajoin TAM-HKI kerran 42kwh i3:lla jossa CCS mutta en aja toiste Loistava pioneeri alallaan kuitenkin se pelottavasti tuntuu ihan bemarilta kun sillä ajaa vaikka ulkonäkö ei ihan kaikille menekään.
Melko vaikealukuista tekstiä tulee välillä mutta tässä taisi huumorin kukkaa olla mukana. Sanotaan nyt tosikon omaisesti kuitenkin se, että se REX on nimenomaan se "varmuus jerrykannu". Hätävara. Ja erinomainen sellainen. Itsellä on ollut 3 eri REX mallia ajossa 2,5vuoden aikana ja kaikilla tuli ajettua melkein 100% sähköllä. Eli ei se mitään huijaamista ole. Se on täysiverinen sähköauto, jossa on se hätävara. Jos laturi ei toimi niin pääsee kotiin. Se on suunniteltukin sellaiseksi ja on varmasti tarkoituksellista, ettei REX:n varassa ole mielekästä ajaa vaikka motariajoa talvella kun ei se meinaa jaksaa tuottaa sähköä tarpeeksi ja hyötysuhde melko huono (iso kulutus).
Toki, REX:llä voi ovela ajella pitkätkin pätkät bensan varassa, mutta sen kulutus on lähempänä 10L/100km niin ei sitä kukaan huvikseen harrasta. i3 REX mallin kutsuminen hybridiksi on siis yksiselitteisesti virheellistä. Vaikka se sellainen veroteknisesti onkin.
On joo, pitää välillä korjailla että aukeaa kaikille noi mun vertauskuvat. No siis aikansa Pioneerihän tuo on kuten Leaf ja huomattavasti parempi. Varmuus tulee nimenomaan tuosta moottorista koska ei silloin ajateltu sähköistä voimalinjaa noin laajalla skaallalla kuin nyt vaikka se horisontissa näkyikin. Mutta täysiverinen se ei ole niin kauan kun sinne tankataan Bensaa.
Samaa voisi sanoa uudesta Qashqaistakin sitten kun se omaa saman periaatteen mutta 5l tilalla on selkeästi 40l Jerrykannu mutta sen verran maailma on muuttunut että sitä kutsutaan hybridiksi ja jos i3 suunniteltaisiin nyt niin sekin olisi hybridi, toi menisi varmasti jonkin sortin viranomaisen syyniin jo nimestä kun siinä on nimenomaan se polttomoottori vaikka pieni onkin. Tämä on siis pelkkää Fiktiota ja veikkausta! mutta väitän että sitä ei saisi täysisähköksi sanoa ainakaan tämän päivän Kuluttaja pohjaisella pyrokratialla ja markkinointi periaatteilla
i3 oli kyllä hyväntuntuinen auto, en tosin ajanut kuin pari tuhatta yhdellä 42kwh mallisella ja siihen jäi enimmät ajot kyseisellä mallisarjalla. Enkä mä havainnut mitään poikkeavaa millään taholla, ainoa mikä siinä kuitenkin häiritsi on lähinnä kosmeettista ja mäkkipapereista tehdyt ovipahvit. Niihin ei jotenkaan tottunut tekemälläkään mutta ideologiahan taisi siinä olla kierrätysmateriaali tms. Ja tilavakin se oli vaikka ulkonäkö ja ovet hämäsikin paljon että oiva kaupunkiauto
Tottakai Huumorilla tämä pitääkin ottaa, mutta totuuden siemen siinä on kun noiden kanssa pelaat ja kuuntelet ihmisiä. Joo, ei tommosella pääse kuin parturiin töihin sekä takaisin ja siihen se on suunniteltukin. Ei sillä, kyllä mä ajoin TAM-HKI kerran 42kwh i3:lla jossa CCS mutta en aja toiste Loistava pioneeri alallaan kuitenkin se pelottavasti tuntuu ihan bemarilta kun sillä ajaa vaikka ulkonäkö ei ihan kaikille menekään.
Näin on, onhan tässä rexissä muuten käyttömaksu pienempi kuin täys-sähkössä vaan 87€/vuosi Kerran käynyt Naantalista Kagasalalla, piti mennessä ja tullessa ladata silloin toimi Pirkanhovissa ongelmitta lataus, mutta kyllä tämä hommattiin ihan nurkka-ajoon kotilatauksella ja siihen se on passeli peli kuten aiemmin mainitsin
Käyttis:BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual" Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Näin on, onhan tässä rexissä muuten käyttömaksu pienempi kuin täys-sähkössä vaan 87€/vuosi Kerran käynyt Naantalista Kagasalalla, piti mennessä ja tullessa ladata silloin toimi Pirkanhovissa ongelmitta lataus, mutta kyllä tämä hommattiin ihan nurkka-ajoon kotilatauksella ja siihen se on passeli peli kuten aiemmin mainitsin
Taisi olla että HKI-TRE välillä joutu 2x kertaa lataamaan sen 40-45kwh/h kun sen se pikalataus maksimi taisi olla. Nopeus nousi itsellä aina liian suureksi. Oli oma moka kun ei osannut yksinkertaisesti ajaa sellaisella ja rekkojen perässä könnääminen on ihan omien pierujen haistelua oli sitten Tesla tai ei. Toki I3:lla suositeltavaa koska latausnopeus ei enää tätäpäivää ole mutta riittävä sille akulle. Niin on, sitä tässä on ihmeteltykin miksi hybridi Cayennessa on pienempi vero kuin model 3 Teslassa Kulutuskin melkein sama 14kwh ja 14 litraa
Täällä jerry kannu i3nen ainoana käyttö-autona ja sopii tarkoitukseena erinomaisesti. Paras käyttö-autoni ikinä. Ajoa tulee se 15-20tkm vuosi ja 90% ajosta alle 50km/päivä. Muutaman pitkän pohjoisen reissunkin tekee vuoteen ilman hampaan purentaa.
Nyt tuli jerrystä boostattua rangea noin 20-50km per akullinen joten joululoma reissu pohjois-suomeen meni kuten entisellä bensiiniautolla. Kahden pysähdyksen taktiikalla.
Toki ajan kesällä M5sella saman reissun pysähtymättä tarvittaessa jos ilman jälkikasvua liikenteessä yksistään. Sekin onnistuu, mutta en sano sen olevan miellyttävän tuntoista matkantekoa.
-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Toki ajan kesällä M5sella saman reissun pysähtymättä tarvittaessa jos ilman jälkikasvua liikenteessä yksistään. Sekin onnistuu, mutta en sano sen olevan miellyttävän tuntoista matkantekoa.
Ihan mielenkiinnosta kysyn, mikä tekee matkasta epämiellyttävän vai autossa jotain vikaa?
G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä
Ihan mielenkiinnosta kysyn, mikä tekee matkasta epämiellyttävän vai autossa jotain vikaa?
Vetovehkeissä ja varsinkin jos aletaan puhumaan Super luokan vermeistä niin ei niillä kovin moni aja yötä-päivää. Se on hemmetin raskasta. Pitää miettiä viiteen kertaan mihin sen Lambon tai muun parkkeeraa. Jatkuvat tietyöt sekä muutenkin liikenne yleensä niiden kanssa muiden autoilijoiden provosointi mukaanlukien on hemmetin perseestä M5 on vielä mukava ja sama toi uusi m4. Sillä on kiva ajaa joka päivä töihin mutta kyllä senkin kanssa saa olla parkkeeraamisessa tarkka sekä muutenkin vähän enemmän valppaampi. Toi homma vielä tosiaan korostuu mikäli on Ferkku tai joku muu vastaava. 6h Kusematta lappiin on höpöhöpö hommaa, mansesta kun lähtee Rovaniemelle niin eka kahvi ja kusitauko tulee jo parkanossa Toki olenkin kahvin suurkuluttaja
Taisi olla että HKI-TRE välillä joutu 2x kertaa lataamaan sen 40-45kwh/h kun sen se pikalataus maksimi taisi olla. Nopeus nousi itsellä aina liian suureksi. Oli oma moka kun ei osannut yksinkertaisesti ajaa sellaisella ja rekkojen perässä könnääminen on ihan omien pierujen haistelua oli sitten Tesla tai ei. Toki I3:lla suositeltavaa koska latausnopeus ei enää tätäpäivää ole mutta riittävä sille akulle. Niin on, sitä tässä on ihmeteltykin miksi hybridi Cayennessa on pienempi vero kuin model 3 Teslassa Kulutuskin melkein sama 14kwh ja 14 litraa
Tarkoitatko nyt kuitenkin HKI-TRE-HKI edestakaista matkaa? 120Ah i3:lla pääsee kyllä vaikka peruuttaen kolme pianoa katolla ja koko suku kyydissä -35c kelissä pyyhkijät täysillä ja pitkät päällä tuon yhdensuuntaisen HKI-TRE välin. Ja pitkän matkaa toiseenkin suuntaan.
Tarkoitatko nyt kuitenkin HKI-TRE-HKI edestakaista matkaa? 120Ah i3:lla pääsee kyllä vaikka peruuttaen kolme pianoa katolla ja koko suku kyydissä -35c kelissä pyyhkijät täysillä ja pitkät päällä tuon yhdensuuntaisen HKI-TRE välin. Ja pitkän matkaa toiseenkin suuntaan.
38kwh käytettävä kapasiteetti, 125km/h vauhtia, reippaita ohituksia sekä kaasu pohjassa joka rampilta niin ei se 177km suunta sekä helsingissä vielä n.60km sekalaista ole sellainen etteikö virtaa tarvitsisi hakea lisää? Tommosen saat kuluttamaan ihan reippaasti 22-26kwh jos vain osaa kulutusta en muista mutta toki akkuprosentit 33% Hämeenlinnassa niin tottumattomalle katsos tuli hiki. Ei luottanut autoon eikä Rangeen niin paljoa. Toki kyllä itsekin. 2021 Kesällä hämmästelin kun kaveri kävi 120km päässä töissä Long-range kolmosella kun se tuli takaisin niin juuri ja juuri joku 8% akkua. Olin kanssa että mitä norsua se katolla kuskaa kun tolla pitäisi päästä 2x toi matka että miten se sillä oikein ajaa. Kuulemma ihan normaalisti mitä mersullaan ajoi niin kulutus 36,6 kwh. :think Siis ajotapoja on miljoonia kuten profiileita tuohon sähköautoiluun
Nopeushan noi vehkeet tappaa. Saksan motarilla ix vei helposti 29-33kwh kun paino lappua lattiaan eikä jääny haistelemaan omia pierujaan rekan perään. Bemari mies niin bemarimiehen kaasujalka, minkäs sille voi. Taycanissa tosin on onnistuttu vissiin tuota nopeaa ajoa silmällä ptäen laskemaan kulutusta, toki siinä onkin kaksi vaihdetta sen takia.
38kwh käytettävä kapasiteetti, 125km/h vauhtia, reippaita ohituksia sekä kaasu pohjassa joka rampilta niin ei se 177km suunta sekä helsingissä vielä n.60km sekalaista ole sellainen etteikö virtaa tarvitsisi hakea lisää? Tommosen saat kuluttamaan ihan reippaasti 22-26kwh jos vain osaa kulutusta en muista mutta toki akkuprosentit 33% Hämeenlinnassa niin tottumattomalle katsos tuli hiki. Ei luottanut autoon eikä Rangeen niin paljoa. Toki kyllä itsekin. 2021 Kesällä hämmästelin kun kaveri kävi 120km päässä töissä Long-range kolmosella kun se tuli takaisin niin juuri ja juuri joku 8% akkua. Olin kanssa että mitä norsua se katolla kuskaa kun tolla pitäisi päästä 2x toi matka että miten se sillä oikein ajaa. Kuulemma ihan normaalisti mitä mersullaan ajoi niin kulutus 36,6 kwh. :think Siis ajotapoja on miljoonia kuten profiileita tuohon sähköautoiluun
Nopeushan noi vehkeet tappaa. Saksan motarilla ix vei helposti 29-33kwh kun paino lappua lattiaan eikä jääny haistelemaan omia pierujaan rekan perään. Bemari mies niin bemarimiehen kaasujalka, minkäs sille voi. Taycanissa tosin on onnistuttu vissiin tuota nopeaa ajoa silmällä ptäen laskemaan kulutusta, toki siinä onkin kaksi vaihdetta sen takia.
Toki kulutus kasvaa jos päättömästi ajaa. Kesäkelissä ei kyllä i3 saa viemään millään 25kWh lukemia. Talvellakin saa aja aika roimaa nopeutta pahassa kelissä ja silti pitäisi päästä about 20kWh kulutuksella. Ja jostain löytyi vielä aiemmin unohtunut 60km pyörittely toisessa päässä. Miten se olikaan... Sähköautoilutopikissa on aika usein liiottelua havaittavissa?
Vaikka olisit miten ajanut niin silti nyt on kyllä uskomatonta tarinaa vaikka olisi kalajuttuja. Siis yhteen suuntaan HKI-TRE ja 60km pätkäajot päälle? Ei silti voi tarvita mitenkään KAHTA latausta. Nyt joku haisee tarinassa edelleen...
On ainakin itsellä ollut jokaisessa FC mukana. Kyllä sähköautossa virtaa piisaa lämmitykseen, toinen juttu onkin piisaako siinä 12v akussa mikä sähköautossa on Meillä on lukemattomia ollut pimeenä ja siinähän istuvat ja odottavat. Sekä lukemattomia menny pimeeksi myöskin ajossa olleet. Webastollisen kun saa apuvirralla käyntiin, toiseen tarttee hinuria. Itse kun koskee niin takuut loppuu kuule siihen. Mutta toki noissa "pikkuakuissa" onkin melkein joka merkillä kamppis päällä ja softavikojan nuo suurinosa on tai sitten se akku on vaan Espanja mallia ja vaihdetaan toisenlaiseen.
Ei jotenkaan pokka meinaa pitää kun jotkut laittaa 80kwh akkuista autoa ylläpitolaturiin. Se koko auto on yks akku
Ainakin minun EV6:n käyttöohjeessa neuvotaan kuinka apuvirtaa otetaan - samoin kuin polttomoottorivehkeissä. Tuota 12v akkua ladataan vain kun auto on ajomoodissa. Omassa sain 12v akusta valitusta kun olin tuulilasikameran kytkenyt jatkuvaan virtaan ja unohtui kahdeksi yöksi päälle. Ja 12v akkuna on sentään normaali 60Ah AGM-akku. Tosiaan, autossa riittää viikoksi sähköä omakotitaloni normikulutukseen. Joten, kyllä huvittaa tuollaiset pikku probleemat.
Comment