Announcement

Collapse
No announcement yet.

Suuri sähköautokeskustelu osa VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • |foder|
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 7087
    • Forssa

    Nyt toimi minullakin.
    Nyt:
    E82 135i -11

    Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

    Comment

    • Esko
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 11702
      • Kouvola

      Originally posted by T_mu View Post
      Sisältä kyllä nätti, mutta toi ulkoilme eritoten keula on kyllä sysiruma. Tulee mieleen joku ihminen mikä saanut pahan allergiakohtauksen kasvoihin ja turvonnu muodottomaksi. On kyllä hämmentävän rumaksi menny BMW ulkomuotoilu ku miettii näitä viimeisen parin vuoden aikana julkaistuja malleja.

      Comment

      • duckland
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2003
        • 418

        I5 kärsii samasta ongelmasta kun i4 eli akut bensaauton pohjalevyn alla ja maavara olematon joten auto pitänyt nostaa ylikorkealle. Tuo punainen m60 näkee etukaari ihan luonnottoman iso gäppi. Sitä saa kun tekee auton kaikelle samalla levyllä. Eikä mitään muotoilun pientäkään jujua autossa. Ympätty sitä sun tätä ympäri autoa. Ei tuota voi sanoa kauniiksi. Tekniikkakin jättää kylmäksi. Soveltuneen polvivaivaselle eläkeikää lähestyvälle ostajakunnalle. Kai ne niille on tehtykin toisaalta. Vierelle kun asettelee taycanin ei tarvii montaa kertaa miettiä kumpi niistä on kauniimpi. No joo pettynyt tuleva entinen bemari asiakas odotti jotain muuta.

        Comment

        • Jarger
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2005
          • 3843
          • Finnland

          Originally posted by Esko View Post
          Sisältä kyllä nätti, mutta toi ulkoilme eritoten keula on kyllä sysiruma. Tulee mieleen joku ihminen mikä saanut pahan allergiakohtauksen kasvoihin ja turvonnu muodottomaksi. On kyllä hämmentävän rumaksi menny BMW ulkomuotoilu ku miettii näitä viimeisen parin vuoden aikana julkaistuja malleja.
          Minä katselin tuota ja näin tuon jonkinlaisena "valonpilkahduksena" suhteessa siihen millaisia nuo viimeaikojen uutuudet on olleet, edes vähän "tavallisempi" ilme.
          Negatiiviset kauppakokemukset:
          Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

          Comment

          • JaniLap
            BTCF Member
            • Sep 2012
            • 2734
            • Tampere

            Originally posted by Esko View Post
            On kyllä hämmentävän rumaksi menny BMW ulkomuotoilu ku miettii näitä viimeisen parin vuoden aikana julkaistuja malleja.
            Samoilla ajatuksilla muotoilun suunnasta tällä hetkellä. Mallin suunnittelijaa toisaalla kuunneltuani päättelen, että on siinä jonkinlainen visio kuitenkin ollut mukana.
            IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
            BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
            Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
            Tampere

            Comment

            • ErkkiE
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2006
              • 614
              • Espoon haja-asutus

              Eipä tuo AMG Onen lopputulos paljoa poikkea niistä itsensä parhaiten polttaneista N47/N57 -dieseleistä. Toki ne on syttyneet ajossa, joten traileri on säästynyt.

              E

              Comment

              • isolohko
                BTCF Member
                • May 2004
                • 902
                • Kymenlaakso

                Toukokuun kampanjassa BMW iX1 69k€, joka alennettu hinta, kun kampanja etu 8k€. Autoja vaikuttaa olevan maassa paljon. Mikäs nyt, kun ei neliveto sähkö bemari käy kaupaksi?

                Samaten Polestar 2:sta saa varastosta runsaasti, etuvetoa ja nelivetoa.

                Kummallista.

                e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

                Comment

                • ///Jone
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2009
                  • 1281
                  • HKI

                  Originally posted by isolohko View Post
                  Toukokuun kampanjassa BMW iX1 69k€, joka alennettu hinta, kun kampanja etu 8k€. Autoja vaikuttaa olevan maassa paljon. Mikäs nyt, kun ei neliveto sähkö bemari käy kaupaksi?

                  Samaten Polestar 2:sta saa varastosta runsaasti, etuvetoa ja nelivetoa.

                  Kummallista.
                  Eipä kauppa oikein käy asioilla jotka ei välttämättömiä ja toiseksipa kallistuneet, kun monella vanhassa halpa rahoitus vr. uuden. Myös tuet loppuneet ja veikkaisin vaikuttavan euroopassa et sähkön hinta noussut ja taas löpö Saksassa 1,5-1,6€/l. Tähän päälle vielä se, et ka. uus auto Suomessa tais olla 36k€, ostajakunta vähenee.
                  ______________________
                  Nykyinen:
                  Model 3

                  BMW:t vuodesta 2009:
                  i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

                  Comment

                  • ///Jone
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2009
                    • 1281
                    • HKI

                    Originally posted by duckland View Post
                    I5 kärsii samasta ongelmasta kun i4 eli akut bensaauton pohjalevyn alla ja maavara olematon joten auto pitänyt nostaa ylikorkealle. Tuo punainen m60 näkee etukaari ihan luonnottoman iso gäppi. Sitä saa kun tekee auton kaikelle samalla levyllä. Eikä mitään muotoilun pientäkään jujua autossa. Ympätty sitä sun tätä ympäri autoa. Ei tuota voi sanoa kauniiksi. Tekniikkakin jättää kylmäksi. Soveltuneen polvivaivaselle eläkeikää lähestyvälle ostajakunnalle. Kai ne niille on tehtykin toisaalta. Vierelle kun asettelee taycanin ei tarvii montaa kertaa miettiä kumpi niistä on kauniimpi. No joo pettynyt tuleva entinen bemari asiakas odotti jotain muuta.
                    Monen sähkiksen ongelma, myös uuden Volkkarin. Kovin lihavia keskeltä, ei hyvä visuaalisesti.
                    ______________________
                    Nykyinen:
                    Model 3

                    BMW:t vuodesta 2009:
                    i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

                    Comment

                    • pyroz
                      BTCF Member
                      • Nov 2002
                      • 6759
                      • PK-seutu

                      Originally posted by duckland View Post
                      I5 kärsii samasta ongelmasta kun i4 eli akut bensaauton pohjalevyn alla ja maavara olematon joten auto pitänyt nostaa ylikorkealle. Tuo punainen m60 näkee etukaari ihan luonnottoman iso gäppi. Sitä saa kun tekee auton kaikelle samalla levyllä. Eikä mitään muotoilun pientäkään jujua autossa. Ympätty sitä sun tätä ympäri autoa. Ei tuota voi sanoa kauniiksi. Tekniikkakin jättää kylmäksi. Soveltuneen polvivaivaselle eläkeikää lähestyvälle ostajakunnalle. Kai ne niille on tehtykin toisaalta. Vierelle kun asettelee taycanin ei tarvii montaa kertaa miettiä kumpi niistä on kauniimpi. No joo pettynyt tuleva entinen bemari asiakas odotti jotain muuta.
                      Gäpit pystyy onneksi poistamaan

                      Mutta jos kiukuttaa se, että Porsche on kauniimpi kuin BMW:n vitossarja niin on pakko kysyä, että mitä sitten odotit? Toinen on urheiluauto ja isojen poikien leikkikalu ollut jo monta vuosikymmentä ja toinen on sedan / farkku perheelle. Nyt ei voisi vertailukohdat olla kauempana toisistaan. Saahan sitä tietty mielensä pahoittaa mistä vaan ei siinä
                      S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                      Comment

                      • Hemu__
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2008
                        • 972
                        • Kirkkonummi

                        Mimmonen tuo i3 on ajaa lumella/jäällä? Emännälle pitäisi harkita seuraavaa autoa, nelivetoa haluais mutta kaikkien sähkö nelarien hinnat karkaa ettei sellasseen veny. Meillä tämä kotitie on melko jyrkkä ja pitkä johon ei saa oikein kunnolla kelattua talvisin vauhtia, ja itsekkin olen aiemmalla e61 takavetoisella jäänyt mäen puoliväliin suttailemaan pahimpina lumimyräkkä päivinä kun vain toinen takapyörä pyörii, lukon kanssa ois saattanut nousta. Mutta mitenkäs tällaisissa tilanteissa tuo i3 kun on sähkö niin vetääkö kokoajan molemmilla pyörillä ja eteneekö muutenkin paremmin em. olosuhteissa kapeiden renkaiden ansiosta? Onko kokemuksia? :think

                        Comment

                        • MarkM
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2010
                          • 109
                          • Kirkkonummi

                          Originally posted by Hemu__ View Post
                          Mimmonen tuo i3 on ajaa lumella/jäällä? Emännälle pitäisi harkita seuraavaa autoa, nelivetoa haluais mutta kaikkien sähkö nelarien hinnat karkaa ettei sellasseen veny. Meillä tämä kotitie on melko jyrkkä ja pitkä johon ei saa oikein kunnolla kelattua talvisin vauhtia, ja itsekkin olen aiemmalla e61 takavetoisella jäänyt mäen puoliväliin suttailemaan pahimpina lumimyräkkä päivinä kun vain toinen takapyörä pyörii, lukon kanssa ois saattanut nousta. Mutta mitenkäs tällaisissa tilanteissa tuo i3 kun on sähkö niin vetääkö kokoajan molemmilla pyörillä ja eteneekö muutenkin paremmin em. olosuhteissa kapeiden renkaiden ansiosta? Onko kokemuksia? :think
                          Riippuu toki onko ihan peilijäätä vai karheutta pinnassa. Mutta meilläkin kakkosautona tuo i3 ollut jo nelisen vuotta ja pihasta lähtö suoraan ylämäkeen, niin kyllä sitä talvisin välillä on joutunut etäpäivän pitämään, kun ei mäkeä ylös pääse. Tosin meillä ei juurikaan mahdollista vauhtia kelata, kun pitää pihasta kääntyä 90 astetta tielle mentäessä. Jäisellä tiellä tuo on muutenkin todella epävakaa ajettava ja saa kyllä kieli keskellä suuta ajaa, jotta pysyy (Suomen uraisilla) tiellä. Lisäksi, kun tuossa ei regeneroinnin voimakkuuta pysty säätämään, niin jos jäisellä tiellä joutuu hidastamaan nopeasti niin aika epämukavasti perää tarjoaa sivulle. Sivutuulelle myös tosi herkkä, saa kaksin käsin ratista paimentaa, että pysyy kaistalla kovalla tuulella. Lumisella tiellä menee hyvin.

                          Kesällä tuo on ihan hauska ajettava, kiihtyy suht rivakasti kaupunkinopeuksissa ja miksei maantielle kiihdytettäessäkin. Luotettavakin on tuo meidän yksilö ollut ainakin toistaiseksi. Esittelyautona oli aiemmin ollut, kun tuli ostettua noin 3tkm mittarissa ja nyt on 63tkm, eikä ole muuta ollut kuin kaksi määräaikaishuoltoa, joissa ilmansuodattimet ja jarrunesteet vaihdettu. Halpaa ajoa.
                          Tesla MY LR -22
                          i3 94Ah -18
                          ex: F15 X5 40d ///M-Sport -16
                          ex: F15 X5 40e ///M-Sport -16
                          ex: E70 X5 LCI 40d ///M-Sport -12
                          ex: e61 535d LCI ///M-Sport -08
                          ex: e87 116i -05

                          Comment

                          • Petri.Kekkonen
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2006
                            • 7435
                            • Oulu



                            Juttu näkynee vain tilaajille, mutta tässä lainaus:
                            Highamilla on oma laskukaavansa ajettavuudelle. Se on latausajan suhde siihen, kuinka kauan autolla pystyy ajamaan. ”Jos ajaa esimerkiksi moottoritiellä tunnin ajan satasta, ajettavuudessa on kyse siitä, kuinka kauan kestää ladata ne kilometrit takaisin autoon.”

                            Kun Highamim autona oli Jaguar i-Pace, sitä piti ladata tunnin moottoritieajelun jälkeen tunti. Sillä autolla vaimo ei suostunut lähtemään reissuille, vaan vaati alle bensa-autoa. Lucid Airin kyyti kelpaa vaimollekin. Autolla saattaa pystyä ajamaan yli 800 kilometriä yhdellä latauksella. Tunti satasta moottoritiellä latautuu takaisin akkuun 3–5 minuutissa, Higham kertoo.
                            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                            E39 523i M Sport '00, Titansilber

                            Comment

                            • miyli
                              BTCF Member
                              • Dec 2008
                              • 2089
                              • Naantali

                              Originally posted by Hemu__ View Post
                              Mimmonen tuo i3 on ajaa lumella/jäällä? Emännälle pitäisi harkita seuraavaa autoa, nelivetoa haluais mutta kaikkien sähkö nelarien hinnat karkaa ettei sellasseen veny. Meillä tämä kotitie on melko jyrkkä ja pitkä johon ei saa oikein kunnolla kelattua talvisin vauhtia, ja itsekkin olen aiemmalla e61 takavetoisella jäänyt mäen puoliväliin suttailemaan pahimpina lumimyräkkä päivinä kun vain toinen takapyörä pyörii, lukon kanssa ois saattanut nousta. Mutta mitenkäs tällaisissa tilanteissa tuo i3 kun on sähkö niin vetääkö kokoajan molemmilla pyörillä ja eteneekö muutenkin paremmin em. olosuhteissa kapeiden renkaiden ansiosta? Onko kokemuksia? :think
                              Minulla 2 talvea takana i3 ja pihatielle jyrkkä 90 asteen käännös josta jatkuu erittäin jyrkkä kiemurteleva mäki ylös, eli vauhtia ei pysty juurikaan ottamaan ennakkoon. Alla continetalin uudet kitkat ja ei kertaakaan ongelmia mäen kanssa. Minusta tässä on niin hyvä vetolinja että kun hiukan saa vauhtia ja sitten päästää vähitellen pikkuhiljaa kaasua pois niin ei edes sudi tuossa mäessä vaikka liukasta on. Jäisellä tiellä tietenkin saa olla varuillaan tällä i3 kun ajelee, mutta kait se kaikilla saa olla jossa kitkat alla. Ainakin 2018 mallissa jo parempi tuo regenointi/ajonvakautus ja ei tarjoa perää sivulle niin helposti kuin aiempi 2014 mallinen mikä minulla oli. I3 on kyllä hyvä ja taloudelline perheen 2 auto, tilaakin sisällä yllättävän paljon.
                              Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                              Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                              Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                              Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                              Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                              Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                              1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                              0-200km/h 11.40s
                              100-200km/h 6,00s
                              http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                              Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                              Comment

                              • kooma
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2004
                                • 1020
                                • Pikis

                                Originally posted by miyli View Post
                                Ainakin 2018 mallissa jo parempi tuo regenointi/ajonvakautus ja ei tarjoa perää sivulle niin helposti kuin aiempi 2014 mallinen mikä minulla oli.
                                Voi olla placeboa mutta voisin vaikka vannoa että meidän edellisessä 2014 mallissa regenin käytös liukkaalla parani softapäivityksen jälkeen joka tehtiin 2020 tai 2021. Ainakaan nykyisessä joka otettu käyttöön 2021 ei kyllä kovin helposti lähde perä luisuun pedaalia nostaessa, regen on hyvin mieto jos on liukasta. Tässä myös contit alla. Mäen kiipeämisestä ei kokemusta.
                                Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎