Suuri sähköautokeskustelu osa VIII

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• protoni
    replied
    Vertailin yli 5-paikkaisia eri merkkisiä autoja eri käyttövoimilla, ja yllätyin kuinka paljon vakuutushinnat tasottivat puntteja ROIta laskiessa. Oletin sähkön pyyhkivän muilla pöytää, mutta meidän tapauksessa ei. Kenties toisilla specseillä ero olisi merkittävämpi sähkön eduksi.

Leave a comment:

• PNM2
    replied
    Originally posted by protoni View Post

Nykyisessä -22 bensavolkkarissa OP:sta liikenne + kasko = puolet I4M50 vakuutuksesta. Itse yllätyin kun monessa verrokissa vakuutukset olivat yli tonnin. Mutta tuohon varmasti vaikuttaa käyttövoiman lisäksi myös moni muu tekijä.
    pyroz kirjoitti jo sen tärkeimmän mutta paljonko tämä Golfin "puolet" siis on? Puolet kun ei ole mikään summa, jota voi verrata.

Leave a comment:

• jani
    replied

Nykyisessä -22 bensavolkkarissa OP:sta liikenne + kasko = puolet I4M50 vakuutuksesta. Itse yllätyin kun monessa verrokissa vakuutukset olivat yli tonnin. Mutta tuohon varmasti vaikuttaa käyttövoiman lisäksi myös moni muu tekijä.
    En kyllä jaksa uskoa että noin uuteen volkkariin saa liikenne+kasko 500e/vuosi ilman erikois aleja.

ps. mikä oli tämä volkkarin bensa verrokki jossa on +500hp ?
    Last edited by jani; 03-02-2025, 16:02.

Leave a comment:

• pyroz
    replied

Niin jos nyt kuitenkin vertailtaisi samalta merkiltä vastaavaa polttista. Oliko se nyt jotenkin yllättävää, että Volkkarissa on edullisempi vakuutus kuin bemmissä?

i4M50 verrokki on M440i gran coupe. Katsokaa sellaiseen.

Leave a comment:

• protoni
    replied
    Originally posted by PNM2 View Post

Ihan mielenkiinnosta, mistä jengi hankkii vakuutuksia, jos sähköautot ovat noin merkittävästi kalliimpia. Mulla on verrokkeina viimeisinä aikoina kolme viissatasta Bemaria ja nyt i4 M50. Nykyisen auton tehoista huolimatta vakuutukset ovat pyörineet parhaalla kaskolla siinä tonnin molemmin puolin ja nyt noin 1100€ vuodessa.

Leave a comment:

Working...