Originally posted by Rattiukko
View Post
Esim. Tesla ilmoittaa heidän akkukapasiteetin alentuvan keskimäärin noin 12% ensimmäisen 200.000 mailin eli 320tkm jälkeen. Onko ne sitten 320tkm ajon jälkeen pelkkää ongelmajätettä? Ongelmat rikkoutuneiden akkumoduulien kanssa on Teslalla keskittyneet vanhoihin 85kwh akkupaketteihin pääasiassa. Akkurakennetta muutettiin 90kwh paketteihin ja ongelmat poistui lähes kokonaan. Tesla muutti noiden 85kwh akkujen pikalatauksen latauskäyrää nyt jälkikäteen eli ei lataa kuin ensimmäiset 10% 100kw teholla ja siitä sitten alaspäin akkuja suojellakseen. Uudempien 75 ja 100kwh kanssa en ole kuullut olevan ongelmia akkujen kanssa. Kyllä nuo moduulit ja niiden kunto pystytään testaamaan ihan samalla lailla kuin vialliset pystytään todentamaan. Eli ei sinne umpimähkään vaan vaihdella käytettyjä moduuleja tilalle toivotaan parasta-asenteella. Osa akkutoimittajista jopa ilmoittaa ettei tarjoa kuin alle 100tkm ajettuja akkumoduuleja myyntiin. Akkumoduulien vaihdon jälkeen moduulit pitää vielä tasapainottaa ja työlle saa myös takuun. Jos asia kiinnostaa, niin googlella löytyy paljon lisää tietoa asiasta tai voi vaikka laittaa tuonne akkuautoon tai kokkolan autohuoltoon viestiä.
nimim. Näkemätäpaskaa69
)). Saas nähdä. Auto on kuitenkin kiva!
Leave a comment: