No joo, koeajolla auto oli muuten ihan ok mutta sitten kun lähdettiin moottoritielle ja sattui olemaan sivutuulta niin se venkuroi minne sattuu. Käytiin tarkastamassa rengaspaineetkin ja lisättiin vähän ja se auttoi ehkä jonkun verran. Vaimo kun ajoi niin pelkäsin että ollaan kaiteessa. Autolla ei ollut ajettu paljoa. Jäi i3 ostamatta. Itsekin tykkään i3:sta jostain kumman syystä vaikka ei ole normaalisti oman tyylinen auto ollenkaan.
Suuri sähköautokeskustelu osa VIII
Collapse
X
-
Haiskahtaa että sais alustaan uusia jotain puslia jos hakee tietä, en toki tiedä tuollaisen alustarakennetta, mutta kokoisekseen painava laite ja onhan noillakin väistämättä jo muutamat vuodet ikää. En usko että tuollainen ajokokemus on ollut liikkeestä uutena hakiessa
Comment
-
non-sport mallit kyllä ottavat motarilla sivutuulta 155 leveine renkaineen. Seitsemän eri i3:sta (osa S, osa ei) omistaneena voin vahvistaa tuon. Ei ole puslista kiinni. Eikä i3 kyllä kokoisekseen ole lainkaan painava. 3-sarjan sisätilat ja 1345kg omamassa (isoimmalla 120Ah akulla)Originally posted by Jarger View PostHaiskahtaa että sais alustaan uusia jotain puslia jos hakee tietä, en toki tiedä tuollaisen alustarakennetta, mutta kokoisekseen painava laite ja onhan noillakin väistämättä jo muutamat vuodet ikää. En usko että tuollainen ajokokemus on ollut liikkeestä uutena hakiessa
Kaupunkiin i3 on suunniteltu ja kun katsoo rengastusta niin lienee selvää ettei sivutuulessa motarilla kyyti ole 7-sarjan luokkaa. Jos taas ennakkoon tiedostaa nuo asiat niin voi yllättyä jopa positiivisesti. Ja vinkkinä, että sport-alustalla on näissä iso vaikutus
S65, S85, H1, N63TU, IB1
👍 4Comment
-
Meillä ollut nyt vuoden i3. Loistohankinta kaupunki- ja työmatka-ajoon. Muutaman kerran itse käynyt työreissulla ja ajellut motarilla, kyllä siinä on hyvä olla vaihtokalsarit jos on tuulinen keli ja tulet metsäisestä maisemasta aukealle. Ei meinaa motarin leveys riittää. 120Ah piisaa mainiosti arkikäytöön, renkaat on tosiaan kuin korotetut vespan kumit mutta alustaan ja kumeihin panostamalla siitä saisi varmasti vakaamman. Kääntösäde on uskomattoman pieni, ehdoton plussa verrattuna muihin. Tutkat meillä puuttuu edestä, muuten on riittävä varustetasokinOriginally posted by Rattiukko View PostNo joo, koeajolla auto oli muuten ihan ok mutta sitten kun lähdettiin moottoritielle ja sattui olemaan sivutuulta niin se venkuroi minne sattuu. Käytiin tarkastamassa rengaspaineetkin ja lisättiin vähän ja se auttoi ehkä jonkun verran. Vaimo kun ajoi niin pelkäsin että ollaan kaiteessa. Autolla ei ollut ajettu paljoa. Jäi i3 ostamatta. Itsekin tykkään i3:sta jostain kumman syystä vaikka ei ole normaalisti oman tyylinen auto ollenkaan.
Seat Leon Cupra ST
F20 116d
e87 116i
👍 1Comment
-
Vähän flipperi ja liikaa näyttöjä, tosin en tiedä onko se noissa kaikissa sama. Hinta painettu ainakin kohdalleen. Valot vähän kummat, liekö kuinka paljon tekoälyä nykyään suunnittelussa käytetyn, kun ehkä nuo on jonkun avaruusajan eläjän mielestä hienot. Brabus made in China -koeajovideo pitää joskus katsella.
Vetopainon vuoksi oletin tuon olevan 2-litraisen E83:n kokoa, kun jää siihen 100kg. No, +400-600 kg.
Vielä numeroista sellainen kummallisuus, että en tiedä onko historian hitain Brabus huipuiltaan, kun 210kmh, toki liekö tuolla Suomessa niin väliä.
Melko kisakireät numerot.
Comment
-
Tuollainen pisti silmään, sinänsä mielenkiintoinen. "turaaneille" riittää jos on uusi = paras.
" Kiinalaisten autojen Saksan-valloitus jäämässä piippuun – Liikkeet ja asiakkaat vieroksuvat tuntemattomia brändejä
Kiina-autojen markkinaosuus Saksassa oli alkuvuonna vain 1,5 prosenttia.
Saksalaiset autoliikkeet suhtautuvat epäilevästi kiinalaisiin automerkkeihin, eivätkä ne innosta bränditietoisia ostajiakaan.
Tämän vuoden tammi-maaliskuussa kiinalaismerkkien markkinaosuus Saksassa oli 1,5 prosenttia, missä oli kasvua edellisen vuoden vastaavaan aikaan verrattuna 0,5 prosenttiyksikköä.
Heikko kasvu johtuu ainakin kahdesta eri tekijästä. Sähköautojen kysyntä on nyt vähäistä. Toisaalta saksalaiset ja muut eurooppalaiset valmistajat pystyvät vastaamaan Kiinan kilpailuun ja tarjoamaan täyssähköautoja useassa segmentissä.
Jälleenmyyjien skeptinen suhtautuminen hidastaa esimerkiksi BYD:n ja Xpengin yleistymistä Euroopan suurimmalla yksittäisellä automarkkinalla.
"Monilla jälleenmyyjillä ei yksinkertaisesti ole tarvetta luottaa kiinalaisiin merkkeihin", sanoo Stefan Reindl, Saksan autoteollisuusinstituutin johtaja Automobilwochessa
. Markkinaosuudet vaatimattomia
Kiinalaismerkkien lanseeraukset Saksassa ovat viivästyneet aiotusta, mikä on ollut omiaan vähentämään jälleenmyyjien kiinnostusta. Myynti- ja huoltoverkostojen rakentaminen on edistynyt hitaasti.
Vielä vuosi sitten odotukset olivat korkealla, kun BYD, Nio ja MG ennustivat kovaa kasvua.
BYD ilmoitti tavoittelevansa noin 50 000 auton myyntiä Saksassa tänä vuonna. Neljän ensimmäisen kuukauden aikana merkkiä on rekisteröity vain 2 791 kappaletta. Sen markkinaosuus on 0,3 prosenttia.
Kiinalaismerkeistä menestynein on ollut MG. Tammi-huhtikuussa sitä rekisteröitiin 7 245 kappaletta, markkinaosuuden ollessa 0,8 prosenttia. Leapmotoria rekisteröitiin 981 kappaletta, Xpengiä 639. Nio-merkin autoja kilvitettiin vain 83.
Reindl arvioi, että yksittäiset kiinalaiset valmistajat saattavat saada vain 0,5–1 prosentin markkinaosuuden viiden seuraavan vuoden aikana. Ostajat ovat merkkiuskollisia
Eurooppalaiset ostajat ovat varsin merkkiuskollisia. Vaikka kiinalaisautojen hinnat ovat kilpailukykyisiä ja autot teknisesti edistyneitä, on uusien brändien vaikea herättää kiinnostusta.
Saksalaiset kuluttajat eivät halua ottaa riskiä jälleenmyyntiarvosta, jos merkki on lähes tuntematon. Etenkin premiummerkkien ostajille brändillä on iso merkitys. Ostajat arvostavat esimerkiksi BMW:tä, Audia, Mercedes-Benziä ja Porschea.
Analyytikko Matthias Schmidt arvioi, että kiinalaiset valmistajat voisivat kuitenkin vallata massamerkkien markkinoita. Niitä, joissa hinta on yleensä tärkeämpi ostoperuste kuin brändi. Etenkin jos kiinalaisautojen hinta-laatusuhde on parempi kuin länsimaisilla valmistajilla.
Kiinassa automarkkinoista kamppailee yli 150 merkkiä. Schmidtin mukaan yhdistymiset tulevat olemaan väistämättömiä. Mikäli jokin merkki katoaa markkinoilta, tietää se merkittävää riskiä sille eurooppalaiselle jälleenmyyjälle, joka on ottanut katoavan merkin valikoimaansa."
Comment
-
Taas palaa iso RO-RO poroksi merellä, kyydissä 3000 autoa joista 800 ev:tä. Palo alkoi EV-kannelta. https://www.youtube.com/watch?v=iPVV-q0PzpY
Näitä onnettomuuksia ei ollut lainkaan ennen sähkö- ja hybridiautojen tuloa. Koska polttomoottorikäyttöiset ajetaan lähes tankki tyhjinä kyytiin ja muutenkin ne sisältää polttoaineen mistä saa energiaa, mutta sähköauto taas sisältää tuhansia pieniä litiumsormiparistoja sisällään jotka täynnä energiaa joka on valmis reagoimaan minkä tahansa kanssa mihin osuu, ei polttoainetta josta valmistettaisiin energiaa. Aivan jokaisella meistä on joskus tavallinen sormiparisto vuotanut kotona ja siitä ei ole aiheutunut sen isompaa haittaa koska kyseessä oli turvallisempi matalaenergiainen kemia ja ympärillä ei ollut tuhansia muita jotka aloittais ketjureaktion. Mutta kun tuollainen yksittäinen litiumakku menee sököksi niin siinä on jo hallitsematon räjähtävä tulipalo kyseessä, sitten kun se on sähköauton akkupaketin sisällä missä valmiina reagoimaan tuhansia vierekkäin, ja vielä 800 semmoista autoa vierekkäin, on lopputuloksena aina total loss.
Ei tarvitse osata ennustaa koska riittää että näkee todennäköisyyden ja osaa laskea pari askelta eteenpäin. Varmuudella seuraava Estoniaa pahempi onnettomuus risteilijällä on sähköautosta alkava. On vain ajan kysymys ja myös sähköautojen ja hybridien yleistyminen nostaa jatkuvasti riskiä. Nyt olisi viimeinen mahdollisuus vetää raja ja estää sähköautoilla ja hybrideillä pääsy Siljalineille ja vastaaville. Pelkästään litiumakun purkautuessa vapautuva vetyfluoridi on tappavaa pieninä annoksina jo, ei tarvitse aluksen palaa poroksi että siellä on tuhat ruumista sisällä.
😂 2😘 1Comment
-
Noh, ei kannata panikoida, bensa-asemia räjähtelee, dieseleitä syttyy tuleen, tuulivoimaloiden siipiä lentelee pitkin peltoja, vesipatojakin romahtelee pitkin rotkoja ja akutkin joskus suhauttelee savuja ulos.
Näitä sattuu ja tulee tapahtumaan lisää, ihan kaikkia edellä mainittuja.
☕ 2Comment
-
Ja ruohonleikkurin allekin oli juuri taas joku kuollut :(Originally posted by ritariässä View PostNoh, ei kannata panikoida, bensa-asemia räjähtelee, dieseleitä syttyy tuleen, tuulivoimaloiden siipiä lentelee pitkin peltoja, vesipatojakin romahtelee pitkin rotkoja ja akutkin joskus suhauttelee savuja ulos.
Näitä sattuu ja tulee tapahtumaan lisää, ihan kaikkia edellä mainittuja.
Kunhan saataisiin rauha maailmaan niin millään muulla ei ole oikeastaan juuri väliä.Auto on liikkumaväline.
☕ 1Comment
-
Älä viitsi, ihan jatkuvasti polttomoottoriautojenkin paloissa tuhoutuu paikkoja. Yksittäistapaus, se onpi jämphti!Originally posted by Remotion View PostTaas palaa iso RO-RO poroksi merellä, kyydissä 3000 autoa joista 800 ev:tä. Palo alkoi EV-kannelta. https://www.youtube.com/watch?v=iPVV-q0PzpY
Näitä onnettomuuksia ei ollut lainkaan ennen sähkö- ja hybridiautojen tuloa. Koska polttomoottorikäyttöiset ajetaan lähes tankki tyhjinä kyytiin ja muutenkin ne sisältää polttoaineen mistä saa energiaa, mutta sähköauto taas sisältää tuhansia pieniä litiumsormiparistoja sisällään jotka täynnä energiaa joka on valmis reagoimaan minkä tahansa kanssa mihin osuu, ei polttoainetta josta valmistettaisiin energiaa. Aivan jokaisella meistä on joskus tavallinen sormiparisto vuotanut kotona ja siitä ei ole aiheutunut sen isompaa haittaa koska kyseessä oli turvallisempi matalaenergiainen kemia ja ympärillä ei ollut tuhansia muita jotka aloittais ketjureaktion. Mutta kun tuollainen yksittäinen litiumakku menee sököksi niin siinä on jo hallitsematon räjähtävä tulipalo kyseessä, sitten kun se on sähköauton akkupaketin sisällä missä valmiina reagoimaan tuhansia vierekkäin, ja vielä 800 semmoista autoa vierekkäin, on lopputuloksena aina total loss.
Ei tarvitse osata ennustaa koska riittää että näkee todennäköisyyden ja osaa laskea pari askelta eteenpäin. Varmuudella seuraava Estoniaa pahempi onnettomuus risteilijällä on sähköautosta alkava. On vain ajan kysymys ja myös sähköautojen ja hybridien yleistyminen nostaa jatkuvasti riskiä. Nyt olisi viimeinen mahdollisuus vetää raja ja estää sähköautoilla ja hybrideillä pääsy Siljalineille ja vastaaville. Pelkästään litiumakun purkautuessa vapautuva vetyfluoridi on tappavaa pieninä annoksina jo, ei tarvitse aluksen palaa poroksi että siellä on tuhat ruumista sisällä.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011285501.html
"Neljä ihmistä on kuollut rajussa tulipalossa Koillis-Ranskassa. Viranomaistietojen mukaan palo sai alkunsa akkukäyttöisestä sähköskootterista, joka syttyi tuleen 10-kerroksisessa talossa Reimsin kaupungissa.
Yhteensä 28 ihmistä kuljetettiin sairaalahoitoon. Asiasta kertoo muun muassa CNN.
Palossa kuolivat 13-vuotias lapsi ja oletettavasti tämän 15-vuotias veli. Nuorempi veljeksistä yritti paeta paloa hyppäämällä neljännen kerroksen asunnosta. Poikien isäpuoli loukkaantui palossa vakavasti.
Kuolleiden joukossa ovat myös 87-vuotias nainen ja tämän 59-vuotias poika. He olivat palon syttyessä kotonaan 8. kerroksessa.
Palon uskotaan syttyneen vahingossa ja levinneen nopeasti."
Comment
-
Foliohattukansalla aika rankkoja noi Ruotsin risteilyt, kun ei malta koko reissun aikana silmiä ummistaa, kun saattaa sähköauto/-autot minä hetkenä hyvänsä syttyä tuleen autokannella. Budjettisyistä otettu vielä hytti autokannen alta, niin sehän on kuin leikkisi hengellä. Järkevintä käydä tiedustelemassa infosta heti laiturista irtauduttua, että onko yhtään sähköautoa päätynyt kyytiin. Jos on, niin tekee Edelmannit ja hyppää jo pursiseuran saaren kohdalla laidan yli, niin jaksaa vielä uida rantaan ehkä. Ainakin henkiin jääminen todennäköisempää kuin, että olisi jäänyt loppuristeilyn ajaksi laivalle.Originally posted by Remotion View PostTaas palaa iso RO-RO poroksi merellä, kyydissä 3000 autoa joista 800 ev:tä. Palo alkoi EV-kannelta. https://www.youtube.com/watch?v=iPVV-q0PzpY
Näitä onnettomuuksia ei ollut lainkaan ennen sähkö- ja hybridiautojen tuloa. Koska polttomoottorikäyttöiset ajetaan lähes tankki tyhjinä kyytiin ja muutenkin ne sisältää polttoaineen mistä saa energiaa, mutta sähköauto taas sisältää tuhansia pieniä litiumsormiparistoja sisällään jotka täynnä energiaa joka on valmis reagoimaan minkä tahansa kanssa mihin osuu, ei polttoainetta josta valmistettaisiin energiaa. Aivan jokaisella meistä on joskus tavallinen sormiparisto vuotanut kotona ja siitä ei ole aiheutunut sen isompaa haittaa koska kyseessä oli turvallisempi matalaenergiainen kemia ja ympärillä ei ollut tuhansia muita jotka aloittais ketjureaktion. Mutta kun tuollainen yksittäinen litiumakku menee sököksi niin siinä on jo hallitsematon räjähtävä tulipalo kyseessä, sitten kun se on sähköauton akkupaketin sisällä missä valmiina reagoimaan tuhansia vierekkäin, ja vielä 800 semmoista autoa vierekkäin, on lopputuloksena aina total loss.
Ei tarvitse osata ennustaa koska riittää että näkee todennäköisyyden ja osaa laskea pari askelta eteenpäin. Varmuudella seuraava Estoniaa pahempi onnettomuus risteilijällä on sähköautosta alkava. On vain ajan kysymys ja myös sähköautojen ja hybridien yleistyminen nostaa jatkuvasti riskiä. Nyt olisi viimeinen mahdollisuus vetää raja ja estää sähköautoilla ja hybrideillä pääsy Siljalineille ja vastaaville. Pelkästään litiumakun purkautuessa vapautuva vetyfluoridi on tappavaa pieninä annoksina jo, ei tarvitse aluksen palaa poroksi että siellä on tuhat ruumista sisällä.
P.S Viikkarilla on jo isompi paska osumassa tuulettimeen.
😂 4Comment
Comment