Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 M5:ia tarjolla paljon?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petteri75
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 2553
    • Kirkkonummi

    #61
    Sitten perustavaa laatua olevia M5-kysymyksiä.

    -Kone käynnistettiin kylmästä, visko (flekti) -kytkin oli koko ajan päällä, eli jäähdytintuuletin pyöri jatkuvasti. Onko tämä aivan normaalia, olettaisin että koneen tulisi nousta käyntilämpöönsä mahd. nopeasti ja vasta sitten alkaisi tuuletin vetämään ilmaa jäähdyttimen läpi.

    -Mistä pystyy amatööri toteamaan, onko EDC toiminnassa vai onko tilalle vaihdettu katsastuksenkestävät sähkösäädöttömät iskarit?

    -Kuinkahan paljon mahtaisi laaja kytkinremppa alkup. osilla teetettynä maksaa? Ei pelkästään kytkinlevyn vaihto paksumpaan, vaan levy, asetelma, painelaakeri, työ/pääsylinterien tiivisteet, kytkinnesteet vaihdot ilmauksineen jne?

    -Kone täristi joutokäynnillä ja joutokäynti oli hiukan epätasaista. Siks-saks ääniäkin kuului venttiilikoneistosta, mutta ei häiritsevästi. Normaalia?

    -Mikä on normaali käyntilämpö tuollaiselle 3.4-koneelle?
    BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

    Comment

    • _nixu_
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 8972
      • Kellokoski

      #62
      http://www.laakkonen.fi/index.php?pa...icleid=MFP-212
      Tuolla ois tuommoinen.
      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

      Comment

      • Miika Tissari
        BTCF Member
        • Aug 2002
        • 1802
        • Varkaus

        #63
        Originally posted by Petteri75
        Sitten perustavaa laatua olevia M5-kysymyksiä.

        -Kone käynnistettiin kylmästä, visko (flekti) -kytkin oli koko ajan päällä, eli jäähdytintuuletin pyöri jatkuvasti. Onko tämä aivan normaalia, olettaisin että koneen tulisi nousta käyntilämpöönsä mahd. nopeasti ja vasta sitten alkaisi tuuletin vetämään ilmaa jäähdyttimen läpi.

        -Mistä pystyy amatööri toteamaan, onko EDC toiminnassa vai onko tilalle vaihdettu katsastuksenkestävät sähkösäädöttömät iskarit?

        -Kuinkahan paljon mahtaisi laaja kytkinremppa alkup. osilla teetettynä maksaa? Ei pelkästään kytkinlevyn vaihto paksumpaan, vaan levy, asetelma, painelaakeri, työ/pääsylinterien tiivisteet, kytkinnesteet vaihdot ilmauksineen jne?

        -Kone täristi joutokäynnillä ja joutokäynti oli hiukan epätasaista. Siks-saks ääniäkin kuului venttiilikoneistosta, mutta ei häiritsevästi. Normaalia?

        -Mikä on normaali käyntilämpö tuollaiselle 3.4-koneelle?
        1. tuuletin pyörii, mutta termostaattihan aukeaa vasta kun on riittävä lämpö.
        2. ....
        3. Itsellä kuitti liikkeestä 900€ kytkinremontista. 500€ kytkinpaketti + muitahiluja ja työt.
        4. M5 koneessa on hiukan karheampi ääni ja hiukan epätasaisemmin pyörii tyhjäkäynnillä.
        5.Vedenlämpömittari puolessavälissä ja öljyt 80-85 astetta.
        E28 ///M-tech V8 -83
        E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98

        Comment

        • JiiP
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 1734
          • Tampere

          #64
          3. Itellä makso kytkin paketti vähän yli 300€ 3.8, töistä en pysty sanoon mitään (3.4 ei pitäis maksaa enempää, tai mistä sitä tietäis).
          4. M5 juuri tyhjäkäynti ääni on miehekäs, ja korvakuulolla kone myös hiukan "seilaa", mutta jos kiekkamittarissa alkaa näkyä pomppimista tyhjäkäynnillä ni se ei ole normaalia.. Sik-sak? Venttiilien säätö jäänyt tekemättä rahan puutteessa.. Eli venojen säätöhän ei ole joka pikku puljun homma tuossa koneessa.
          Last edited by JiiP; 12-02-2006, 09:45.
          Official member of BTCF-Sauna Team
          E46 316i -03
          Ex:
          E39 530iAT -01, E39 530dAT -02, ALPINA B10 BiTurbo -92, E34 540iT -94, E36 328iT -95, E32 740iA -92, E34 535i -90, E30 325iT M-tech2 -91, E34 M5T -94, E30 325i Cabriolet -88, E30 "320i" -85

          Comment

          • Petteri75
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 2553
            • Kirkkonummi

            #65
            Originally posted by JiiP
            4. M5 juuri tyhjäkäynti ääni on miehekäs, ja korvakuulolla kone myös hiukan "seilaa", mutta jos kiekkamittarissa alkaa näkyä pomppimista tyhjäkäynnillä ni se ei ole normaalia.. Sik-sak? Venttiilien säätö jäänyt tekemättä rahan puutteessa.. Eli venojen säätöhän ei ole joka pikku puljun homma tuossa koneessa.
            Niin vakavasta seilaamisesta ei tainnut olla kyse. Sik-sak -ääni ei ollut mikään heinäsirkkamainen ja ehkä jotain pitää antaa anteeksi kylmälle koneelle. Mutta mutta..jos venttiilit ovat oikeasti säätämättä (säädetään paloilla?), niin mitä lisävaurioita tästä on odotettavissa?

            Tuo Laakkosen valkoinen M5 on mielenkiintoinen. Niin no, paitsi värinsä puolesta Ja hintakin on kohtuullisen kova, kyse ei kuitenkaan ole 3.8-litraisesta voll-voll-garagenwagen -ihmeestä. Pitänee käydä vierailulla - kiitos linkistä!

            P.S. Valintaa ei olla vielä tehty suuntaan tai toiseen mutta hyvää ja suhteessa kohtuullisesti ajettua 540iA:ta (tai 6-gangia) ei ole tullut vastaan.
            BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

            Comment

            • M o S
              Bimmer Rookie
              • Jan 2006
              • 159

              #66
              Viko pyörii aikas hiljaa alussa mutta pyörii kumminkin... sitten kun kone lämpiää niin viskon sisällä oleva neste jäykentyy ja flekti alkaa pyörimään lujempaa ja lujempaa kunnes neste on jäykentynyt niin paljon että flekti pyrii "taydellä" nopeudella. Mutta tosiaan alussa sen ei pitäisi kovin lujaa pyöriä.
              BMW - The ultimate driving machine
              ___________________________________________
              - E30 325i Cabriolet
              ex - E23 732iA
              ex - E30 320i Cabriolet
              ex - E28 535i

              Comment

              • Dualfun
                Moderator
                • Jan 2003
                • 17845
                • PKS

                #67
                Originally posted by _nixu_
                Ja autohan on aito Suomi auto (wuhuu ), mihin on kaikki huollot tehty elämänsä aikana merkkiliikkeessä. Yhdeltä omistajalta, siistissä kunnossa kun mikä. Vähän neekerivarusteilla, mutta muuta valittamista ei kunnosta juurikaan löydy. Jaanii, koneessa huutaa pakokaasun takaisinkierrätys (vai mikä ttu se on) kylmäkäynnistyksessä ihan helvetin kovaäänisesti - normaalia, dunno.
                E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                ½
                G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
                Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                Comment

                • EPDM
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2005
                  • 4623
                  • Lahti.

                  #68
                  joo, hieman korkea pyyntöhinta....täytyyhän nekin "elää".

                  Se on varmasti ilmapumppu mikä kylmäkäynistyksessä tykkää ääntelä, laakerit alkaa olla finito jos ei ole tässä vaiheessa vaihdettu.
                  Viviendo en Lahiti
                  BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                  Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                  Vw Corrado vr6

                  Comment

                  • Miika Tissari
                    BTCF Member
                    • Aug 2002
                    • 1802
                    • Varkaus

                    #69
                    Originally posted by Dualfun
                    Ja autohan on aito Suomi auto (wuhuu ), mihin on kaikki huollot tehty elämänsä aikana merkkiliikkeessä. Yhdeltä omistajalta, siistissä kunnossa kun mikä. Vähän neekerivarusteilla, mutta muuta valittamista ei kunnosta juurikaan löydy. Jaanii, koneessa huutaa pakokaasun takaisinkierrätys (vai mikä ttu se on) kylmäkäynnistyksessä ihan helvetin kovaäänisesti - normaalia, dunno.
                    Siinä taas nähdään suomiauto = niin köyhät varusteet kun vain voi olla!
                    Hinnassa 7000€ liikaa...
                    E28 ///M-tech V8 -83
                    E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98

                    Comment

                    • konsumies
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 1046
                      • Turkkussesss

                      #70
                      Soita Petteri Controllille. Sen 540 iA on ainakin hyvä.
                      Hyvää kaiketi etsit?!
                      Hinta/laatusuhde ainakin enemmän kuin kohdillaan...
                      Seat Leon Cupra ST
                      F20 116d
                      e87 116i

                      Comment

                      • Petteri75
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2005
                        • 2553
                        • Kirkkonummi

                        #71
                        Mikäs tässä (M5 -94) on vialla? Olisi mielenkiintoista päästä kokeilemaan, miksiköhän ei ole mitään osoitetietoja ja puhelimessakin vastasi vain puheboksi. Mitä tuo "Verkauf nur an Händler oder Export" tarkoittaa/varoittaa?


                        Tuota Controlin 540iA:ta on kehuttu niin paljon, että kohta tässä on tehtävä päiväreissu maaseudulle
                        BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                        Comment

                        • mikko
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2002
                          • 1758
                          • kotona

                          #72
                          Originally posted by _nixu_
                          OOH!!! WHITE M5 ....DROOL....

                          Comment

                          • EPDM
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2005
                            • 4623
                            • Lahti.

                            #73
                            Originally posted by Petteri75
                            Mikäs tässä (M5 -94) on vialla? Olisi mielenkiintoista päästä kokeilemaan, miksiköhän ei ole mitään osoitetietoja ja puhelimessakin vastasi vain puheboksi. Mitä tuo "Verkauf nur an Händler oder Export" tarkoittaa/varoittaa?


                            Tuota Controlin 540iA:ta on kehuttu niin paljon, että kohta tässä on tehtävä päiväreissu maaseudulle

                            Niin minä olen keskimäärin 10 kertaa päivässä soittanut sinne ja mailanutkin.

                            Jotakin ei ole ihan kohdallaan siinä....

                            "verkauf and handler". Tarkoittaa että vain myynti liikeihin ja/tai ulkomaille. Sille kumotaan normaali myynti vastuu jobbarille...eli siinä voi olla joku vakava vika...tai sitten ei.

                            Joka tapuas ärsyttävä toiminta että laittaa myyntiin ja sitten ei ole tavoitettavaa. Kai se hauskaa joillakin...
                            Last edited by EPDM; 14-02-2006, 14:45.
                            Viviendo en Lahiti
                            BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                            Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                            Vw Corrado vr6

                            Comment

                            • EPDM
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2005
                              • 4623
                              • Lahti.

                              #74


                              siis, ei paha hinta....
                              Viviendo en Lahiti
                              BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                              Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                              Vw Corrado vr6

                              Comment

                              • Petteri75
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2005
                                • 2553
                                • Kirkkonummi

                                #75
                                Originally posted by EPDM
                                No ei tod. Tietenkin tuo ajomäärä on jo hiukan korkealla tasolla, mutta ehkä tuo hinta kyllä antaa anteeksi paljon. Ja taas kerran jossain kaukana. Mutta ehkä pitäisi katsella muitakin kuin Nettiauto.comia, tosin KePö ei ole tuottanut mitään poikkeuksellisen hyviä hakutuloksia.

                                Mielenkiintoinen. Kuka käy katsomassa?

                                EDIT: Myyty. Kummallista, tuollainen vanha rutjake, hirveästi ajettu ja vielä noooin kallis. Ainiih, suora kutonen & 340hv

                                EPDM: Jos siitä Porin yksilöstä on vielä jotain informaatiota, laita vaikka privalla..?
                                Last edited by Petteri75; 15-02-2006, 12:46.
                                BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎