No ei tod. Tietenkin tuo ajomäärä on jo hiukan korkealla tasolla, mutta ehkä tuo hinta kyllä antaa anteeksi paljon. Ja taas kerran jossain kaukana. Mutta ehkä pitäisi katsella muitakin kuin Nettiauto.comia, tosin KePö ei ole tuottanut mitään poikkeuksellisen hyviä hakutuloksia.
Mielenkiintoinen. Kuka käy katsomassa?
EPDM: Jos siitä Porin yksilöstä on vielä jotain informaatiota, laita vaikka privalla..?
Priva viestit ei nähtävästi toimi tällä hetkellä.
Laita kyseily [email protected] tulemaan
Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Porin M5 -91 käytiin kokeilemassa. Meno 31€, määräaikaiskatsastus + Vaihtotarkastus 111€ + paluu bussilla 31€. Vanhassa rahassa yli tonni rahaa meni reissuun, mikä alkaa näyttämään turhalta - lisäksi paloi lomapv. Harmittaa ja olo tuntuu flunssaiselta, joten tämä ei liene paras tapa aloittaa viikonloppua.
Autolla on ajettu 209tkm ja kuluminen on suunnilleen kilometrien mukaista. Tarkastuksessa löytyi seuraavaa:
-Lambda-arvo 1.03 ja tämän hakemiseen meni jonkin aikaa, kohtuullisen pitkään piti huudattaa konetta. Saasteet noin kuitenkin OK, katalysaattori OK ja hitsatusta putkesta huolimatta ei vuotoja.
CO: 0.08 / 0.50
CO: 0.02 / 0.30 (yli 2000rpm)
HC: 82/1000
HC: 35/1000 (yli 2000 rpm)
CO2: 13.82
CO2: 15.93 (yli 2000 rpm)
O2: 2.43 / 5.00%
O2: 0.66 / 5.00% (yli 2000 rpm)
Lambda: 1.03 / 0.97 - 1.03
-Jarrut käsijarru mukaanluettuna hyvissä kulumismitoissa ja toimivat
-Alusta OK-kunnossa, takakelkan isot puslat (?) OK, molemmat takaiskarit vuotavat mutta vaimennusarvot OK:t.
-Kardaanin tiivisteet ehjät, ei vuotoja.
-Laatikon stefa (siis se akselin ympärillä oleva) vuotaa ja tiputus ei ollut pientä tihkumista.
-RUOSTETTA vasemmalla edessä, ilmeisesti yritetty nostaa väärin tunkilla, tullut pieni vekki josta ruostuminen lähtenyt liikkeelle. Onko kenelläkään tietoa, kuinka pahaksi kynnyskotelo saattaa mennä sen muovisuojan alla..? -korjauskehoitus.
-Talvirenkaissa liian paljon eroja nastojen lukumäärässä -korjauskehoitus
-Toinen parkkivalo palanut -korjauskehoitus
-Apusimpukka narisi, oikein kuuluvasti (voiko tätä voidella?).
-Jäähdytysnesteet oli vaihdettu oikein liikkeessä, mutta ei oltu mitattu ja pakkaskestävyys oli vain -18°
-Etusumuvalot vaativat toimenpiteitä, toinen kerää vettä ja toisessa linssi rikki
-Ei vettä ajovalojen pesureille eikä toiselle puolelle tuulilasin pesuria
-Ohivuototestiä ei voitu tehdä kun ei Porista löytynyt mistään tarpeeksi pientä sovitetta. Oli kuulemma ensimmäinen kerta ko. Autotohtorille, kun ko. testiä ei voitu tehdä ja "on näitä ruuvattu". Kaikki paikat missä käytiin tai jonne soitettiin tarjosivat ei-oo:ta.
-Kannentiiviste ei vuotanut testin mukaan (jäähdytysneste ei värjätynyt).
-Ilmastointi ei toiminut huolimatta keväisestä täytöstä. Kyllä, hallissa oltiin pitkään ja kone lämmitti vielä lisää.
Leimaa ei siis tullut ja tämä olisi ollut oston perusedellytys.
Homma jäi siis auki ja sehän tässä potuttaakin, rahat valmiina jne. Ei vain uskaltanut latoa säästöjä peliin, josta ei ollut AIVAN varmuutta. Tuo ruostereikä toisessa kynnyskotelossa oli (todella) ikävä yllätys, mutta lienee hitsattavissa..mutta kuinka pitkäikäinen ratkaisu tämä on (ja entäs galvanointi?).
Kaikkein suurin EI:n aiheuttaja oli tuo ohivuototestin puuttuminen. Niin paljon EPDM:n esimerkki vaikutti, että halusi saada mahd. suuren varmuuden etukäteen. Moottori sinänsä kävi kiltisti, mutta joutokäynnillä oli kuultavissa katkoja (ehkä tästä syystä lambda ei aivan kohdalleen noussut heti). Ehkä kyse on vain vanhoista sytytysosista (johdot OK:t ja Bosch-tulpat vaihdettu n. 20tkm sitten) mutta entäs jos siellä onkin jotain muuta?
Toinen mikä vaikutti, oli em. ruostereiän lisäksi ovien tai oikeastaan kaikkien luukkujen ruosteet. Pieniä kolhuja ja kiveniskemiä oli ja osa niistä oli lähtenyt ruskettumaan. Ei sinänsä mitään hengenvaarallista, mutta edellyttää toimenpiteitä mahd. pian. Sisustus oli siisti (Volleder ja muuta ei enää harkita!), mutta siellä täällä oli esim. ovipahveissa pieniä repeämiä jne. Käytön jälkiä, mutta silti.
Porissa tuli hiukan pörrättyä M:llä ja kyllä se kaupunkipyörittelyssäkin ihan OK on. Ehkä alavääntö ei ole 540iA:n tasoa (no, aika kaukana) mutta kun päästiin "pikatiellä" niin kyllähän se vehje liikahti. Kuiva tie, alla talvirenkaat, kakkosella kaasu pohjaan ja sehän heitti perää..kolmonenkin vaati aluksi hiukan kevyempää kaasua. Moottori siis tuntui vetävän ihan kivasti ylärekisterissä ja nyt ymmärsi kyllä miksi M5 on mitä on - sehän on tehty tuollaiseen. Kiihtyminen ei ollut mitään repivää (ei edes kovin meluisaa) ja joku 180 km/h ei juuri tuntunut kuin tuulensuhinoissa. Laatikko toimi ilman sivuääniä ja kytkinkään ei ravistanut tms. Ohjaus vain ei ollut mielestäni muun auton tasalla. Keskialue oli hiukan tunnoton ja siinä tuntui olevan "klappia" - E34:en perusominaisuus?
En oikein tiedä mitä tehdä. Autolla on ajettu enemmän ja se on vanhempi kuin haluaisin mutta toisaalta se on kohtuullinen M5. Kohtuullinen vain tarkoittaa tässä tapauksessa "pientä projektia" ja aivan tuohon hintaan ei oikein välittäisi. Samaan hintaan kuitenkin saisi 540iA:n, joka olisi tod. näk. ruosteettomampi, kolhuttomampi, samalla varustetasolla, vähemmän ajettu ja nuorempaa vuosimallia. Jälleen totta, on kyse eri koneesta kuin suorasta race-kutvosesta mutta eipä se 4-litrainen V8:kaan ole ilman ominaisuuksia.
Mutta siis.
-Ohivirtausmittaus olisi kohtuullisen kriittinen - olisiko kellään Porissa (tai muutenkaan) lainata tarpeeksi pientä sovitinta, että saataisiin se ohivirtausmittaus tehtyä?
-Kuinka kauheaksi se ruostereikä alakotelon muovisuojan alla voi olla kehittynyt?
-E34 M5 3.6:en omistajat: kuinka epätasaista se joutokäynti lämpimänä on oikeasti?
Mitä seuraavaksi? No, jos flunssa ei pamahda päälle niin hu voisi käydä koestamassa tuota em. valkoista -90 M5:sta Laakkosella - saisi ainakin referenssiä. Jos tuo Porin yksilö jää ostamatta, niin Saksan-tuonti on kohtuullisen todennäköinen vaihtoehto. Tuo -91 M5:nen on varmasti aivan soiva peli, itse olen vain hiukan yliherkkä ruosteelle ja kai se yleinen siisteyskin pitäisi olla samaa tasoa kuin edesmenneessä Saabissa. Ja kun ei tiedä mitään S38B36-koneesta, niin se ohivirtaustestikin olisi kiva..
^^^^ Tuntuupa olevan vikaa, kun auto on kyllä todella siisti päältäpäin, silloin ku se oli raumalaisella omistuksessa.
Mutta tuliko xenon-valoista mitään mainintaa vai onko ne siinä orkkikset?
No siitähän se raha maksetaan, että ammattilainen käy auton läpi Porissa oltiin kyllä suhteellisen lupsakoita, palvelutaso oli hyvä. Tai sitten pk-seudulla tottuu tylytykseen. Joka tapauksessa, kyllähän auto ihan OK:lta näytti mutta nyt raaputettiinkin pintaa syvemmältä. Ja se pohjan ruostereikä olisi pitänyt tulla esiin jo edellisessä katsastuksessa 02/2005..
Xenon-valoista ei mainittu yhtään mitään, ei edes siitä että pesurit eivät toimineet (ja oikeanpuoleisesti puuttui toinen suutin..). Itse kuvittelin, että Xenoneissa on oltava a) automaattinen ajovalojen tasonsäätö autossa ja b) toimivat pesurit. Valoa kansalle?
Millä tavoin nuo lampunpesurit testattiin? Ajattelin vain.. täälläpäin eräs inssi ei niitä osannut testata.
Onko autossa EDC? Eli sähkösäätöinen alusta? Jos on, pieni vuoto ei sinällään ole hälyttävää iskareiden osalta. Toki jos siellä ihan norona ainetta tulee - ei hyvä.
Ja olen kyllä sitä mieltä että jos aikaa ja halua riittää jatka katselemista. Jos ämmäläinen polttelee eikä täältä sopivaa löydy, Saksan markkinat kutsuu!
Ja olen kyllä sitä mieltä että jos aikaa ja halua riittää jatka katselemista. Jos ämmäläinen polttelee eikä täältä sopivaa löydy, Saksan markkinat kutsuu!
Kuinka helppo Saksasta on löytää todella helmikuntoinen E34 korimallin M5? Helmikuntoisella tarkoitan autoa, jolla on ajettu reilusti alle 200 tkm, mielellään vain hieman yli 100 tkm. Koriltaan lommoton, maalipinnaltaan siisti, sisustaltaan täysin ehjä ja muutenkin kaikki paikat kunnossa.
Kuinka helppo Saksasta on löytää todella helmikuntoinen E34 korimallin M5? Helmikuntoisella tarkoitan autoa, jolla on ajettu reilusti alle 200 tkm, mielellään vain hieman yli 100 tkm. Koriltaan lommoton, maalipinnaltaan siisti, sisustaltaan täysin ehjä ja muutenkin kaikki paikat kunnossa.
Mahdollista löytää, jos on laittaa hommaan tarpeeksi euroja. Jos esimerkiski 10000 - 15000 euron hinta Saksassa ei ole ongelma, niin löytyy jo valinnan varaa. Mutta millään 4000 - 5000 eurolla ei todellakaan saa kuvailemaasi autoa.
Tämä thread on kyllä hupaisaa luettavaa. Uskomatonta, miten ihmiset olettavat jonkun vanhan paskan (lue: kaikki E34 mallit, koska niitä ei ole valmistettu 10 vuoteen) olevan uuden auton kuntoinen. Turha kai tuollaisia vanhoja melkein 15 vuoden ikäisiä romuja on käyttää kuntotestissä, joissa selviää sellaiset viat, jotka olisi itsekin voinut tarkastaa vaikka TI-hallissa. Sitä paitsi jos "virheetöntä" tuon ikäistä autoa etsii, niin se 10000 euroa pitää laittaa kiinni jo autoon Saksassa + tuontikulut + katsastus + verot + rekisteröinti.
Kannattaisi suhtautua ihan suosiolla siihen, että vanha romu on vanha romu ja siinä tulee olemaan myös tulevaisuudessa laittoa. Rahan meno ei todellakaan lopu siihen auton hankintahintaan. Jos haluaa varman pelin, niin on varmaan paras ostaa se uusi Kia tai Toyota lähimmältä jälleenmyyjältä. Niihin kun saa takuun niin ei tarvitse yöuniaan menettää.
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Juhiksen kanssa samoilla linjoilla.. eli jos katselee tarjontaa saksan markkinoilla ja ajattelee että säästää hieman, ottaa halvimmasta päästä niin rahanmenoa tiedossa - melko varmasti. Tietenkään näihin ei voi laittaa 100% päätä vadille, sillä samanlaisia autokauppiaita siellä on kuin täälläkin. Esim. nettiauto on pullollaan "ruosteettomia" 15v autoja.
Esim. oma ämmä tuli ~2 vuotta sitten itselle ja se oli lähellä sitä hintahuippua mitä se silloin saksassa oli. Ja voin kyllä huoletta sanoa että tämä on helmi. Maalipinta oli virheetön (oli siksi että emännän syystä muutama viilto kontissa), sisustassa ei isompia kulumisen jälkiä (jotain pientä, mutta ei mainittavaa), kone iskussaan (nyt vielä paremmassa) ja yleiskunto oli muutenkin todella huippu. Tosin, auton ostin aivan toisessa mielessä kuin pelkkä käyttöauto, siinä on pieni ero. Rahaa tuohon on silti palanut (joidenkin mielestä liikaa, saisihan sillä rahalla monia muun merkkisiä autoja uutena ja varusteltuna) mutta itseä se ei haittaa, lisää myös tulee menemään.
Mutta tosiaan, mahdollista on saada se "helmi" - vieläkin. Täytyy kuitenkin muistaa se että puhutaan jo vanhoista autoista.
Joo, arvelinkin että jossain vaiheessa tulee tätä "älä köyhä valita" -tyyppistä jutustelua.. Se vain on niin, että etsivä löytää ja todennäköisyys hiukan parempaan nousee jos viitsii edes yrittää. Se että auto on vanha "paska" ei näemmä estä sitä, että autosta pyydetään kohtuullisen suurta summaa rahaa. Jos omiaan on sijoittamassa, lienee vain henkilökohtaista typeryyttä olla tutkimatta kohdetta parhaalla mahdollisella tavalla. Sitä vain en ole vieläkään ymmärtänyt, että on ikäänkuin synti vaatia parasta mahdollista vastinetta euroilleen - aivan kuin ei olisi edes oikeutta etsiä hyvää vaan pitäisi "hyväksyä" huoltokirjattomuus, ruosteet, naarmut, kolhut, toimimattomat lisävarusteet samaan hintaan kuin mahd. paljon toimivampi kohde. Mitä anteeksipyydettävää siinä on?
Mutta asiaan. Porin -91 M5:ssa on ollut EDC (=Nurbüring-alusta?), kytkin löytyy edelleen kojelaudasta. Alusta on vaihdettu normaaliin Saksassa. Alustasta sinänsä ei valittamista, auto meni kiihdytettäessä & jarruttaessa suoraan eikä kolinoita tms kuulunut. Matalahan se vekotin oli ja efektiä tehosti vielä kohtuullisen nojaava ajoasento. Sport!
Pesurit "testattiin" kokeilemalla, kuudesta suuttimesta yksi toi pesuvettä Pikkujuttu sinänsä, mutta ehkä kaikenlaiset muut pikkujutut saivat ko inssin sitten suhtautumaan hiukan ankarammin muihin. Esim. niihin renkaisiin, jotka allekirjoittaneesta olivat aivan kohtuulliset..mutta en olekaan Insinööri.
Jos ohivuototestaukseen jne ei löydy vastausta, täytyy yrittää jotain muuta. M5:nen olisi kiva, mutta hyväkuntoinen 540iA on myöskin edelleen vaihtoehto. Maakuntamatkailua ei enää kyllä välttämättä jaksaisi..Pori kyllä vaikutti ihan kivalta paikalta.
Joo, arvelinkin että jossain vaiheessa tulee tätä "älä köyhä valita" -tyyppistä jutustelua.. Se vain on niin, että etsivä löytää ja todennäköisyys hiukan parempaan nousee jos viitsii edes yrittää. Se että auto on vanha "paska" ei näemmä estä sitä, että autosta pyydetään kohtuullisen suurta summaa rahaa. Jos omiaan on sijoittamassa, lienee vain henkilökohtaista typeryyttä olla tutkimatta kohdetta parhaalla mahdollisella tavalla. Sitä vain en ole vieläkään ymmärtänyt, että on ikäänkuin synti vaatia parasta mahdollista vastinetta euroilleen - aivan kuin ei olisi edes oikeutta etsiä hyvää vaan pitäisi "hyväksyä" huoltokirjattomuus, ruosteet, naarmut, kolhut, toimimattomat lisävarusteet samaan hintaan kuin mahd. paljon toimivampi kohde. Mitä anteeksipyydettävää siinä on?
Meinasin lähinnä sitä, että luulisi nuo ruosteet, naarmut ja kolhut huomaavan ilman autotohtorin testiäkin. Ihan itse tutkimalla. Samoin huoltokirjan selaileminen luulisi onnistuvan. Sivullisen silmin katsottuna kun tuntuu, että Suomea edes takaisin reissaamalla ja autoja testaamalla uppoaa nopeasti aika mukava summa rahaa. Joilla voisi ostaa vaikka sen vähän kalliimman auton tai vaihtoehtoisesti käyttää nekin summat tulevan auton korjauksiin. Kun on nähty sitäkin, että käydään katsomassa ympäri Suomea autoa ja sitten ostetaan joka tapauksessa se kaamein pommi..
Ja tietysti entisellä saabistilla voi olla eri suhtautuminen autohin. Itseäni ei erityisemmin kiinnosta M5:sta ostettaessa, toimiiko valonpesimet tai onko niitä ylipäätään ollenkaan. Tietysti Saab on ollut tässä asiassa edelläkävijä moneen muuhun merkkiin verrattuna. Mutta sen verran M5 tekniikkaa tuntevana tiedän, että valonpesimien korjaaminen on sen verran halpa rasti moottoriin tai vaihteistoon tulevaan vikaan verrattuna. Renkaita myös saa kaupasta ja yleensä uudessa autossa tulee mukana uudet renkaat ja käytetyssä autossa käytetyt renkaat. Ja ne kun kuluvat joka tapauksessa - siis jos autolla on ylipäätään tarkoitus ajaa.
Mutta auton ostajia on joka lähtöön. Se on tullut huomattua alaa harrastaessa ja hieman liiketoimintaakin harjoittaneena. Toisessa ääripäässä rahat polttavat niin pahasti, että ostetaan ensimmäinen pommi, joka tulee vastaan. Ja toisessa taas auton osto venyy kuin lehmän häntä ja muistuttaa enemmän filosofista pohdiskelua kuin auton ostoa. Käytetyn auton osto, erityisesti yli 10 vuotta vanhan romun, ei valitettavasti ole mikään järkevä siirto ylipäätäänkään. Rahaa niihin tulee uppoamaan joka tapauksessa.
Ja ainakin minä ostan auton itselleni, en katsastusinssille. Enkä katsastusinssin mielipiteillä vaan omillani. Tietysti kaikilla niitä ei välttämättä ole tai asiantuntemus ei riitä ja täytyy luottaa toisen mielipiteeseen.
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Suositelen vielä ottamaan yhteytää Lahdessa oleva autoon (Rännärin kautta tullut suomeen). Se oli hyvässä kunnossa oleva yksilö, varsinkin jos suorituskyky on tärkeämpi kun mukavuus ( alusta siis on kova H&R jouset).
Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Laakkosen -90 M5 on käyty kokeilemassa. Ja voi pojat mitä sai tuntea. Autolla on ajettu 158tkm ja huoltokirja on täydellinen. Ilmeisesti ostettu muuttoautoksi lamavuosina ja leimoistakin alkupäässä on usempi ulkomailta.
Vekotin on karvalakki. Auto on maksanut 670tmk uutena ja siinä ei ole mitään muuta kuin Sport-ratti ja kattoluukku. Kasettiradiosoitin on alkuperäinen ja olihan keskikonsolissa säilytyspaikkoja kuudelle C-kasetille Sportsitzet olivat puolinahkaiset ja manuaaliset. Apukuskin tuolin selkänoja kaatui ja eikä noussut omien jousiensa avulla ylös. Opetus? Sähköpenkit ovat mukavammat ja ilmeisesti myös kestävämmät Auton maalipinta on siisti, mutta joka oven alareunassa on ruostetta ja kuskin ovi vaatii ehdottomasti jo toimenpiteitä. Valkoinen väri paljastaa kyllä hyvin. Työkalut olivat kaikki tallella, ensimmäinen näkemäni.
Ohjaustuntuma oli hyvä, ensimmäinen E34 jossa ei ollut klappia mutta tuntuma oli keskialueella epämääräinen. Kai se sitten kuuluu E34:een? Alusta ei ollut enää priima, kovahan se on mutta iskuvaimennus ei ollut enää mielestäni priima, se pomppi. Autosta löytyneiden lappujen mukaan akku oli vaihtokunnossa jo vuosi sitten, moottori & laatikko vuotavat öljyä; nämä siis huoltolappuihin kirjoitettuja huomautuksia. Ainiin, ja takajarrulevyt ovat vaihtokunnossa - tämä myös niitä huoltomiehen huomautuksia Vaihteensiirto tuntui takeltelevan hiukan, saattoi olla kylmän ja käytön puutteen (90-luvun taitteessa ajomäärät vähenivät) yhdistelmä.
Verrattuna em. Porin M5:een moottori kävi tietenkin tasaisemmin, eli sytytys ei katko. Lievää heinäsirkkaefektiä oli kuultavissa, olisikohan venttiilien säätö seuraavana ohjelmassa. Potkua? No varmasti mutta M5 kitkarenkailla EI ole talviauto - sen verran hirvittävää oli käydä lenkillä suolatuilla teillä pikkupakkasilla..huh.
17900€. Jösses. Auto on otettu halliin koska ed. omistaja (ja ensimmäinen) osti uuden ja oletettavasti kalliin bemun. Autolla on ajettu vähän, se on siisti lukuunottamatta ovien ruosteita mutta siinä ei ole yhtikäs mitään lisävarustetta. Itse asiassa, tuollaisia M5:ia ei välttämättä ole kovin paljoa valmistettukaan - tulevaisuuden keräilyharvinaisuus? Vaikka auto on kallis ja harvinainen, ei se estänyt kunnon autokauppatoimintaa. Kylmälle koneelle vain kunnolla kaasua hevoskauppiaan toimesta, että lämpenee koeajolle..vedenlämmöt olivat OK:t, mutta se on totta että öljyt lämpenevät vain ajossa ja se vie hiukan aikaa.
Katsastus on muuten tuolla edessä nyt ja sitä autoa ei kannattaisi harkitakaan ennen tuoretta leimaa (vanha ote oli täynnä niitä). Ehkä pääasia, oletettavasti hyväkuntoisen koneen kuuntelu tuli todettua. Tervemenoa autokaupoille, Suomi-auto ja kaikkee!
Melko huvittavaa lukea mitä odotuksia asetetaan vanhalle autolle... Ehkä ois fiksuin ottaa suoraan yhteyttä saksalaisiin autokeräilijöihin ja ostaa sieltä se täydellinen yksilö. 20-30k€ saat varmasti viimeisen päälle olevan auton, missä tekniikka on kunnossa, eikä pikkuvikojakaan ole. Siihen vaan rahti ja verot päälle, niin saat kunnon auton. Turha edes tuhlata rahoja Suomen ympäri surffaamiseen, koska etsimääsi autoa et tule täältä ikinä löytämään.
Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment