Announcement

Collapse
No announcement yet.

Omalla autolla lomalle Eurooppaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • baku
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2006
    • 346
    • Kausala

    Originally posted by Carbonfiber View Post
    Olen ajamassa Travemundesta Zurichin lähelle. Frankfurt on noin puolessa matkassa, mutta sinne en halua jäädä. Mikä olisi siitä läheltä matkan varrelta joku kiva pikku kylä, jossa voisi puolikkaan päivän viettää ja majoittua?

    Ajattelin jatkaa Frankfurtista vitosta suoraan alas.
    Tai sitte jos haluaa pysähtyä aikaisemmin, niin pienen mutkan kautta Eisenach. Pienen lenkin tuo Hannoverista Erfurtin kautta tekee, mutta baanaa pääsee koko matkan ajamaan. Kaupungista nyt ei mitään hirveän erikoista löydy, mutta siellä on Wartburgin linna jossa se puoli päivää menee helposti. On tuolla automuseokin, siellä en tosin ehtinyt käymään, vaikka toissa vuonna kaupungissa 10kk asustelinkin. BMW- harrastajalle vinkkinä, että tuolla tehtiin ennen EMW:t... No, jos tuot kautta päätät ajella, niin pistä privaa, niin kerron lisää majoitusjutuista yms. Parisataahan tuosta on Frankkuun.

    Jos komeita siltoja ja tunneleita haluaa nähdä, niin tuolta kannattaa ajaa etelään Nurnbergin kautta. Taitaa pisin tunneli olla luokkaa 8 km jos en väärin muista. Varmaan hitaampi kuin vitonen, mutta suurin osa ilman rajoituksia kuitenkin.
    F20 116d
    E63 645
    E28 528
    F30 320d x-drive
    F31 335d x-drive

    ex. e92 335d, e91 325I pre-lci, e84 X1 2.0d x-drive, e91 320d,e90 320i,e46 316i, e87 118d, e46 320i, e46 330xd, e46 330d, e39 528i, e32 750i, e32 730i, e34 525i

    KTM 1290 Super Adventure
    K1200S
    ex. K1200RS, K1200R, F800S, R1100S

    Comment

    • Carbonfiber
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 5226
      • Hki 43

      Originally posted by baku View Post
      Tai sitte jos haluaa pysähtyä aikaisemmin, niin pienen mutkan kautta Eisenach. Pienen lenkin tuo Hannoverista Erfurtin kautta tekee, mutta baanaa pääsee koko matkan ajamaan. Kaupungista nyt ei mitään hirveän erikoista löydy, mutta siellä on Wartburgin linna jossa se puoli päivää menee helposti. On tuolla automuseokin, siellä en tosin ehtinyt käymään, vaikka toissa vuonna kaupungissa 10kk asustelinkin. BMW- harrastajalle vinkkinä, että tuolla tehtiin ennen EMW:t... No, jos tuot kautta päätät ajella, niin pistä privaa, niin kerron lisää majoitusjutuista yms. Parisataahan tuosta on Frankkuun.

      Jos komeita siltoja ja tunneleita haluaa nähdä, niin tuolta kannattaa ajaa etelään Nurnbergin kautta. Taitaa pisin tunneli olla luokkaa 8 km jos en väärin muista. Varmaan hitaampi kuin vitonen, mutta suurin osa ilman rajoituksia kuitenkin.
      Kiitos, ennemmin on paremmin ja tosta ei iso legi tule niin voisin käydä katsomassa sillat ja tunnelit!

      Laitan privaa.
      Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
      Z3 Roadster 2.8 '98
      isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
      ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
      Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
      Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

      Comment

      • 33d
        BTCF Member
        • Sep 2013
        • 458
        • Finland

        Nyt suunnitteilla ensimmäinen legi eli Munchenista Italian Maggiore järvelle. Sieltä majoitukset varattu jo mutta matkalle pitäisi kehittää kolmeksi yöksi nähtävää ja ajettavaa.

        Toi matka noin 500km eli aika paljon pystyisi reitiltä poikkemaan jos siinä olisi "must see" teitä tai muuta mielenkiintoista.

        Vinkkejä siis kaivataan taas.

        Maggioresta sitten parin muun järven ja Milanon kautta ehkä Venetsiaan ja ainakin kotkanpesälle. Loppureissuun vielä pari päivää Munchenissä ja ympäristössä, harkintaan myös auton upgradetus vika päiviksi :think

        Comment

        • j-a
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2005
          • 1522
          • PohojosPohojammaa

          Originally posted by 33d View Post
          Nyt suunnitteilla ensimmäinen legi eli Munchenista Italian Maggiore järvelle. Sieltä majoitukset varattu jo mutta matkalle pitäisi kehittää kolmeksi yöksi nähtävää ja ajettavaa.

          Toi matka noin 500km eli aika paljon pystyisi reitiltä poikkemaan jos siinä olisi "must see" teitä tai muuta mielenkiintoista.

          Vinkkejä siis kaivataan taas.

          Maggioresta sitten parin muun järven ja Milanon kautta ehkä Venetsiaan ja ainakin kotkanpesälle. Loppureissuun vielä pari päivää Munchenissä ja ympäristössä, harkintaan myös auton upgradetus vika päiviksi :think
          Berchtesgadeniin kannattaa varata aikaa, busseja huipulle kotkanpesään ei mene ihan päntienään, ja matka huipulle kestää hetken. Eivätkä aja sateella. Huipulla on ihan asiallinen lounasravintola. Museo siinä juurella on myös katsomisen arvoinen.

          Münchenistä sopiva päiväreissu on Neuschwansteinin linnalle, sielläkin kannattaa varata aikaa huipulla käyntiin. Münchenissä tietysti kannattaa Nymphenburger schlossin ja Englische Gartenin / Chinesische Turmin lisäksi katsastaa ainakin yksi Augustiner biergarteneista Marienplatzin vieressä olevan Bierhallen lisäksi. Technische Museum ja Bavarische filmstadt sitten jos sentyyppisistä nähtävyyksistä pitää.
          Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

          Ylimääräisenä tarjolla:

          E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

          F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

          Comment

          • sierra4x4tbo
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 2097
            • Lappeenranta

            Jees. Eli maanantai-iltana 22.8 olisi startti Helsingistä Tukholmaan, sieltä Tanskan kautta Saksaan. Eka etappi olisi Ringille käväsemään, ainakin yksi yö siellä.

            Sen jälkeen muuta kuin paluu 30.8 Travemundesta ei ole suunniteltu. Muutamia vaihtareita olen pyöritellyt; Span F1 kisat osuisi kohdalleen sopivasti, silloin varmaan tulisi pyörittyä pohjoispuolella Saksaa, Ranskaa ja Belgiassa.. Toinen vaihtari on ajaa Münheniin BMW weltiin..

            Olisiko raadilla vinkkejä?

            Muita huomioitavia asioita? Muutaman kerran ollaan kavereiden kanssa oltu Saksassa autoilla, ekalla kerralla vuokra-auto alla ja viimeempänä kaverin autolla. Näillä kerroilla ei tullut itse juurikaan murehdittua mahdollisesti hyödyllisiä puhelinnumeroita yms..

            -Timo
            M535i BiTurbo -85
            740iA -95 ”#tonnin_pommi"

            --=MushroomMotorsport=--
            --=MaxTuned.com=--

            Comment

            • -J-T-A-
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2007
              • 297
              • Espoo

              Originally posted by sierra4x4tbo View Post
              Jees. Eli maanantai-iltana 22.8 olisi startti Helsingistä Tukholmaan, sieltä Tanskan kautta Saksaan. Eka etappi olisi Ringille käväsemään, ainakin yksi yö siellä.

              Sen jälkeen muuta kuin paluu 30.8 Travemundesta ei ole suunniteltu. Muutamia vaihtareita olen pyöritellyt; Span F1 kisat osuisi kohdalleen sopivasti, silloin varmaan tulisi pyörittyä pohjoispuolella Saksaa, Ranskaa ja Belgiassa.. Toinen vaihtari on ajaa Münheniin BMW weltiin..

              Olisiko raadilla vinkkejä?

              Muita huomioitavia asioita? Muutaman kerran ollaan kavereiden kanssa oltu Saksassa autoilla, ekalla kerralla vuokra-auto alla ja viimeempänä kaverin autolla. Näillä kerroilla ei tullut itse juurikaan murehdittua mahdollisesti hyödyllisiä puhelinnumeroita yms..-Timo

              BMW Welt ihan ok kohde, mutta en sen takia kovin pitkää mutkaa lähtisi tekemään. Toki vieressä BMW museo, joka käymisen arvoinen ainakin kys. merkistä kiinnostuneille.
              ----------------‐‐‐--------
              G21 330e x-drive
              E34 530i
              F800S
              F30 330d (ex)
              E91 330d (ex)
              E81 120d (ex)

              Comment

              • Remotion
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 15226
                • Ajamisen Iloa

                Itse en tuota Span kisaa missaisi mistään hinnasta jos sielläpäin liikkuisin. Jos siis formulat kiinnostaa.
                Z3 coupé individual

                F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                Comment

                • Rimmon
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2003
                  • 110
                  • Rauma

                  Originally posted by Remotion View Post
                  Itse en tuota Span kisaa missaisi mistään hinnasta jos sielläpäin liikkuisin. Jos siis formulat kiinnostaa.
                  Kerran spassa käyneenä en sitä missaisi.
                  E61 530xda -06

                  Comment

                  • sierra4x4tbo
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 2097
                    • Lappeenranta

                    Jees. Alkaa näyttää sille, että Spa ja F1 kisat on se oikea ratkaisu.

                    Bemarin museon voi käydä sitten toisella reissulla.
                    Kerran museossa olen käynytkin, mutta silloin oli varsinaiset tilat remontissa ja museo toisaalla pienemmässä kokoonpanossa (olikohan vuosi 2005 tai -06)..:think

                    -Timo
                    M535i BiTurbo -85
                    740iA -95 ”#tonnin_pommi"

                    --=MushroomMotorsport=--
                    --=MaxTuned.com=--

                    Comment

                    • killistis
                      Newbiemmer
                      • Sep 2004
                      • 17

                      Originally posted by 33d View Post
                      Reissuun lähdössä elokuun lopulla. Tarkoituksena oli ensiksi olla 3 viikkoa ja lähteä omalla autolla. Nyt tilanne kuitenkin se että lomat kutistuvat reiluun kahteen viikkoon. Eli Plan B ja lennot Muncheniin, sieltä auto vuokralle ja siitä sitten Italian järville jne.

                      Sixtiä itsekin katsellut eniten, BMW prioriteettina mutta muutama muukin tuolta menisi esim. CPAR luokassa oleva GTI Golf olisi edullinen. Samassa luokassa sitten A Mercedes mikä taas ei hirveästi kiinnosta.

                      FDMR luokassa olisi 3srj BMWn lisäksi C Mercedes ja XE Jaguar, voi olla että tähän sitten päädytään kuitenkin.

                      Kiinnostaisi tietää mistä Munchenin noutopisteiltä olette varailleet autoja ja onko kukaan saanut etukäteen tiettyä mallia varattua? Varustetaso myös kiinnostaa kovasti, sporttipenkit olisi kiva olla kun niihin tottunut ja olen ainoana kuskina koko reissun. M sportteja ilmeisesti ainakin osa noista vuokraamojenkin autoista.

                      Kaikenlainen info Munchenin vuokraamoista siis plussaa ja toki tässä muitakin vuokraamoja katsellaan. Toistaiseksi ajossa ollut e90 330i MSport, niin ei hirveää downgradea siihen verrattuna. Tehoista nyt voi hieman tinkiä.
                      Sen verran osaan kertoa että ainakaan Hertz ei salli Mercedes tai BMW viemistä Saksasta Italiaan. Itsellä on ollut Jaguar XE R-Sport vuokralla eikä siinä ollut parhaat penkit säätöjen osalta.

                      Comment

                      • Kande
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2004
                        • 155
                        • Kokkola

                        Originally posted by 33d View Post
                        Reissuun lähdössä elokuun lopulla. Tarkoituksena oli ensiksi olla 3 viikkoa ja lähteä omalla autolla. Nyt tilanne kuitenkin se että lomat kutistuvat reiluun kahteen viikkoon. Eli Plan B ja lennot Muncheniin, sieltä auto vuokralle ja siitä sitten Italian järville jne.

                        Sixtiä itsekin katsellut eniten, BMW prioriteettina mutta muutama muukin tuolta menisi esim. CPAR luokassa oleva GTI Golf olisi edullinen. Samassa luokassa sitten A Mercedes mikä taas ei hirveästi kiinnosta.

                        FDMR luokassa olisi 3srj BMWn lisäksi C Mercedes ja XE Jaguar, voi olla että tähän sitten päädytään kuitenkin.

                        Kiinnostaisi tietää mistä Munchenin noutopisteiltä olette varailleet autoja ja onko kukaan saanut etukäteen tiettyä mallia varattua? Varustetaso myös kiinnostaa kovasti, sporttipenkit olisi kiva olla kun niihin tottunut ja olen ainoana kuskina koko reissun. M sportteja ilmeisesti ainakin osa noista vuokraamojenkin autoista.

                        Kaikenlainen info Munchenin vuokraamoista siis plussaa ja toki tässä muitakin vuokraamoja katsellaan. Toistaiseksi ajossa ollut e90 330i MSport, niin ei hirveää downgradea siihen verrattuna. Tehoista nyt voi hieman tinkiä.
                        Taitaa tämä matka olla jo menossa mutta vähän omia kokemuksia autonvuokrasta Münchenin seudulla.

                        Itse olen käyttäny pääasiassa Sixtiä reissuilla. Münchenissä pitkillä reissuilla Bmw Fröttmaningenin toimipistettä josta saa aina bemarin. Ainakin 2014 näin viimeksi. Olin etukäteen yhteydessä tuonne varauksen jälkeen toivomusten suhteen eivätkä voineet taata että haluttuja moottorivaihtoehtoja olis saatavilla mutta saatiin kuitenkin täysin varustelty 3-sarja farmarina, 30km ajettu ja tosiaan aivan kaikilla varusteilla, m-sport, adaptiiviset valot ja -tutka, perutuskameraa ja lasikattoa jne mutta vain 320d.

                        Työkaveri taas hakee autonsa aina Freisingin toimipisteestä. Taitaa olla kenttää lähin ilman lentokenttälisää. Sielä 3-sarja on ollu e-mersua ja a6 audia.

                        Lentokenttälisä MUC:ssa 19% joten viimeksi 16 päivän vuokrauksessa säästi ihan mukavan summan jo pelkästään ajamalla taksilla tuonne. Auton voi kuitenkin palauttaa kentälle veloituksetta, itseasiassa minne vaan saksassa. Lyhyemmillä reissuilla olen ottanut auton kentältä.

                        Sixtillä valitsen aina premium selection auton ja Bmw ja luokka sitten matkan kokoonpanosta riippuen mutta kentällä se kyllä voi olla minkä merkkinen vain ja lähes poikkeuksetta upgreidattu seuraavaan luokkaan koska varatun luokan autot menossa. Viimeksi nyt kesäkuussa 1-sarjan/ a-sarja premium oli farmari passatti jne.

                        Kannattaa muuten jos sixtä käyttää, varata auto sixt.de sivustolta ennemmin kuin sixt.fi jos yhtään saksa sujuu. Siinäkin säästää pidemmillä matkoilla monesti jo ihan mukavasti.
                        Last edited by Kande; 22-08-2016, 23:40.
                        Volvo S80 D5
                        Golf IV Variant 02


                        BMW exlist:
                        E34 520i M20B20 -88, E39 525iA -01, E36 320i Touring -95, E46 330i Touring -02, E46 316ti Compact -03, E34 540i Touring 6-gang 1994 #133/499, E39 520i Touring -02, E39 530d Touring m-sport -02, E36 318 cabrio -94, E21 315

                        Comment

                        • 33d
                          BTCF Member
                          • Sep 2013
                          • 458
                          • Finland

                          Originally posted by killistis View Post
                          Sen verran osaan kertoa että ainakaan Hertz ei salli Mercedes tai BMW viemistä Saksasta Italiaan. Itsellä on ollut Jaguar XE R-Sport vuokralla eikä siinä ollut parhaat penkit säätöjen osalta.
                          Hyvä pointti, ei tullut edes mieleen tarkistaa asiaa. Ei ole aikaisemmin tullut vietyä vuokra-autoa maasta toiseen ja Hertz oli toisena vaihtoehtona Sixtin kanssa kun sitä on tullut työmatkoilla käytettyä ennenkin.
                          Last edited by 33d; 23-08-2016, 02:11.

                          Comment

                          • 33d
                            BTCF Member
                            • Sep 2013
                            • 458
                            • Finland

                            Originally posted by Kande View Post
                            Taitaa tämä matka olla jo menossa mutta vähän omia kokemuksia autonvuokrasta Münchenin seudulla.

                            Itse olen käyttäny pääasiassa Sixtiä reissuilla. Münchenissä pitkillä reissuilla Bmw Fröttmaningenin toimipistettä josta saa aina bemarin. Ainakin 2014 näin viimeksi. Olin etukäteen yhteydessä tuonne varauksen jälkeen toivomusten suhteen eivätkä voineet taata että haluttuja moottorivaihtoehtoja olis saatavilla mutta saatiin kuitenkin täysin varustelty 3-sarja farmarina, 30km ajettu ja tosiaan aivan kaikilla varusteilla, m-sport, adaptiiviset valot ja -tutka, perutuskameraa ja lasikattoa jne mutta vain 320d.

                            Työkaveri taas hakee autonsa aina Freisingin toimipisteestä. Taitaa olla kenttää lähin ilman lentokenttälisää. Sielä 3-sarja on ollu e-mersua ja a6 audia.

                            Lentokenttälisä MUC:ssa 19% joten viimeksi 16 päivän vuokrauksessa säästi ihan mukavan summan jo pelkästään ajamalla taksilla tuonne. Auton voi kuitenkin palauttaa kentälle veloituksetta, itseasiassa minne vaan saksassa. Lyhyemmillä reissuilla olen ottanut auton kentältä.

                            Sixtillä valitsen aina premium selection auton ja Bmw ja luokka sitten matkan kokoonpanosta riippuen mutta kentällä se kyllä voi olla minkä merkkinen vain ja lähes poikkeuksetta upgreidattu seuraavaan luokkaan koska varatun luokan autot menossa. Viimeksi nyt kesäkuussa 1-sarjan/ a-sarja premium oli farmari passatti jne.

                            Kannattaa muuten jos sixtä käyttää, varata auto sixt.de sivustolta ennemmin kuin sixt.fi jos yhtään saksa sujuu. Siinäkin säästää pidemmillä matkoilla monesti jo ihan mukavasti.
                            Loppuviikosta reissuun ja tehtiin varaus Sixtille noiden .de sivujen kautta kun tuli jokin tarjous. Täysin vahingossa tuli niitä sivuja vilkaistua ja huomattua halvemmat hinnat plus jokin ale vielä siihen päälle. Stachus on toimipisteenä, laitoin sinne mailia sekä lisätietoihin toiveita muttei ole vielä vastattu.

                            Varauksessa BMW 2er Cabrio STMR premium luokasta, samaan luokkaan voi tulla A3 cabrio Tässä tapauksessa pitänee yrittää saada 2er coupe tai tuo aikaisemminkin mainitsemani GTI Golf.

                            A45 AMG Mersu olisi mahdollista varata guaranteed modelina ja suhteellisen edulliseen hintaan, olikohan 75e päivä tuolle 12 päivän ajalle. Cabriolle hinta taisi olla 48e.

                            Kiitokset kovasti vinkeistä! Pitää vielä ehkä olla yhteydessä Fröttmaningenin pisteeseen, siellä olisi 4er BMWtä ainakin vapaana varauslomakkeen perusteella ja saksan foorumeilla puhuttiin niiden olevan hyvillä varusteilla ja tuurilla voi saada 35d koneella :think

                            Varattujen majoitusten perusteella käydään ajamassa ainakin San Bernardinon tiet ja Grossglockner

                            Comment

                            • L.H
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2003
                              • 2481
                              • Lohja

                              Originally posted by 33d View Post
                              Varattujen majoitusten perusteella käydään ajamassa ainakin San Bernardinon tiet ja Grossglockner
                              Kannattaa sitten vähän etukäteen vilkaista minkälaista keliä on luvassa, jos haluaa nähdä jotain maisemiakin tai ylipäätänsä päästä edes ajamaan. 2014 elokuussa oli tarkoitus käydä ajamassa Grossglockner ja nyt viime viikolla olis voinut koittaa uudestaan, kun yhdelle päivälle mietittiin tekemistä ja oltiin vähän samoilla suunnilla, mutta eipä ollut talvirenkaita mukana, niin sai jättää taas väliin.
                              “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                              Comment

                              • 33d
                                BTCF Member
                                • Sep 2013
                                • 458
                                • Finland

                                Kiitos myös tästä, eipä tajuttu tätä(kään) asiaa ottaa huomioon kunnolla On tullut käytyä autolla Islannissa missä maisemat hävisi aika nopeasti kelin muuttuessa ja osa teistä jäi ajamatta vaikka oli oikea maasturi alla. Mutta ei vaan tullut nyt mieleen tarkastaa kelejä

                                Nyt näyttää Grossglocknerin sivulla vihreää kesärenkaille, mutta pitää tehdä vaihtoehtoiset reitit kun vuoristokeli voi muuttua aika nopeesti. San Bernardinon tiestä ei yhtä kätevää infoa heti löytynyt. Sen verran selvisi että nyt suljettuna tietöiden takia mutta aukeaa juuri sopivasti perjantaina kun siinä lauantain tienoilla voisi olla sillä suunnalla.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎