Announcement

Collapse
No announcement yet.

Talviseisontaan laitto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Dreamer
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 2762
    • Kouvola

    #91
    Jaa a, mutta miksi sitä pitäisi lämpöseksi käyttää välttämättä? :think Kun ei lämpötila vaihdu, niin ei kosteuskaan tiivisty...

    Paha mennä ihan tästä näin vaan sanomaan että mitenkä se ajotilanne ihan oikeasti eroaa tuosta seisottamisesta, noin niinkun öljyjen jne osalta. Kuka sitte tietää paljonko se öljyn laatu huononee kun se lämpenee moottorissa? Mutta itse tekisin niin, että käyttäisin sitä vaan sen verta, että öljy kiertää hetken moottorissa, en lämpöiseksi asti...
    BMW 520d Touring '06 314tkm
    BMW 530D Touring '99 552tkm
    BMW 320da Touring '02 427tkm
    Volvo V70 D5 '02
    Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
    Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
    Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

    Case IH 5140 Maxxum

    Comment

    • Hammu
      Moderator
      • Nov 2006
      • 3971
      • Nurmijärvi

      #92
      Originally posted by Camo View Post
      Pitäisköhän sitä itsekin panna..Zeta käymään tuossa Joulun pyhinä, että tulis rakkaallekin hyvä ja juhlava mieli, kun on joutunut melkein 2kk tallissa jo nököttämään?

      Itse ajattelin antaa käydä lämpimäksi pelkällä rosteripakosarjalla jahka moinen saapuu

      Comment

      • ace.of.spades
        Bimmer Rookie
        • Aug 2007
        • 130
        • Helsinki

        #93
        Oma ämmäni on seissyt nyt vajaa 2kk ja pikkusen tietysti mietityttää, että mitähän auto mahtaa sanoa kun ottaa käyttöön tod.näk. maaliskuussa, mutta ilmeisesti ei pitäisi mitään erikoista olla vaikka seisoo talven? Auto on siis lämpimässä tallissa ja mietin, että kannattaako tuota käyttää ollenkaan ennen kuin ottaa käyttöön, kun siellä en pysty lämpimäksi ajamaan ja tyhjäkäynnillä ilmeisesti ei suositella käytettävän lämpimäks noit ämmiä? Eka talvi kun auto seisoo talven ni vähän on hakusessa asiat. Vielä mietityttää tuo kun ottaa käyttöön niin moottorinohjaus ilmeisesti hakee hetken asetuksia? kannattaako silti lähetä heti rauhallisesti ajelemaan vai antaa hetken käydä hallissa ja sitten ajoon? Auto on siis M3 E36 Smg -97

        -Sami-

        Comment

        • mika68
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2004
          • 1965
          • ......

          #94
          Originally posted by ace.of.spades View Post
          Oma ämmäni on seissyt nyt vajaa 2kk ja pikkusen tietysti mietityttää, että mitähän auto mahtaa sanoa kun ottaa käyttöön tod.näk. maaliskuussa, mutta ilmeisesti ei pitäisi mitään erikoista olla vaikka seisoo talven? Auto on siis lämpimässä tallissa ja mietin, että kannattaako tuota käyttää ollenkaan ennen kuin ottaa käyttöön, kun siellä en pysty lämpimäksi ajamaan ja tyhjäkäynnillä ilmeisesti ei suositella käytettävän lämpimäks noit ämmiä? Eka talvi kun auto seisoo talven ni vähän on hakusessa asiat. Vielä mietityttää tuo kun ottaa käyttöön niin moottorinohjaus ilmeisesti hakee hetken asetuksia? kannattaako silti lähetä heti rauhallisesti ajelemaan vai antaa hetken käydä hallissa ja sitten ajoon? Auto on siis M3 E36 Smg -97

          -Sami-
          Kannattaa käyttää pari kertaa talvessa, mikäli autossa on ilmastointi. Saa aineet kiertämään putkistoissa, eikä tiivisteet kovetu ja mene pilalle. Säästyy kalliilta remontilta

          Comment

          • ace.of.spades
            Bimmer Rookie
            • Aug 2007
            • 130
            • Helsinki

            #95
            Originally posted by mika68 View Post
            Kannattaa käyttää pari kertaa talvessa, mikäli autossa on ilmastointi. Saa aineet kiertämään putkistoissa, eikä tiivisteet kovetu ja mene pilalle. Säästyy kalliilta remontilta


            Okei tää autto kun oon miettiny, että pitäiskö käyttää kerran/kaks kertaa talvessa vaikka ei ajaisi lämpimäksi? eli siitä ei suurempaa ainakaan haittaa ole vaikka ei aja lämpimäksi jos pyöräyttää ilmastointia päällä? Miten tuo moottorinohjaus niin kärsiikö se tuosta käynnistyksestä jos ei ehdi asetuksia hakemaan kun taas jo sammuttaa auton?

            -Sami-

            Comment

            • mika68
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2004
              • 1965
              • ......

              #96
              Originally posted by ace.of.spades View Post
              Okei tää autto kun oon miettiny, että pitäiskö käyttää kerran/kaks kertaa talvessa vaikka ei ajaisi lämpimäksi? eli siitä ei suurempaa ainakaan haittaa ole vaikka ei aja lämpimäksi jos pyöräyttää ilmastointia päällä? Miten tuo moottorinohjaus niin kärsiikö se tuosta käynnistyksestä jos ei ehdi asetuksia hakemaan kun taas jo sammuttaa auton?

              -Sami-
              Ei vaikuta moottorinohjaukseen millään lailla, ainakaan M52B28TU moottorissa.
              Oma Zeta lähti kylmässä tallissa 2 kuukauden seisonnan jälkeen käyntiin kuin palmun alta ja kävi tasaisesti tyhjäkäyntiä heti alussa.

              Comment

              • ace.of.spades
                Bimmer Rookie
                • Aug 2007
                • 130
                • Helsinki

                #97
                Originally posted by mika68 View Post
                Ei vaikuta moottorinohjaukseen millään lailla, ainakaan M52B28TU moottorissa.
                Oma Zeta lähti kylmässä tallissa 2 kuukauden seisonnan jälkeen käyntiin kuin palmun alta ja kävi tasaisesti tyhjäkäyntiä heti alussa.
                Oolrait kiitos sulle tiedosta taidanki huomenna käydä pyöräyttämässä ämmän käyntii ja ilmastoinnin samalla.. kauankohan tota kannattaa tyhjäkäynnillä käyttää?

                -Sami-

                Comment

                • mika68
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2004
                  • 1965
                  • ......

                  #98
                  Originally posted by ace.of.spades View Post
                  Oolrait kiitos sulle tiedosta taidanki huomenna käydä pyöräyttämässä ämmän käyntii ja ilmastoinnin samalla.. kauankohan tota kannattaa tyhjäkäynnillä käyttää?

                  -Sami-
                  Makuasia sanoi kissa kun persettään nuoli, eli itse käytin normilämpöön. Miedosti muutaman kerran kaasua koneen lämmettyä. Toiset käytävät vain muutaman minuutin:think

                  Comment

                  • samuzz
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2006
                    • 422
                    • 017

                    #99
                    Itse käytin eilen oman cäbin lämpimäksi ja kävin pikkulenkin ajamassa että hiukan vetristyy nyt seisonut n. 2kk..tuli siinä samalla mieleen että milläs hoitoaineella porukka on noita cäbin kangaskattoja hoitanut? Vois omankin katon jollain käsitellä eli vinkkejä tulemaan!
                    RR Sport

                    Ex.
                    330D M-Sport | 320i | CL500 | 120d | Z3QP | 328i M-Tech Cabriolet | 328i M-Tech Coupè | A8 Quattro

                    Comment

                    • Sieben
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2003
                      • 304
                      • EU

                      Ei varmaan sitä autoa tarvitse välttämättä tunkkailla, vaan ajaa renkaat vähän vankempien styroksien päälle, jolloin eivät renkaat ns. muotoudu uudelleen..
                      Last edited by Sieben; 07-01-2008, 13:03.
                      E46 320d M-Sport -06

                      Comment

                      • ace.of.spades
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2007
                        • 130
                        • Helsinki

                        Tuli tossa aamupäivällä käytettyä ämmää käynnissä ja kyllä lähti hyvin käymään pikkusen vajaa 2kk seisonnan jälkeen. Pääs vähän tota ilmastointia pyörittää ettei pääse hajoomaan.
                        Ainoo mikä näky niin pieni läntti vaaleata öljyä tullu alle joka vaikuttas, että on tullut ohjaustehostimen säiliön luota eli onko siellä joku helposti kuluva tiiviste mistä pääsee vuotamaan onko jollakin samoja kokemuksia?

                        -Sami-

                        Comment

                        • kmn
                          Moderator
                          • May 2009
                          • 6022
                          • Sipoo

                          okei.. eli halli meni alta.. kertokaa mikä on pienempi paha ulkona pakkasessa seisottamiselle..

                          1. seisotat pihassa, etkä käynnistä
                          2. seisotat pihassa ja käyt käyttämässä lämpimäksi 1.krt pvässä tai harvemmin
                          3. seisotat pihassa ja käyt ajamassa pienen lenkin päivittäin, jotta kone on ajettu lämpimäksi

                          Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                          Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                          --
                          Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                          Comment

                          • peto2
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2007
                            • 8267
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            Originally posted by kmn View Post
                            okei.. eli halli meni alta.. kertokaa mikä on pienempi paha ulkona pakkasessa seisottamiselle..

                            1. seisotat pihassa, etkä käynnistä
                            2. seisotat pihassa ja käyt käyttämässä lämpimäksi 1.krt pvässä tai harvemmin
                            3. seisotat pihassa ja käyt ajamassa pienen lenkin päivittäin, jotta kone on ajettu lämpimäksi
                            näkisin että kylmäkäynnistykset tekee eniten hallaa tuossa tapauksessa.. eli ei käynnistellä paitsi jos autossa on ilmastointi, eli esim. kerran kuukauteen kone lämpöiseksi asti ilmastointi päällä..
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            • Brawler
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2005
                              • 1093
                              • Mynämäki

                              Originally posted by peto2 View Post
                              näkisin että kylmäkäynnistykset tekee eniten hallaa tuossa tapauksessa.. eli ei käynnistellä paitsi jos autossa on ilmastointi, eli esim. kerran kuukauteen kone lämpöiseksi asti ilmastointi päällä..
                              Lähteekö bemarissa kompurat kylmällä edes päälle? ainakin tuossa itsellä olevassa s4:ssä automatiikka nappaa kompuran pois jo 0 asteen nurkilla.

                              VW Bora 2.0 '99
                              UrS4 230hp + alv 22%+more...
                              E21 315 '83 future chassis for turbo engine
                              E28 518i '86

                              -Turku Connection-

                              Comment

                              • petrolhead
                                Moderator
                                • Feb 2004
                                • 13793
                                • Hyvinkää

                                Originally posted by kmn View Post
                                okei.. eli halli meni alta.. kertokaa mikä on pienempi paha ulkona pakkasessa seisottamiselle..

                                1. seisotat pihassa, etkä käynnistä
                                2. seisotat pihassa ja käyt käyttämässä lämpimäksi 1.krt pvässä tai harvemmin
                                3. seisotat pihassa ja käyt ajamassa pienen lenkin päivittäin, jotta kone on ajettu lämpimäksi
                                Jos muutaman kerran talvessa käy ajamassa pitkän lenkin että saa akun täyteen ja pysyy jarrut yms herkkänä. Ajolenkin ajaksi puhallukset täysille että kabiinin kuivaksi. Ei sitä nyt käyttöautoakaan joka pv lämpimäksi asti ajeta/pyöritetä ja hyvin pelaavat.
                                2015 VW Crafter
                                1984 BMW 316
                                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎