Originally posted by Brawler
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Talviseisontaan laitto
Collapse
X
-
F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
-
-
Originally posted by samuzz View PostItse käytin eilen oman cäbin lämpimäksi ja kävin pikkulenkin ajamassa että hiukan vetristyynyt seisonut n. 2kk..tuli siinä samalla mieleen että milläs hoitoaineella porukka on noita cäbin kangaskattoja hoitanut? Vois omankin katon jollain käsitellä eli vinkkejä tulemaan!
Tuon pitäisi olla paras setti, mitä kattoon voi laittaa.
Oma cabi seisoo +5 asteisessa tallissa, jossa käyn aina silloin tällöin lataamassa akkua ja työntämässä hieman eri kohtaan, ettei sama kohta renkaasta rasitu koko aikaa. Seisoo siellä pestynä ja vahattuna, tankissa 1/4 polttoainetta ja entiset öljyt koneessa. Ikkunat hieman raollaan ja lautasellinen suolaa imemässä mahdollista kosteutta.
Keväällä sitten käyttöönotettaessa:
1) tankki täyteen 98ia
2) uudet öljyt
3) katon värjäys ja kyllästys
4) nahkasisustan puhdistus ja rasvaus
5) pesu ja collinite -kovavahaus.
Renkaisiin jäi laittamatta ylimääräistä painetta, mutta toivottavasti kestävät tuon siirtelyn avulla.*-06 e46 330CiA Cabriolet*
Comment
-
-
Talvi tulossa ja autot menossa säilytykeen..
Tuli tuossa mieleen että onko kukaan nähnyt myynnissä sellasia rullakoita jotka tulee auton renkaiden alle..
Helpottais liikuttelua tallissa kun olis sellaset ns. leipälaatikkorullakot renkaiden alla..
Esim. american hotrodissa aikoinaan tuollaiset näkys.. :think
duke's garage:
Suzuki R50
E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
S38 S54 S62
instagram: _duuk
Comment
-
-
Originally posted by duuk View PostTalvi tulossa ja autot menossa säilytykeen..
Tuli tuossa mieleen että onko kukaan nähnyt myynnissä sellasia rullakoita jotka tulee auton renkaiden alle..
Helpottais liikuttelua tallissa kun olis sellaset ns. leipälaatikkorullakot renkaiden alla..
Esim. american hotrodissa aikoinaan tuollaiset näkys.. :think
Oma kosla menee kylmään tilaan , ei maapohjalla kumminkaan , seisomaan.
1) Lattiamatot pois ja kuivaus verhouksen alta (no e30..) , akkunat jätän raolleen
2) Pukeille seisomaan niin kumi ei ole kantikkaat keväällä
3) Pakkasen kestot tarkastettu
4) Pesu ja vahaus
5) Akku lämpimään paikkaan ylläpitolataukseen
6) Kotelosuojaus
7) Käyn kerran keskellä talvea huudattamassa kuumaksi niin että saa puhaltaa lämmintä ilmaa kabiiniinkin. Samalla polkee vähän jarrua ettei kaikki jämädä.
8) Pressun meinasin levittää auton alle.
9) e30 kyseessä ollessa kontinsyvennysten ja lattioiden (lattiapelti) kuivaamiseen ja puhtauteen kannattanee kiinnittää huomiota.Last edited by petrolhead; 05-09-2010, 12:37.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Mulla oli viime talvena kanssa Ämmä kylmässä tallissa säilössä.
Kuskin ja apparin jalkatilaan laitoin niitä Motonetistä saatavia kosteudenpoistajia. Laitoin normaalien ämpäreiden päälle sukkanauhaa ja sen päälle kosteudenpoistorakeita. Varmaan jonkun 4-5 kertaa tyhjensin ämpärit vedestä talvella, aina kun ämpärin pohja kävi peittymään. Joten kyllä ne vaan hyvin poistaa kosteutta jota tulee yllättävän paljon näköjään kabiiniin.
Suosittelen ostamaan niitä, ei maksa paljon.
Akkua latasin muistaakseni pari kertaa talven aikana ja kertaakaan en käynnistänyt autoa. Autoa ei ollut peitetty, paitsi tuulilasi, jottei keväällä tartte paskaista lasia käydä vahingossakaan naarmuttamaan pyyhkijöillä.
Keväällä auto lähti käyntiin laakista ja kaikki toimi.
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostMotonetistä tai Biltemasta on vissiin nuo meidän hallilla olevat hankittu. EI tainnu olla kalliitkaan. Ja on kestäny
duke's garage:
Suzuki R50
E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
S38 S54 S62
instagram: _duuk
Comment
-
-
Tää on kans niitä ketjuja mitkä olis kannattanut lukea 1.5 vuotta sitten... Anyway, auto on ollut nyt seisomassa n. 15 kk mun ulkomaan komennuksen vuoksi. Alunperin komennuksen piti kestää n. 10 kk ja jos olisin tiennyt että jään tänne näin pitkäksi aikaa niin olisin varmaan myynyt koko vehkeen pois ennen lähtöä. Osittain myymisen "esti" se, että se on muuttoauto mistä olisin joutunut maksamaan autoveron jos olisin myynyt, eli vaikka sen arvo on siellä seistessä varmasti aika paljon pudonnut niin tuskin kuitenkaan sitä 13 ke mitä säästän sillä muuttoautoveroalennuksella. Plus onhan se mulle melkein kun oma lapsi, ei siitä voi luopua
Anyway, auto on seissyt pääasiassa kylmässä tallissa / katoksessa ja sillä on ajettu lenkkiä n. 2 kk välein, matalilla nopeuksilla piha-alueella koska se ei ole liikennekäytössä. Tänä talvena siitä meni kahdesti akku tyhjäksi kun jäi välit vähän pitkiksi, faija ei viittinyt sitä 30 pakkasilla lyödä kylmiltään käyntiin. Tänä aikana auto on myös pesty muutamaan kertaan pölystä yms. paskasta mitä siihen on päälle kertynyt.
No nyt oon kesäkuussa muuttamassa Suomeen ja auto tulee takaisin käyttöön. Tarkoitus on käyttää se huollossa heti, mutta auto on tällä hetkellä n. 200 km päästä kotoa ja sitä huoltoa mihin ajattelin sen viedä. Kysymykset kuuluu siis:
1) Mitä sille kannattaa tehdä (jos mitään) ennen kuin lähden ajamaan sitä 200 km matkaa Tampereelle?
2) Kun vien sen huoltoon niin onko jotain erityistä mitä pitää pyytää niitä tekemään?
Auto siis on E92 335i.
Comment
-
-
Ite pistäisin uuden akun ja ainakin uudet öljyt ja jarrunesteet vaihtaisin.
Loput varmaan näkee sitten et tarviiko rasvaa jonnekin tai penkeille tai tiivisteille vähän notkistusta.
Kyllähän sillä nyt varmaan tuon 200km silti ajaa sinne huoltoon ilman mitään vaihtoja kun ei anna monoa.
Oma auto lähtee lauantaina hakuun ja se on nököttänyt 6kk ja yhden viikon päälle. En ole autoa edes nähnyt tuohon yli puoleen vuoteen.
Comment
-
-
Originally posted by Miltzu View Post
1) Mitä sille kannattaa tehdä (jos mitään) ennen kuin lähden ajamaan sitä 200 km matkaa Tampereelle?
2) Kun vien sen huoltoon niin onko jotain erityistä mitä pitää pyytää niitä tekemään?
Oma cabriokin seisoi koko talven, puoli talvea jopa tilanpuutteen takia pihalla. Muutama viikko sitten otin ajoon metodilla: akku lataukseen (oli mennyt tyhjäksi), nesteiden tsekkaus ja laakista tulille. Siitä konttorille ja kerrasta myös leima. Nyt ollut ajossa siitä asti. Vähän aluksi oli kohmea ja jarrut jumissa, sisusta toki vähän tunkkainen, (mutta se nyt vaihtui muutenkin) - mutta hyvin se siitä heräili. Akkukin toimii täysin kuten viime kesänä.-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
-
Akun kunnon näkee kyllä rasitusmittarilla eli turhaan ei kannata lähteä sitä uusimaan. Rengaspaineet tarkistaisin ennen ajoonlähtöä ja sitte vaan kovaa ajoa, jos kerta auto on huoltoon menossa. Mitä tulee tuohon pieneen pyörittämiseen pihapiirissä seisonnan aikana, niin itse antaisin mielummin seistä auton tai sitten ajaa kunnolla lämpimäksi. Tahtoo tuollainen lyhyt käyttäminen kerätä vaan kondessikosteutta, joka ei kerkeä haihtua pois, kun autoa käytetään lyhyen aikaa. Vastaa käytännössä samaa, kun ajetaan paljon pätkäajoa taajamassa. Eri asia jos autoa säilötään lämpimässä tallissa ympäri vuoden.
Comment
-
-
Jos autolla ajetaan seisotuskauden aikana, niin ehdottomasti kannattaa ajaa kunnolla lämpimäksi. Yleensä on tullut heitettyä 30-60min lenkki.
Keväällä akku lataukseen ja kiinni, kesärenkaat alle, renkaiden paineet tarkastukseen, öljyt ja tarvittaessa muut nesteet vaihtoon. Sen jälkeen kovaa ajoa.BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH
Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
Team vier Zylinder!
Comment
-
Comment