Vähän mietityttää toi S38B38 koneen käyttäminen kesken talviseisonnan. Kun ämmän konetta ei sais käyttää lämpimäks tyhjäkäynnillä koska öljynpaineet on vasta 1800 kierroksella hyvät. Näin muistan jostain FAQ jutusta lukeneeni.
Riittääkö että vedet lämpee normaaliksi vai pitääkö sitä käyttää niin kauan että öljyn lämpö on myös normaali?
eikös siinä ole se kaasupoljin mistä saa vaikka ne kierrokset nostettua 1800?
Tämän jos lukisi liian tarkkaan läpi niin eihän sitä uskaltais autoa laittaa talliin ollenkaan no joo on tässä ollut paljon asiaakin mutta mielestäni auton "pukille" nosto menee jo yli, kyllähän se nyt on selvä että jos auto on tallissa niin ei se alusta siitä miksikään mene, ainakin jos vertaa että sillä lähdetään -28 pakkasella pihasta ja ajetaan kaikki kuopat läpi :think jonka ehjät iskarit ja jouset kyllä kestää myös..
Itse ainakin laiton vitosen talliin ja aion sitä käydä kk välein lämpimäksi käyttämässä ja tosiaan kun on kaasu niin kiekat saa 1800 tasollekkin ja kun sitä hieman viitsii liikutella niin ei ne renkaat tuon 5-6kk aikana mene miksikään vaikka itsellä sattumalta onkin ns. säilytys kumit alla ja huolehtii lisäksi akusta niin ei pitäisi olla stressiä, sit keväällä uudet öljyt sisään ja ajoon
Upataas tätä , kun alkaa taas oleen se aika vuodesta... Täällä kuitenkin on jotain hyödyllistäkin
Itellä cabi seisoo talven, todennäköisesti kylmässä, mutta kuivassa. Hommasin sitä kenkälaatikoista tuttua silica geliä, ja ajattelin sitä laittaa lattianrajoihin ainakin. Lisäksi normaalit öljynvaihdot ja nesteiden tarkastukset ennen seisontaa. Ajattelinpa myös vaihtaa alle talvirenkaat, ihan vain kesäpyöriä säästääkseni... Mites muuten, onko katolle tehtävä jotain erikoista? Tarkoitus on puhdistaa Autoglymin fabric cleanerilla, jonka jälkeen saman firman fabric roof conditionerilla.
Entäs, tarviiko bensaan lisäaineita??
On niitä siä.
"Opinions given here are mine... if you don't like them, I have others"
Nonniin, nyt ois kohta aika laittaa E34 talviteloille.
Pyörät ilmaan vai pyörilleen?
Mitä ite mietin hetken niin pyörät maassa plussat ja miinukset:
+kaikille puslille ja nivelille luonnollisin asento
+voi "heilutella" autoa painelemalla vaikka kulmista että iskunvaimentimet hiukan liikkuu-->stefat pysyy parempana
-Jouset kuoleentuu helpommin
-Renkaille ei tee välttämättä hyvää, mutta ehkäpä joku noin 3.5bar paine estää vauriot renkaille:think
Ei millään raaskis heittää 80+l tankkia tässä rahatilanteessa nyt täyteen, joten KOKEMUKSIA, meneekö se bensa pahaksi jos ei ole tankki täynnä ja ei ole lisäainetta seassa? Moottoripyöriä olen aina säilyttänyt talven vanhoilla bensoilla ja hyvin rokkaa aina keväällä, ei ongelmia. Samoin ruohonleikkurit ym. Pitäiskö nyt sitten laittaa jotain fuel stabilizeria sekaan vai ei?
Akkua en ajatellut ottaa irti enkä öljyjä alkaa vaihtamaan, öljyt kun on juuri vaihdetut. Käyttelen autoa muutama kymmenen minuuttia vaikka parin viikon välein niin se saa kelvataVinkkejä ja kokemuksia kiitos!
Nonniin, nyt ois kohta aika laittaa E34 talviteloille.
Pyörät ilmaan vai pyörilleen?
Mitä ite mietin hetken niin pyörät maassa plussat ja miinukset:
+kaikille puslille ja nivelille luonnollisin asento
+voi "heilutella" autoa painelemalla vaikka kulmista että iskunvaimentimet hiukan liikkuu-->stefat pysyy parempana
-Jouset kuoleentuu helpommin
-Renkaille ei tee välttämättä hyvää, mutta ehkäpä joku noin 3.5bar paine estää vauriot renkaille:think
Ei millään raaskis heittää 80+l tankkia tässä rahatilanteessa nyt täyteen, joten KOKEMUKSIA, meneekö se bensa pahaksi jos ei ole tankki täynnä ja ei ole lisäainetta seassa? Moottoripyöriä olen aina säilyttänyt talven vanhoilla bensoilla ja hyvin rokkaa aina keväällä, ei ongelmia. Samoin ruohonleikkurit ym. Pitäiskö nyt sitten laittaa jotain fuel stabilizeria sekaan vai ei?
Akkua en ajatellut ottaa irti enkä öljyjä alkaa vaihtamaan, öljyt kun on juuri vaihdetut. Käyttelen autoa muutama kymmenen minuuttia vaikka parin viikon välein niin se saa kelvataVinkkejä ja kokemuksia kiitos!
Niinkun aikasemmin sanottiin, että pyörät maassa, mutta tietenkin voi jollain pukeilla keventä niiden taakkaa.
Kannattaa se tankki vaan laittaa täyteen niin on keväällä hyvä mieli, kun ei tarvii heti ajaa tankille. Kyllähän se bensa varmaan kuitenkin kesän aikana menee?
Semmosta aattelin, et on kai se riittävä et lyön Shellin mineraali 10w-40:set sisään, ku ei viittis tota Magnatecciä ostaa ihan vaan seisotusöljyks ja kun tota 10W-40:st löytyy 4 litraa ja muuten se on vaan tyhän panttina? Pitää sit jatkaa sitä tolla täyssynteettisellä Shellin 10W40:sel, jota löytyy kans ylimääräsenä. Ei kai tosta pitäs haittaa olla, kun taitaa noi Shellin mineraalikamatkin olla suht laadukkaita? Tapahtuukos öljyn ominaisuuksille mitään, ku ovat lämpimässä ja pimeässä avaamattomassa purkissa? Noi öljyt on nimittäin muutaman vuoden seisseet jo tallissa.
Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre Z3 Roadster 2.8 '98isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
No helvetti, nyt mittasin autotallin. ja se oli oli 4.70m pitkä kokotarkkaan, ja E34 oli 4.90m, joten meni sitten auto ilmeisesti pihalle talveksi:think Mitä mieltä porukka sitten siitä on jos jättää auton talveksi pressun alle pihaan, irroittaa akun tietysti?
No helvetti, nyt mittasin autotallin. ja se oli oli 4.70m pitkä kokotarkkaan, ja E34 oli 4.90m, joten meni sitten auto ilmeisesti pihalle talveksi:think Mitä mieltä porukka sitten siitä on jos jättää auton talveksi pressun alle pihaan, irroittaa akun tietysti?
Kyllä se pressunkin alla säilyy, mutta tietysti noi lämpötila- ja kosteuserot ei ainakaan hyvää tee. Varmaan paras laittaa auton päälle jotain lakanoita ja sen päälle sit vettäpitävä pressu ja välillä tuulettelee. Älä vaan laita pressua paljaalle maalipinnalle nimim. kokemusta on.
E: Ja eiks toi pituus oo 4720 mm. sekä sedanissa, että farkussa?
Keväällä pressun alta löytyy kasa ruostetta ja pari rengasta. Tee katos ennemmin kuin pressu auto päälle, pressun alla ei kuivu ikinä ja mätänee.
Ulkona auton seisotus on viimeistä hommaa...
Hyvä neuvo, jos ei ole tallia !
Käypä ostamas esim. Honkkarista autopressutalli, mitta 6x3m, mahtuu pidempikin auto. Hinta on 139€ ja auton ja pressun välissä on tällöin ilmaa - pysyy kulta kuivana...?
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Menee kyllä koko talviseisotuksen hyödyt hukkaan jos pihalla pressun alla säilöö. Ota puskurit irti jos sitten mahtuisi talliin?
Toi muuten on hyvä vinkki, jos kerran se talli on 4,7 metriä pitkä niin lähtee kyllä monta senttiä noilla puskureilla, jotka on tosi kätevä irroittaa ja laittaa takaisin.
Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre Z3 Roadster 2.8 '98isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment