Announcement

Collapse
No announcement yet.

Talviseisontaan laitto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17799
    • Jämsä

    #46
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Jouset venyy ja auto näyttää maasturilta keväällä...
    vai niin pari kierrosta pitää otta joka kevät pois jousista, jos pukit laittaa alle
    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      #47
      Originally posted by bemu2000 View Post
      vai niin pari kierrosta pitää otta joka kevät pois jousista, jos pukit laittaa alle
      Vähintään

      Comment

      • Remotion
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 15194
        • Ajamisen Iloa

        #48
        Originally posted by Rockwell View Post
        Vähän mietityttää toi S38B38 koneen käyttäminen kesken talviseisonnan. Kun ämmän konetta ei sais käyttää lämpimäks tyhjäkäynnillä koska öljynpaineet on vasta 1800 kierroksella hyvät. Näin muistan jostain FAQ jutusta lukeneeni.

        Riittääkö että vedet lämpee normaaliksi vai pitääkö sitä käyttää niin kauan että öljyn lämpö on myös normaali?
        eikös siinä ole se kaasupoljin mistä saa vaikka ne kierrokset nostettua 1800?
        Z3 coupé individual

        F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
        E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

        Comment

        • Heku
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2005
          • 469
          • Kuopio

          #49
          Tämän jos lukisi liian tarkkaan läpi niin eihän sitä uskaltais autoa laittaa talliin ollenkaan no joo on tässä ollut paljon asiaakin mutta mielestäni auton "pukille" nosto menee jo yli, kyllähän se nyt on selvä että jos auto on tallissa niin ei se alusta siitä miksikään mene, ainakin jos vertaa että sillä lähdetään -28 pakkasella pihasta ja ajetaan kaikki kuopat läpi :think jonka ehjät iskarit ja jouset kyllä kestää myös..

          Itse ainakin laiton vitosen talliin ja aion sitä käydä kk välein lämpimäksi käyttämässä ja tosiaan kun on kaasu niin kiekat saa 1800 tasollekkin ja kun sitä hieman viitsii liikutella niin ei ne renkaat tuon 5-6kk aikana mene miksikään vaikka itsellä sattumalta onkin ns. säilytys kumit alla ja huolehtii lisäksi akusta niin ei pitäisi olla stressiä, sit keväällä uudet öljyt sisään ja ajoon

          Comment

          • Diikon
            Bimmer Rookie
            • Jul 2007
            • 48
            • Tampere region

            #50
            Upataas tätä , kun alkaa taas oleen se aika vuodesta... Täällä kuitenkin on jotain hyödyllistäkin

            Itellä cabi seisoo talven, todennäköisesti kylmässä, mutta kuivassa. Hommasin sitä kenkälaatikoista tuttua silica geliä, ja ajattelin sitä laittaa lattianrajoihin ainakin. Lisäksi normaalit öljynvaihdot ja nesteiden tarkastukset ennen seisontaa. Ajattelinpa myös vaihtaa alle talvirenkaat, ihan vain kesäpyöriä säästääkseni... Mites muuten, onko katolle tehtävä jotain erikoista? Tarkoitus on puhdistaa Autoglymin fabric cleanerilla, jonka jälkeen saman firman fabric roof conditionerilla.

            Entäs, tarviiko bensaan lisäaineita??
            On niitä siä.
            "Opinions given here are mine... if you don't like them, I have others"

            Comment

            • Dualfun
              Moderator
              • Jan 2003
              • 17812
              • PKS

              #51
              Talviunilla ollaan jo

              Originally posted by Diikon View Post
              Entäs, tarviiko bensaan lisäaineita??
              Tätä itsekin pohtinut, mutta kun en ole kunnon vastausta saanut olen tyytynyt tankkaamaan kaunokaiset täyteen tankkiin ennen säilöön laittoa.
              E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
              E30 325i Touring
              ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
              E28
              ///M535i '87 zinnoberrot
              ½ E46 316ti Compact
              ///M-Sport '04 imolarot2
              ½ E36
              ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
              Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
              Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
              Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

              Comment

              • Peltsii
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2007
                • 7061
                • Turenki

                #52
                Nonniin, nyt ois kohta aika laittaa E34 talviteloille.

                Pyörät ilmaan vai pyörilleen?

                Mitä ite mietin hetken niin pyörät maassa plussat ja miinukset:

                +kaikille puslille ja nivelille luonnollisin asento
                +voi "heilutella" autoa painelemalla vaikka kulmista että iskunvaimentimet hiukan liikkuu-->stefat pysyy parempana

                -Jouset kuoleentuu helpommin
                -Renkaille ei tee välttämättä hyvää, mutta ehkäpä joku noin 3.5bar paine estää vauriot renkaille:think

                Ei millään raaskis heittää 80+l tankkia tässä rahatilanteessa nyt täyteen, joten KOKEMUKSIA, meneekö se bensa pahaksi jos ei ole tankki täynnä ja ei ole lisäainetta seassa? Moottoripyöriä olen aina säilyttänyt talven vanhoilla bensoilla ja hyvin rokkaa aina keväällä, ei ongelmia. Samoin ruohonleikkurit ym. Pitäiskö nyt sitten laittaa jotain fuel stabilizeria sekaan vai ei?

                Akkua en ajatellut ottaa irti enkä öljyjä alkaa vaihtamaan, öljyt kun on juuri vaihdetut. Käyttelen autoa muutama kymmenen minuuttia vaikka parin viikon välein niin se saa kelvataVinkkejä ja kokemuksia kiitos!
                DUCATI 1098 RACING EVO

                Comment

                • Carbonfiber
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 5226
                  • Hki 43

                  #53
                  Originally posted by Peltsii View Post
                  Nonniin, nyt ois kohta aika laittaa E34 talviteloille.

                  Pyörät ilmaan vai pyörilleen?

                  Mitä ite mietin hetken niin pyörät maassa plussat ja miinukset:

                  +kaikille puslille ja nivelille luonnollisin asento
                  +voi "heilutella" autoa painelemalla vaikka kulmista että iskunvaimentimet hiukan liikkuu-->stefat pysyy parempana

                  -Jouset kuoleentuu helpommin
                  -Renkaille ei tee välttämättä hyvää, mutta ehkäpä joku noin 3.5bar paine estää vauriot renkaille:think

                  Ei millään raaskis heittää 80+l tankkia tässä rahatilanteessa nyt täyteen, joten KOKEMUKSIA, meneekö se bensa pahaksi jos ei ole tankki täynnä ja ei ole lisäainetta seassa? Moottoripyöriä olen aina säilyttänyt talven vanhoilla bensoilla ja hyvin rokkaa aina keväällä, ei ongelmia. Samoin ruohonleikkurit ym. Pitäiskö nyt sitten laittaa jotain fuel stabilizeria sekaan vai ei?

                  Akkua en ajatellut ottaa irti enkä öljyjä alkaa vaihtamaan, öljyt kun on juuri vaihdetut. Käyttelen autoa muutama kymmenen minuuttia vaikka parin viikon välein niin se saa kelvataVinkkejä ja kokemuksia kiitos!
                  Niinkun aikasemmin sanottiin, että pyörät maassa, mutta tietenkin voi jollain pukeilla keventä niiden taakkaa.

                  Kannattaa se tankki vaan laittaa täyteen niin on keväällä hyvä mieli, kun ei tarvii heti ajaa tankille. Kyllähän se bensa varmaan kuitenkin kesän aikana menee?

                  Semmosta aattelin, et on kai se riittävä et lyön Shellin mineraali 10w-40:set sisään, ku ei viittis tota Magnatecciä ostaa ihan vaan seisotusöljyks ja kun tota 10W-40:st löytyy 4 litraa ja muuten se on vaan tyhän panttina? Pitää sit jatkaa sitä tolla täyssynteettisellä Shellin 10W40:sel, jota löytyy kans ylimääräsenä. Ei kai tosta pitäs haittaa olla, kun taitaa noi Shellin mineraalikamatkin olla suht laadukkaita? Tapahtuukos öljyn ominaisuuksille mitään, ku ovat lämpimässä ja pimeässä avaamattomassa purkissa? Noi öljyt on nimittäin muutaman vuoden seisseet jo tallissa.
                  Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                  Z3 Roadster 2.8 '98
                  isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                  ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                  Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                  Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                  - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                  Comment

                  • Peltsii
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2007
                    • 7061
                    • Turenki

                    #54
                    Ei mene öljyt pahaksi noin.

                    No helvetti, nyt mittasin autotallin. ja se oli oli 4.70m pitkä kokotarkkaan, ja E34 oli 4.90m, joten meni sitten auto ilmeisesti pihalle talveksi:think Mitä mieltä porukka sitten siitä on jos jättää auton talveksi pressun alle pihaan, irroittaa akun tietysti?
                    DUCATI 1098 RACING EVO

                    Comment

                    • Carbonfiber
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 5226
                      • Hki 43

                      #55
                      Originally posted by Peltsii View Post
                      Ei mene öljyt pahaksi noin.

                      No helvetti, nyt mittasin autotallin. ja se oli oli 4.70m pitkä kokotarkkaan, ja E34 oli 4.90m, joten meni sitten auto ilmeisesti pihalle talveksi:think Mitä mieltä porukka sitten siitä on jos jättää auton talveksi pressun alle pihaan, irroittaa akun tietysti?
                      Kyllä se pressunkin alla säilyy, mutta tietysti noi lämpötila- ja kosteuserot ei ainakaan hyvää tee. Varmaan paras laittaa auton päälle jotain lakanoita ja sen päälle sit vettäpitävä pressu ja välillä tuulettelee. Älä vaan laita pressua paljaalle maalipinnalle nimim. kokemusta on.

                      E: Ja eiks toi pituus oo 4720 mm. sekä sedanissa, että farkussa?
                      Last edited by Carbonfiber; 24-09-2007, 18:35.
                      Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                      Z3 Roadster 2.8 '98
                      isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                      ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                      Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                      Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        #56
                        Originally posted by Peltsii View Post
                        Mitä mieltä porukka sitten siitä on jos jättää auton talveksi pressun alle pihaan, irroittaa akun tietysti?
                        Keväällä pressun alta löytyy kasa ruostetta ja pari rengasta. Tee katos ennemmin kuin pressu auto päälle, pressun alla ei kuivu ikinä ja mätänee.

                        Ulkona auton seisotus on viimeistä hommaa...

                        Comment

                        • Laku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 17440
                          • Turku

                          #57
                          Originally posted by Bmw Master View Post
                          Keväällä pressun alta löytyy kasa ruostetta ja pari rengasta. Tee katos ennemmin kuin pressu auto päälle, pressun alla ei kuivu ikinä ja mätänee.

                          Ulkona auton seisotus on viimeistä hommaa...
                          Hyvä neuvo, jos ei ole tallia !

                          Käypä ostamas esim. Honkkarista autopressutalli, mitta 6x3m, mahtuu pidempikin auto. Hinta on 139€ ja auton ja pressun välissä on tällöin ilmaa - pysyy kulta kuivana...?
                          Näillä mennään:
                          - BMW E81 118i since 2017
                          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                          Comment

                          • _nixu_
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2006
                            • 8971
                            • Kellokoski

                            #58
                            Menee kyllä koko talviseisotuksen hyödyt hukkaan jos pihalla pressun alla säilöö. Ota puskurit irti jos sitten mahtuisi talliin?
                            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                            Comment

                            • Carbonfiber
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 5226
                              • Hki 43

                              #59
                              Originally posted by _nixu_ View Post
                              Menee kyllä koko talviseisotuksen hyödyt hukkaan jos pihalla pressun alla säilöö. Ota puskurit irti jos sitten mahtuisi talliin?
                              Toi muuten on hyvä vinkki, jos kerran se talli on 4,7 metriä pitkä niin lähtee kyllä monta senttiä noilla puskureilla, jotka on tosi kätevä irroittaa ja laittaa takaisin.
                              Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                              Z3 Roadster 2.8 '98
                              isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                              ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                              Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                              Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                              - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                              Comment

                              • Carbonfiber
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 5226
                                • Hki 43

                                #60
                                Originally posted by Bmw Master View Post
                                Keväällä pressun alta löytyy kasa ruostetta ja pari rengasta. Tee katos ennemmin kuin pressu auto päälle, pressun alla ei kuivu ikinä ja mätänee.

                                Ulkona auton seisotus on viimeistä hommaa...
                                Joo no tota en kyl tullu aatelleeks. Pohjosempana vois kyl toimiakin, jos vaan pysyy elohopea kokoajan miinuksen puolella.
                                Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                                Z3 Roadster 2.8 '98
                                isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                                ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                                Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                                Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                                - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎