Julkilausunnoissa sanotaan ettei sitä nyt tule. Jospa olisi mennyt vastarinnan kaiku jopa apinatarhalle asti. Tuskinpa. Todellisuudessa asiaa ajetaan eteenpäin kaikessa hiljaisuudessa taustalla. Parin vuoden päästä uutisoidaan että tämä seurantalaite tulee pakolliseksi jokaiseen autoon ja asennuskulut maksaa auton omistaja. Kilometri maksaa tuplat mitä nyt esitetty ja bensakin yli kaksi euroa litra.
Näin ne asiat vaan pusketaan läpi. Tärkeintä on että valtio voi hyvin, et sinä, enkä minä.
Valitettavasti noin siinä saattaa käydä. Ja toki kaikilla ei ole mahdollisuutta seisottaa autoa, joten aika vähissä keinot säästöön ovat. :(
Ylisiurunen ei pidä sitä kuitenkaan pahana, kuten ei sitäkään, että hänen liikkumistaan seurataan. Palvelusta saatava hyöty painaa vaa’assa enemmän kuin pelko "ison veljen valvonnasta".
- Näinhän meillä vaan on nykyään. Yhteiskunnassa on erilaisia teknisiä järjestelmiä, jotka seuraavat käyttäjiä. Ja tässä palvelussa seurataan ajoneuvoa, ei minua, Ylisiurunen kertoo.
Näköjään ainakin joihinkin suomalaisiin pätee kuuluisa sammakon keittämis"teoria". Kun uudistukset tuodaan tarpeeksi hitaasti kansalaisille ja myydään ajatuksilla valvonnan tuomista eduista, ei havaita, että samalla luovutaan omista vapausoikeuksistaan. Mikä huolestuttaa minua eniten tällaisissa kirjoituksissa on se, että ihmiset eivät ymmärrä valvonnan tuomia haittapuolia. Sanonta "tieto on valtaa" pätee yhä tänä päivänä. Mitä tarkemmin tunnet kansalaistesi liikkeet, sitä tiukemmassa kontrollissa pystyt heidät pitämään. Tämä ei ole mitään salaliittoteoriaa, vaan täyttä faktaa. Moisista toimintamalleista voi löytää empiirisiä havaintoja itäisen rajan yli kävelemällä.
On surullista, kuinka tällaisiin asioihin havahdutaan vasta sitten, kun vahinko on jo tapahtunut.
No kaikilla meillä on omat visiomme tulevaisuudesta. Toisten ovat toteuttamiskelpoisempia kuin joidenkin muiden...
Ongelma tuossakin mallissa on se, että siinä oletetaan kaikkien asuvan kaupungeissa tai niiden aivan välittömässä läheisyydessä. Jo naapurikunnassa asuminen todennäköisesti koituu mahdottomaksi tuollaisessa mallissa, missä olisi oikeus käyttää julkisia ilmaiseksi, saisi järkevällä aikataululla yksityisen kuljetuksen itselleen ja pääsisi matkustamaan junalla. Olettama on myös todella jyrkkä sen suhteen, että kaikilla olisivat säännölliset työajat ja kenenkään ei tarvitsisi rahdata mitään muuta kuin itsensä työpaikalle ja sieltä pois. Toisin sanoen, epäsäännölliset työajat ja mahdollisten työvarusteiden ym. kuskaaminen tuskin onnistuisi.
Sekin olisi hyvä huomioida, että yleensä tuollaiset avaimet käteen -paketit maksavat todellisuudessa aivan helvetin paljon. Vaivattomuus on yleensä todella kallista. Aivan kuten tekisit jo nykyään leasing sopimuksen uudesta autosta, johon kuuluvat kaikki määräaikaishuollot, sijaisautot ja muut turvat yhteen pakettiin ja yhteen hintaan. Tämä yksi hinta olisi tietysti selvä, mutta tuskin kovin edullinen.
Taas tosi paljon järkeä. Varmasti taas saadaan paketit sopimaan suuremmalle osalle ihmisiä. Sitä paitsi nämä hienot ideat toimivat vain paperilla. Tekniikan kehittely on kallista. Aina tulee lisälaskuja. Sitten kun homma saadaan futaamaan, se maksaa itsensä takaisin joskus vuonna 3215. Tosin sitä on jouduttu päivittämään jo ensimmäisen kahden vuoden aikana 15 kertaa.
Itse pääsisin keskustaan junalla vaikka ruuhka aikana alle 10 min. Kun ei vaan huvita käyttää julkisia. Niitä käytti enemmän kun tarpeeksi penskana. Sitä paitsi seutulippu vuodeksi tulee suunnilleen yhtä kalliiksi kun joku halpa bemari jos itse tekee huollot. Kun tämän tietää, ei tarvitse montaa kertaa miettiä kumman vaihtoehdon valitsee.
Käyttis 2022 330e xDrive M sport
Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva http://velkakello.fi/
Millä tavalla se tuokin pelastaa maailmaa, kun taksi tulee hakee sinut, vie minne haluat, toinen taksi tulee hakee ja vie kotia vaikka 8km päähän niin siinä on turhaa ajua nuo hakemiset kuin, että ajaisit suoraan kohteeseen ja takas.
Millä tavalla se tuokin pelastaa maailmaa, kun taksi tulee hakee sinut, vie minne haluat, toinen taksi tulee hakee ja vie kotia vaikka 8km päähän niin siinä on turhaa ajua nuo hakemiset kuin, että ajaisit suoraan kohteeseen ja takas.
Me ollaan vaan niin tyhmiä, ettei ymmärretä. Eiköhän kohta se osapuoli ketä käärii hillot kerro miten maailma pelastuu jne. jne. muuta paskaa.
Me ollaan vaan niin tyhmiä, ettei ymmärretä. Eiköhän kohta se osapuoli ketä käärii hillot kerro miten maailma pelastuu jne. jne. muuta paskaa.
Hyvin tuo 800€ paketti kattaa EU-alueen palvelut, eli ilmieisesti brysseliä varten aateltu... Tavalliselle haja-asutusalueella asuvalle ihmiselle ei ole oikein muuta pakettivaihtoehtoa kuin tuo kallein.
Sillon menis pelkästään autoiluun 1200x12kk, eli 14400€ vuodessa. Jos perheessä tarvii kaks leasingautoa niin 28800€ ja suurin osa paketin palveluista haja-asutusalueen ihmisille turhia (ellei ruveta muutaman hengen takia ajamaan linja-autovuoroja 30min välein jokaseen isompaan kaupunkiin)
Kaikkea muuta kuin ekoteko..
Hiukan nyppii taas lukea tästä samasta paskasta, mikä piti olla torpattu jo viime hallituskaudelle. Ja nyt asiaa vielä ajaa "ei penniäkään kiinni, jätän politiikan" -Anne Berner, jolla ilmeisesti on sitten jatkopaikka pedattuna jossakin kyttäysorganisaation huipulla.
Koska tämä näinollen pakko saada pakettiin tällä hallituskaudella, on valmistelu sitten nykyhallituksen juostenkustua sontaa, jota virkamiehet korjaa perästä päin mitä pystyy. Käy herkästi kalliiksi jokaiselle yksittäiselle autoilijalle ilman, että valtiolle juuri kertyy hyötyä. Erityisesti "erikoistapaukset", kuten vanha kalusto ilman obd:tä jää huomioimatta valmistelussa -> satasen purkki 2014 toyota varikseen, 6k€ anturointi johdotuksiineen ja purkki päälle johonkin 1984 e30:iin ja 12k€ sama setti 6V järjestelmän kuplavolkkariin
Vitutusta jo ihan tarpeeksi, enkä vielä edes mene kaikkeen paskaan, mitä tuo sijainnin ja nopeuden kyttääminen tuo tullessaan.
Tuosta aiheesta on käyty myös keskustelua tuolla
Keskustelua politiikasta ja taloudesta (Suomi & ulkomaat) VI topic:issa
sivulta 92, mielenkiintoisia näkemyksiä on aiheesta, jos jotakuta kiinnostaa lukea http://www.btcf.fi/forum/showthread....334857&page=92
Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment