Isoveli valvoo pian bemuasi...

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MikeDry
    BTCF Member
    • May 2006
    • 6232
    • Helsinki

    Tuossa tuolle haastattelulla mä
    Koska tässä maassa on oikeasti annettu jostain verotuksista luovuttu, niin että sitä ei ole haettu jostain muualta tai korvattu toisella nimellä esim.
    Kun nyt autovero kevenee tai pitäisi poistua, niin moottoripyöriin/veneisiin tulee vero sen takia, kun pitää jostain saada se menetetty raha takaisin.

    Edelleen saa olla aika halpa km-verotus+laitteen vuokra esim että tulee halvemmaksi kuin tuo nykyinen ajoneuvovero on mulla. Mitä noita on esimerkkinä esitetty menee reilusti yli 100-200€ vuodessa lisää kuin nyt, niin edelleen en näe sitä yhtälöä että halpenee auton kustannukset
    Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
    Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

    Comment

    • Phaedrus
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2004
      • 1888
      • Helsinki

      Originally posted by HTK12 View Post
      Varat kyllä riittää tieverkon kehittämiseeen, jos liikenteestä saatavat rahat käytettäisiin oikeasti siihen. Nythän käytetään joku ~2miljardia siitä autoilijoilta kerätystä 8 miljardista. Mihin tämä muka muuttuu kun se väyläyhtiöperustetaan? Edelleen valtio tarvitsee kassaan 6 miljardia autoilijoilta aivan muihin menoihin. Eli jäljelle jää se 2 miljardia, mutta nyt sille onkin useampi jakaja (operaattorit, väyläyhtiö..). Vai listäänkö autoilijoiden kuluja kenties muutomalla miljardilla, että sitä rahaa on myös väylien kehittämiseen?
      Nykytiedon valossa asia on juuri näin. Uusi järjestely takaisi korvamerkittyä rahaa väylänpitoon mutta samalla (1) syntyy lisäkuluja ja (2) olemassa olevat muut rahantarpeet eivät katoa mihinkään. Yksinkertaisempaa olisi, että hallitus jakaisi suoraan 8 mrd:n potista riittävästä rahaa tienpitoon mutta rahoille on muutakin käyttöä - poliittisia valintoja siis.

      Comment

      • Tommix
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 5466
        • S:t Karins

        Autoilu ei tule IKINÄ enää halventumaan, ei koskaan. Se tulee maksamaan meille aina vaan enemmän joka vuosi tulevaisuudessa.
        Ja fakta on vaan se että tuo 2 miljardia ei riitä joten lisää tarvitaan ja se otetaan autoilijalta. 6 miljardia voidaan jättää huoletta verottamatta kunhan lopetetaan sosiaalitoimi, ilmainen terveydenhuolto ja koulutus ym.
        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

        Comment

        • jani
          BTCF Member
          • Jul 2002
          • 5181
          • Kuopio

          Nyt ois Irwnille käyttöä, nykyajan lällärit eivät osaa kuin omasta egostaan laulaa...
          F33 435d Mineral-grau metallic
          K40 K1200s sondermodell

          Comment

          • Eepo
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 5388
            • Tampere

            Originally posted by Tommix View Post
            Autoilu ei tule IKINÄ enää halventumaan, ei koskaan. Se tulee maksamaan meille aina vaan enemmän joka vuosi tulevaisuudessa.
            Tämä systeemihän vaikuttaa siltä että tässä vaan tehdään sama veronkeruu vaan monimutkaisemmaksi, ja tulevaisuudessa kalliimmaksi. Vai puhutaanko me palveluiden ostamisesta.
            kun puhuttiin yhdestä yhtiöstä jossa on sitten "palveluntarjoajia".
            jokuhan tässä häviää ja reilusti, se tulee olemaan joko isoissa kaupungeissa asuvat, tai syrjäseudun mummot, epäilen jälkimmäistä.
            Esim jos aiotaan kerätä veroja (palvelumaksuja) käytönmukaan niin 80% helsingissä asuvista vois varmaan lopettaa autoilun jos näin haluaisivat, niin kenes kukkarosta ne tiet sitten korjataan ja pidetään yllä? vai käykö berneri levittämässä keijupölyä kehälle ja toivoo että "kyllä se siitä"
            -Harley Davidson Sportster - 89-
            -Harley Davidson softail -89-
            -Suzuki PV50 -86-

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10946
              • Joensuu

              Originally posted by jani View Post
              Nyt ois Irwnille käyttöä, nykyajan lällärit eivät osaa kuin omasta egostaan laulaa...
              Sama on käynyt mielessä.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • nullzwei
                BTCF Member
                • Oct 2002
                • 11056
                • ?

                Originally posted by HTK12 View Post
                Tuossa lobbauksesta puhui tuloksellisuustarkastuspäällikkö Valtiontalouden tarkastusvirastosta.
                Kuka se on? Joku tyhjäkäyntieinari? Virkavastuu rajoittuu viran hoitamiseen?

                Reppana ei ole osannut lukea edes EU:n aihestrategiaa tai Pariisin ilmastosopparia yms vaan kertonut iltapulun toimittajalle että "varmasti on lobattu" KUN TYYPPI JUTUN ALKULÄHTEELLÄ ESITTÄÄ KYSYMYKSEN:

                - Ja mistä nämä ajatukset ovat tulleet?

                Perusasiatkin ihan hukassa.

                (Mutta niin on LM-jutun kirjoittaneen toimittajankin. IrtoKenraalia myöden)

                Comment

                • nullzwei
                  BTCF Member
                  • Oct 2002
                  • 11056
                  • ?

                  Originally posted by Tommix View Post
                  6 miljardia voidaan jättää huoletta verottamatta kunhan lopetetaan sosiaalitoimi, ilmainen terveydenhuolto ja koulutus ym.
                  Ahaa.



                  Ote tekstistä:
                  Eurostatin tilastokirjan Agriculture and fishery statistics:n mukaan Suomessa vuonna 2010 maataloustuotannon arvosta oli tukia noin 59 prosenttia. Norjassa tuki oli 37 prosenttia, Irlannissa 31, Sveitsissä 29, Ruotsissa 21 ja EU:ssa keskimäärin 16 prosenttia tuotannon arvosta. OECD:n julkaisusta Agricultural Policies in OECD Countries (2010) ilmenee, että muissa korkean maataloustuen maissa, Japanissa, Etelä-Koreassa ja Islannissa, tukitasot ovat myös selvästi alhaisemmat kuin Suomessa.

                  Valtion vuoden 2013 budjetissa maataloustukimenot ovat lähes kaksi miljardia euroa. Tämän lisäksi tulevat maataloustuottajien eläkkeet, (tuki vajaat 600 miljoonaa euroa vuodessa) ja lomituskorvaukset (220 miljoonaa euroa). Tämä ei tunnu kohtuulliselta, kun otetaan huomioon, että menot budjetissa ovat yhteensä noin 54 miljardia euroa ja maatalous tuottaa vain noin 0,3 prosenttia Suomen nettokansantuotteesta.

                  Kelan (entinen) pääjohtaja Liisa Hyssälä (kesk.) sanoo MTV:n uutisextran haastattelussa suoraan, ettei Suomi enää kestä nykyistä asunto- ja sosiaalipuolen tukiautomaattiviidakkoa.

                  Kummassakin liikuvat isot rahat: asumislisiä nauttii peräti 60 prosenttia vuokralaisista ja summa on kohonnut vuositasolla 1,7 miljardiin. Lääkekorvausmenot ovat ovat nousseet yli viiden prosentin vuositahtia ja viime vuonna niihin upposi jo 1,4 miljardia.

                  Yms, yms yms.

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10946
                    • Joensuu

                    Originally posted by nullzwei View Post
                    Kuka se on? Joku tyhjäkäyntieinari? Virkavastuu rajoittuu viran hoitamiseen?

                    Reppana ei ole osannut lukea edes EU:n aihestrategiaa tai Pariisin ilmastosopparia yms vaan kertonut iltapulun toimittajalle että "varmasti on lobattu" KUN TYYPPI JUTUN ALKULÄHTEELLÄ ESITTÄÄ KYSYMYKSEN:

                    - Ja mistä nämä ajatukset ovat tulleet?

                    Perusasiatkin ihan hukassa.

                    (Mutta niin on LM-jutun kirjoittaneen toimittajankin. IrtoKenraalia myöden)
                    Eiköhän se ole kuten sanoit "tyhjäkäyntieinari", niinkuin suunnilleen kaikki muutkin virkamiehet. Samaa ryhmään voi laskea suurimman osan politiikoistakin.

                    Kun mietitään, niin mistähän tämäkin kyttäyssyteemi on lähtöisin? Olisikohan vaikka siitä Ollilan työryhmän 2012 selvityksestä? Pariisin ilmastosopimus ei puhu mitään, että autoilijoita on alettava kyttäämään, vaan siellä puhutaan päästöjen vähentämisestä. Se onnistuu kyllä paljon edullisemmin ilman tätä kyttäyssysteemiä tai tieverkon yhtiöittämistä.

                    Perusasiat on ihan hukassa sipilällä ja bernerillä, vaikka heidät on sinne päästetty sotkemaan. Sipilällä ei edes muisti toimi.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • |foder|
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2006
                      • 7150
                      • Forssa

                      Rahaa on lisää saatava ja so on sit ok ottaa autoilijoimta valheiden alle peiteltynä?

                      Muutosta on saatava asiaan mutta ei tämä seurantalaite ratkaise mitään. Tuo vaan lisää ongelmia.

                      Jos raha on loppu niin eikö oikeampi ratkaisu olisi lopettaa rahan löyhästi tuhlailu ulkomaille? Tämän jälkeen voidaan sitten miettiä miten saataisiin jokainen suomessa asuva mukaan talkoisiin.

                      Autoilijoiden sortamista voisi jo kutsua rasismiksi.
                      Nyt:
                      E82 135i -11

                      Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                      Comment

                      • Zoui
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2003
                        • 6350
                        • Tampere

                        Originally posted by HTK12 View Post
                        Kun mietitään, niin mistähän tämäkin kyttäyssyteemi on lähtöisin? Olisikohan vaikka siitä Ollilan työryhmän 2012 selvityksestä? Pariisin ilmastosopimus ei puhu mitään, että autoilijoita on alettava kyttäämään, vaan siellä puhutaan päästöjen vähentämisestä. Se onnistuu kyllä paljon edullisemmin ilman tätä kyttäyssysteemiä tai tieverkon yhtiöittämistä.
                        Autoveron poistaminen toimisi erittäin tehokkaasti päästöjen vähentämiseen, autokanta muuttuisi nopeasti uudemmaksi ja paljon vähäpäästöisemmäksi.

                        Tämä ei käy koska X ja X, parhaimmat perustelut tulee kansanedustajilta, kun "sitten kaikki alkaisi ajamaan öky-autoilla".
                        Elämä on pihakivestä.

                        Comment

                        • jani
                          BTCF Member
                          • Jul 2002
                          • 5181
                          • Kuopio

                          Originally posted by nullzwei View Post
                          Valtion vuoden 2013 budjetissa maataloustukimenot ovat lähes kaksi miljardia euroa. Tämän lisäksi tulevat maataloustuottajien eläkkeet, (tuki vajaat 600 miljoonaa euroa vuodessa) ja lomituskorvaukset (220 miljoonaa euroa). Tämä ei tunnu kohtuulliselta, kun otetaan huomioon, että menot budjetissa ovat yhteensä noin 54 miljardia euroa ja maatalous tuottaa vain noin 0,3 prosenttia Suomen nettokansantuotteesta.
                          Aika huono veto.
                          F33 435d Mineral-grau metallic
                          K40 K1200s sondermodell

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10946
                            • Joensuu

                            Originally posted by Zoui View Post
                            Autoveron poistaminen toimisi erittäin tehokkaasti päästöjen vähentämiseen, autokanta muuttuisi nopeasti uudemmaksi ja paljon vähäpäästöisemmäksi.

                            Tämä ei käy koska X ja X, parhaimmat perustelut tulee kansanedustajilta, kun "sitten kaikki alkaisi ajamaan öky-autoilla".
                            Ei tietenkään kun poliittiseen agendaan kuuluu, että autoilijoita tulee aina rankaista mahdollismman kovasti tekivät he mitä tahansa. Tottakai autoveron poistaminen uusisi autokantaa, mutta eihän se sitten ole yhtään kiva kun rahvaallakin on rahaa ajaa hienolla uudella autolla. Miten he nyt sitten rahvaasta erottuu?
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • MikeDry
                              BTCF Member
                              • May 2006
                              • 6232
                              • Helsinki

                              Originally posted by Eepo View Post
                              Esim jos aiotaan kerätä veroja (palvelumaksuja) käytönmukaan niin 80% helsingissä asuvista vois varmaan lopettaa autoilun jos näin haluaisivat, niin kenes kukkarosta ne tiet sitten korjataan ja pidetään yllä? vai käykö berneri levittämässä keijupölyä kehälle ja toivoo että "kyllä se siitä"
                              Näihän on ehkä käymässä tuossa prätkäverossa, se tulee vääjäämättä nousee, kun vähenee saatavat
                              Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                              Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                              Comment

                              • Phaedrus
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2004
                                • 1888
                                • Helsinki

                                Originally posted by Eepo View Post
                                Tämä systeemihän vaikuttaa siltä että tässä vaan tehdään sama veronkeruu vaan monimutkaisemmaksi, ja tulevaisuudessa kalliimmaksi. Vai puhutaanko me palveluiden ostamisesta. kun puhuttiin yhdestä yhtiöstä jossa on sitten "palveluntarjoajia". jokuhan tässä häviää ja reilusti, se tulee olemaan joko isoissa kaupungeissa asuvat, tai syrjäseudun mummot, epäilen jälkimmäistä. Esim jos aiotaan kerätä veroja (palvelumaksuja) käytönmukaan niin 80% helsingissä asuvista vois varmaan lopettaa autoilun jos näin haluaisivat, niin kenes kukkarosta ne tiet sitten korjataan ja pidetään yllä? vai käykö berneri levittämässä keijupölyä kehälle ja toivoo että "kyllä se siitä"
                                Samaa mieltä, verojen kerääminen menee aivan liian monimutkaiseksi ja kalliiksi suhteessa arvioituihin hyötyihin. Pysäköinti Helsingin keskustassa maksaa syksyn korotusten jälkeen kadun varressa mukavat neljä euroa tunnissa. Siinä voi palkansaaja miettiä kahteen kertaan menisikö autolla töihin vai ei. Kun uusien suunnitelmien mukaan liikennettä hidastetaan "katubulevardeilla" ja lätkäistään vielä ruuhkamaksu/tietulli päälle niin hyvä tulee.

                                Comment

                                Working...
                                X