kortti lähti mitää veikkaatte tuomioksi?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
tai sitten se possu-kuski on ollut tavanomaista katuvampi ja tuomari ollut uskovainen mies; "jeesus sovitti syntimme verellään".
-
Juuri olin tulossa samaa postaamaan tänne..Aika mielenkiintoinen keissi.. :think Keskustan alueella perjantai-iltana kello 18.30 ajettu 3x ylinopeus ja ei ole vaarannettu ketään muita alueella liikkujia? I don't think so.
Leave a comment:
-
lyhyesti:
Otsikko: Ajoi kolminkertaista ylinopeutta - sai pitää korttinsa
"Oikeus perusteli päätöstä korkeimman oikeuden ennakkotapauksella. Sen mukaan jos kenenkään sivullisen henkilön turvallisuus ei ole vaarassa, radalla ei ole muita liikkujia ja näkyvyys on hyvä, voidaan tapausta pitää tavallisena liikenneturvallisuuden vaarantamisena, huolimatta siitä että nopeusrajoitus oli ylitetty kaksinkertaisesti."
Jännittävää... Ei taida montaa tapausta olla Suomessa joissa tuomio olisi ollut tämä?
Leave a comment:
-
Originally posted by BMW323 View Postjoo tuli ajettua tutkaan tuossa 25km yli 80 alueella PRKL
tuo oli jo 3 sakko tässä 1.5kk aikana mutta vain toinen yli nopeus
nyt tuli 12 päiväsakkoa edellinen oli 8 ja eka oli 16 päiväsakkoa
no korttihan tulee lähtemää se on varma mutta kuinkahan kauan ois pois
ammatiltani oon kumminki ajoneuvo asentaja niin siinähän tarttee korttia myös kun pitää käydä yleensä koeajolla yms yms..
Toisin sanoen 2-4kk välillä on ajokieltosi pituus, riippuen puhelahjoistasi = osoitat katuvasi tekoasi. Mutta kun sakot tulleet noin lyhyessä ajassa(6 viikon sisälllä kaikki?) niin tuskin onnistuu.
Leave a comment:
-
Originally posted by TareJR View Post
no näin se on, esim sulla on on rekka ja yhdistelmä ja ammati kortti. No vedätkin henkilö autolla sitten rattin ja ylinopeuden törkeen niin se on saman tein että toi ammatikortti ja yhistelmä kortti lähti sit saman tien ja ei saa enään takasin sitä moneen vuoteen, inssit ja kokeet jne uusiks sil kortil sit hehe.
PS: tiedän tämän sen takia koska itellä oli kortti hyllyllä 2 kk.Last edited by smo83; 09-07-2012, 00:48.
Leave a comment:
-
Originally posted by BMW323 View Postjoo tuli ajettua tutkaan tuossa 25km yli 80 alueella PRKL
ammatiltani oon kumminki ajoneuvo asentaja niin siinähän tarttee korttia myös kun pitää käydä yleensä koeajolla yms yms..
Originally posted by smo83 View Postkuulemma ammatikseen ajavien pitäs näyttää hyvää esimerkkiä. joten tuskin lieventävätrekka kuskin suusta kuultu:think siis tuo että ammattilaisen pitäs näyttää esimerkkiä. näin oli poliisi eräälle rekkakuskille todennut.
PS: tiedän tämän sen takia koska itellä oli kortti hyllyllä 2 kk.Last edited by tonnizi; 08-07-2012, 23:28.
Leave a comment:
-
kuulemma ammatikseen ajavien pitäs näyttää hyvää esimerkkiä. joten tuskin lieventävätrekka kuskin suusta kuultu:think siis tuo että ammattilaisen pitäs näyttää esimerkkiä. näin oli poliisi eräälle rekkakuskille todennut.
Leave a comment:
-
itellekkään ei helpotusta tullut vaikka oon kattohommissa, ja pelkät omat käsityökalut painaa lähemmäs 100kg, siihen porakoneet,kompurat,naulaimet ym roippeet monta sataa kiloa päälle jotka pitää saada kuljetettua jatkuvasti mukana niin ei armahtanut poliisi-setä meikäläistä.. työmaat myös milloin missäkin minne ei julkisilla pääse mitenkään järkevästi, varsinkaan työkalujen kanssa
Leave a comment:
-
Leave a comment:
-
joo tuli ajettua tutkaan tuossa 25km yli 80 alueella PRKL
Leave a comment:
-
Originally posted by jsi View PostMites mites kun tuli otettua kolmannet sakot vuoden sisään, joista 1 rikesakko ja 2 päiväsakkoa (9 ja 16kpl). Syyttää ei voi kun itteensä tyhmyydestä ja työn puolesta on pakko olla kortti taskussa tai edessä pakkoloma.. Täähän täyttää jo 12 viikon ajokielto kriteerit, jossa liukuma 2-4kk?
Leave a comment:
-
Originally posted by HC91 View PostOlisihan Polizei voinut laputtaa sinut hetimiten väliaikaiseen ajokieltoon niin halutessaan, mutta olettaen ettet ajellut jalkakäytävällä kuin kävelynopeutta -> voi olla vaikeaa raapia törkeän liikenneturvallisuuden vaarantamisen kriteereitä kasaan.
Samassa paikassa oisit fillarilla voinut pistellä vaikka viittäkymppiä, törkeästikin vaarantaa liikenneturvallisuutta - ilman että olisi mahdollista menettää ajo-oikeutta.
Tietyissä tapauksissa on siis mahdollista menettää ajo-oikeus moottorikäyttöisellä ajoneuvolla, jonka kuljettamiseen tietty henkilö ei ajo-oikeutta tarvitse
Leave a comment:
-
Originally posted by reekoon View PostSaa nähdä tuleeko mitään vai eikö tulekko
Samassa paikassa oisit fillarilla voinut pistellä vaikka viittäkymppiä, törkeästikin vaarantaa liikenneturvallisuutta - ilman että olisi mahdollista menettää ajo-oikeutta.
Tietyissä tapauksissa on siis mahdollista menettää ajo-oikeus moottorikäyttöisellä ajoneuvolla, jonka kuljettamiseen tietty henkilö ei ajo-oikeutta tarvitse
Leave a comment:
-
Nonniin Lakia lukeneet.
Tänä aamuna menin mopolla juna-asemalle, kuten joka ikisenä muunakin työpäivänä, joka suosii mopokelejä. Juna-asemalle saavuttaessa olen aina jättänyt mopon (viimeisen vuoden ajan) parkkiin samalle tontille, missä muutkin mopot ja polkupyörät ovat. Tätä olen tehnyt sen takia, että en ole viitsinyt käyttää autoparkista yhtä kokonaista parkkiruutua skootterille. Tänne päästäkseni joudun ajamaan noin 15.20 metriä jalkakäytävää pitkin. Noh tänä aamuna oli sitten poliisi mies tulossa samalla junoalla töihin Pasilaan ja näki tämän episodin ja siitähän se riemu alkoi.
Törkeä liikenteen vaarantaminen, ajokortti pois, sakot olivat ainakin sanat mitä kuulin hänen suustaan aamukohmelossa. Itsehän olen -81 syntynyt ja siis täten täyttänyt 15 vuotta ennen 1.1.2000 ja mopoa ajetaan ilman korttia. No pyysi nähdä ajokortin ja minä pyysin nähdä virkakortin. Näytti virkakorttinsa ja tieliikenne laki kun määrää, että poliisille, joka esittää virkakorttinsa on ajokortti näytettävä hän sitä kysyessään, niin näytin lomapakon sisältä. No tämä kaveri olikin vekkuli ja sillä oli puhelin valmiina ja otti siitä kuvan (kunnon kettu). Sinänsähän tämä ei vaikuta omaan harraste toimintaan, koska muutenkin ajelen kesäisin skootterilla, mutta hieman ehkä ampuu nyt yli. Poliisi on Poliisi 24/7 tämä oli hänelle virkatehtävä, mutta aiheellinen? Kait sitten.
No nyt on tästä lähtien mopo parkissa sitten auto ruudussa (aseman edessä about 15-20 autopaikkaa ja yksi niistä menee minun skootterille nykyään).
Saa nähdä tuleeko mitään vai eikö tulekko ja halusiko vain "pelotella" että vastaisuudessa ajetaan "nätimmin".
Minäpä en olekkaan mitään rikollista tehnyt pitkään aikaan niin nyt tuntuu hurjalta. Töissä vedän koko päivän takki auki, henkselit paukkuen.
:edit: typoja kun kännykällä jännäkakka housussa kirjoittaa...Last edited by reekoon; 03-07-2012, 12:58.
Leave a comment:
Leave a comment: