kortti lähti mitää veikkaatte tuomioksi?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kameravalvonta on eniten perseestä - tai aiheuttaa epäoikeudenmukaisia ratkaisuja, koska niissä ei arvioida lainkaan sitä tilannetta mikä siinä on sillä hetkellä ollut. Kamera räppää kuvan sen mukaan mitkä asetukset siinä on - ja kuvia katsoo laitoksella useimmiten joku ihan muu kuin poliisi ja sitten poliisi vain allekirjoittaa sakon tai huomautuksen. Sanonpa vaan että monta..siis MONTA..kamerasakkoa olisi ihmisiltä jäänyt saamatta jos siinä olisi ollut kameran tilalle partio.
-
Itelle tuli just samanlainen lappu mut 89km/h kahdeksankympin alueella, toinen tuli joskus aikoja sitten mutta 88km/h, eipä nuita tartte selitellä
Leave a comment:
-
Originally posted by jva View Post88km/h 80km/h alueella on taulukkoratkaisunakin kirjallinen huomatus -joten ei tuossa nut juuri selittämistä olisi tarvittu.. Rikesakon puolelle mennään vasta 11km/h ylityksellä.
Lähinnä nauratti toi kuulakärkikynä lisäys alareunassa..Mitä lie sitten sillä tarkoitti jos vain "tän kerran"...
Leave a comment:
-
Originally posted by dB_ View Post
Itsellä siis oli kaksi päiväsakkoa jo alla joten rikesakkokin olisi vienyt kortin kuukaudeksi. Ja olihan nuo ABS-anturit rikki oikeastikkin,ei ollut siis kusettamista kun pyysin käyttämään maalaisjärkeä ja selitin miten nopeusmittari huijaa noissa nopeuksissa.Ylitys ei ollut suuri mutta vittumaisempi setä olisi viitenumerolla varustettua kirjettä varmasti rustaillut varsinkin kun oli Bimmerparty-viikonloppu..
Että välillä näin,työttömäksi olisin muuten päätynyt..
Ja toisekseen kaksi päiväsakkoa + rikesakko vuodessa on taulukkoratkaisuna 6vkoa ajokieltoa - vaihteluväli 4-8vkoa, tosin riippuu päiväsakkojen yhteenlasketusta määrästä ja suurimman yksittäisen päiväsakon suuruudesta onko se taulukkoratkaisu tuo 6vkoa vai enemmän. Se voi olla enemmänkin.Last edited by jva; 30-08-2012, 21:00.
Leave a comment:
-
Kuinka vältät kortin menettämisen:
1. Olet nainen
2. Olet verbaalisesti lahjakas
3. Osoitat todellista katumusta tunnustaessasi kirjeitse tapahtuneen
Itsellä siis oli kaksi päiväsakkoa jo alla joten rikesakkokin olisi vienyt kortin kuukaudeksi. Ja olihan nuo ABS-anturit rikki oikeastikkin,ei ollut siis kusettamista kun pyysin käyttämään maalaisjärkeä ja selitin miten nopeusmittari huijaa noissa nopeuksissa.Ylitys ei ollut suuri mutta vittumaisempi setä olisi viitenumerolla varustettua kirjettä varmasti rustaillut varsinkin kun oli Bimmerparty-viikonloppu..
Että välillä näin,työttömäksi olisin muuten päätynyt..
Leave a comment:
-
Originally posted by jussi_r View PostTörkeä liikenneturvallisuuden vaarantamisen tunnusmerkistö nyt vaan sattuu lain mukaan edellyttämään, että toisen henki tai terveys on vaarannettu. Tämä vaarantaminen tarkastellaan ns. abstraktin vaarantamisen vinkkelistä.
Onkohan jossakin ennakkotapaus että tällaisen rikosnimikkeen saisi muutettua laadultaan törkeästä tavalliseksi?
Leave a comment:
-
Originally posted by Petteri75 View PostTaajamassa voidaan ajaa lähes 3-kertaista ylinopeutta ja esim. ohituskaistalla missä tahansa metsässä riittää ihan vaikka 30% ylinopeus? Ei toimi. Ei kertakaikkiaan toimi.
Mikään ohituskaistan 30% ei varmasti riitä törkeään liikenteen vaarantamiseen. Ja tältä sankarilta lähti kuitenkin ajo-oikeus 3kk:ksi ja sakkoa päälle. Vankeutta ei saanut, eikä pidempää ajokieltoa, koska älysi vedätellä hieman syrjäisemmässä paikassa ja puolustautua oikeudessa kunnolla.
Leave a comment:
-
Originally posted by BeamR View Postlyhyesti:
Otsikko: Ajoi kolminkertaista ylinopeutta - sai pitää korttinsa
"Oikeus perusteli päätöstä korkeimman oikeuden ennakkotapauksella. Sen mukaan jos kenenkään sivullisen henkilön turvallisuus ei ole vaarassa, radalla ei ole muita liikkujia ja näkyvyys on hyvä, voidaan tapausta pitää tavallisena liikenneturvallisuuden vaarantamisena, huolimatta siitä että nopeusrajoitus oli ylitetty kaksinkertaisesti."
Jännittävää... Ei taida montaa tapausta olla Suomessa joissa tuomio olisi ollut tämä?
Jos ei jutussa mikään muu herätä, niin: "kun tämä joutui 300 metrin kaahailun jälkeen pysähtymään liikennevaloihin". Missä vaarattomassa paikassa on liikennevaloja?
Ohessa karttalinkki:
http://www.eniro.fi/kartta/Mannerhei...5100%2C+Lahti/
Jokainen voi vuorollaan verrata paikkaa, missä omat sakot tulivat. Ehkä a) automerkillä oli tuomiota lieventävä vaikutus, ehkä b) aiemmalla ehdollisella ajokiellolla oli lieventävä vaikutus (olisiko tästä jo heilunut kaaharin liikkuminen?). En tiedä, mutta jos tästä nousee perusteltu epäily näinkin herkästi, voidaan mahdollisesti todeta, että KO:n päätös ei ole ongelmaton, sen kriteereitä arvioidaan jokaisessa istunnossa erikseen ja näköjään jälleen kerran soveltaen.
Mutta hei! Jotain positiivista: nyt on sitten ihan standardoitu paikka, jossa ei voi syyllistyä törkeään liikenneturvallisuuden vaarantamiseen, sillä jos ko. paikka ei ole millään tavoin pe-alkuillasta (klo 18.30) vaarallinen sivullisille, niin antaa palaa vain! (Koskee vain aiemmin tuomittua varakkaampia, joilla on kiire..)Last edited by Petteri75; 06-08-2012, 23:23.
Leave a comment:
-
Originally posted by Zuuzo View Postmua rankaistiin aika kovalla kädellä tuossa vuosituhannen vaihteessa, ajoin e28 520 jonkun verran ylinopeutta lievässä maistissa ( olisko ollu 0,6 promillea ) mitään vaaratilanteita en aiheuttanu lähes tyhjässä kaupungissa ja ylinopeuttakaan en ajanu.
Leave a comment:
Leave a comment: