kortti lähti mitää veikkaatte tuomioksi?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • brainsurgery
    replied
    Pysähdyttekö myös henkilöautolla odottamaan kolmion takaa tulevaa rekkaa, koska henkilöauton on helpompi pysähtyä kuin rekan?

    Leave a comment:


  • mikkod
    replied
    Originally posted by Antti O View Post
    Omalla kohdallani toimin niin että jos autoja on menossa odotan reilusti vuoroani koska kävelijän on helpompi pysähtyä kun auton. Odotan reilusti kauempana suojatien laidasta että se on selvä merkki autokuskille. Kun autot ovat menneet, ylitän tien. Harvoin on niin kiire että pitäisi justiinsa juosta siihen autojen eteen suojatielle.
    Autolla jos ajelen ja näen että joku arpoo suojatien laidassa uskaltaako lähteä ylitse hiljennän selvästi ja näytän kädellä vielä että ala kävellä, yleensä viesti menee hyvin perille.
    +1 juurikin näin. Ja kun antaa tilaa, tulee yleensä kiitoskin moikkauksen muodossa.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by Antti O View Post
    Omalla kohdallani toimin niin että jos autoja on menossa odotan reilusti vuoroani koska kävelijän on helpompi pysähtyä kun auton. Odotan reilusti kauempana suojatien laidasta että se on selvä merkki autokuskille. Kun autot ovat menneet, ylitän tien. Harvoin on niin kiire että pitäisi justiinsa juosta siihen autojen eteen suojatielle.
    Autolla jos ajelen ja näen että joku arpoo suojatien laidassa uskaltaako lähteä ylitse hiljennän selvästi ja näytän kädellä vielä että ala kävellä, yleensä viesti menee hyvin perille.
    Toimintatapa ja ajattelumalli käy yksiin omani kanssa !

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Omalla kohdallani toimin niin että jos autoja on menossa odotan reilusti vuoroani koska kävelijän on helpompi pysähtyä kun auton. Odotan reilusti kauempana suojatien laidasta että se on selvä merkki autokuskille. Kun autot ovat menneet, ylitän tien. Harvoin on niin kiire että pitäisi justiinsa juosta siihen autojen eteen suojatielle.
    Autolla jos ajelen ja näen että joku arpoo suojatien laidassa uskaltaako lähteä ylitse hiljennän selvästi ja näytän kädellä vielä että ala kävellä, yleensä viesti menee hyvin perille.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Itse en enään meinaa uskaltaa pysähtyä suojatien kohdalla jos on kaksi kaistaa.
    Kun se vierestä tuleva pyyhkäisee kävelijän päälle niin on vähän tylyä...

    Leave a comment:


  • Mikiis
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Itse odottelen autojen aina menevän ohi juuri edellä mainitsemastani syystä. Kuten sigustakin näkee, olen varsin vihreä .

    Leave a comment:


  • Paha Arkkitehti
    replied
    Originally posted by Tomba87 View Post
    Eipä nuo kaikki jalankulkijat uskalla lähteä liikkeelle jos pitkän matkan päässä hiljentää vauhtia. Pitää pysähtyä ihan siihen suojatien eteen että uskalletaan liikkua.
    Ei varmasti uskallakaan. Semmoisille olen näyttänyt merkkiä käyttämällä ajovaloja pois päältä tai räpsäyttämällä pitkiä. Sillä menee yleensä juuri se viesti perille että olen havainnut hänet. Joskus on käynyt niin että jalankulkija viittilöi tämänkin jälkeen että mene vaan mutta se on mun mielestä ihan ok, jalankulkija voi luopua omasta "ajovuorostaan" jos siltä tuntuu. Varsinkaan jos takana ei ole pidempää jonoa niin sittenhän se jalankulkijakin pääsee ylittämään tien.

    Originally posted by Laku View Post
    Oletko kuullut termistä kieli poskessa?

    Eipä se asenteesta ja ajotaidosta mitään kerro. Veikkaan, että olen aika paljon kovempi ennakoija kuin useimmat täällä. Usein ajelen lähiöstä keskustaan koskematta kertaakaan jarruun ja sama esim. välillä Hki-Tku. Jälkimmäinen viimeksi tänään.
    Olen joo siitä kuullut ja mietinkin että oliko vaan huulta mutta kun tämä minun ymmärtäminen on välillä hieman vajavaista. Mutta siitä olen eri mieltä että kertooko muihin tienkäyttäjiin suhtautuminen esim. suojateillä asenteista ja ajotaidosta. Omaa persettähän on ensimmäisenä ja aina helppo ajatella.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by Mikiis View Post
    Miksiköhän? Johtuiskohan peto2, ja laku tyylisten kuskien takia
    Itse odottelen autojen aina menevän ohi juuri edellä mainitsemastani syystä. Kuten sigustakin näkee, olen varsin vihreä .

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Oletko kuullut termistä kieli poskessa?

    Eipä se asenteesta ja ajotaidosta mitään kerro. Veikkaan, että olen aika paljon kovempi ennakoija kuin useimmat täällä. Usein ajelen lähiöstä keskustaan koskematta kertaakaan jarruun ja sama esim. välillä Hki-Tku. Jälkimmäinen viimeksi tänään.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    hyvä vaan.. vähemmän niitä uskalikkoja jotka menee yli katsomatta

    Leave a comment:


  • Mikiis
    replied
    Originally posted by Tomba87 View Post
    Eipä nuo kaikki jalankulkijat uskalla lähteä liikkeelle jos pitkän matkan päässä hiljentää vauhtia. Pitää pysähtyä ihan siihen suojatien eteen että uskalletaan liikkua.
    Miksiköhän? Johtuiskohan peto2, ja laku tyylisten kuskien takia

    Leave a comment:


  • Tomba87
    replied
    Originally posted by Paha Arkkitehti View Post
    Heheh asenteet taas kohillaan. Silläkin uhalla että menee kakat tuulettimeen; minä taas en ymmärrä että miten on niin vaikeaa avata ne silmät, ottaa järki käteen ja havainnoida jo pitkältä niitä suojateitä. Kai tässä tullaan siihen ajotaitoon mitä kaikilla ei vain ole, ei sillä parannettavaa varmasti itselläkin.. Ei tarvii jarrutella, pysähdellä ja kiihdytellä kun ees vähän ennakoi, ihan kun ne suojatiet ja jalankulkijat tippuis eteen jostain taivaalta.
    Eipä nuo kaikki jalankulkijat uskalla lähteä liikkeelle jos pitkän matkan päässä hiljentää vauhtia. Pitää pysähtyä ihan siihen suojatien eteen että uskalletaan liikkua.

    Leave a comment:


  • Paha Arkkitehti
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    Jos kävellen lähtee liikkeelle.. kerkee odottamaan.
    Originally posted by Laku View Post
    Samaa mieltä. Viherpipertäjienkin pitäisi ymmärtää, että jatkuva jarruttelu, kiihdyttely ja tyhjäkäynti saastuttaa enemmän eli maailma pelastuu
    Heheh asenteet taas kohillaan. Silläkin uhalla että menee kakat tuulettimeen; minä taas en ymmärrä että miten on niin vaikeaa avata ne silmät, ottaa järki käteen ja havainnoida jo pitkältä niitä suojateitä. Kai tässä tullaan siihen ajotaitoon mitä kaikilla ei vain ole, ei sillä parannettavaa varmasti itselläkin.. Ei tarvii jarrutella, pysähdellä ja kiihdytellä kun ees vähän ennakoi, ihan kun ne suojatiet ja jalankulkijat tippuis eteen jostain taivaalta.

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by Ramzez View Post
    En edes ymmärrä, miksi tuosta suojatien ylittämisestä pitää tehdä niin iso numero. Isoin ongelma on yleensä se, että ihmiset eivät selvästi osoita mitä aikovat tehdä ja eivät tunnu osaavan myöskään seurata liikennettä. Jos itse olen jalan liikkeellä, niin etsin liikenteestä sellaisen välin, että voin suojatien ylittää kauheasti muita häiritsemättä. Jos sitten liikenne on paljon ruuhkaisempi, en siltikään hyppää suojatielle varomatta autoja, vaan osoitan autoilijoille selvästi, että aion nyt kävellä suojatien yli. Aina olen silloin saanut tietä. Ja tuo osoitus tapahtuu siis siten, että ollessani suojatien reunassa, otan toisen jalan ilmaan, ikään kuin sen merkiksi, että aion nyt tästä kävellä yli.
    +1
    Itse myös ylitän suojatien ripeästi, enkä kuten monet nykynuoret jotka valuvat tien yli kuin veltto paska. Voisin jopa väittää osan hidastelevan tarkoituksella.
    Tämä sama ryhmä myös on niitä punaisia päin kävelijöitä jotka on kuin euroopan omistajia kun saavat tulpata autoja kulkien veltosti ja väliinpitämättömästi autojen edessä.
    Prätkällä oli tapana vetää tollasten törkeästi punaisia päin kävelijöiden ohi maksimikiihdytyksellä kyynärpää kontaktilla. Sillon tuli velttoihinkin vauhtia.

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Samaa mieltä. Viherpipertäjienkin pitäisi ymmärtää, että jatkuva jarruttelu, kiihdyttely ja tyhjäkäynti saastuttaa enemmän eli maailma pelastuu
    En edes ymmärrä, miksi tuosta suojatien ylittämisestä pitää tehdä niin iso numero. Isoin ongelma on yleensä se, että ihmiset eivät selvästi osoita mitä aikovat tehdä ja eivät tunnu osaavan myöskään seurata liikennettä. Jos itse olen jalan liikkeellä, niin etsin liikenteestä sellaisen välin, että voin suojatien ylittää kauheasti muita häiritsemättä. Jos sitten liikenne on paljon ruuhkaisempi, en siltikään hyppää suojatielle varomatta autoja, vaan osoitan autoilijoille selvästi, että aion nyt kävellä suojatien yli. Aina olen silloin saanut tietä. Ja tuo osoitus tapahtuu siis siten, että ollessani suojatien reunassa, otan toisen jalan ilmaan, ikään kuin sen merkiksi, että aion nyt tästä kävellä yli.

    Leave a comment:

Working...
X