kortti lähti mitää veikkaatte tuomioksi?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Pysähdyttekö myös henkilöautolla odottamaan kolmion takaa tulevaa rekkaa, koska henkilöauton on helpompi pysähtyä kuin rekan?
-
Originally posted by Antti O View PostOmalla kohdallani toimin niin että jos autoja on menossa odotan reilusti vuoroani koska kävelijän on helpompi pysähtyä kun auton. Odotan reilusti kauempana suojatien laidasta että se on selvä merkki autokuskille. Kun autot ovat menneet, ylitän tien. Harvoin on niin kiire että pitäisi justiinsa juosta siihen autojen eteen suojatielle.
Autolla jos ajelen ja näen että joku arpoo suojatien laidassa uskaltaako lähteä ylitse hiljennän selvästi ja näytän kädellä vielä että ala kävellä, yleensä viesti menee hyvin perille.
Leave a comment:
-
Originally posted by Antti O View PostOmalla kohdallani toimin niin että jos autoja on menossa odotan reilusti vuoroani koska kävelijän on helpompi pysähtyä kun auton. Odotan reilusti kauempana suojatien laidasta että se on selvä merkki autokuskille. Kun autot ovat menneet, ylitän tien. Harvoin on niin kiire että pitäisi justiinsa juosta siihen autojen eteen suojatielle.
Autolla jos ajelen ja näen että joku arpoo suojatien laidassa uskaltaako lähteä ylitse hiljennän selvästi ja näytän kädellä vielä että ala kävellä, yleensä viesti menee hyvin perille.!
Leave a comment:
-
Omalla kohdallani toimin niin että jos autoja on menossa odotan reilusti vuoroani koska kävelijän on helpompi pysähtyä kun auton. Odotan reilusti kauempana suojatien laidasta että se on selvä merkki autokuskille. Kun autot ovat menneet, ylitän tien. Harvoin on niin kiire että pitäisi justiinsa juosta siihen autojen eteen suojatielle.
Autolla jos ajelen ja näen että joku arpoo suojatien laidassa uskaltaako lähteä ylitse hiljennän selvästi ja näytän kädellä vielä että ala kävellä, yleensä viesti menee hyvin perille.
Leave a comment:
-
Itse en enään meinaa uskaltaa pysähtyä suojatien kohdalla jos on kaksi kaistaa.
Kun se vierestä tuleva pyyhkäisee kävelijän päälle niin on vähän tylyä...
Leave a comment:
-
Originally posted by Tomba87 View PostEipä nuo kaikki jalankulkijat uskalla lähteä liikkeelle jos pitkän matkan päässä hiljentää vauhtia. Pitää pysähtyä ihan siihen suojatien eteen että uskalletaan liikkua.
Originally posted by Laku View PostOletko kuullut termistä kieli poskessa?
Eipä se asenteesta ja ajotaidosta mitään kerro. Veikkaan, että olen aika paljon kovempi ennakoija kuin useimmat täällä. Usein ajelen lähiöstä keskustaan koskematta kertaakaan jarruun ja sama esim. välillä Hki-Tku. Jälkimmäinen viimeksi tänään.
Leave a comment:
-
Oletko kuullut termistä kieli poskessa?
Eipä se asenteesta ja ajotaidosta mitään kerro. Veikkaan, että olen aika paljon kovempi ennakoija kuin useimmat täällä. Usein ajelen lähiöstä keskustaan koskematta kertaakaan jarruun ja sama esim. välillä Hki-Tku. Jälkimmäinen viimeksi tänään.
Leave a comment:
-
Originally posted by Tomba87 View PostEipä nuo kaikki jalankulkijat uskalla lähteä liikkeelle jos pitkän matkan päässä hiljentää vauhtia. Pitää pysähtyä ihan siihen suojatien eteen että uskalletaan liikkua.
Leave a comment:
-
Originally posted by Paha Arkkitehti View PostHeheh asenteet taas kohillaan. Silläkin uhalla että menee kakat tuulettimeen; minä taas en ymmärrä että miten on niin vaikeaa avata ne silmät, ottaa järki käteen ja havainnoida jo pitkältä niitä suojateitä. Kai tässä tullaan siihen ajotaitoon mitä kaikilla ei vain ole, ei sillä parannettavaa varmasti itselläkin.. Ei tarvii jarrutella, pysähdellä ja kiihdytellä kun ees vähän ennakoi, ihan kun ne suojatiet ja jalankulkijat tippuis eteen jostain taivaalta.
Leave a comment:
-
Originally posted by peto2 View PostJos kävellen lähtee liikkeelle.. kerkee odottamaan.Originally posted by Laku View PostSamaa mieltä. Viherpipertäjienkin pitäisi ymmärtää, että jatkuva jarruttelu, kiihdyttely ja tyhjäkäynti saastuttaa enemmän eli maailma pelastuu
Leave a comment:
-
Originally posted by Ramzez View PostEn edes ymmärrä, miksi tuosta suojatien ylittämisestä pitää tehdä niin iso numero. Isoin ongelma on yleensä se, että ihmiset eivät selvästi osoita mitä aikovat tehdä ja eivät tunnu osaavan myöskään seurata liikennettä. Jos itse olen jalan liikkeellä, niin etsin liikenteestä sellaisen välin, että voin suojatien ylittää kauheasti muita häiritsemättä. Jos sitten liikenne on paljon ruuhkaisempi, en siltikään hyppää suojatielle varomatta autoja, vaan osoitan autoilijoille selvästi, että aion nyt kävellä suojatien yli. Aina olen silloin saanut tietä. Ja tuo osoitus tapahtuu siis siten, että ollessani suojatien reunassa, otan toisen jalan ilmaan, ikään kuin sen merkiksi, että aion nyt tästä kävellä yli.
Itse myös ylitän suojatien ripeästi, enkä kuten monet nykynuoret jotka valuvat tien yli kuin veltto paska. Voisin jopa väittää osan hidastelevan tarkoituksella.
Tämä sama ryhmä myös on niitä punaisia päin kävelijöitä jotka on kuin euroopan omistajia kun saavat tulpata autoja kulkien veltosti ja väliinpitämättömästi autojen edessä.
Prätkällä oli tapana vetää tollasten törkeästi punaisia päin kävelijöiden ohi maksimikiihdytyksellä kyynärpää kontaktilla. Sillon tuli velttoihinkin vauhtia.
Leave a comment:
-
Originally posted by Laku View PostSamaa mieltä. Viherpipertäjienkin pitäisi ymmärtää, että jatkuva jarruttelu, kiihdyttely ja tyhjäkäynti saastuttaa enemmän eli maailma pelastuu
Leave a comment:
Leave a comment: