Ajoit siis läpi siitä? Olisikohan mummo ottanut pakkia sen takia, että ennakoi juuri sen. Hyvä, että kortti läx, suojatietä kunnioittamattomat liikenteen pahimpia persläpiä
+1 ja aiheesta lähtee kortti niillä liian harvalla keneltä vuodessa tuollaisesta lähtee. Väärin on se kun väljällä maantiellä ohittelusta rangaistaan, mutta taajamassa pitää kuri ollakin. Se on maantie ja taajama vähän kuin rata ja varikko. Oppikaa olemaan.
Mitä muuten OP itse olisi mieltä, jos joutuisi vetämään liinat kiinni kun tukkirekka tulee kolmion takaa risteykseen ja päästelee isomman oikeudella hidastamatta läpi? Ihan sama väistämisvelvollisuuden noudattamatta jättäminen kuin henkilöauton ja suojatielle astujan tapauksessa.
Itsellä lähti kortti tuossa muutama viikko takaperin vähä vitun idiootti syystä...Ei edes yhtään parkkisakkoa yms. taustalla
Uusikaupungin keskustan läheisyydessä. Vauhtia noin 35-45km/h. Mummo astuu yhdellä ajalla suojatielle mutta sitten ottaakin pakkia ja menee takaisin tien viereen (noin 4 auton mittainen välimatka suojatielle) Ei vauhtia eikä vaaratilanteita kenellekkään. Poliisit näki tilanteen, heti korttipois ja 450€ sakkoa liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja vakavasta välinpitämättömyydestä. Paperit tuli eilen ja 6kvo kortti pois.
Vittu mitä paskaa
Ajoit siis läpi siitä? Olisikohan mummo ottanut pakkia sen takia, että ennakoi juuri sen. Hyvä, että kortti läx, suojatietä kunnioittamattomat liikenteen pahimpia persläpiä
Itsellä lähti kortti tuossa muutama viikko takaperin vähä vitun idiootti syystä...Ei edes yhtään parkkisakkoa yms. taustalla
Uusikaupungin keskustan läheisyydessä. Vauhtia noin 35-45km/h. Mummo astuu yhdellä ajalla suojatielle mutta sitten ottaakin pakkia ja menee takaisin tien viereen (noin 4 auton mittainen välimatka suojatielle) Ei vauhtia eikä vaaratilanteita kenellekkään. Poliisit näki tilanteen, heti korttipois ja 450€ sakkoa liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja vakavasta välinpitämättömyydestä. Paperit tuli eilen ja 6kvo kortti pois.
Vittu mitä paskaa
Eipä pysäköintivirhemaksut kortin lähtöön vaikutakkaan, mutta melko herkästi kuulostaa lähteneen ajolupa hyllylle. Sakot tuosta vielä vois jollain tapaa ymmärtää.
Itsellä lähti kortti tuossa muutama viikko takaperin vähä vitun idiootti syystä...Ei edes yhtään parkkisakkoa yms. taustalla
Uusikaupungin keskustan läheisyydessä. Vauhtia noin 35-45km/h. Mummo astuu yhdellä ajalla suojatielle mutta sitten ottaakin pakkia ja menee takaisin tien viereen (noin 4 auton mittainen välimatka suojatielle) Ei vauhtia eikä vaaratilanteita kenellekkään. Poliisit näki tilanteen, heti korttipois ja 450€ sakkoa liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja vakavasta välinpitämättömyydestä. Paperit tuli eilen ja 6kvo kortti pois.
Joo ei minuakaan haittaa ajaa rajoitusten mukaan, ja tosiaan huonoilla keleillä ajan mielelläni allekin, kun kuitenkin ajan sen verran vähän, etenkin huonoilla keleillä, että parempi pelata varman päälle. Tuossa "kyyrä"-hommassa vain on se, että ymmärrän sen jos joku haluaa ajaa hiljempaa (siis jonkin verran, jos kykenee ajamaan vain korkeintaan 50km/h maantiellä hyvälläkään kelillä, hyvällä tiellä ja hyvällä autolla, niin sitten pitäisi pysyä pois maanteiltä tai viedä kortti kokonaan pois). Parempi se on ajaa hiljempaa jos ei ole varma omista kyvyistään (ajaa vähän, on vähän kokemusta, alkaa olla ikää yms.). En kuitenkaan lähtisi keneltäkään ajo-oikeutta vain sen vuoksi viemään, ettei ihan nopeusrajoituksen mukaan voi/halua ajaa.
Jos siellä ratin takana on vanhus tai joku muu, jolla on perusteltu syy ajaa hiljempaa, niin sen ymmärrän kyllä. Mutta jostakin kumman syystä useimmat kyyrät ovat niitä, joilla ei olettaisi olevan mitään fyysistä rajoitetta.
Tai sitten kyyrät ottaisivat kaasujalkansa pois perseestä ja käyttäisivät sitä kaasupolkimen painamiseen. Ei minulla ainakaan ole mitään ongelmaa ajaa rajoitusten mukaan. Mutta ei minua myöskään kiinnosta ajaa keliolosuhteiden salliessa 15-30 km/h alinopeuttakaan. Jos siis saataisiin ne kyyrät pois liikenteestä, niin ei tarvitsisi pelätä oman korttinsa puolesta. Yhteispeliä se on kuitenkin puolin ja toisin. Yhtä itsekeskeistä on ajaa reikä päässä, kuin körötellä alinopeudella, vailla kunnollista syytä, haitaten muiden liikkumista.
Joo ei minuakaan haittaa ajaa rajoitusten mukaan, ja tosiaan huonoilla keleillä ajan mielelläni allekin, kun kuitenkin ajan sen verran vähän, etenkin huonoilla keleillä, että parempi pelata varman päälle. Tuossa "kyyrä"-hommassa vain on se, että ymmärrän sen jos joku haluaa ajaa hiljempaa (siis jonkin verran, jos kykenee ajamaan vain korkeintaan 50km/h maantiellä hyvälläkään kelillä, hyvällä tiellä ja hyvällä autolla, niin sitten pitäisi pysyä pois maanteiltä tai viedä kortti kokonaan pois). Parempi se on ajaa hiljempaa jos ei ole varma omista kyvyistään (ajaa vähän, on vähän kokemusta, alkaa olla ikää yms.). En kuitenkaan lähtisi keneltäkään ajo-oikeutta vain sen vuoksi viemään, ettei ihan nopeusrajoituksen mukaan voi/halua ajaa.
Juu eihän siitä varmaankaan mitään apua ole. Nyt tässä, kun on pari viikkoa joutunut polkupyörällä liikkumaan niin alkaa olemaan autoa jo vähän enemmän ikävä. Eiköhän sieltä se varmaan 8 viikkoa ajokieltoa tule...
Maanantaina pitäisi käydä juttelemassa poliisin kanssa siitä miten kauan pitävät korttia pois. Mitähän tuossa voisi yrittää selitellä, että ei kuukausitolkulla kortti olisi pois. Poliisin lähettämässä kirjeessä, jos saisi tuon maksimiliun alaspäin niin kortin voisi periaatteessa saada jo nyt takaisin, mutta sitä on varmaan turha toivoa, kun en työssäkään autoa tarvitse.
Tietysti olihan se joku sankari saanut kortin pitää, vaikka oli ajanut yli 140km/h 50 kilsan alueella lahden keskustassa. Jos joku taitava saa kaivettua tästä Iltalehdessä mainitusta tapauksesta lisäinfoa niin kiva olisi. :think
Ei kai siinä muuta kun kerrot vain tuon mitä tännekin kirjoittelit. Turha korostaa liikaa mitään asioita (esim. hiljaista liikennettä) kun kaikki tarpeellinen lukee siinä paperissa, jonka perusteella sulta kysellään. Eikä siellä käsittääkseni kysytä muuta kuin sinun näkemyksesi tilanteesta ja lopun puhumisen hoitanee vastapuoli
Riippuu tietysti ihan millainen tyyppi siellä vastapuolella on mutta yleensä parhaan vaikutuksen tekee kun kertoo asioiden kulun ja on lievästi katuva tyyliin "ehkä tuli innostuttua vähän turhan paljon ja olisihan sitä voinut jarrutella ohituksen jälkeen" eikä ala turhaan vänkäämään siitä tyhjästä tiestä tai nopeuden vaarattomuudesta, kun ei tiellä ketään muita ollut.
Maanantaina pitäisi käydä juttelemassa poliisin kanssa siitä miten kauan pitävät korttia pois. Mitähän tuossa voisi yrittää selitellä, että ei kuukausitolkulla kortti olisi pois. Poliisin lähettämässä kirjeessä, jos saisi tuon maksimiliun alaspäin niin kortin voisi periaatteessa saada jo nyt takaisin, mutta sitä on varmaan turha toivoa, kun en työssäkään autoa tarvitse.
Tietysti olihan se joku sankari saanut kortin pitää, vaikka oli ajanut yli 140km/h 50 kilsan alueella lahden keskustassa. Jos joku taitava saa kaivettua tästä Iltalehdessä mainitusta tapauksesta lisäinfoa niin kiva olisi. :think
Tai sitten kyyrät ottaisivat kaasujalkansa pois perseestä ja käyttäisivät sitä kaasupolkimen painamiseen. Ei minulla ainakaan ole mitään ongelmaa ajaa rajoitusten mukaan. Mutta ei minua myöskään kiinnosta ajaa keliolosuhteiden salliessa 15-30 km/h alinopeuttakaan. Jos siis saataisiin ne kyyrät pois liikenteestä, niin ei tarvitsisi pelätä oman korttinsa puolesta. Yhteispeliä se on kuitenkin puolin ja toisin. Yhtä itsekeskeistä on ajaa reikä päässä, kuin körötellä alinopeudella, vailla kunnollista syytä, haitaten muiden liikkumista.
Minusta pitäisi olla semmoinen sääntö, että maantiellä (nopeusrajoitus vähintään 80 km/h) saisi ohituksen aikana ajaa tuplasti nopeusrajoituksen sallimaa nopeutta. Eikä tietenkään tarvitsisi ihan liinoja kiinni vetää heti ohituksen jälkeen. Paljon turvallisempaahan se on mennä reippaasti ohi kuin jäädä siihen väärälle kaistalle tupeksimaan. Ja turvallisempaa (ja ympäristöystävällisempääkin) hiljennellä rauhallisesti kuin vetää jarrut pohjaan siinä ohitettavan nokan edessä.
Juu, kyllä siinä jotain joustoa pitäisi olla. Ohitus kun on sitä turvallisempi mitä nopeammin se on ohi. Laillisesti se ei monesti onnistu kovin nopeasti. Ei välttämättä ihan tuplia, mutta kyllä esim +50% ohituksessa.
Tai sitten keskittyy siihen että hoitaa ohitukset turvallisesti tietäen vastuunsa ja mahdollisuuden maksusuoritukseen.. Tuo kun ei taida tässä maassa mennä ikinä läpi.
Noh nyt sitten sattui itselle ensimmäiset sakot kymmeneen vuoteen ja korttikin lähti kuivumaan. En yleensä ole kaahaillut, mutta nyt ohitin rekan, kun sattui juuri sopivaan paikkaan sattumaan ja rullailin vauhtia kivasti ja ohituksen jälkeen en pahemmin jarrutellut vaan himmailin. Yht'äkkiä tien laidassa alkoi valoshow ja se pelihän oli siinä. Sellaiset 50km/h tuli satasen alueella ylinopeutta ja erittäin mukavat sakot kylkeen. Hauskintahan tässä on se, että matkaa oli jäljellä 160km ja vastaan tuli 12(!) autoa. Mielenkiintoisessa paikassa olivat siis kyttäämässä.
Erittäin mukavia ja asiallisia oli poliisit. Lappuun kirjailtiin seuraavaa: Hiljainen tieosuus, ei liikennettä, ei vaaraa muille eikä itselle, kuiva tie, suora tieosuus.
En tiedä mikähän ratas päässä on vinksahtanut, kun koko asia lähinnä vaan naurattaa.. Kauanhan tässä joutuu pikku pakkasilla pyöräilemään töihin?
Minusta pitäisi olla semmoinen sääntö, että maantiellä (nopeusrajoitus vähintään 80 km/h) saisi ohituksen aikana ajaa tuplasti nopeusrajoituksen sallimaa nopeutta. Eikä tietenkään tarvitsisi ihan liinoja kiinni vetää heti ohituksen jälkeen. Paljon turvallisempaahan se on mennä reippaasti ohi kuin jäädä siihen väärälle kaistalle tupeksimaan. Ja turvallisempaa (ja ympäristöystävällisempääkin) hiljennellä rauhallisesti kuin vetää jarrut pohjaan siinä ohitettavan nokan edessä.
Leave a comment: