Announcement

Collapse
No announcement yet.

ALPINA keskustelua.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JKK
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2324
    • Uusimaa

    Originally posted by Mikaatm View Post
    Se on melkosen varma että täytyy istuu tuolilla kun soittaa.
    Vähän varoituksia hintatiedustelusta; Oma B3:seni jonka tulin hankkineeksi 1,5 vuotta sitten, oli varustettu Saksan ajoilta jollain omatekoisella kaamealla mörinäputkella. Häpeällistä toimintaa sinänsä. Noh, alkuperäinen Alpina-putki oli tietysti heti saatava alle. Kysyin Autosalpasta putken hintaa (katista taaksepäin). Tiukka hinta oli tyrmäävät 1950 euroa. Seuraavaksi yhteydenotto tehtaalle Buchloeen, josta tulikin heti ystävällinen vastaus: Yksityishenkilöiden varaosahankinnat vain paikallisten BMW-dealreiden kautta. Seuraavana päivänä tuli sitten uusi vastaus naishenkilöltä: Jos löytyy yritys ja VAT-tunnus, on alkuperäisen Alpina-putken hinta 1050 euroa ALV 0%. Rööri lähtikin sitten samantien tilaukseen.

    Olen aika paljon tilaillut tavaraa suoraan tehtaalta, ja perstuntumalta sanoisin kotimaisen BMW-marmorin Alpina-hintojen olevan n. kaksinkertainen verrattuna suoraan Alpinan tehtaalta tilattuihin osiin. Ja Alpina-osien tehdashintojen ero vastaaviin suomimarmorin BMW-osiin ei ole mielestäni niin suuri, että henkeä tarvitsisi haukkoa. Esim. E36:sen M-sport jousien ja originaalien Alpina-jousien hintaero on "vain" luokkaa 100 euroa.

    Originally posted by Ändi View Post
    Mites muuten nuo mobilen hinnat menee. Kun siellä on aina kaks hintaa. kumpi siinä jää itselle maksettavaksi?
    Jos omistat firman, ja mukanasi on kansainvälinen VAT-tunnus, saat auton sillä export-hinnalla (VAT 0%). Vero tosin lankeaa maksettavaksi sitten suomessa kun auto myydään kuluttajalle. Eli yksityisenä henkilönä voit unohtaa nuo export-hinnat.
    Last edited by JKK; 25-12-2010, 23:00.
    BMW G30 530e X-Drive

    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

    Comment

    • Ändi
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2004
      • 1292
      • Pori

      Originally posted by JKK View Post
      Jos omistat firman, ja mukanasi on kansainvälinen VAT-tunnus, saat auton sillä export-hinnalla (VAT 0%). Vero tosin lankeaa maksettavaksi sitten suomessa kun auto myydään kuluttajalle. Eli yksityisenä henkilönä voit unohtaa nuo export-hinnat.
      Homma roger. thanks
      sigpic
      E46 2d 330 -02
      EX.
      E36 2d 328 -97
      e92 335d -07
      330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
      Audi S4 -99 (324hp/497nm)
      Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
      Bmw 325 iA 2D -93
      Bmw 325 4d -92

      Comment

      • huru-ukko
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 4052
        • Inkoo/Portimao

        Tipahti sähköpostiin tänään "AutoScout24-News / 01/2011 - Neuheiten 2011" - uutisia ja sieltä koukkasin ALPINA-infoa:
        " Die Buchloer Edelschmiede nimmt sich für 2011 den BMW 5er-Kombi vor. Allerdings nicht irgendeinen,sondern das (ab Werk noch nicht vorhandene) Topmodell mit 4,4-Liter-BiTurbo. Seienmässig 407 PS stark verabreichen die Fast-Allgäuer eine Kraftkur um 100 weitere Pferdestärken. Das Drechmoment steigt dabei auf 700 Newtonmeter die ab 3.000 Touren Spalier stehen.
        So gewappnet schafft die modifizierte Achtgang-Automatik den Spurt in unter fünf Sekunden und macht den Kombi rund 300km/h schnell.Eine elektronische Geschwindigkeitsbegrenung gibt's bei ALPINA nämlich nicht.Inklusive einer durchaus umfangreichen Serienausstattung verlangt ALPINA ab April für den B5 BiTurbo Touring wohl rund 100.000€ und macht damit dem kommenden M5 mehr als nur Konkurrenz..."

        Comment

        • Guest's Avatar

          Hei hei vain ystävät:

          Kertokaas hieman infoa. On tuossa kiikarissa tuommoinen e39 korimallin B10. Millainen peli? Jos vertailuksi otetaan vakio 540ia, joka kyydissä on kilometrejä vaikka kuinka hurjasti? Paljonko pystyy korjaamaan ja huoltaa BMW osilla ja paljonko on Alpinan omaa?

          Itsellenihän auto ei ole tulossa, vaan toimin lähinnä tulkkinan välillä suomi-saksa ja lähden auton hakemaan, niin syystä tästä kiinnostaisi.

          Entä veroo. Meneekö tuo tulille Alpinana vai BMW?

          Ja jos jotain super ihmeellistä on, niin kertokaa...

          Comment

          • nut
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 1613
            • Vaasa/Kauhajoki

            ALPINAn osaa lähinnä moottori, alusta, putkisto, mahdollisesti sisusta. V8 koneessa on ollu paljon ongelmia kansipahvien kanssa, alkuperäiset palaa puhki sylinterien välistä ja sulattaa lohkon käyttökelvottomaksi - kannattaa tarkistaa että vaihdettu ajoissa metalliset kannentiivisteet. Uus lohko luokkaa ~4000 eur. Verotuksessa menee ihan Alpinana - kuten kuuluukin. Rekisteröinnissä ei mitään suurempia ongelmia, TÜViltä vaan hankkii vaatimuksenmukaisuustodistuksen niin no problem oli ainakin tuon oman 3.2:n rekisteröinti.
            BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

            Comment

            • Fallu
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 1780
              • oulu

              onko juholla tietoa noista e39 d-10 onko kestäviä vehkeitä:think
              |Sotkamo Connection|

              Originally posted by Eetu
              Dry vodka auttaa tähänkin.

              Comment

              • nullzwei
                BTCF Member
                • Oct 2002
                • 11056
                • ?

                Originally posted by nut View Post
                Verotuksessa menee ihan Alpinana - kuten kuuluukin.
                Kuusi vuotta olen takonut tullin päähän tässä asiassa järkeä. Ei ole auttanut. Nyt on menossa TOINEN hallinto-oikeuskierros ja sieltä saanen oikeutta. Vihdoinkin. Ihan oikeasti piti kytätä vuoden verran asianmukaista hinnastoa ebaysta. Kuin sattuman oikusta, viime kesänä, istuessani Köpiksen Kastrupin lentokentällä miniläppärin kanssa nettiä selaamassaa putkahti sofortkaufeniin juuri sellainen esite+hinnasto, joka sopi autolleni. Myyjä kieltäytyi lähettämästä Suomeen, mutta selitin asian juurta jaksain jolloin hän teki poikkeuksen... Ja sain laittaa hinnaston verovalituksen liitteeksi. BTW. Kaverini kävi hakemassa tullihallituksesta kaikki markkina-arvolautakunnan tekemien kokouksien pöytäkirjat, missä on tehty räätälöityjä verotusarvopäätöksiä. Yksi näistä oli ALPINA, jonka perään tällä foorumilla viime kesänä kyselin. Kukaan ei tunnustanut verottaneensa ko ajoneuvoa, mutta nyt mulla on siitäkin tiedot olemassa. Ja sekin helpotti valituksen räätälöintiä. Arvelen hallinto-oikeuden tekevän päätöksen ensi keväänä, ehkäpä huhtikuussa. Arvelen että päätös muuttuu ALPINA-pohjaiseksi ja että verotusarvo laskee osto- eli hankinta- eli tuontihinnaksi.

                Comment

                • nut
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 1613
                  • Vaasa/Kauhajoki

                  Originally posted by Fallu View Post
                  onko juholla tietoa noista e39 d-10 onko kestäviä vehkeitä:think
                  Eipä oo pöllö-öljyvehkeistä pahemmin hajua. Kai siinä ne samat kiisselin vikapaikat on kun 530d:ssäkin, ryyditettynä kahdella hajoavalla turbolla. EPDM varmaan saattas tietää diisselien eikoisuuksista kun sillä moinen on?

                  Originally posted by nullzwei View Post
                  Kuusi vuotta olen takonut tullin päähän tässä asiassa järkeä. Ei ole auttanut. Nyt on menossa TOINEN hallinto-oikeuskierros ja sieltä saanen oikeutta. Vihdoinkin. Ihan oikeasti piti kytätä vuoden verran asianmukaista hinnastoa ebaysta. Kuin sattuman oikusta, viime kesänä, istuessani Köpiksen Kastrupin lentokentällä miniläppärin kanssa nettiä selaamassaa putkahti sofortkaufeniin juuri sellainen esite+hinnasto, joka sopi autolleni. Myyjä kieltäytyi lähettämästä Suomeen, mutta selitin asian juurta jaksain jolloin hän teki poikkeuksen... Ja sain laittaa hinnaston verovalituksen liitteeksi. BTW. Kaverini kävi hakemassa tullihallituksesta kaikki markkina-arvolautakunnan tekemien kokouksien pöytäkirjat, missä on tehty räätälöityjä verotusarvopäätöksiä. Yksi näistä oli ALPINA, jonka perään tällä foorumilla viime kesänä kyselin. Kukaan ei tunnustanut verottaneensa ko ajoneuvoa, mutta nyt mulla on siitäkin tiedot olemassa. Ja sekin helpotti valituksen räätälöintiä. Arvelen hallinto-oikeuden tekevän päätöksen ensi keväänä, ehkäpä huhtikuussa. Arvelen että päätös muuttuu ALPINA-pohjaiseksi ja että verotusarvo laskee osto- eli hankinta- eli tuontihinnaksi.
                  Onnea matkaan Mulla kävi niin 'tuuri' että sattu olemaan yks (tosin 3.3) B10 Touring nettiautossa johon verrattiin, ja hintakin ihan niin sanotusti sektorissa verraten siihen mitä itse tuosta paloautosta maksoin saksalaiselle kollegalle. Ja katsastuskin sujui Östermyrassa mukinoitta ihan oikean merkin alle, toisin kun tuo B3 jossa on otteessa pieni kauneusvirhe
                  BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

                  Comment

                  • nullzwei
                    BTCF Member
                    • Oct 2002
                    • 11056
                    • ?

                    Kävin muuten itsekin isolla kirkolla tullihallituksessa haistelemassa autoverotuksen viimeisiä tuulahduksia... Ostin jotain autoverotukseen liittyviä kopioita ja vituiksi niittenkin hinnoittelu itse autoverotuksen pyhimmässä meni. Laskivat hintoihin alvit, olin toki eri mieltä viranomaisen alvillisesta "palvelusta" mutta ajanpuutteen takia en alkanut vänkkäämään vaan jätin puhelinnumeron... Seuraavalla viikolla soittivat ja pahoitellen pyysivät tilinumeroa jolle palauttaa, tällä kertaa liikaa perityt alvit.

                    Comment

                    • Mikaatm
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2007
                      • 559
                      • Vantaa

                      Originally posted by Mikaatm View Post
                      Se on melkosen varma että täytyy istuu tuolilla kun soittaa.

                      Ei tuo Hamann:n putkisto nyt niin kauheesti järkyttänyt. Mut tänään löysin netissä tuon Alpinan ja mielestä istuisi paremmin.

                      Katotaan mitä keksitään...
                      Ei tullut keväällä Alpinan putkistoa... Ilmeisesti on täysin sama kuin vakioputkisto, mutta ainoastaan putkiston ulostulot on erilaiset ja hinta noin 550e/kpl

                      Tilattiin sit puskuriin Alpinan putkien "kaulukset" ja annettiin eurostainlesin hoitaa loput ja tälläistä tuli.

                      450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm

                      Comment

                      • EPDM
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2005
                        • 4623
                        • Lahti.

                        Originally posted by huru-ukko View Post
                        Tipahti sähköpostiin tänään "AutoScout24-News / 01/2011 - Neuheiten 2011" - uutisia ja sieltä koukkasin ALPINA-infoa:
                        " Die Buchloer Edelschmiede nimmt sich für 2011 den BMW 5er-Kombi vor. Allerdings nicht irgendeinen,sondern das (ab Werk noch nicht vorhandene) Topmodell mit 4,4-Liter-BiTurbo. Seienmässig 407 PS stark verabreichen die Fast-Allgäuer eine Kraftkur um 100 weitere Pferdestärken. Das Drechmoment steigt dabei auf 700 Newtonmeter die ab 3.000 Touren Spalier stehen.
                        So gewappnet schafft die modifizierte Achtgang-Automatik den Spurt in unter fünf Sekunden und macht den Kombi rund 300km/h schnell.Eine elektronische Geschwindigkeitsbegrenung gibt's bei ALPINA nämlich nicht.Inklusive einer durchaus umfangreichen Serienausstattung verlangt ALPINA ab April für den B5 BiTurbo Touring wohl rund 100.000€ und macht damit dem kommenden M5 mehr als nur Konkurrenz..."
                        Mann das wird ja etwas sehr spezielles...
                        Viviendo en Lahiti
                        BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                        Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                        Vw Corrado vr6

                        Comment

                        • Fallu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 1780
                          • oulu

                          Originally posted by EPDM View Post
                          Mann das wird ja etwas sehr spezielles...
                          oisko sulla epdm tietoa noista alpina d-10 oisko millasia vehkeitä:think
                          |Sotkamo Connection|

                          Originally posted by Eetu
                          Dry vodka auttaa tähänkin.

                          Comment

                          • EPDM
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2005
                            • 4623
                            • Lahti.

                            Originally posted by Fallu View Post
                            onko juholla tietoa noista e39 d-10 onko kestäviä vehkeitä:think
                            Jeps itselleni on numero 89( ja saa ostaa, privaa jos haluat tietää lisää.) Ei ole ollut ongelmia. Perus tekniikka on siis sama kun e60 535i ( myös 3.0l) mutta ahtimet rinnakkain ei peräkkäin kuten e60'ssa ja samakokoiset eikä pienempi ja isommat. Siksi hieman piikikäämpi vääntökäyrä.
                            Viviendo en Lahiti
                            BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                            Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                            Vw Corrado vr6

                            Comment

                            • 174000
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2008
                              • 1178
                              • Tuusula

                              Originally posted by EPDM View Post
                              Jeps itselleni on numero 89( ja saa ostaa, privaa jos haluat tietää lisää.) Ei ole ollut ongelmia. Perus tekniikka on siis sama kun e60 535i ( myös 3.0l) mutta ahtimet rinnakkain ei peräkkäin kuten e60'ssa ja samakokoiset eikä pienempi ja isommat. Siksi hieman piikikäämpi vääntökäyrä.
                              http://www.locomail.com/niko/epdmoto...d10_dyno3b.jpg
                              Eikö näissä D10:ssä ollut jotain suutinongelmia, mitkä maksaa toista tonnia kappale? Vai koskiko aikaisempia malleja?

                              Millainen on turboviive? Ja kuinka tuo vääntöalue toimii käytännössä, tuntuuko yhtä kapealta kuin näyttää?
                              ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                              '02 VW Golf 1.4i
                              Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                              ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                              Comment

                              • Ändi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2004
                                • 1292
                                • Pori

                                Miten pitäis laskea D3 kohdalle tuleva vero?
                                Mihen sitä pitäis verrata.?
                                sigpic
                                E46 2d 330 -02
                                EX.
                                E36 2d 328 -97
                                e92 335d -07
                                330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
                                Audi S4 -99 (324hp/497nm)
                                Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
                                Bmw 325 iA 2D -93
                                Bmw 325 4d -92

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎