Onko jossain sanottu kuka noita tarrakilpiä saa tulostaa?
Kun auto löytynyt suomessa "asiamies" (=kaveri tms) joka hoitaa autoon suomalaiset tarrakilvet-vakuutukset-greencardin jne.
Scannaa paperit mailiin+kilvet ja itse saksassa tulostaa ne vaikka nettikahvilassa tms.
Tai mukaan pieni tulostin ja printtaa suoraan kännykästä/kannettavasta.
EDIT:
Ja mikä sanoo että oltava tarrakilvet?
Kilpiähän saa kilpipajoista joita on huomattavasti peremmin aukioloajaltaan kuin rekisteriviranomaisia saatavilla.
Senkus printtavat oikein peltiset kilvet.
Suomessa vakuuttamiseen ei käytännössä koskaan tarvita rekisterikilpeä. Riittää, että ajoneuvo voidaan yksilöidä runkonumerosta tai vastaavasta. Tieliikennelaki on sitten kokonaan toinen asia, koska siinä vaaditaan, että ajoneuvossa pitää olla tiellä liikkuessa tietynlainen rekisterikilpi, josta ajoneuvo voidaan tunnistaa. Olisihan se suorastaan hassua, jos autosta tippuu rekisterikilpi ajaessa ja satuisit ajamaan kolarin niin vakuutus ei olisikaan voimassa Toki sakkoahan tuosta kilvittä ajamisesta saa, jos tarkka poliisi sattuu kohdalle.
Onko jossain sanottu kuka noita tarrakilpiä saa tulostaa?
Kun auto löytynyt suomessa "asiamies" (=kaveri tms) joka hoitaa autoon suomalaiset tarrakilvet-vakuutukset-greencardin jne.
Scannaa paperit mailiin+kilvet ja itse saksassa tulostaa ne vaikka nettikahvilassa tms.
Tai mukaan pieni tulostin ja printtaa suoraan kännykästä/kannettavasta.
EDIT:
Ja mikä sanoo että oltava tarrakilvet?
Kilpiähän saa kilpipajoista joita on huomattavasti peremmin aukioloajaltaan kuin rekisteriviranomaisia saatavilla.
Senkus printtavat oikein peltiset kilvet.
No menee se tietty noinkin mutta hankala prosessi verrattuna Güntherin vastaavaan, jossa ostat kilvet ja lätkit vain kiinni kun auto on ostettu.
Sitten tiedot ja allekirjoitus lomakkeelle ja matkaan.
Tuossakin dynaamisempi järjestelmä muuttui markkinoiden mukaan:
Muutama vuosi takaperin noi lyhytaikaiset (keltapäiset) kilvethän oli voimassa vain Saksassa niin ilm. kysynnän vuoksi muuttuivat ensin että voimassa Saksassa ja pohjoismaissa ja nykyään ilm. kuten exportitkin lähes kaikissa maissa.
Se että joku suomalainen virkamies näkis tuossa paikkaa bisnekselle ja samalla palvelulle tapahtuu täällä Sovjet-finlandiassa joskus 2100 luvulla...
Mitä tulee noihin tarrakilpien muotoon niin minä pessimistinä uskon että niihinkin on joku p---een asetus että pitää olla just sellaset ku on ostettaessa...
Onko jossain sanottu kuka noita tarrakilpiä saa tulostaa?
Kun auto löytynyt suomessa "asiamies" (=kaveri tms) joka hoitaa autoon suomalaiset tarrakilvet-vakuutukset-greencardin jne.
Scannaa paperit mailiin+kilvet ja itse saksassa tulostaa ne vaikka nettikahvilassa tms.
Tai mukaan pieni tulostin ja printtaa suoraan kännykästä/kannettavasta.
Hmm.
täytynee ruveta ottamaan talteen noita tarroja,
aikansa kun keräilee niin on kattava numerokokelma
ja kirjamiakin ;-)
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Pelimieshän käy sopimassa katsastuskonttorilla asian ennen lähtöä ja ottaa tarrat mukaan. Sitten Saksasta faksaa tiedot konttorille niin kilvet ja paperit täsmää. Ei luulisi olevan mikään suuri ongelma, jos löytää vaan järkevän katsastusinsinöörin ...
"Moottoriajoneuvo voidaan ajaa päämääränä olevaan jäsenvaltioon laillisesti kahdella tavalla: ajoneuvossa on joko elinkeinonharjoittajalle myönnettävä tai väliaikainen rekisterikilpi."
"Komissio katsoo kuitenkin, että tavaroiden vapaata kauttakulkua koskevasta yleisperiaatteesta ja ajoneuvojen rekisteröintiasiakirjoja koskevasta direktiivistä johtuu, että alkuperäjäsenvaltion olisi lisäksi sallittava alueellaan myös määränpäänä olevan jäsenvaltion antamien väliaikaisten rekisterikilpien ja todistusten käyttö."
Kas siinähän se tuli, tuossa sitten sanottu se että kohdemaan kilvet kelpaa vaikkapa saksassa, sanoi Trafi mitä tahansa.
Millä perusteella konttorilla voisivatkaan todellakaan estää välilaikaisten kilpien annon vaikka reitti oli Berliini-Ivalo kun vakuutusasiat on kunnossa?
Volvo V90 D4 R-Design automaatti 6-7/2018 Volvo Xc40 D3 Business R-Design aut.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Mitä tulee noihin tarrakilpien muotoon niin minä pessimistinä uskon että niihinkin on joku p---een asetus että pitää olla just sellaset ku on ostettaessa...
"Uudessa siirtomerkissä on kaksi kirjainta ja nelinumeroinen luku punaisin merkein valkealla pohjalla. Moottoripyörän ja mopon merkissä tunnus on kahdella rivillä."
Volvo V90 D4 R-Design automaatti 6-7/2018 Volvo Xc40 D3 Business R-Design aut.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
"Uudessa siirtomerkissä on kaksi kirjainta ja nelinumeroinen luku punaisin merkein valkealla pohjalla. Moottoripyörän ja mopon merkissä tunnus on kahdella rivillä."
Nyt tätä lukeva aketrafin pilkkuvirtuoosi älähtää ja suunnittelee verikostoa. Kysynkin: mitäs aiot tehdä? Minkälaisen sanktion olet ajatellut langettaa? Mitäs luulet, onko autonsa vakuuttaminen ja kaskovakuuttaminen kiellettyä? Onko kiellettyä liimaamasta autoon siihen kuuluvat tarrakilvet? Voiko autolla ajaa, jos siihen on a)omistusoikeus b) vakuutukset c) kilvet d) green card? Jos ei voi, niin miksi ei. Äläkä ala vässyttämään että suomessa vaan ja pikkusen rallia ruohtisa...
EDIT: Yksi pieni pointti on, mutta katsotaan nyt huomaako kukaan.
Jos nyt ihan pilkkua viilataan niin noilla ylläolevillahan ei vielä saa ajaa Suomen ulkopuolella.
Siirtoluvissa kun ei ole maatunnusta niin sen joutuu liimaamaan vielä taakse ennen ajoa...
Tuossa on akku, joten lataa akun täyteen himassa niin se kestää tulostamisen tien päällä.
Mitä suotta, ottaa irtokirjaimina/numeroina oikeankokoisia punaisia merkkejä pinkan mukaan ja liimaa niistä oikean yhdistelmän kun rek.numero on selvillä.
Volvo V90 D4 R-Design automaatti 6-7/2018 Volvo Xc40 D3 Business R-Design aut.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Ei luulisi olevan mikään suuri ongelma, jos löytää vaan järkevän katsastusinsinöörin ...
Laitoin Trafin palautesivun kautta kyselyn että mihin päätökseen perustuu määräys väliaikaisten tarrakilpien rajoittuneeseen käyttään EU:n alueella kun kuitenkin komissio edellyttää niiden hyväksymistä kuten nullzwei:in
mainitsemista linkeistä käy ilmi. Jokin päätöshän siitä pitää olla.
Katsotaan vastaavatko ikuna....
Volvo V90 D4 R-Design automaatti 6-7/2018 Volvo Xc40 D3 Business R-Design aut.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Tuntuu muuteskin olevan tuo siirtokilvillä ajelu sellaista että kun konttorille menee tarroja kysymään ihan maan sisäiseenkin siirtoon niin jotenki tosi nihkeetä ja hirmu tarkkaan perusteltava se ajoreitti.
Mietin tässä sellaista kun te suunnittelitte noita tarrakilpien skannailua ja tulostusta niin eikös tuo nyt ole jo jonkinsortin väärentämistä? Kiva narahtaa tollasesta jos sattuu vaikka kolari ja poliisit kattelee että sullon A4 tehdyt rekkarit autossa.
Tuntuu muuteskin olevan tuo siirtokilvillä ajelu sellaista että kun konttorille menee tarroja kysymään ihan maan sisäiseenkin siirtoon niin jotenki tosi nihkeetä ja hirmu tarkkaan perusteltava se ajoreitti.
Tuontiautoon kun haetaan tarrakilpiä, niin ajoreitiksi ulee "Vapaasti Suomessa" tai "Vapaasti pohjoismaissa". siihen siirtolupaan.
-25 Toyota Proace City Verso
-23 Nissan Leaf
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment