Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530i vs 530d

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hurtta
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2006
    • 444

    E39 530i vs 530d

    Tuli sitten käytyä ajamassa faceliftattua 530i ja täytyy kyllä sanoa että jotenkin se tuntui aika hengettömältä lastutetun 530d jälkeen. Syy lienee tuo (ala)väännön puute. Kone tuntui olevan melkoisen vaisu alakierroksilla ja heräsi oikeastaan vasta kun oltiin reilusti yli 4000 rpm, mieluummin 5000 ja 6000 rpm välissä. Pitäisi varmaan olla 540 jos vapari bensa-autoa näihin nykyisiin nokilekoihin vertaa suorituskyvyn puolesta. Kyllä se vaan tuo dieseltekniikka on mennnyt eteenpäin aika kukonaskelia mitä tulee tehoihin ja vääntöihin, kestävyydestä tiedä sitten.
  • JanisHell
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 410

    #2
    Originally posted by hurtta View Post
    Tuli sitten käytyä ajamassa faceliftattua 530i ja täytyy kyllä sanoa että jotenkin se tuntui aika hengettömältä lastutetun 530d jälkeen. Syy lienee tuo (ala)väännön puute. Kone tuntui olevan melkoisen vaisu alakierroksilla ja heräsi oikeastaan vasta kun oltiin reilusti yli 4000 rpm, mieluummin 5000 ja 6000 rpm välissä. Pitäisi varmaan olla 540 jos vapari bensa-autoa näihin nykyisiin nokilekoihin vertaa suorituskyvyn puolesta. Kyllä se vaan tuo dieseltekniikka on mennnyt eteenpäin aika kukonaskelia mitä tulee tehoihin ja vääntöihin, kestävyydestä tiedä sitten.
    Toisessa on turbo ja toisessa ei niin se kertoo jo aikapaljon moottoreiden luonneeroista.
    325i -93 E36

    Comment

    • hurtta
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2006
      • 444

      #3
      Originally posted by JanisHell View Post
      Toisessa on turbo ja toisessa ei niin se kertoo jo aikapaljon moottoreiden luonneeroista.
      Joo näinhän se tekee. Bensaturbot on tietysti eri juttu, tosin eipä BMW niitä kauhiasti ole menneinä vuosina suosinut. Ero vaan tuntuu tosi isolta vaikka tehoissa ollaan suhtkoht samalla viivalla. No, väännössä onkin sitten eroa jo vähän enemmän.

      Comment

      • _nixu_
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 8971
        • Kellokoski

        #4
        530i M54B30 7.1s 0-100 km/h 250 km/h (raj.)

        Vääntävä dieseli varmaan tuntuu menevän, mutta luultavasti jää kuitenkin?
        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

        Comment

        • hurtta
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2006
          • 444

          #5
          Originally posted by _nixu_ View Post
          530i M54B30 7.1s 0-100 km/h 250 km/h (raj.)

          Vääntävä dieseli varmaan tuntuu menevän, mutta luultavasti jää kuitenkin?
          No en tuollaisia 0-100 km/h testipyrähdyksiä kyllä ottanutkaan kun ei se oikein vastaa realistista ajotilannetta vaan ennemminkin tuollaisia tyypillisiä kuviteltuja ohitustilanteita eri lähtönopeuksista, ja niissä sen eron kyllä huomaa. Lisäksi ainakin manuaalilla saa olla joka tilanteessa hämmentämässä pienempää jos meinaa vähänkin mennä reippaammin ja saada vastetta koneesta.
          Last edited by hurtta; 18-07-2007, 18:50.

          Comment

          • _nixu_
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 8971
            • Kellokoski

            #6
            Originally posted by hurtta View Post
            No en tuollaisia 0-100 km/h testipyrähdyksiä kyllä ottanutkaan kun ei se oikein vastaa realistista ajotilannetta vaan ennemminkin tuollaisia tyypillisiä kuviteltuja ohitustilanteita eri lähtönopeuksista, ja niissä sen eron kyllä huomaa. Lisäksi ainakin manuaalilla saa olla joka tilanteessa hämmentämässä pienempää jos meinaa vähänkin mennä reippaammin ja saada vastetta koneesta.
            No vaatihan se manuaali erillaisen ajotyylin kuin automaatti dieseli.
            Kierroskoneita nuo uudet bensakuutoset kuitenkin tuntuu olevan.
            Käytännön suorituskyky noilla on kyllä hyvin samoissa. P*rsedyno voi tietysti väittää muuta.
            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

            Comment

            • HC91
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2007
              • 998
              • 29100/310053

              #7
              Mikä siinä vaihdekepin käyttämisessä on niin vaikeaa?

              Käyttöauto on näitä tämän päivän u-s-k-o-m-a-t-t-o-m-a-n hyvin vääntäviä diisseleitä automaagilaatikolla. Hieno peli nurkka-ajossa, mutta maantiellä paljon ohittelevälle kelvoton auto. Vaatii ennakointia ja voima ei riitä päiväsakkonopeuksissa. Manuaalilla kun voi nakata kolmosta sisään ja antaa kutosen laulaa
              92' ///M5 3.8 individual
              09' 320d xDrive
              16' NIU N1 Sport
              19' NIU U+ Sport

              Comment

              • Speedou
                Bimmer Rookie
                • May 2004
                • 97

                #8
                Kokeiles 335...nomutta anyway. Käytännön vääntöä on kiisselissä enemmän, mutta, kyllä se kutosen laulanta pistää ohituksissa suun isommalle hymylle. Tomaattia kehiin, jos ei jaksa kaivaa pienempää.
                -speedou-

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9080
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by HC91 View Post
                  Mikä siinä vaihdekepin käyttämisessä on niin vaikeaa?

                  Käyttöauto on näitä tämän päivän u-s-k-o-m-a-t-t-o-m-a-n hyvin vääntäviä diisseleitä automaagilaatikolla. Hieno peli nurkka-ajossa, mutta maantiellä paljon ohittelevälle kelvoton auto. Vaatii ennakointia ja voima ei riitä päiväsakkonopeuksissa. Manuaalilla kun voi nakata kolmosta sisään ja antaa kutosen laulaa
                  Olet siis kokenut 530dA:n muutenkin kuin päiväunien aikaan?
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • Rubu
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2006
                    • 809
                    • Kuopio

                    #10
                    Originally posted by HC91 View Post
                    Mikä siinä vaihdekepin käyttämisessä on niin vaikeaa?

                    Käyttöauto on näitä tämän päivän u-s-k-o-m-a-t-t-o-m-a-n hyvin vääntäviä diisseleitä automaagilaatikolla. Hieno peli nurkka-ajossa, mutta maantiellä paljon ohittelevälle kelvoton auto. Vaatii ennakointia ja voima ei riitä päiväsakkonopeuksissa. Manuaalilla kun voi nakata kolmosta sisään ja antaa kutosen laulaa
                    Siis ymmärsinkö oikein että esim. lastutettu 530d automaattina on pelkkä käyttöauto ja hyödytön kapine paljon ohittelevalle ja voimaa ei riitä normaalinopeuksissa?

                    Comment

                    • HC91
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2007
                      • 998
                      • 29100/310053

                      #11
                      Originally posted by Clavurion View Post
                      Olet siis kokenut 530dA:n muutenkin kuin päiväunien aikaan?
                      Kyllä. En nuku päiväunia ja yönikin huonosti. E60 530dA kulkee jo enemmän kuin tarpeeksi, ekassa postauksessa mainittiin facelift ja 540 -> oletin että kyse on E39:stä? 184hp tai 193hp diisselit eivät mitään raketteja ole varsinkaan tomaatteina.
                      92' ///M5 3.8 individual
                      09' 320d xDrive
                      16' NIU N1 Sport
                      19' NIU U+ Sport

                      Comment

                      • zanardi
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2005
                        • 251
                        • klaukkala/evijärvi/lappajärvi

                        #12
                        Originally posted by HC91 View Post
                        Kyllä. En nuku päiväunia ja yönikin huonosti. E60 530dA kulkee jo enemmän kuin tarpeeksi, ekassa postauksessa mainittiin facelift ja 540 -> oletin että kyse on E39:stä? 184hp tai 193hp diisselit eivät mitään raketteja ole varsinkaan tomaatteina.
                        väittäsin että tomaattina raketimpi kun manuaalina. ainakin tuhat viissataa miljoonaa kertaa parempi ajaa/käyttää kun ei tarvi diisselin pientä kierros aluetta kepitellä koko ajan.

                        mulla oli edellinen se 193hv versio ja nyt on 184hv versio noissa on eroa just sen verran et pers tuntumalla huomaa.


                        ja väitämpä vielä että toi mun edellinen lastutettu 530da kulki paremmin melkeempä joka tilanteessa kun sitä edellinen 330ci
                        ex: e36 328 cab-96. e46 330ci-00. e39 530da m-sport -01 facelift 251hv/667nm. e39 530da m-sport -00. e34 525 24v -91. e30 324D -85 klassikko. e30 325 ratalelu. e34 525tds farkku paku -95. e34 520i -88. e30 324td touring -89. e34 520 jääratapeli. e34 520. e30 325 touring. e91 320d
                        nykyset
                        e39 523 jääratapeli

                        Comment

                        • _nixu_
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 8971
                          • Kellokoski

                          #13
                          Originally posted by zanardi View Post
                          ja väitämpä vielä että toi mun edellinen lastutettu 530da kulki paremmin melkeempä joka tilanteessa kun sitä edellinen 330ci
                          Edelleen, tuntua voi mutta kello kertoisi totuuden.
                          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                          Comment

                          • HC91
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2007
                            • 998
                            • 29100/310053

                            #14
                            Saahan sitä diisseliin lastulla woimaa, mutta kaikki eivät halua ajaa laittomalla autolla

                            Dynokäppyrä kertoisi enemmän kuin pelkkä Nm-lukema. Ja jos 5-sarjalaista on ostamassa niin jälleenmyyntiarvon suojelemiseksi kannattaa valkata automaagilla oleva yksilö käyttövoimasta riippumatta.
                            92' ///M5 3.8 individual
                            09' 320d xDrive
                            16' NIU N1 Sport
                            19' NIU U+ Sport

                            Comment

                            • juster
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2003
                              • 624

                              #15
                              Siis vaikka ei 530I mikään raketti ole, niin ei se nyt sentään mikään mopo ole. Jos nyt puhutaan vakioista autoista, niin E39 530 D/I malleista on bensa vikkelämpi. Kun taas E60 530D kulkee kumpaakin E39 mallia vikkelämmin. Viritetyt on sitten erikseen.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎