ai 0-200 ei kerro auton suoritus kyvystä mutta sieltä välistä kun otetaan 80-120 niin sepäs kertoo ihan hemmetisti. pakko taas kysyä että miksi dieselmiesten on pakko selitellä?
niin ja miksi se 80-120 valittiin vertailu kohdaksi koska. "Siinä dieselit pärjää yleensä melko hyvin"
80-120 km/h ei todellakaan kerro mitään auton absoluuttisesta suorituskyvystä vs. 0-200 km/h. Tuo aiempi kuitenkin kertoo ainakin itselleni sen oleellisen käyttöautossa, jossa suorituskykyä nimenomaan arvostaa maantienopeuksien ohitustilanteissa.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
niinpäs kuulostaakin, uskon että laakkosen esittelyautossa oli kaikkimahdolliset viat päällä, olihan siinä jo väärä moottorikin.
320d ei normaalisti käyttäydy sinun kuvailemalla tavalla! Tietysti ero M3 millä ilmeisesti olet ajellut on varmasti huima sillä että painaako kaasun pohjaan vai puoleen väliin. Mutta ei tässä kukaan ole 320d ja M3 verrannutkaan suorituskyvyssä.
Jos suosittu termi "käytännön suorituskyky" on käyttäjälle sitä että suurella vaihteella painetaan kaasu pohjaan, niin siinähän jurraatte. On auto sitten bensa, diesel, polttokenno, tai porkkanaraastekäyttöinen niin paras kiihtyvyys saavutetaan aina valitsemalla vaihde, jolla käytettävissä oleva teho on suurin. Olkoonpa koneessa 100 tai 600 Nm vääntöä.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Jos suosittu termi "käytännön suorituskyky" on käyttäjälle sitä että suurella vaihteella painetaan kaasu pohjaan, niin siinähän jurraatte. On auto sitten bensa, diesel, polttokenno, tai porkkanaraastekäyttöinen niin paras kiihtyvyys saavutetaan aina valitsemalla vaihde, jolla käytettävissä oleva teho on suurin. Olkoonpa koneessa 100 tai 600 Nm vääntöä.
Hihkaistaan täältä taka-alalta että eipä sitä paljoo tarvii jurrata esim. jos vauhtia on 100km/h ja siitä pitäisi sitten kelata tonne 200km/h asti niin sigun mukainen vekotin kulkee ton välin tasan yhtä nopeesti käytti sitten mitä vaihteita tahansa tai pelkkää 5-vaihdetta
Alkaa kiihtymiset karata lapasesta aika pahasti kun nyt 530d vie jo 545iA:ta! huhhuh
Jos on automatti alla niin miksi ihmeessä pitäisi kiihdytellä isoilla väännöillä väkisin mahdollisimman suurella vaihteella. Kellotellaan niitä 80-120 tai vaikka 60-120 aikoja ja kylläpä taas kiihty... Toisaalta onhan se yksi keino työllistää esim. powermatic:ia.:think
Marko.K: Nyt kun otit puheeksi niin mitäs aikoja olet noilla tehoilla/väännöillä sitten kiihdytellyt?
Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIKnyt myös facebookissaKLIKTai suoraan Whats App 041591103
Jos suosittu termi "käytännön suorituskyky" on käyttäjälle sitä että suurella vaihteella painetaan kaasu pohjaan, niin siinähän jurraatte. On auto sitten bensa, diesel, polttokenno, tai porkkanaraastekäyttöinen niin paras kiihtyvyys saavutetaan aina valitsemalla vaihde, jolla käytettävissä oleva teho on suurin. Olkoonpa koneessa 100 tai 600 Nm vääntöä.
Juurikin näin! Täytyy kuitenkin ottaa huomioon vapari bensakoneen ja turbodiiselin tehokäyrän muoto. Diesel: alkuun tiukka nousu ja sitten loppukierrokset menee niukalla nousulla lähinnä plateau-tasolla. Bensavaparissa meko lineaarisesti kohtalaisen jyrkkänä nouseva tehokäyrä ja sitten lopussa totaali katkeaminen.
Kun Turbodieselissä ja bensavaparissa tiputetaan yksi pykälä pienemmäksi, pudotus tehokäyrällä on bensakoneelle paljon rajumpi, kuin dieselille. Vaihtotilanteen jälkeinen lähtöteho on usein messevässä turbodieselissä lähellä maksimitehoa (vääntökäyrän muoto). Toisin on bensavaparissa.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Alkaa kiihtymiset karata lapasesta aika pahasti kun nyt 530d vie jo 545iA:ta! huhhuh
Kaivelen todisteet huomenna käyttöohjekirjasta. Ok, sehän voi valehdella, mutta niin kai voi kaikki muukin kirjallinen tieto.
Nimenomaan nuo 80 - 120 on ERITTÄIN oleellinen suorituskykytieto. Paitsi tietysti näillä tappajilla, jotka ajelevat umpihumalassa pitkin Suomen mantuja.
Se millä on hiukan merkitystä on kiihtyvyys n 180 - n 230, siis Saksassa, mutta sekin ainoastaan sen takia, että on mukava huomata, että kohtuullisessakin rakosessa saa kelattua aina reilusti yli kahden markan lukuja. Mitään muuta käytännön merkitystä en moiselle ole keksinyt.
BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Alkaa kiihtymiset karata lapasesta aika pahasti kun nyt 530d vie jo 545iA:ta! huhhuh
Jos on automatti alla niin miksi ihmeessä pitäisi kiihdytellä isoilla väännöillä väkisin mahdollisimman suurella vaihteella. Kellotellaan niitä 80-120 tai vaikka 60-120 aikoja ja kylläpä taas kiihty... Toisaalta onhan se yksi keino työllistää esim. powermatic:ia.:think
Marko.K: Nyt kun otit puheeksi niin mitäs aikoja olet noilla tehoilla/väännöillä sitten kiihdytellyt?
Saattaa hyvin olla, mutta 540:nen on alunperin myös rakennettu noille tehoille eli ei loppujen lopuksi niin kovilla kuitenkaan.. Itse asiassa en ole koskaan mitannut 100-200, ilmeisesti sitä tuolla 19s:lla tarkoitit? Oman 100-160 aika löytyy tuolta gallupista ja aika oli 7,9s.
ed: Olit näköjään multa kysellytkin tuota kellotusta tuolla gallupissa ja itse olit mittaillut 8s aikoja eli samoihin nuo sitten näyttää menevän..
Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIKnyt myös facebookissaKLIKTai suoraan Whats App 041591103
Saattaa hyvin olla, mutta 540:nen on alunperin myös rakennettu noille tehoille eli ei loppujen lopuksi niin kovilla kuitenkaan.. Itse asiassa en ole koskaan mitannut 100-200, ilmeisesti sitä tuolla 19s:lla tarkoitit? Oman 100-160 aika löytyy tuolta gallupista ja aika oli 7,9s.
Ok, sori...no nyt ollaan aika tasoissa näitten autojen kanssa...itse olen mitannut juurikin saman ajan 100-160km/h eli 7.9s
Ok, sori...no nyt ollaan aika tasoissa näitten autojen kanssa...itse olen mitannut juurikin saman ajan 100-160km/h eli 7.9s
Mutta se siitä OT:stä mun osalta.
Ed: aiheeseen kuitenkin vielä.. Eli dieseli jos kilsoja tulee yli 20tkm ja bensa jos alle. Ja jos haluaa hiljaisempaa kyytiä niin bensa, mutta jos haluaa ohittaa 5 vaihteella rekan ripeämmin niin diesel jne jne..
Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIKnyt myös facebookissaKLIKTai suoraan Whats App 041591103
on näköjään ollu meillä jo juttu tammikuussa tuolla 100-160km/h gallupissa, en kerennyt sitä lentävän lähdön aikaa koskaan kokeilemaa kun myin auton pois
Kun Turbodieselissä ja bensavaparissa tiputetaan yksi pykälä pienemmäksi, pudotus tehokäyrällä on bensakoneelle paljon rajumpi, kuin dieselille. Vaihtotilanteen jälkeinen lähtöteho on usein messevässä turbodieselissä lähellä maksimitehoa (vääntökäyrän muoto). Toisin on bensavaparissa.
Nyt en kyllä ihan ymmärrä mitä tuossa ajat takaa. Vitonen silmässä bensavehkeessä ja kiekkoja vähän; sitten pudotat pykälän tai pari tilanteesta riippuen, niin eikö sitä olla juurikin siellä otollisella tehoalueella. Vai mitä mä missasin? Toki voidaan olla kauempana maksimitehoista kuin riisselissä mut ei kai siinä tehokäyrällä ainakaan tiputa.
Comment