Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530i vs 530d

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Remotion
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 15270
    • Ajamisen Iloa

    #61
    Originally posted by theelekrep View Post
    Todella omituista, kuulostaa jopa ihan siltä kuuluisalta ilmamassamittariongelmalta
    niinpäs kuulostaakin, uskon että laakkosen esittelyautossa oli kaikkimahdolliset viat päällä, olihan siinä jo väärä moottorikin.
    Z3 coupé individual

    F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
    E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

    Comment

    • Clavurion
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2005
      • 9159
      • Oulu

      #62
      Originally posted by _emotio_ View Post
      ai 0-200 ei kerro auton suoritus kyvystä mutta sieltä välistä kun otetaan 80-120 niin sepäs kertoo ihan hemmetisti. pakko taas kysyä että miksi dieselmiesten on pakko selitellä?

      niin ja miksi se 80-120 valittiin vertailu kohdaksi koska. "Siinä dieselit pärjää yleensä melko hyvin"
      80-120 km/h ei todellakaan kerro mitään auton absoluuttisesta suorituskyvystä vs. 0-200 km/h. Tuo aiempi kuitenkin kertoo ainakin itselleni sen oleellisen käyttöautossa, jossa suorituskykyä nimenomaan arvostaa maantienopeuksien ohitustilanteissa.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • theelekrep
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2003
        • 1653
        • Vantaa

        #63
        Originally posted by _emotio_ View Post
        niinpäs kuulostaakin, uskon että laakkosen esittelyautossa oli kaikkimahdolliset viat päällä, olihan siinä jo väärä moottorikin.
        320d ei normaalisti käyttäydy sinun kuvailemalla tavalla! Tietysti ero M3 millä ilmeisesti olet ajellut on varmasti huima sillä että painaako kaasun pohjaan vai puoleen väliin. Mutta ei tässä kukaan ole 320d ja M3 verrannutkaan suorituskyvyssä.
        Last edited by theelekrep; 15-08-2007, 21:13.
        e30 320i Touring • e34 525i • e36 325i sedan • e39 523iA • e46 320d sedan • e36 325 coupe • e36 323 coupe • e87 120d • e83 X3 3.0d • Harley Davidson XL1200 Nightster

        Comment

        • petrolhead
          Moderator
          • Feb 2004
          • 13793
          • Hyvinkää

          #64
          Jos suosittu termi "käytännön suorituskyky" on käyttäjälle sitä että suurella vaihteella painetaan kaasu pohjaan, niin siinähän jurraatte. On auto sitten bensa, diesel, polttokenno, tai porkkanaraastekäyttöinen niin paras kiihtyvyys saavutetaan aina valitsemalla vaihde, jolla käytettävissä oleva teho on suurin. Olkoonpa koneessa 100 tai 600 Nm vääntöä.
          2015 VW Crafter
          1984 BMW 316
          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

          Comment

          • Marko.K
            BTCF Member
            • Jul 2006
            • 1193
            • Helsinki

            #65
            Originally posted by petrolhead View Post
            Jos suosittu termi "käytännön suorituskyky" on käyttäjälle sitä että suurella vaihteella painetaan kaasu pohjaan, niin siinähän jurraatte. On auto sitten bensa, diesel, polttokenno, tai porkkanaraastekäyttöinen niin paras kiihtyvyys saavutetaan aina valitsemalla vaihde, jolla käytettävissä oleva teho on suurin. Olkoonpa koneessa 100 tai 600 Nm vääntöä.
            Hihkaistaan täältä taka-alalta että eipä sitä paljoo tarvii jurrata esim. jos vauhtia on 100km/h ja siitä pitäisi sitten kelata tonne 200km/h asti niin sigun mukainen vekotin kulkee ton välin tasan yhtä nopeesti käytti sitten mitä vaihteita tahansa tai pelkkää 5-vaihdetta
            F11 535d -11 367hv/728nm
            E39 M5 -99 Alpine White II
            E65 730da -02
            E60 530da -03
            E39 530da -03 240hv/600nm
            E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
            E38 740iaL -95
            E39 530d -99 245hv/528nm

            Comment

            • Stone
              BTCF Member
              • Jan 2005
              • 4074
              • Helsinki

              #66
              Alkaa kiihtymiset karata lapasesta aika pahasti kun nyt 530d vie jo 545iA:ta! huhhuh

              Jos on automatti alla niin miksi ihmeessä pitäisi kiihdytellä isoilla väännöillä väkisin mahdollisimman suurella vaihteella. Kellotellaan niitä 80-120 tai vaikka 60-120 aikoja ja kylläpä taas kiihty... Toisaalta onhan se yksi keino työllistää esim. powermatic:ia.:think

              Marko.K: Nyt kun otit puheeksi niin mitäs aikoja olet noilla tehoilla/väännöillä sitten kiihdytellyt?
              E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
              VW Pornstarter (työjuhta)
              Dodge RAM Cummins (venejuhta)
              Finnmaster T8







              Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

              Comment

              • Clavurion
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2005
                • 9159
                • Oulu

                #67
                Originally posted by petrolhead View Post
                Jos suosittu termi "käytännön suorituskyky" on käyttäjälle sitä että suurella vaihteella painetaan kaasu pohjaan, niin siinähän jurraatte. On auto sitten bensa, diesel, polttokenno, tai porkkanaraastekäyttöinen niin paras kiihtyvyys saavutetaan aina valitsemalla vaihde, jolla käytettävissä oleva teho on suurin. Olkoonpa koneessa 100 tai 600 Nm vääntöä.
                Juurikin näin! Täytyy kuitenkin ottaa huomioon vapari bensakoneen ja turbodiiselin tehokäyrän muoto. Diesel: alkuun tiukka nousu ja sitten loppukierrokset menee niukalla nousulla lähinnä plateau-tasolla. Bensavaparissa meko lineaarisesti kohtalaisen jyrkkänä nouseva tehokäyrä ja sitten lopussa totaali katkeaminen.
                Kun Turbodieselissä ja bensavaparissa tiputetaan yksi pykälä pienemmäksi, pudotus tehokäyrällä on bensakoneelle paljon rajumpi, kuin dieselille. Vaihtotilanteen jälkeinen lähtöteho on usein messevässä turbodieselissä lähellä maksimitehoa (vääntökäyrän muoto). Toisin on bensavaparissa.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • jaki
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2003
                  • 2979
                  • Uusimaa

                  #68
                  Originally posted by Stone View Post
                  Alkaa kiihtymiset karata lapasesta aika pahasti kun nyt 530d vie jo 545iA:ta! huhhuh
                  Kaivelen todisteet huomenna käyttöohjekirjasta. Ok, sehän voi valehdella, mutta niin kai voi kaikki muukin kirjallinen tieto.

                  Nimenomaan nuo 80 - 120 on ERITTÄIN oleellinen suorituskykytieto. Paitsi tietysti näillä tappajilla, jotka ajelevat umpihumalassa pitkin Suomen mantuja.
                  Se millä on hiukan merkitystä on kiihtyvyys n 180 - n 230, siis Saksassa, mutta sekin ainoastaan sen takia, että on mukava huomata, että kohtuullisessakin rakosessa saa kelattua aina reilusti yli kahden markan lukuja. Mitään muuta käytännön merkitystä en moiselle ole keksinyt.
                  BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                  Comment

                  • BaljonMoottorissaWikoja
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2005
                    • 34

                    #69


                    Tossa teille vertailua 535d vs 545i. Top gearin pätkä.

                    Comment

                    • Marko.K
                      BTCF Member
                      • Jul 2006
                      • 1193
                      • Helsinki

                      #70
                      Originally posted by Stone View Post
                      Alkaa kiihtymiset karata lapasesta aika pahasti kun nyt 530d vie jo 545iA:ta! huhhuh

                      Jos on automatti alla niin miksi ihmeessä pitäisi kiihdytellä isoilla väännöillä väkisin mahdollisimman suurella vaihteella. Kellotellaan niitä 80-120 tai vaikka 60-120 aikoja ja kylläpä taas kiihty... Toisaalta onhan se yksi keino työllistää esim. powermatic:ia.:think

                      Marko.K: Nyt kun otit puheeksi niin mitäs aikoja olet noilla tehoilla/väännöillä sitten kiihdytellyt?
                      Sen verran hyvin et sun 540i on jo kovilla, 19sek
                      F11 535d -11 367hv/728nm
                      E39 M5 -99 Alpine White II
                      E65 730da -02
                      E60 530da -03
                      E39 530da -03 240hv/600nm
                      E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
                      E38 740iaL -95
                      E39 530d -99 245hv/528nm

                      Comment

                      • Stone
                        BTCF Member
                        • Jan 2005
                        • 4074
                        • Helsinki

                        #71
                        Originally posted by Marko.K View Post
                        Sen verran hyvin et sun 540i on jo kovilla, 19sek
                        Saattaa hyvin olla, mutta 540:nen on alunperin myös rakennettu noille tehoille eli ei loppujen lopuksi niin kovilla kuitenkaan.. Itse asiassa en ole koskaan mitannut 100-200, ilmeisesti sitä tuolla 19s:lla tarkoitit? Oman 100-160 aika löytyy tuolta gallupista ja aika oli 7,9s.

                        ed: Olit näköjään multa kysellytkin tuota kellotusta tuolla gallupissa ja itse olit mittaillut 8s aikoja eli samoihin nuo sitten näyttää menevän..
                        Last edited by Stone; 15-08-2007, 22:38.
                        E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                        VW Pornstarter (työjuhta)
                        Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                        Finnmaster T8







                        Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                        Comment

                        • Marko.K
                          BTCF Member
                          • Jul 2006
                          • 1193
                          • Helsinki

                          #72
                          Originally posted by Stone View Post
                          Saattaa hyvin olla, mutta 540:nen on alunperin myös rakennettu noille tehoille eli ei loppujen lopuksi niin kovilla kuitenkaan.. Itse asiassa en ole koskaan mitannut 100-200, ilmeisesti sitä tuolla 19s:lla tarkoitit? Oman 100-160 aika löytyy tuolta gallupista ja aika oli 7,9s.
                          Ok, sori...no nyt ollaan aika tasoissa näitten autojen kanssa...itse olen mitannut juurikin saman ajan 100-160km/h eli 7.9s
                          F11 535d -11 367hv/728nm
                          E39 M5 -99 Alpine White II
                          E65 730da -02
                          E60 530da -03
                          E39 530da -03 240hv/600nm
                          E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
                          E38 740iaL -95
                          E39 530d -99 245hv/528nm

                          Comment

                          • Stone
                            BTCF Member
                            • Jan 2005
                            • 4074
                            • Helsinki

                            #73
                            Originally posted by Marko.K View Post
                            Ok, sori...no nyt ollaan aika tasoissa näitten autojen kanssa...itse olen mitannut juurikin saman ajan 100-160km/h eli 7.9s
                            Mutta se siitä OT:stä mun osalta.

                            Ed: aiheeseen kuitenkin vielä.. Eli dieseli jos kilsoja tulee yli 20tkm ja bensa jos alle. Ja jos haluaa hiljaisempaa kyytiä niin bensa, mutta jos haluaa ohittaa 5 vaihteella rekan ripeämmin niin diesel jne jne..
                            Last edited by Stone; 15-08-2007, 22:46.
                            E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                            VW Pornstarter (työjuhta)
                            Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                            Finnmaster T8







                            Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                            Comment

                            • Marko.K
                              BTCF Member
                              • Jul 2006
                              • 1193
                              • Helsinki

                              #74
                              on näköjään ollu meillä jo juttu tammikuussa tuolla 100-160km/h gallupissa, en kerennyt sitä lentävän lähdön aikaa koskaan kokeilemaa kun myin auton pois
                              F11 535d -11 367hv/728nm
                              E39 M5 -99 Alpine White II
                              E65 730da -02
                              E60 530da -03
                              E39 530da -03 240hv/600nm
                              E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
                              E38 740iaL -95
                              E39 530d -99 245hv/528nm

                              Comment

                              • Violin
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2006
                                • 57

                                #75
                                Originally posted by Clavurion View Post
                                Kun Turbodieselissä ja bensavaparissa tiputetaan yksi pykälä pienemmäksi, pudotus tehokäyrällä on bensakoneelle paljon rajumpi, kuin dieselille. Vaihtotilanteen jälkeinen lähtöteho on usein messevässä turbodieselissä lähellä maksimitehoa (vääntökäyrän muoto). Toisin on bensavaparissa.
                                Nyt en kyllä ihan ymmärrä mitä tuossa ajat takaa. Vitonen silmässä bensavehkeessä ja kiekkoja vähän; sitten pudotat pykälän tai pari tilanteesta riippuen, niin eikö sitä olla juurikin siellä otollisella tehoalueella. Vai mitä mä missasin? Toki voidaan olla kauempana maksimitehoista kuin riisselissä mut ei kai siinä tehokäyrällä ainakaan tiputa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎