Tuli sitten käytyä ajamassa faceliftattua 530i ja täytyy kyllä sanoa että jotenkin se tuntui aika hengettömältä lastutetun 530d jälkeen. Syy lienee tuo (ala)väännön puute. Kone tuntui olevan melkoisen vaisu alakierroksilla ja heräsi oikeastaan vasta kun oltiin reilusti yli 4000 rpm, mieluummin 5000 ja 6000 rpm välissä. Pitäisi varmaan olla 540 jos vapari bensa-autoa näihin nykyisiin nokilekoihin vertaa suorituskyvyn puolesta. Kyllä se vaan tuo dieseltekniikka on mennnyt eteenpäin aika kukonaskelia mitä tulee tehoihin ja vääntöihin, kestävyydestä tiedä sitten.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 530i vs 530d
Collapse
X
-
Originally posted by hurtta View PostTuli sitten käytyä ajamassa faceliftattua 530i ja täytyy kyllä sanoa että jotenkin se tuntui aika hengettömältä lastutetun 530d jälkeen. Syy lienee tuo (ala)väännön puute. Kone tuntui olevan melkoisen vaisu alakierroksilla ja heräsi oikeastaan vasta kun oltiin reilusti yli 4000 rpm, mieluummin 5000 ja 6000 rpm välissä. Pitäisi varmaan olla 540 jos vapari bensa-autoa näihin nykyisiin nokilekoihin vertaa suorituskyvyn puolesta. Kyllä se vaan tuo dieseltekniikka on mennnyt eteenpäin aika kukonaskelia mitä tulee tehoihin ja vääntöihin, kestävyydestä tiedä sitten.325i -93 E36
-
-
Originally posted by JanisHell View PostToisessa on turbo ja toisessa ei niin se kertoo jo aikapaljon moottoreiden luonneeroista.
Comment
-
-
Originally posted by _nixu_ View Post530i M54B30 7.1s 0-100 km/h 250 km/h (raj.)
Vääntävä dieseli varmaan tuntuu menevän, mutta luultavasti jää kuitenkin?Last edited by hurtta; 18-07-2007, 18:50.
Comment
-
-
Originally posted by hurtta View PostNo en tuollaisia 0-100 km/h testipyrähdyksiä kyllä ottanutkaan kun ei se oikein vastaa realistista ajotilannetta vaan ennemminkin tuollaisia tyypillisiä kuviteltuja ohitustilanteita eri lähtönopeuksista, ja niissä sen eron kyllä huomaa. Lisäksi ainakin manuaalilla saa olla joka tilanteessa hämmentämässä pienempää jos meinaa vähänkin mennä reippaammin ja saada vastetta koneesta.
Kierroskoneita nuo uudet bensakuutoset kuitenkin tuntuu olevan.
Käytännön suorituskyky noilla on kyllä hyvin samoissa. P*rsedyno voi tietysti väittää muuta.E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Mikä siinä vaihdekepin käyttämisessä on niin vaikeaa?
Käyttöauto on näitä tämän päivän u-s-k-o-m-a-t-t-o-m-a-n hyvin vääntäviä diisseleitä automaagilaatikolla. Hieno peli nurkka-ajossa, mutta maantiellä paljon ohittelevälle kelvoton auto. Vaatii ennakointia ja voima ei riitä päiväsakkonopeuksissa. Manuaalilla kun voi nakata kolmosta sisään ja antaa kutosen laulaa
Comment
-
-
Originally posted by HC91 View PostMikä siinä vaihdekepin käyttämisessä on niin vaikeaa?
Käyttöauto on näitä tämän päivän u-s-k-o-m-a-t-t-o-m-a-n hyvin vääntäviä diisseleitä automaagilaatikolla. Hieno peli nurkka-ajossa, mutta maantiellä paljon ohittelevälle kelvoton auto. Vaatii ennakointia ja voima ei riitä päiväsakkonopeuksissa. Manuaalilla kun voi nakata kolmosta sisään ja antaa kutosen laulaaE39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by HC91 View PostMikä siinä vaihdekepin käyttämisessä on niin vaikeaa?
Käyttöauto on näitä tämän päivän u-s-k-o-m-a-t-t-o-m-a-n hyvin vääntäviä diisseleitä automaagilaatikolla. Hieno peli nurkka-ajossa, mutta maantiellä paljon ohittelevälle kelvoton auto. Vaatii ennakointia ja voima ei riitä päiväsakkonopeuksissa. Manuaalilla kun voi nakata kolmosta sisään ja antaa kutosen laulaa
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostOlet siis kokenut 530dA:n muutenkin kuin päiväunien aikaan?
Comment
-
-
Originally posted by HC91 View PostKyllä. En nuku päiväunia ja yönikin huonosti. E60 530dA kulkee jo enemmän kuin tarpeeksi, ekassa postauksessa mainittiin facelift ja 540 -> oletin että kyse on E39:stä? 184hp tai 193hp diisselit eivät mitään raketteja ole varsinkaan tomaatteina.
mulla oli edellinen se 193hv versio ja nyt on 184hv versio noissa on eroa just sen verran et pers tuntumalla huomaa.
ja väitämpä vielä että toi mun edellinen lastutettu 530da kulki paremmin melkeempä joka tilanteessa kun sitä edellinen 330ciex: e36 328 cab-96. e46 330ci-00. e39 530da m-sport -01 facelift 251hv/667nm. e39 530da m-sport -00. e34 525 24v -91. e30 324D -85 klassikko. e30 325 ratalelu. e34 525tds farkku paku -95. e34 520i -88. e30 324td touring -89. e34 520 jääratapeli. e34 520. e30 325 touring. e91 320d
nykyset
e39 523 jääratapeli
Comment
-
-
Originally posted by zanardi View Postja väitämpä vielä että toi mun edellinen lastutettu 530da kulki paremmin melkeempä joka tilanteessa kun sitä edellinen 330ciE39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
Comment