Originally posted by Stone
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 530i vs 530d
Collapse
X
-
e30 320i Touring • e34 525i • e36 325i sedan • e39 523iA • e46 320d sedan • e36 325 coupe • e36 323 coupe • e87 120d • e83 X3 3.0d • Harley Davidson XL1200 Nightster
-
-
Originally posted by theelekrep View PostJep, mutta kun kellotetaan aikoja vaikka nelosvaihteella 80-120km/h, niin jo vakio 320d kiihtyy paremmin kuin monet isompi moottoriset bensavaparit.
Jossain isompikoneisessa bensavaparissa on pitemmät välitykset. Saattaa mennä nelosella 240km/h kun taas tuossa 320d nelonen loppuu jo paljon aikasemmin. Autoissa on niin erillaiset välitykset joten pelkkä vaihteen mukaan vertailu on mielestäni turhaa. Muutenkin kummastuttaa nuo lehtien testit että miten kiihtyy isoimmailla vaihteella 40-120 tms.E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by _nixu_ View PostAutoissa on niin erillaiset välitykset joten pelkkä vaihteen mukaan vertailu on mielestäni turhaa.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Nyt vain ei varmasti tarkoitettukaan 80-120kmh sitkeyttä kuvaavaa yhdellä vaihteella kiihdytystä, vaan ihan reaalisuorituskykyä noissa käytännön ohitustilanteissa/nopeuksissa. 320d:llä kyllä nuo ohitukset sujuu suunnilleen tasatahtia 320i:n kanssa. Kumpikin kuitenkin on tässä suhteessa luokkansa kärkeä. BMW:llä kun yleensäkkään nuo 0-100kmh ei kerro käytännön suorituskyvystä oikeastaan yhtään mitään. Tästä pitkälti johtuu ne harhakuvitelmat noissa japsiautopiireissä että bemut olisivat ylihinnoiteltuja suorituskykyynsä nähden, kun mikä tahansa perus japsikinneri pääsee noihin BMW:n 0-100kmh suoritusarvoihin kiinni joihin nämä japsit ovat taasen "suorituskykynsä" painottaneet.
Eli ne nopeudet johon BMW:n suorituskyky on painottu, ovat useimpien japsikiulujen siedettävän ajettavuuden yläpuolella.
BMW on SELKEÄSTI baanoille valmistettu tuote, kun taas japanilaisvalmisteet ovat kaupunkialueille valmistettuja tuotteita.
Comment
-
-
Nimen omaan varsinki nuo japsien "pikkusportit" on sellasia nurkkakireitä et kaupungissa vielä kulkee mut maantiellä ei mee mihinkään. Joskus 130hp doch civic yritti maantiellä hosua mun 750i kanssa, tuntu et normi d päällä ku vähä oikas nilkaa nii menee civicin kontista sisään ku se seisoo tiellä.Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
Comment
-
-
Originally posted by sirkus View PostNimen omaan varsinki nuo japsien "pikkusportit" on sellasia nurkkakireitä et kaupungissa vielä kulkee mut maantiellä ei mee mihinkään. Joskus 130hp doch civic yritti maantiellä hosua mun 750i kanssa, tuntu et normi d päällä ku vähä oikas nilkaa nii menee civicin kontista sisään ku se seisoo tiellä..
Bemari on baanoille tehty, ja esim E39 herää ajettavuudeltaan todella henkiin vasta tuolla 140:n tienoilla.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Originally posted by hurtta View PostNo en tuollaisia 0-100 km/h testipyrähdyksiä kyllä ottanutkaan kun ei se oikein vastaa realistista ajotilannetta vaan ennemminkin tuollaisia tyypillisiä kuviteltuja ohitustilanteita eri lähtönopeuksista, ja niissä sen eron kyllä huomaa.
Originally posted by hurtta View PostLisäksi ainakin manuaalilla saa olla joka tilanteessa hämmentämässä pienempää jos meinaa vähänkin mennä reippaammin ja saada vastetta koneesta.
Originally posted by _nixu_ View Post530i M54B30 7.1s 0-100 km/h 250 km/h (raj.)
Vääntävä dieseli varmaan tuntuu menevän, mutta luultavasti jää kuitenkin?
EDIT: Joitain AMS:n 400m kiihdytyksen tuloksia:
BMW E60 530i (M54B30) -> 15,6 s
BMW E61 530 dA Touring -> 15,8 s (sedan ois varmasti nopeampi, mutta en löytänyt tulosta)
Noita paremmin tuntui löytyvän 0-160 km/h tuloksia:
BMW E39 525 tds Limousine 0 - 160 km/h 29,0 s
BMW E39 525 d Limousine 0-160 km/h 27,0 s
BMW E60 520d Limousine 0 - 160 km/h 26,9 s
BMW E90 320d Limousine 0 - 160 km/h 23,5 s
BMW E90 320d Limousine 0 - 160 km/h 22,9 s
BMW E60 523i Limousine 0-160 km/h 22,9 s
BMW E39 528iA Limousine 0 - 160 km/h 21,9 s
BMW E39 523i Limousine 0-160 km/h 21,6 s
BMW E46 323i Limousine 0 - 160 km/h 21,1 s
BMW E39 523i Limousine 0-160 km/h 20,7 s
BMW E60 530 dA Limousine 0-160 km/h 19,6 s
BMW E60 530i (M54B30) 0-160 km/h 19,0 s
BMW E46 330d 0-160 km/h 18,0 s
BMW E60 535dA Limousine 0-160 km/h 16,2 s
BMW E46 330Ci 0-160 km/h 16,1 s
BMW E60 535dA Limousine 0-160 km/h 15,1 s
Eli eipä minusta nuo nykydiisselit ole juuri sen kummempia kulkupuoleltaan kuin E39 523i. Reilua parannusta tarjoaa vasta E60 535dA. Harmi ettei tuostakaan löytynyt E39 530i:n mittausta.
Originally posted by theelekrep View PostJep, mutta kun kellotetaan aikoja vaikka nelosvaihteella 80-120km/h, niin jo vakio 320d kiihtyy paremmin kuin monet isompi moottoriset bensavaparit.
Originally posted by Hemi View PostNyt vain ei varmasti tarkoitettukaan 80-120kmh sitkeyttä kuvaavaa yhdellä vaihteella kiihdytystä, vaan ihan reaalisuorituskykyä noissa käytännön ohitustilanteissa/nopeuksissa. 320d:llä kyllä nuo ohitukset sujuu suunnilleen tasatahtia 320i:n kanssa.Last edited by Petri.Kekkonen; 14-08-2007, 10:54.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by _nixu_ View PostEdelleen, tuntua voi mutta kello kertoisi totuuden.
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostEli eipä minusta nuo nykydiisselit ole juuri sen kummempia kulkupuoleltaan kuin E39 523i.
luulenpa vain että siinä E46 320d onkin jo tiukilla E39 523i:n kanssa.
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View Post..... mutta minusta nuo 0-100 km/h ajat kertovat kuitenkin melko hyvin miten auto liikkuu tai ei liiku kun sitä oikeasti ajetaan kuten pitäisi.
Eli nuo japsikinnerit kun on välitetty käytännössä juuri tätä nopeusaluetta silmälläpitäen, alkaa jo 120-130kmh moottoritienopeudet olemaan tuskaa suorituskyvyn ja melutason suhteen. Jos tuollainen 523iA lotkottelee 1750rpm:lla 100kmh nopeudessa, niin on aivan päivän selvää että näillä välityksillä ei mihinkään ihmetekoihin pystytä 0-100kmh suoritusarvoissa.
On kuitenkin niin että kun otetaan tuollainen maksimirykäys samalla e39:llä
80-160kmh alueella, niin vastassa saa olla suhteellisen kovankin
0-100kmh ajan rykäissyt japsikinneri, ennen kuin on mitään puheita niillä alueilla johon varsinkin e39 on tehty.
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostTällaisessa vertailussa on ainakin mun näkökulmasta paljon enemmän järkeä, mutta luulenpa vain että siinä E46 320d onkin jo tiukilla E39 523i:n kanssa.Originally posted by HC91 View PostMolempia on tullut ajettua manuaalivaihteisena ja sanoisin että kepitettäessä 320d ei pärjää missään nopeudessa.Last edited by theelekrep; 14-08-2007, 12:51.e30 320i Touring • e34 525i • e36 325i sedan • e39 523iA • e46 320d sedan • e36 325 coupe • e36 323 coupe • e87 120d • e83 X3 3.0d • Harley Davidson XL1200 Nightster
Comment
-
-
Originally posted by theelekrep View PostHarmi kun näissä dieseleissä on niin monissa ilmamassamittariongelmia että monet "amatöörit" luulee ajaneensa kunnossa olleella dieselillä ja sitten tulee tänne huutelemaan että kyllä se 523 kulkee paremmin kuin 320d:n.
Ei se 50kg painoetu E46:lle riitä kompensoimaan 20-45hp tehoeroa. Saahan siihenkin varmaan lastulla lisää löylyä, mutta kuten olen ennenkin sanonut - kaikki eivät halua ajaa laittomalla autolla.
Comment
-
-
Originally posted by HC91 View PostIhan oli kuule mallistokiertueen auto milla vertailua tehtiin. Kovin oli peltinen ja meluisa fiilis E39:iin verrattuna ja meno kuminauhamaista.
Ei se 50kg painoetu E46:lle riitä kompensoimaan 20-45hp tehoeroa. Saahan siihenkin varmaan lastulla lisää löylyä, mutta kuten olen ennenkin sanonut - kaikki eivät halua ajaa laittomalla autolla.
Mittarivirheetkin olen tarkistanut navilla.
virannomaisille jotka tätä palstaa ehkä tarkkailevat tiedoksi että tälläistä en tietenkään ole suomessa mitannut saati kuvannut
Se on kyllä totta että e46 muovinen ja meluisa paska verrattuna e39 bemariin.
Edit. Tuli nyt vaan mieleen että mittaukset on tehty siis 1996 vuoden 523:lla, eli noissahan ilmeisesti on sitä tehoeroa uudempaan verrattuna. Eikös se 523:n teho noussut myöhemmin jonnekin 190hv paikkeille vaikka papereissa ei muuttunut mihinkään?
Sitä en tiedä miten se uudempi kulkee, voi olla että menee paremmin...
Last edited by theelekrep; 14-08-2007, 14:25.e30 320i Touring • e34 525i • e36 325i sedan • e39 523iA • e46 320d sedan • e36 325 coupe • e36 323 coupe • e87 120d • e83 X3 3.0d • Harley Davidson XL1200 Nightster
Comment
-
-
Hiukan vaikeana pidän uskoa noita kehuja E46 320d:n uskomattomasta suorituskyvystä. Kyllähän autoa voi piristää uudelleen ohjelmoimalla, mutta silloin kyse ei olekaan vakiotehoista. Vakiona kuitenkin suoritusarvoiksi on mitattu esim. E46 330d ja E39 523i malleille seuraavia arvoja:
330d e46 -99, testi ams 1999
0-100km/h 8,2s
0-160km/h 21,3s
523i e39 -96, testi ams 6/1996
0-100km/h 8,2s
0-160km/h 20,7s
523i e39 -98, testi ams 15/1998
0-100km/h 8,8s
0-160km/h 21,6s
Joten jos testien mukaan e39 523i ja e46 330d suorituskyky on suunnilleen samaa luokkaa, pidän aika epätodennäköisenä sitä väitöstä, että e46 320d olisi nopeampi, kuin e39 523i..
Ei herneitä, faktat tässä vain puhuu..All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Originally posted by Juhis View PostHiukan vaikeana pidän uskoa noita kehuja E46 320d:n uskomattomasta suorituskyvystä. Kyllähän autoa voi piristää uudelleen ohjelmoimalla, mutta silloin kyse ei olekaan vakiotehoista. Vakiona kuitenkin suoritusarvoiksi on mitattu esim. E46 330d ja E39 523i malleille seuraavia arvoja:
330d e46 -99, testi ams 1999
0-100km/h 8,2s
0-160km/h 21,3s
523i e39 -96, testi ams 6/1996
0-100km/h 8,2s
0-160km/h 20,7s
523i e39 -98, testi ams 15/1998
0-100km/h 8,8s
0-160km/h 21,6s
Joten jos testien mukaan e39 523i ja e46 330d suorituskyky on suunnilleen samaa luokkaa, pidän aika epätodennäköisenä sitä väitöstä, että e46 320d olisi nopeampi, kuin e39 523i..
Ei herneitä, faktat tässä vain puhuu..
Mutta sen n. 140km/h - 200km/h 320d menee oikeasti aika nopeasti siihen nähden että autossa on 2l diesel moottori. Tosin siihen vähän päälle 200 se vauti sitten jääkin...
Ja en ole väittänyt 320d suorituskykyä mitenkään uskomattomaksi, lahnahan se on verrattuna oikeasti nopeaan autoon, mutta niin on myös 523!
Edit. Täytyy nyt tuota 320d:tä vähän kehuakin kun sitä on tullut tässä jo haukuttua
Eli, sen vaan halusin kertoa että kyllä siinä suorituskyky lastutettuna ja kulutus on paremmin kuin hyvin balanssissa!Last edited by theelekrep; 14-08-2007, 14:54.e30 320i Touring • e34 525i • e36 325i sedan • e39 523iA • e46 320d sedan • e36 325 coupe • e36 323 coupe • e87 120d • e83 X3 3.0d • Harley Davidson XL1200 Nightster
Comment
-
Comment