Originally posted by Juhis
View Post
E39 530i vs 530d
Collapse
X
-
Meinaatko ettei bensavehkeissä automaattilaatikko porsi koskaan? Ja mikäli joltain on esim turbo hajonnut, niin se tapahtuu vain kerran. Nuo remontit jyvitettynä 450tkm ajosuoritteeseen ei paljoa kustanna. Ja kumma kyllä noita 528 bensavehkeitä ei paljoa ole myynnissä yli 300tkm ajettuina, dieseleitä iso liuta!Last edited by MakeH; 17-08-2007, 12:14.
-
530d:n käyttäjänä en vieläkään jaksa hyväksyä kaikkia diesel-tekniikan puolustajien argumenttejä. Sitä vastoin Juhiksen näkemykset ovat varsin tuttuja omalle kohdalle. Kilometrejä tulee itsellä vuodessa 35 tkm, mikä on ainoa syy dieselin pitämiseen. Katsotaan nyt mikä on seukki auto? Veikkaisin että jos kaikki asiat pysyy ennallaan(kilometrit, vuositulot, verotukset), niin seuraava auto on alkupään e60 530d. Mutta tämän jälkeen voi ollakkin että nämä suorasuihku-valvetronic-magnesiumlohkoiset e60:t on pudonneet omalle kukkarolle sopivan hintaisiksi, eli 530i ehkäpä. Toki jos kilometrejä tulee vähemmän vuodessa ja/tai tulot nousee, niin voisi hommata 545i:n...That´s more like it!
Comment
-
Jos ajat 528AT:lla samalla lailla ohitellen, nuo kulutuslukemat ei voi pitää paikkansa. Puhutaan kuitenkin yli 1700kg autosta. Itsellä oli 328 cäbi ja se ei todellakaan ollut pieniruokainen jos ajeli "dynaamisesti". Mummoankkatyylillä pääsi 9:n lukemiin, talvirajoituksilla 8:iin.Originally posted by Juhis View PostVertailukohdaksi Corvette C5:n hakureissu Saksasta. Ensimmäisellä tankilla pääsi 665km, keskikulutus 10,9 l / 100km. Tämä sisältä sekä NOPEAA ajoa autobaanalla, että kaupunkiajoa. Mittarissa oli välillä 265km/h lukemia, joista saa vaan haaveilla 530d nuhapumpulla, joka hikisesti saa kelattua 230km/h mittariin vapaassa pudotuksessa Mount Everestiltä.
Ja normaali bensa bemareilla yleensä keskikulutukset on vaihdelleet vastaavilla reissuilla noin 9 - 10 l / 100km.
Comment
-
Ai dieselit ovat hävinneet pelin? Hahah hah, kyllä se on toisin päin. Ja sen tietää kaikki jotka autojen kanssa on työkseen tekemisissä. Nimimimerkillä "epätietoinen" automyyjä pohjanmaalta joka joutuu ottaan AINA dieselin vaihdossa bensa auton koska KAIKKI nykyään haluavat dieselin. Ja ajatelkaapas nyky käyttöautoja Volvo V70 D5, BMW 530D, MB Cdi:t jne. Saa olla todella tehokas bensa joka edes kampoihin jollain lailla laittaa kyseisille autoille. Kyllä ne on bensaautot jääny jalkoihin 2000 luvulla ja raakasti. Ihan sama mitä normaali tallaajat sanoo, puhuin tässä omista kokemuksista kun niitä nyt jonkin verran löytyy ku autoja myydään. Niin se vaan on.Originally posted by _emotio_ View Postonko sillä mitään merkitystä. jälleen niitä selittelyjä selittelyjen perään.
nöyrtykää olette jo hävinneet pelin.
Edit. Ja topikin aiheeseen palaten, tehkää joku äänestys kuinka moni ottaisi 530i ennemin kuin 530D. Veikkaan että 530D vie bensaa satanolla. Ehkä noin 15-20% foorumilaisista ottaisi bensan. Ja tuossakin prosentissa on huomioitu se, että täällä on harrastajia paljon jotka äänestää bensaa "ihan vaan sen takia että harraste autot on bensoja ja niillä ajetaan 1000km vuodessa"Last edited by 10+; 17-08-2007, 11:35.E39 M5 -00
Ex E60 530Da M-Sport -04
Ex E39 M5 -00
Ex E39 M5 -00 Individual
Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
Ex E36 3.0 M3 -93
Ex E36 2.5 Cabrio -94
Ex E36 3.2 M3 -97
Ex E36 2.5 Coupe -93
Comment
-
Ja sulla lukee sigussa Motorsport.Originally posted by 10+ View Post... täällä on harrastajia paljon jotka äänestää bensaa "ihan vaan sen takia että harraste autot on bensoja ja niillä ajetaan 1000km vuodessa"
Kaipa se M3d tai M5d joskus toki tulee, ei sillä.
Ei kyllä tarttis sekuntiakaan miettiä, 530i ois ehdoton valinta. Ja tämän valinnan voi tehdä jo korvakuulolta ajamatta kummallakaan mihinkään.
Ainakin meikäläisen karvan alta 20 tkm vuosikilometrit on vielä sen verran pienimuotoista harrasteluautoilua ettei diisselit houkuttele yhtään näillä polttoaineen hinnoilla. Tottakai tilanne olisi ihan toinen jos ajaisin vaikkapa reilusti yli 30 tkm vuodessa.Last edited by Petri.Kekkonen; 17-08-2007, 11:44.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
Niin mulla on itsellä M3 mutta se toimii kakkos autona, ei niinkään harrasteautona. Dieselistä pidän ennemmin henk. kohtaisesti helpon ajettavuuden ja kulutuksen puolesta. Mutta äsken mitä sanoin, tarkoittaa sitä mitä olen huomannut tässä työssä, jonka varmaan ymmärsit.Originally posted by Petri.Kekkonen View PostJa sulla lukee sigussa Motorsport.
Kaipa se M3d tai M5d joskus toki tulee, ei sillä.Last edited by 10+; 17-08-2007, 11:47.E39 M5 -00
Ex E60 530Da M-Sport -04
Ex E39 M5 -00
Ex E39 M5 -00 Individual
Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
Ex E36 3.0 M3 -93
Ex E36 2.5 Cabrio -94
Ex E36 3.2 M3 -97
Ex E36 2.5 Coupe -93
Comment
-
itse ku vertaan edellistä E46 330CI ja vaikkapa nykyistä E39 530DA niin eipä tuolla 330 päässy meikäläisen ajotavalla oikeen helposti alle 10 kulutuksiin ja nyt tään 530DA mun ajotyylillä nappaa sen 7.8-8.1
paljon kun ajan ja pääosin motari nopeuksia niin ei mun ainakaan tarvinu kauaa miettiä miks ostasin diisselin. töissä ku kävi ni noin 12€ meni pensa vehkeellä päivässä ja daiselilla saman matkan ajaa alle 7€.
pienemmillä vanteilla kulutus tippus viel menlko reilusti...
ohitukset yms kaikki on helpompaa tosin tää daiseli on autom ja pensa oli manuaali..
oon sitä mieltä et 530D ennemminku 530iex: e36 328 cab-96. e46 330ci-00. e39 530da m-sport -01 facelift 251hv/667nm. e39 530da m-sport -00. e34 525 24v -91. e30 324D -85 klassikko. e30 325 ratalelu. e34 525tds farkku paku -95. e34 520i -88. e30 324td touring -89. e34 520 jääratapeli. e34 520. e30 325 touring. e91 320d
nykyset
e39 523 jääratapeli
Comment
-
Laittakaa galluppi pystyyn niin tulee selväksi kumman kansa valitsee,tässä tapauksessa foorumilaiset...530 bensa vai diesel...E36 95 316i Sedan
E39 97 540i Touring
E46 99 320Ci Coupe
E53 01 X5 4,4 V8
E65 05 730d
F10 11 523i Sedan
F90 08 320i Sedan
Comment
-
Eli sulla on M3 oikeaan ajoon ja diesel pitkiin pakollisiin matkoihin. Sekottaa kyllä pakkaa kummasti minun mielestä :thinkOriginally posted by 10+ View PostNiin mulla on itsellä M3 mutta se toimii kakkos autona, ei niinkään harrasteautona. Dieselistä pidän ennemmin henk. kohtaisesti helpon ajettavuuden ja kulutuksen puolesta. Mutta äsken mitä sanoin, tarkoittaa sitä mitä olen huomannut tässä työssä, jonka varmaan ymmärsit.
Kyllä kai sitä itsekin voisi ajella esim. pitkiä työmatkoja 2000-luvun diesel bemulla, jos kotona tallissa odottaa M3. Mutta jos pitäisi olla se yksi ja sama auto kaikkeen käyttöön niin ei ikinä dieseliä.
Terveisin nimim. Diesel työkoneisiin ja bensa autoihinS65, S85, H1, N63TU, IB1
Comment
-
Ei. Nyt et ymmärtäny. Sanoin ettei se harraste auto ole. Se on jokapäiväisessä ajossa ja vieläpä muijalla. Jos minä asuisin siellä missä sinä, ajaisin ehdottomasti dieselillä ja automaattilaatikolla varustetulla. Mitä nyt ite isoissa kaupungeissa olen ajanut, ehdoton vaatimus on automaatti ja minun kohdalla diesel. Vaikka tuntuu että kaupungin pinnassa ajellaan, niitä kilometrejä tulee akkiä aika paljon mitä minä olen huomannut. Eikä ne työmatkat nyt pitkiä mullakaan ole, 25km sivu. Eikös sen verran isossa kaupungissa tule melkein jokaisella päivässä?Originally posted by pyroz View PostEli sulla on M3 oikeaan ajoon ja diesel pitkiin pakollisiin matkoihin. Sekottaa kyllä pakkaa kummasti minun mielestä :think
Kyllä kai sitä itsekin voisi ajella esim. pitkiä työmatkoja 2000-luvun diesel bemulla, jos kotona tallissa odottaa M3. Mutta jos pitäisi olla se yksi ja sama auto kaikkeen käyttöön niin ei ikinä dieseliä.
Terveisin nimim. Diesel työkoneisiin ja bensa autoihin
Edit: Ja tuon M3 myyn heti jos sen joku ostais. Laitan varmaan M5 tai 530Da M-Sportin. Diesel kiehtoo siksi kun sen saa automaattina, ja M5 tehojensa takia, ainoa miinus tuo keppihämmennin mutta eipä sitä vois kuvitella automaattina. Eli yhdistän ykkös ja kakkos auton
Last edited by 10+; 17-08-2007, 12:29.E39 M5 -00
Ex E60 530Da M-Sport -04
Ex E39 M5 -00
Ex E39 M5 -00 Individual
Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
Ex E36 3.0 M3 -93
Ex E36 2.5 Cabrio -94
Ex E36 3.2 M3 -97
Ex E36 2.5 Coupe -93
Comment
-
Siis kyllähän diesel on perusteltu valinta paljon ajaville. Mutta mitä en ymmärrä, on ne väitökset, että dieselauto on ominaisuuksiltaan ylivertainen bensa-autoon verrattuna. Jos ajokilometrejä tulee 30000km ---> vuodessa, niin varmasti tulee halvemmaksi ajaa nämä ajot dieselillä.
Mutta kuinka moni dieselillä ajava voi väittää vakavalla naamalla, että ajaisi dieselillä mielummin ajo-ominaisuuksien ja yleisen fiiliksen vuoksi, jos joku muu maksaisi polttoaineet? Itse ainakin mielummin kuuntelen 6-, 8- tai 12-sylinterisen bensakoneen kehräystä, kuin dieselmoottorin työkonemaista raksuttelua. Ja mielestäni urheilullisuus on kaukana moottorista, jonka käyttöalue on kärjistettynä 2000 - 4000 rpm..
All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
Oletko muuten koskaan huomannut, että 4,4 litraisella V8-koneella varustettua 540iA mallia muuten saa myös automaattilaatikolla. Ja on muuten heti 100 kertaa parempi kyyti, kuin kuorma-auton moottorilla varustetulal 530dA:lla..Originally posted by 10+ View PostEdit: Ja tuon M3 myyn heti jos sen joku ostais. Laitan varmaan M5 tai 530Da M-Sportin. Diesel kiehtoo siksi kun sen saa automaattina, ja M5 tehojensa takia, ainoa miinus tuo keppihämmennin mutta eipä sitä vois kuvitella automaattina. Eli yhdistän ykkös ja kakkos auton
All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
Ei kai kukaan järkevä ala jotain väittämään ylivertaiseksi, vaan käyttötarkoitukseen sopivimmaksi. Ja kaikkein idioottimaisinta on alkaa vertailla M:ää ja D:tä, ero kuin yöllä ja päivällä. Jos haluaa urheilullisen, ostaa ämmän ja jos käyttöauton, ostaa diesellin tai normaalin bensan riippuen kilometreistä. Toivottavasti kukaan ei käy väittämään että perus bensakone on niin ja niin urheilullinen.Originally posted by Juhis View PostSiis kyllähän diesel on perusteltu valinta paljon ajaville. Mutta mitä en ymmärrä, on ne väitökset, että dieselauto on ominaisuuksiltaan ylivertainen bensa-autoon verrattuna. Jos ajokilometrejä tulee 30000km ---> vuodessa, niin varmasti tulee halvemmaksi ajaa nämä ajot dieselillä.
Mutta kuinka moni dieselillä ajava voi väittää vakavalla naamalla, että ajaisi dieselillä mielummin ajo-ominaisuuksien ja yleisen fiiliksen vuoksi, jos joku muu maksaisi polttoaineet? Itse ainakin mielummin kuuntelen 6-, 8- tai 12-sylinterisen bensakoneen kehräystä, kuin dieselmoottorin työkonemaista raksuttelua. Ja mielestäni urheilullisuus on kaukana moottorista, jonka käyttöalue on kärjistettynä 2000 - 4000 rpm..
Comment
-
-
OT: eikös se hopea e60 sportti ollutkaan sinun...usein nähty Nivalassa ja Ylivieskassa?Originally posted by 10+ View PostEi. Nyt et ymmärtäny. Sanoin ettei se harraste auto ole. Se on jokapäiväisessä ajossa ja vieläpä muijalla. Jos minä asuisin siellä missä sinä, ajaisin ehdottomasti dieselillä ja automaattilaatikolla varustetulla. Mitä nyt ite isoissa kaupungeissa olen ajanut, ehdoton vaatimus on automaatti ja minun kohdalla diesel. Vaikka tuntuu että kaupungin pinnassa ajellaan, niitä kilometrejä tulee akkiä aika paljon mitä minä olen huomannut. Eikä ne työmatkat nyt pitkiä mullakaan ole, 25km sivu. Eikös sen verran isossa kaupungissa tule melkein jokaisella päivässä?
Edit: Ja tuon M3 myyn heti jos sen joku ostais. Laitan varmaan M5 tai 530Da M-Sportin. Diesel kiehtoo siksi kun sen saa automaattina, ja M5 tehojensa takia, ainoa miinus tuo keppihämmennin mutta eipä sitä vois kuvitella automaattina. Eli yhdistän ykkös ja kakkos auton
Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Comment
Comment