Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530i vs 530d

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hurtta
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2006
    • 444

    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    35 on taulussa ja lippistäkään en ole 25 vuoteen käyttänyt. Silti vaan oikein mielelläni kierrätän tuota bensamoottoria. Vieläpä manuaaliaski jatkeena. Yhtenä syynä on nimenomaan se että bensa tarjoaa sen voiman riittävän sivistyneesti, tähän ei taas diesel pysty.

    EDIT: Unohtu mainita, että ihan samalla tavalla ajettelee 64 vuotias isäni (eikä käytä myöskään lippistä).
    - on se totta että bensakone on kyllä sivistyneempi mitä ääneen tulee - ja varsinkin BMW kuutos-sellainen, mutta sille ei vaan voi mitään että vaikka olisi kolmelitrainen niin hengetön se on ala- ja keskikierroksilla kun ei ole sitä ahdinta.

    Tosin, about kolmejapuolilitraisen mekaanisella ahtimella varustetun bensakoneen omistajana voin kyllä vakuuttaa että kyllä sitä vääntöä alakierroksilla löytyy bensakoneestakin kun on vaan jonkinlainen puhallin kyljessä.
    Last edited by hurtta; 19-08-2007, 08:41.

    Comment

    • Italia
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 246

      Originally posted by Juhis View Post
      Ja mielestäni urheilullisuus on kaukana moottorista, jonka käyttöalue on kärjistettynä 2000 - 4000 rpm..
      Kyllä, monessa diesel autossa onkin näin, mutta esim. 535d:n käyttöalue on 1000 - 5000 rpm... En halua ottaa tähän bensa vs. diesel keskusteluun enempää kantaa, mutta jos otetaan vaikka esimerkiksi tuo 535d, niin monellako bensa-autolla päästään samoihin suoritusarvoihin, kulutuksen silti pysyessä kurissa? Tuo 535d kuluttaa ~9 litraa/100km kun oikein reippaasti antaa kenkää, mutta jos otetaan yhtä nopea bensa-auto, ja ajotyyli pysyy samana niin kulutus huitelee kyllä bensakoneella ~15 litran tuntumissa, jos edes riittää.
      Last edited by Italia; 19-08-2007, 08:52.

      Comment

      • Rahu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 6464
        • Tuusula

        Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
        Yhtenä syynä on nimenomaan se että bensa tarjoaa sen voiman riittävän sivistyneesti, tähän ei taas diesel pysty.
        En voisi olla enempää erimieltä! Mulla on ollut kaikennäköisiä bensakikottimia ja voinen sanoa että yksikään niistä ei ole ollut yhtä sivistynyt voiman ja kulun suhteen kuin tämä nykyinen diesel autoni, joten mielestäni sulla on jonkin näköinen aukko sivistyksessä tämänpäivän diesel autojen suhteen. Tosin en puhukaan nyt tavan massa dieseleistä mitkä ovat kyllä varmasti sellaisia kuin mainitsitkin.
        BMW Service
        P.o4oo925441
        [email protected]
        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

        Comment

        • Petri.Kekkonen
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 7450
          • Oulu

          Originally posted by Rahu View Post
          ... joten mielestäni sulla on jonkin näköinen aukko sivistyksessä tämänpäivän diesel autojen suhteen.
          Juu, voin kyllä myöntää että tässä suhteessa olet oikeassa. Onhan jo tavallinen E39 530d sivistyneisyydessä aivan toista kuin 4-mukiset pumppusuutinnakuttajat ja sun auton tai E60 535dA:n tapaisia huippudieseleitä en ole koskaan ajanut.
          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
          E39 523i M Sport '00, Titansilber

          Comment

          • Stone
            BTCF Member
            • Jan 2005
            • 4074
            • Helsinki

            Originally posted by hurtta View Post
            - no, tälle asiallehan me ei täällä palstalla voida kyllä mitään... ja vaimon kanssakin on vaan kestettävä jos siihen on ryhtynyt... - tosin 10 vuodella ei vielä kannata kauhiasti kehua - ei ole meinaan vielä kovin iso suoritus..
            Onneksi ette voi!!
            Sanoin asian oikeastaan siksi, että saa jonkinlaisen kuvan.. Eikä olisi oikeastaan pystynytkään enempään mitä tuo 10v nyt on. Pitihän sitä jonkunlainen nuoruuskin onneksi viettää..:think No, sinulta kuitenkin ihan fiksua käytöstä alkaa piikittelemään, taisi lippis ainakin vilahtaa tuossa tekstissä! Ja teen oikeastaan saman mitä theelekrep, vaikkakaan en näin sunnuntai aamulla baarin lähde, mutta keskustelu on myös mun osalta päättynyt. Eiköhän tässä nyt kaikki "oleellinen" jo ollutkin.
            E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
            VW Pornstarter (työjuhta)
            Dodge RAM Cummins (venejuhta)
            Finnmaster T8







            Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

            Comment

            • hurtta
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2006
              • 444

              [QUOTE=Stone;1014224]Onneksi ette voi!!
              Sanoin asian oikeastaan siksi, että saa jonkinlaisen kuvan.. Eikä olisi oikeastaan pystynytkään enempään mitä tuo 10v nyt on. Pitihän sitä jonkunlainen nuoruuskin onneksi viettää..:think ]

              - niinpä, jotkut antaa periksi kun suurin hauskuus on ohi mutta toiset hoitaa leikin loppuun asti . Mutta joo, näin se tuntuu tänäpänä menevän, mun lapset ja sun lapset - kas kun yhteisiä ei tunnu olevan kun ei niitä kerkiä tekemään kun on niin hemmetin kiire eroamaan ja viettämään nuoruutta tai jotain muuta samankaltaista - heh, heh

              Comment

              • Stone
                BTCF Member
                • Jan 2005
                • 4074
                • Helsinki

                Originally posted by hurtta View Post
                Mutta joo, näin se tuntuu tänäpänä menevän, mun lapset ja sun lapset - kas kun yhteisiä ei tunnu olevan kun ei niitä kerkiä tekemään kun on niin hemmetin kiire eroamaan ja viettämään nuoruutta tai jotain muuta samankaltaista - heh, heh
                Mulla ei ole kuitenkaan lapsi(a) kuin vaimoni kanssa! Mitähän tuossa taas yritit viestittää. Lopetahan jo ettei lähe mopo-parka ihan lapasesta..

                Ed: Käy vaikka lenkillä jos ahistaa..
                E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                VW Pornstarter (työjuhta)
                Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                Finnmaster T8







                Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                Comment

                • iikka
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 2597
                  • Oulu

                  eikös se nyt ole sanomattakin selvä homma että DIISELIT ON PERSEESTÄ

                  1.kauhee kolina kuulu pellin alta aina!
                  2.miten tollanen diisel vois ikinä kulkee niinku bensa ku ne lähtee vetään jostain 2000-3000rpm ja kierrokset sit loppuuki jo ennen 5000rpm..

                  itellä on kyllä valitettavasti ollut diisel autojakin!! mut kyllä se Bensa on joka saa auton liikkumaan..


                  ja älkää nyt herranisä menkö kukaan ääneen väittään että 530da lähtis yhtään mihinkään
                  Speed costs, how fast you wanna go?

                  Comment

                  • BMW
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2004
                    • 3823
                    • California

                    Originally posted by iikka View Post
                    eikös se nyt ole sanomattakin selvä homma että DIISELIT ON PERSEESTÄ

                    1.kauhee kolina kuulu pellin alta aina!
                    2.miten tollanen diisel vois ikinä kulkee niinku bensa ku ne lähtee vetään jostain 2000-3000rpm ja kierrokset sit loppuuki jo ennen 5000rpm..

                    itellä on kyllä valitettavasti ollut diisel autojakin!! mut kyllä se Bensa on joka saa auton liikkumaan..


                    ja älkää nyt herranisä menkö kukaan ääneen väittään että 530da lähtis yhtään mihinkään
                    Osu ja uppos

                    En nyt oo välttämättä noin diesel vastainen mutta ei tuo nyt kovin kaukanakaan ollut totuudesta
                    P
                    R
                    N
                    D

                    Comment

                    • Rahu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 6464
                      • Tuusula

                      Originally posted by iikka View Post
                      eikös se nyt ole sanomattakin selvä homma että DIISELIT ON PERSEESTÄ

                      1.kauhee kolina kuulu pellin alta aina!
                      2.miten tollanen diisel vois ikinä kulkee niinku bensa ku ne lähtee vetään jostain 2000-3000rpm ja kierrokset sit loppuuki jo ennen 5000rpm..
                      1. Ehkä, ehkä ei
                      2.Miksi kierrosalueen pitäisi olla laajempi ja suppeammallakin pärjää tavan bensakoneille mennen tullen? Ja mulla ainakin on jo 1500 kierroksessa enemmän vääntöä kun sun bensa vehkeessä missään vaiheessa.

                      Joten eiköhän olisi aika hieman uudistaa mielipidettäsi/tietoa, kuullostaa vaan siltä kun olisit juuri lukenut vuoden -89 TM:ää
                      BMW Service
                      P.o4oo925441
                      [email protected]
                      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                      Comment

                      • Juhis
                        BTCF Honorary Member
                        • Jul 2002
                        • 19178
                        • -

                        VIISI SYYTÄ, MIKSI DIESELAUTOT OVAT PERSEESTÄ:

                        1. Väitös: Dieselissä on kova alavääntö. Totuus: Mikä alavääntö? Alle 2000 kierroksella ei käytännössä tapahdu yhtään mitään. Nykyisten turbodieseleiden tehoalue on yleensä noin 2000-4000rpm. Kaikilla moottoreilla ei edes sitäkään. Itse asiassa riittävän ison bensamoottorin vääntö ja sitkeys on tyhjäkäynnin tuntumassa ja sen jälkeen parempi kuin nykyisillä turbodieseleillä!

                        2. Liian monta liikkuvaa osaa. Turboahtimien ja suuttimien vaihtelua 2000-luvun autoihin. Tai miten olisi uusi automaattilaatikko? Talvi tuli ja auto ei lähde käyntiin, mikähän tällä kertaa? Hehkut pimeänä? Dieselpumppu paskana? Kiinnostaako tutustua alueesi BMW-huoltoon tai paskata kätesi vähän väliä? Jos ei kiinnosta, kannattaa harkita vielä uudelleen dieselin hankintaa.

                        3. Taas kädet paskassa fiilis. Jos et halua, että kätesi haisee jokaisen tankkauskerran jälkeen pöllö-öljylle, kannattaa harkita vielä pari kertaa dieselin hankintaa. Ja mikä onkaan mukavampaa kabiinissa, kuin tuoreen dieselin pölly, jos joku letku tai tiiviste sattuu hajoamaan konehuoneesta.

                        4. Työkoneita ajetaan Peltorit päässä. Mutta haluatko ajaa myös henkilöautollasi kuulosuojaimet päässä? Eihän kukaan täysjärkinen halua vapaa-ajallaan kuunnella dieselin raksatusta. Moottori, joka kuulostaa yhtä urheilulliselta, kuin roska-auto autobaanalla.

                        5. Hinta. Miksi ostaa dieselauto, kun samaan hintaan saa oikeitakin autoja? Ja ihan oikealla henkilöauton moottorilla varustettuna. Sitä paitsi niillä ajamisesta ei tarvitse edes maksaa joka vuosi dieselveroa. Sitä paitsi dieselit kuluttavat ne legendaariset essonbaari "vain 5 - 6 litraa / 100km" mummoankka ajossa 80km/h nopeudella myötätuulessa alamäkeen.

                        Ymmärrän kyllä, jos joku haluaa ostaa työmatkojen ajamista varten dieselin. Onhan bensan ja dieselin hinnassa eroa ja paljon ajaville dieselin keskimäärin hieman pienempi kulutus saattaa ratkaista. Mutta ei kai kukaan sellaisella vapaaehtoisesti halua ajaa vapaa-ajallaan, jos on muitakin vaihtoehtoja?
                        All good things come to those who wait.

                        Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                        Sound Factory Bar & Nightclub

                        Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                        Comment

                        • iikka
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2003
                          • 2597
                          • Oulu

                          Originally posted by Rahu View Post
                          1. Ehkä, ehkä ei
                          2.Miksi kierrosalueen pitäisi olla laajempi ja suppeammallakin pärjää tavan bensakoneille mennen tullen? Ja mulla ainakin on jo 1500 kierroksessa enemmän vääntöä kun sun bensa vehkeessä missään vaiheessa.

                          Joten eiköhän olisi aika hieman uudistaa mielipidettäsi/tietoa, kuullostaa vaan siltä kun olisit juuri lukenut vuoden -89 TM:ää
                          mistäs tiedät mitä bensa autoja mun tallista löytyy, älä lupaile liikoja omastas

                          sitä paitti on mulla tommonen 330Diisel moottorilla varustettu autoki
                          Speed costs, how fast you wanna go?

                          Comment

                          • iikka
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2003
                            • 2597
                            • Oulu

                            Tuossahan ne juhiksella tärkeimmät tulikin...
                            Speed costs, how fast you wanna go?

                            Comment

                            • MakeH
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2004
                              • 1170
                              • Vantaa

                              Originally posted by Juhis View Post
                              VIISI SYYTÄ, MIKSI DIESELAUTOT OVAT PERSEESTÄ:

                              2. Liian monta liikkuvaa osaa. Turboahtimien ja suuttimien vaihtelua 2000-luvun autoihin. Tai miten olisi uusi automaattilaatikko? Talvi tuli ja auto ei lähde käyntiin, mikähän tällä kertaa? Hehkut pimeänä? Dieselpumppu paskana? Kiinnostaako tutustua alueesi BMW-huoltoon tai paskata kätesi vähän väliä? Jos ei kiinnosta, kannattaa harkita vielä uudelleen dieselin hankintaa.
                              Taasko sinä intät tuosta automaattilaatikosta, eikö niitä muka hajoa bensapeleistä? Vai eikö niissä ole riittävästi vääntöä hajottamiseen?

                              Comment

                              • V-Power
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2006
                                • 1333
                                • Varsinais-Suomi

                                Ai saatana ton juhiksen kanssa
                                E36 95 316i Sedan
                                E39 97 540i Touring
                                E46 99 320Ci Coupe
                                E53 01 X5 4,4 V8
                                E65 05 730d
                                F10 11 523i Sedan
                                F90 08 320i Sedan

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎