Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hallitus uudistaa autoverotusta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vanquish
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 1961
    • Hki

    #91
    Originally posted by J-Beat View Post

    Ja sitten asiaan, mitenkähän tulee käymään vuoden -92 320i sedani e36:sen vuotuiselle käyttöverolle saati nykyhinnalle? Ilmoittivat ainakin tehtaalta tuon auton yhdistetyn keskikulutuksen olevan 9,2 l/100km. CO päästöistä ei mitään käryä.
    CO2 päästöt riippuvat lähes suroaan kulutuskesta, joten ihan paskanhailee veron kanssa. Ehkä 50e vuodessa enemmän kuin golffilla, ja tääkin tulee 2010. Jos ekoilla haluaa niin sitten vaan uutta bemaria alle. Ei päästövero niin suuri ole etteikö ajaa vois.

    Comment

    • odo
      Newbiemmer
      • Jan 2006
      • 28
      • Oulu

      #92
      Originally posted by J-Beat View Post
      Mä nyt kyllä saatan hieman epäillä tätä sun antamaa lausuntoa.. kokeillaaks hirvikolaria, ota sä 0,8 litran rivikolme pannulla varustettu 2007 vuoden smartti alle ja aja 80 hirven kanssa yhteen
      mä otan vuoden -95 mallin 540i v8 pannulla ja kolautellaan hirveä ja katellaan sit mitens se turvallisuus menikään?


      Ei ehkä ihan samat speksit mutta kuitenki se hieman yllättää että massa ja koko ei olekkaan kaikki kaikessa kolariturvallisuudessa.


      Ja tästä verojutusta...suurimmalle osallehan tää on hyvä uudistus, mutta jos haluaa performance-autoja niin sitten tietty tulee takkiin hieman.
      BMW:n nykyisellä mallistolla näyttäisi olevan aika hyvät co2 arvot moniin muihin nähden, taitaa kaikkien muiden hinta laskea paitsi M-autojen, 540i, 550i ja seiskojen.

      http://www.ollivainio.com

      Comment

      • Vanquish
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2004
        • 1961
        • Hki

        #93
        Kattokaas urheiluautovero!!!



        Eli ei kannata ilakoida...

        Comment

        • odo
          Newbiemmer
          • Jan 2006
          • 28
          • Oulu

          #94
          Originally posted by Vanquish View Post
          Ja tuo kohtahan koskee sitten VAIN niitä autoja josta ei ole CO2 dataa olemassa.

          http://www.ollivainio.com

          Comment

          • culli
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2005
            • 378
            • Helsinki

            #95
            Originally posted by Vanquish View Post
            Kovin monen ennen 2001 tehdyn auton teho kW/kokonaispaino ei ylitä lukemaa 0.15. Eipä tule paljon muita mieleen, kuin puhtaasti kaks paikkaset kunnon urheiluautot ja takapenkillisistä 911 turbo porschet
            G20 320i M-sport
            Alfa GTV 1750

            Comment

            • Vanquish
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2004
              • 1961
              • Hki

              #96
              Originally posted by odo View Post
              Ja tuo kohtahan koskee sitten VAIN niitä autoja josta ei ole CO2 dataa olemassa.
              Oho! Kumpaakohan ne yrittää sanoa tuossa pdf:ssä? Käytetyillehän tää on sitten aika hyvä uudistus! JOS (en tiedä) vanhoista e39:stä ei ole päästötietoja osuisi vero painon perusteella 20% nurkille.

              Edit: Ehkä tuli vähän hätäisesti luettua ko. pdf ja tulkittua!

              Comment

              • nut
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 1613
                • Vaasa/Kauhajoki

                #97
                Siis näitä todellisten/laskennallisten CO2 päästöjen mukaisia prosentteja aletaan soveltaa myös käytettyihin tuontiautoihin? Kuinka tällöin toteutuu ajoneuvosta kannettavan veron syrjimättömyys nykyisessä hintojen arpomismallissa vai siirryttäisiinkö _vihdoinkin_ kauppahinnan mukaiseen verotukseen?
                BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

                Comment

                • eeki
                  BTCF Member
                  • Jul 2003
                  • 1966
                  • HKI

                  #98
                  Originally posted by Vanquish View Post
                  Eipä tuo taida bemaristeja ihmeemmin koskea, rajaksi vedetty 0,15kW/kg (kokonaismassa, ei omamassa!) on aika korkealla.. E36 ja E46 M3 jäävät tuon rajan alle, samoin vaikkapa E39 M5.

                  [edit]
                  Olinpa hidas.
                  Last edited by eeki; 01-11-2007, 20:17.
                  Ducati 998 -02 //

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    #99
                    Enkö nyt ole tajunnut jotain juttua vai missä vika mutta: miten autojen veroprosentteja nyt voidaankin muuttaa miten sattuu, eikös niitä taannoin yritetty kovasti selvittää eikä tuontiautosta saa periä autoveroa enempää kuin aidosta Suomi-autosta. Joten miten nyt voidaankin periä esim. jostain M5:stä paljon enemmän veroa kuin mitä siitä ennen maksettiin? Käyttömaksun (tai mikä hitto sen nimi nyt onkaan) korotuksen ymmärtäisin mutta en tuota.
                    E39 528iA

                    Comment

                    • LeMansBlau
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2006
                      • 1060
                      • Insomniac

                      Lukasin tämän topicin läpi ja yhteenvetona sanoisin, että älkää olko noin varpaillaan asian kanssa. Verotus muuttuu, mutta autot ei. Itse en ainakaan osta jatkossakaan mitään autoa perheelleni laskien sen hankinta- ja ylläpito hintoja.
                      Ainakin omien autojeni hankinnat teen vertailemalla auton ominaisuuksia ja ajokäyttäytymistä.

                      Suomi on yksi hyttysen paska katsottuna globaalisti tota ympäristö asiaa. Esimerkiksi Aasian maissa ei tunnu olevan vielä kuultukaan esim. Katalysaattoreista. Myös maailman suurteollisuus saastuttelee kuitenkin yli 90% yli EU määräämien direktiivien.
                      Eli meidän vaikutus asiaan on kuitenkin olematon, vaikkakin kaikki suomalaiset ajaisivat ainoastaan Hummereilla.

                      Ja kenenkään on turha sanoa, että toimitaan esimerkki maana...kenelle?

                      Sori: OT paatos
                      ///MADE IN FINLAND

                      sigpic

                      TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                      E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                      F32 COUPE PERFORMANCE
                      F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                      Comment

                      • Rosberg
                        Newbiemmer
                        • Oct 2007
                        • 10
                        • Kultarannikko, Monaco

                        Turha hötkyillä

                        Eli ne joilla auto on jo ostettuna, voivat olla seuraavat reilut 2 vuotta ihan rauhassa vaikka auto kuluttais 20L/100 km ja päästöt olis 400g/km. Ajoneuvovero muuttuu vasta vuoden 2010 alussa, autovero joka tulee voimaan 1.1.2008 koskee uuden auton käyttöönottoa ts. ensirekisteröintejä.

                        Comment

                        • Antza
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2002
                          • 2143
                          • Espoo

                          Hieno homma, että Suomen kymmeniä vuosia kankeuden kahleissa rimpuillulle autoverotukselle saadaan muutos positiiviseen suuntaan Nyt tehdyn odotettua suuremman muutoksen näkisin kuitenkin vasta ensimmäisenä askeleena kohti tavoiteltua, vähäpäästöisyyttä suosivaa verotusta (kuten esim. Katainen mainitsi, ettei aika ollut sopiva toteuttaa samalla myös "dieselveron" poistamista/muuttamista).

                          Tuollainen miksi-minun-pitäisi-tehdä-jotain-kun-muutkaan-eivät-tee -periaate on todella lyhytnäköinen. Jokaisella on oma jalanjälki. Ja silloin kun Suomessakin pojat jo vetelivät pitkin kyliä (helvetin saastuttavilla) taunuksilla ja dekstereillä tietämättömänä ilmastovaikutuksista, perus-kiinalainen ei ollut vielä edes nähnyt autoa.
                          Current rides:
                          F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000

                          Previous rides:
                          E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci

                          Comment

                          • välikala
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2003
                            • 1385
                            • espoohillgang

                            Originally posted by Rosberg View Post
                            Eli ne joilla auto on jo ostettuna, voivat olla seuraavat reilut 2 vuotta ihan rauhassa vaikka auto kuluttais 20L/100 km ja päästöt olis 400g/km. Ajoneuvovero muuttuu vasta vuoden 2010 alussa, autovero joka tulee voimaan 1.1.2008 koskee uuden auton käyttöönottoa ts. ensirekisteröintejä.
                            Mutta vaikuttaahan tämä käytettyjen isokoneisten auton hintaan ihan varmasti hintaa tiputtavalla tavalla.
                            Jo ihan huomisesta lähtien, eli omistamisessa ei olekkaan mitään mutta kyllä hintakehitys muuttuu vaikka tuollaisessa 97 vuoden 750 bemarissa.
                            Tosin kovin on alhaalla jo senkin hinta valmiiksi.
                            http://www.needgood.com
                            e30 the one and only

                            Comment

                            • Rosberg
                              Newbiemmer
                              • Oct 2007
                              • 10
                              • Kultarannikko, Monaco

                              Originally posted by välikala View Post
                              Mutta vaikuttaahan tämä käytettyjen isokoneisten auton hintaan ihan varmasti hintaa tiputtavalla tavalla.
                              Juuri näinkin, ja kohta ne jotka ovat halajannet isokoneista KÄYTETTYÄ autoa saavat sen vielä halvemmalla, ja tosiaankin 2 vuottahan tässä vielä ajellaan ilman muutosta veroissa. Lisäksi jos autokanta muuttuu diesel voittoiseksi, voi käydä kuten jenkeissä eli
                              bensa on halvempaa kuin diesel , koska bensan kysyntähän laskee autokannan muuttumisen myötä

                              Comment

                              • Buttmonkey
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2005
                                • 63
                                • Hyvinkää/Vantaa

                                Ymmärsinkö oikein että esim. C4 citroen diesel hinta putoaa liki 4000€ vuoden vaihteen jälkeen, mikäli alennus siirretään suoraan auton hintaan? Eli 25000€ -> 21000€

                                Eli onko se sitten "henkilökohtainen - voi, voi!" niille jotka kaupittelee käytettyä 05/06 C4:sta 21-22000€ hintaan? Putoo arvo kuin lehmän häntä?
                                :think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎