Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hallitus uudistaa autoverotusta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gyrus
    Bimmer Rookie
    • Apr 2007
    • 72

    #31
    Mitenkäs sitten jos on juuri tuonut auton niin voiko tehdä verovalituksen ja saada ensi vuoden lakien mukaan alennusta vai miten homma toimii?

    tiedä sitten kumminpäin menee bmw 525 e39 vm.01:sen tapauksessa. Yhteiskulutus näyttäis osuvan just tohon 9.4 litraan jos nyt oikein muistan. ja co2 kai oli noin 230.
    Plymouth Duster -70, BMW 520dx F11 -16

    Comment

    • Juice
      BTCF Member
      • Apr 2003
      • 818

      #32
      .........................................
      Last edited by Juice; 17-03-2012, 17:21.

      Comment

      • SSi
        BTCF Member
        • Sep 2005
        • 163
        • Espoo

        #33
        Nousee aika pirusti nuo veroprosentit tehokkaimmissa autoissa.

        E46 M3 CO2 323g/km veroprosentiksi 36,3%
        E39 M5 CO2 336g/km veroprosentiksi 37,6%

        Loppuu se saksasta tehokkaiden autojen tuonti noilla veroprosenteilla. Verot nousis noilla prosenteilla ainakin 5000 eurolla.
        BMW E46 M3 Titan Silber
        BMW E61 535d M-Sport LCI

        Comment

        • Petri.Kekkonen
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 7398
          • Oulu

          #34
          Originally posted by SSi View Post
          Loppuu se saksasta tehokkaiden autojen tuonti noilla veroprosenteilla. Verot nousis noilla prosenteilla ainakin 5000 eurolla.
          Tämä vuosi sitten kai aikaa raahata niitä M-autoja Saksasta jos sellaisen joskus sieltä itelleleen haluaa tuoda.
          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
          E39 523i M Sport '00, Titansilber

          Comment

          • Bora
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2006
            • 519
            • Suomi

            #35
            Originally posted by SSi View Post
            Nousee aika pirusti nuo veroprosentit tehokkaimmissa autoissa.

            E46 M3 CO2 323g/km veroprosentiksi 36,3%
            E39 M5 CO2 336g/km veroprosentiksi 37,6%

            Loppuu se saksasta tehokkaiden autojen tuonti noilla veroprosenteilla. Verot nousis noilla prosenteilla ainakin 5000 eurolla.
            Uudistus suosii vanhoja (vm. 2000) kevyitä ja tehokkaita bensa-autoja ja sorsii raskaita tehottomia diesel-autoja.

            Eli vaikutus on täysin päinvastainen kuin uusilla autoilla :think
            Ilmastokusetusta vastaan:http://www.ilmastofoorumi.fi/

            Comment

            • Petri.Kekkonen
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 7398
              • Oulu

              #36
              Originally posted by Gyrus View Post
              tiedä sitten kumminpäin menee bmw 525 e39 vm.01:sen tapauksessa. Yhteiskulutus näyttäis osuvan just tohon 9.4 litraan jos nyt oikein muistan. ja co2 kai oli noin 230.
              Kuluttaako tuo uudempi sitten enemmän kuin mun 523i -00? Täältä kattoen mulla CO2 "vain" 225 g/km: http://www.parkers.co.uk/cars/specs/...px?deriv=11503

              EDIT: Näyttää ihan samaa: http://www.parkers.co.uk/cars/specs/...px?deriv=19303
              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
              E39 523i M Sport '00, Titansilber

              Comment

              • reekoon
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2007
                • 3426
                • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                #37
                Mites kun nyt ei oikein tuo ajatus juokse, niin vuotuinen ajoneuvovero. Se tulee muuttumaan vasta 2010, vai? Paljonkohan se sitten nousee näiden isompi koneisten osalta. Itselläni E39 540iA ja nyt maksaa verot vuodessa noin 130€

                edit: niin ja kun se oli ennen sitä 2000 jotain rekisteröity niin menee vissiin massan mukaan
                E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                E36 316i Compact Hellrot

                Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                Comment

                • eeki
                  BTCF Member
                  • Jul 2003
                  • 1966
                  • HKI

                  #38
                  Originally posted by culli View Post
                  Riippuu siitä miten toi vanhempiin autoihin sovellettava painoon perustuva verotus toteutetaan. Luultavasti kannattaa ensivuoden puolella, koska toi on kuitenkin keskipainoinen tai keskiverto henkilöautoa kevympi.
                  Verotus menee kokonaismassan mukaan - ainakin oman e36 sedanin kokonaismassa on 1770kg, joka on kuitenkin parisataa kiloa tuolla tiedotteessa jossain kohti vilahtanutta keskiarvoa enemmän.
                  Ducati 998 -02 //

                  Comment

                  • ColdFusion
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2006
                    • 410
                    • Tampere

                    #39
                    Aivan käsittämätöntä pelleilyä! Eikös tuo aseta autot ja niiden omistajat hieman eriarvoiseen asemaan jos kerran ennen vuotta 2001 valmistettujen autojen käyttömaksut perustuvat ajoneuvon painoon ja vuoden 2001 jälkeen päästöihin.

                    Ja nykyiselläänhän veroa maksaa autonkäytöstä enemmän ne joidenka auto kuluttaa enemmän polttoaineveron muodossa. Olisivat nostaneet vaikka sitten bensan hintaa jos haluavat verottaa rankemmin suurkulutteisia autoja mutta tossa systeemissä ei ole kyllä mitään päätä eikä häntää.

                    Muutenkin media on tehnyt henkilöautoilusta aivan mielettömän numeron ja pitää sitä syynä nykyisiin hiilidioksidi päästöihin! Suomen hiilidioksidipäästöistä vuonna 2005 vain 16% koostui liikenteestä mistä 67% koostuu henkilöauto liikenteestä tästä kun lasketaan nopeeti jos _KAIKKI_ henkilöauto liikenne lopetettaisiin KOKONAAN, hiilidioksidipäästöt vähenisivtä huimat 10,72% ja tämähän on käytännössä mahdotonta.. Ihmisten ohjaaminen vähempikulutteisiin autoihin voi korkeintaan muutaman prosenttiyksikön tiputtaa päästöjä, ei sen enempää joten mielestäni tässä nyt vääristellään asioita ja koitetaan kääntää ihmisten huomio pois todellisista ongelmien syistä. Pitäisi keskittyä niihin todellisiin hiilidioksipäätöjen lähteisiin eli teollisuuteen. Sen sijaan jos keskityttäisiin energiantuotanto menetelmiin saataisiin päästöjä tiputettua kymmeniä prosentteja.

                    Viimeistään tässä vaiheessa vihreiden olisi ymmärrettävä ydinvoiman olevan ainoa vaihtoehto energian tuotannolle uusiutuvien energialähteiden lisäksi, jotka eivät yksinään riitä tuottamaan tarpeeksi energiaa.
                    E89 z4, E60 530d Msport, E36 330TIC Coupe,

                    Comment

                    • Jochen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2002
                      • 1229
                      • Valkeakoski & Trondheim

                      #40
                      Originally posted by SSi View Post
                      Nousee aika pirusti nuo veroprosentit tehokkaimmissa autoissa.

                      E46 M3 CO2 323g/km veroprosentiksi 36,3%
                      E39 M5 CO2 336g/km veroprosentiksi 37,6%

                      Loppuu se saksasta tehokkaiden autojen tuonti noilla veroprosenteilla. Verot nousis noilla prosenteilla ainakin 5000 eurolla.
                      Oujesh

                      No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
                      Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
                      Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
                      Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
                      Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
                      Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

                      Comment

                      • rizzo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2007
                        • 5418
                        • Oulu

                        #41
                        Mitäs tapahtuu E36 325i:n verotukselle? Muuttuuko mihin suuntaan?

                        kun sellainen olisi hankinnan alla

                        Comment

                        • Stone
                          BTCF Member
                          • Jan 2005
                          • 4074
                          • Helsinki

                          #42
                          Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                          Tämä vuosi sitten kai aikaa raahata niitä M-autoja Saksasta jos sellaisen joskus sieltä itelleleen haluaa tuoda.
                          E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                          VW Pornstarter (työjuhta)
                          Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                          Finnmaster T8







                          Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                          Comment

                          • Convertible
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2003
                            • 2638
                            • Turku

                            #43
                            Originally posted by SSi View Post
                            Nousee aika pirusti nuo veroprosentit tehokkaimmissa autoissa.

                            E46 M3 CO2 323g/km veroprosentiksi 36,3%
                            E39 M5 CO2 336g/km veroprosentiksi 37,6%

                            Loppuu se saksasta tehokkaiden autojen tuonti noilla veroprosenteilla. Verot nousis noilla prosenteilla ainakin 5000 eurolla.
                            Originally posted by Jochen View Post
                            Oujesh
                            Originally posted by Stone View Post
                            Niin, no kyllä se väliaikaiseksi iloksi jää meille M autojen omistajille. Ei tule suomeen enää samalla tavalla M pelejä tai mitää muitakaan "kivoja" autoja...
                            F25 X3 35d
                            E87 118i
                            E46 330ti
                            E46 M3
                            E30 M3
                            E30 M3 Convertible
                            Z3 Roadster

                            Comment

                            • riz
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2007
                              • 35
                              • Helsinki

                              #44
                              Originally posted by culli View Post
                              Varsinkin deiselautojen kohdalla alennukset ovat aika merkittävät.
                              Jos miettii vaikka uutta 123d:tä jonka co2 päästöt ovat alle 140g tulee vero% olemaan jatkossa 17-18%. Tällä hetkellä se on kuitenkin 28%.
                              Alea tulee n. 6000€
                              Erittäin mukavaa alennusta luvassa juuri tuon 123d mallin kohdalla. Coupe-versiota EKOAKEsta tuli tänään selattua ja verrattua tuossa VM:n esimerkkitaulukossa olleeseen V70 Volvoon:

                              Volvo V70, päästöt 153 g/km, listahinta 44.900e, veroale -5.498e

                              Vastaavasti 123d Coupelle:
                              BMW 123d E82 Coupe, päästöt 138 g/km, listahinta 48.100e, veroale: ??

                              Eli luvassa ilmeisen mukava tiputus hinnassa
                              E86 Z4 Coupe '06

                              Comment

                              • [BMW]
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2003
                                • 700
                                • Joensuu

                                #45
                                Kannattaa todellakin ottaa se huomioon että vaikka tehokkaat (painavat) autot muuttuvat kalliimmaksi ylläpitää ja hankinta hinta nousee uutena, niin se tarkoittaa myös sitä että ne eivät ole enää niin haluttuja kuin nykyisin. Eli käytetyn hankinta hinta mielestäni tulisi näin alemmaksi. Aivan varmasti joku jo miettii omansa myyntiä ja vaihtoa pienempään. Taas nämä pienikoneiset riisikupit tulevat entistä suositummaksi, ihan kuin niitä ei enää olisi tarpeeksi. Mielestäni pitemmän päälle muutokset näkyvät vasta myöhemmin kun markkinat kehittyvät, tosin bensan hinta olisi kyllä pitänyt tippua edes vähän?
                                Audi A4 2.8l quattro -96 S-line
                                -----------------------------
                                VW Golf GTI -01 Exclusive, Golf GTI -96
                                BMW 523i e39 -96, 328iM e36 coupe -97, 325iM e36 coupe -92, 535i e34 -89, 535i e28 -87
                                Subaru Impreza GT MY96, Legacy 2.5 GX AWD MY97
                                Ford Sierra Cosworth Sapphire -90

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎