Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hallitus uudistaa autoverotusta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TailG
    Bimmer Rookie
    • Sep 2006
    • 145

    Originally posted by tuoppix View Post
    Hienoa, tällä käytännössä tapettiin uusien urheiluautojen myynti.Tuo kokonaispainoon/tehoon perustuva verotus vasta susi onkin.hieno homma,että mikäli autosi sattuu olemaan kevyt, mutta saastuttaa saman kuin painavampi kulkine, niin saat maistaa verosi 1,5 kertaisena...Uskomatonta neuvostomeininkiä.
    Lukekaa nyt vittu niitä dokumentteja, tuo 1.5x koskee VAIN niitä autoja joista ei löydy EY-tyyppihyväksyntää eli käytännössä ennen vuotta 2000 valmistettuja autoja.

    Ja kaikki vanhat M-sarjalaiset menevät normiverotuksella eikä tuolla 1.5x verolla!

    Comment

    • TailG
      Bimmer Rookie
      • Sep 2006
      • 145

      Originally posted by Tozi View Post
      Suora lainaus:
      "Urheiluautotyyppisten ajoneuvojen laskennallinen päästötaso määritellään toisin, sillä niiden teho ja polttoainekulutus ovat suuria verrattuna ajoneuvon kokonaismassaan. Jos auton tehon (kW) ja kokonaismassan (kg) osamäärä on 0,15 tai suurempi, laskennallisia hiilidioksidipäästöjä korotetaan kertomalla ne luvulla 1,5. Hiilidioksidipäästöjen määrä pyöristetään täysiin grammoihin."

      Eli kyllä tuota 1.5 kerrointa käytetään vaikka ne hiilarit oliskin tiedossa...
      Mutta joo, en nyt ala tästä vääntään enemmän, tämä nyt ei koske kuin murto-osaa auton ostajia.
      Höpöhöpö, tuo koskee vain vanhoja autoja, ei uusia.

      Ja tämä itku "1.1 kinnereiden suosimisesta" on kyllä naurettavaa. On se kauheata kun 270 heppasen 500-sarjalaisen hinta tippuu vajaa 6000euroa!

      Comment

      • suffeli
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2004
        • 559
        • JKL

        Originally posted by LeMansBlau View Post
        Suomi on yksi hyttysen paska katsottuna globaalisti tota ympäristö asiaa. Esimerkiksi Aasian maissa ei tunnu olevan vielä kuultukaan esim. Katalysaattoreista. Myös maailman suurteollisuus saastuttelee kuitenkin yli 90% yli EU määräämien direktiivien.
        Eli meidän vaikutus asiaan on kuitenkin olematon, vaikkakin kaikki suomalaiset ajaisivat ainoastaan Hummereilla.

        Ja kenenkään on turha sanoa, että toimitaan esimerkki maana...kenelle?
        Tämä on kyllä mielenkiintoinen asia. Se on totta, että suomen autoilulla ei ole käytännössä mitään merkitystä maailman hiilidioksidipäästöjä ajatellen, mutta toivotaan että koko EU on tässä mukana ja sitten yhdysvallat ja sit Japani ja sit ehkä ne muutkin maat? Kävin itse juuri Kiinassa ja siellä ne silmät aukenee! Alkaa kummasti arvostamaan sinistä taivasta! Toisaalta karu fakta on se, että esim. juuri kiinassa on niiiiin käsittämättömän paljon ihmisiä, että vaikka heidän energian käyttö on tällä hetkellä vielä pientä, niin silti energiaa tarvitaan aivan mielettömiä määriä. Se energia tuotetaan tietysti halvimmalla mahdollisella tavalla eli poltetaan kivihiiltä jne. Talouskasvu ja energian käyttö kävelee käytännössä käsikädessä. Kiinassa talous on kasvanut hirveää vauhtia ja energiaa tarvitaan kokoajan lisää. En pitäisi ollenkaan mahdottomana ajatuksena, että lähitulevaisuudessa siellä poksahtaa joku ydinvoimala ja miljoonia ihmisiä kuolee. Tai joku iso pato murtuu...
        ------
        G31 530d

        Comment

        • aripaa
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2006
          • 520
          • Kuhmo

          Tuolta löytyy uusista päästöistä/veroista .PDF tiedosto jos kiinnostaa.

          Ext. bmw:t
          e28 518i -87
          e34 518i -92
          e39 540ia sedan 7/98
          e39 540ia sedan 9/98
          e39 540ia tour. 12/98
          E34 525i Touring 7/92

          Vikakoodien lukua/nollausta.

          e39 540 ia sedan 7/96

          Comment

          • NHB
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2003
            • 1120

            Originally posted by J-Beat View Post
            Mä nyt kyllä saatan hieman epäillä tätä sun antamaa lausuntoa.. kokeillaaks hirvikolaria, ota sä 0,8 litran rivikolme pannulla varustettu 2007 vuoden smartti alle ja aja 80 hirven kanssa yhteen
            mä otan vuoden -95 mallin 540i v8 pannulla ja kolautellaan hirveä ja katellaan sit mitens se turvallisuus menikään?
            Vielä voisi lisätä muiden kirjoituksiin sen, että erittäin kapeana Smart voi olla yllättävan hyvä tuossa hirvikolarissa. Eli hirvi ei vain yksinkertaisesti sovi tulemaan pilareiden välistä sisään. Pilarithan ovat nykyautoissa aivan eri tavalla jamerät kuin e34:ssa ja missä tahansa muussa 80-luvun autossa. Ja siinä missä e34:n pilarit taittuvat hirven alla vähänkään kovemmassa osumassa, niin Smartin pilareita ei taita oikein mikään. Lisäksi Smartista puuttuu kokonaan pitkä keula, joka kaataa hirven osumaan pahemmin tuulilasiin.

            Comment

            • NokiLeka
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 2341
              • Eurajoki

              Nyt täytyy sanoa heti kättelyssä, että toisaalta olen ihan tyytyväinen muutokseen, koska se tulee laskemaan oman pirssini käyttömaksua ja mikäli päätän vaihtaa autoa jossain vaiheessa niin seuraavalla autolla on alhaisempi vero uudella systeemillä.

              Mutta nyt pistää silmään se, että eikös EU:n määräyksien mukaan ole kiellettyä periä veroa tuontiautosta enemmän kuin jo maassa olevassa autossa on jäljellä? Tätä nimittäin tullaan rikkomaan räikeästi vanhempien autojen kohdalla, joissa massa tai päästöt ovat korkeat, tai jos kyseessä on urheiluauto joka kuuluu tuohon 1,5 kertaiseen verotukseen.

              Siinä on taas Nullille uutta aihetta verovalituksiin, eli tuot alkuvuodesta jonkun auton joka menee tuohon 1,5 kertaiseen verotukseen ja sen jälkeen valitusta menemään, koska veroa peritään enemmän kuin vastaavassa on Suomessa jäljellä
              "I do everything my Rice Crispies tell me to"

              Comment

              • henu
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2005
                • 702
                • 01520

                tuolta löytyy bemareiden uudet hinnat verotuksen myötä.

                pikkusen pompsahtaa esim. 760 41 000, M6 cabrio 53 000.. ylöspäin
                Ford Mondeo ST220
                Suzuki GSX1300R Hayabusa

                Comment

                • reekoon
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2007
                  • 3426
                  • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                  Originally posted by Aukes! View Post
                  Väärältähän tuo tuntuu jos omistaa "riskiryhmän" auton mutta suunta on oikea. Jos mietitään ilman mitään fiilistelyä tätä asiaa niin eiköhän maapallon säilyminen lapsille ole tärkeämpää kuin kumien vetäminen katuun. Vielähän tämä ei vaikuta tuohon juurikaan mutta kuten sanottua, suunta on oikea. Hyvä että taloudellisia autoja suositaan.
                  Mutta tuohan on jo moneen kertaan todistettu, että ilmaston lämpeneminen esimerkiksi ei johdu saasteista vaan ihan muista asioista. Maapallon hiilidioksidi arvot olivat kuitenkin korkeimmillaan muistaakseni ennen ensimmäistä maailman sotaa jolloin teollisuutta ei ollut paljoa ja autoja ei nimeksikään.
                  Raakaöljy tulee jokatapauksessa loppumaan jossakin vaiheessa ja siihen mennessä ihminen on kyllä keksinyt sille jo korvaajan. Näin kävi viimeksi kun teollisuus alkoi kasvamaan ja ensimmäiset sodat apinoivat päälle niin höyry ei enää riittänyt vaan alettiin käyttämään öljyä. Näitä ratkaisuja kun vain tehdään vasta sitten kun on aivan pakko. Mieti miten kävisi esimerkiksi amerikalle joka jatkuvasti on juoksemassa öljyn perässä aseet kourassa, jos joku ilmoittaisi että nyt voidaan ottaa energiaa vedestä. Kauankohan tämä kyseinen henkilö olisi elossa ja kuinka nopeasti nämä tutkimusten tulokset "katoaisivat". Kyllä tuolla tavalla jos ajattelee niin pitäisi tehdä paljon muutakin kuin vain muuttaa verotusta. Esim Teollisuuden suhtautumista asiaan.



                  Niin ja vielä. Kävi siskolle tuuri. Osti kaksi viikkoa sitten kaupasta uuden Imprezan WRX 2007 mallin ja iltahöpöhöpön mukaan hinta olisi nousemassa.
                  Last edited by reekoon; 02-11-2007, 09:16.
                  E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                  JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                  E36 316i Compact Hellrot

                  Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                  Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                  Comment

                  • HJP
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2004
                    • 1282
                    • Helsinki

                    Originally posted by henu View Post
                    tuolta löytyy bemareiden uudet hinnat verotuksen myötä.

                    pikkusen pompsahtaa esim. 760 41 000, M6 cabrio 53 000.. ylöspäin
                    http://www.iltasanomat.fi/autot/autovero.asp?m=127
                    Nyt ne lasit pois päästä.

                    Lähes kaikkien mallien hinta tippuu, 1000-8000euroa. Näitä autoja myydään vuosittain tuhansia, kun taas sinun mainitsemiesi autojen myyntimäärät lienevät alle 10kpl vuodessa. Esim. E90 320D mallin hinta tippuu yli 7000euroa! Luulisi ihmisten ostavan helpommin uusia autoja, itselläni ainakin alkoi eri valmistajien sivut heti kiinnostaa, kun noita taulukoita pikkasen seuraili. E90 320i businessin hinta 35800e, ei mielestäni paha _uudesta_ autosta.

                    Tai jos noin paljon kolahtaa, niin voihan sen 760:sen ostaa jo nyt.

                    Comment

                    • NokiLeka
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 2341
                      • Eurajoki

                      Originally posted by nut View Post
                      Eikös tuo mene nyt kuitenkin niin, että voit ostaa myös yksityishenkilönä täysin verovapaana jos viet toiseen EU maahan. ALV maksetaan aina ensirekisteröintimaahan.

                      Eli jos ostat uuden auton hintaan 119 000 eur, sis. saksan 19% alv = maksat 100 000 eur -> tuot suomeen ja maksat 22% -> 22000 eur = verollinen hinta on 122 000 eur
                      Unohdit autoveron. Mutta tarkoitinkin sitä, että tuossa ohjeessa sanotaan, että kun kyse on UUDESTA autosta niin siitä pitää maksaa alv hankintahinnasta SEKÄ autoverosta.

                      Originally posted by Tulli
                      Tuonti EU:sta - uuden kuljetusvälineen arvonlisävero

                      Toisesta EU-maasta tuotavasta uudesta ajoneuvosta on suoritettava autoveron ja autoverosta kannettavan arvonlisäveron lisäksi ns. uuden kuljetusvälineen arvonlisävero Suomeen.

                      Uudella kuljetusvälineellä tarkoitetaan arvonlisäverolainsäädännössä moottorikäyttöistä maakuljetusvälinettä, jonka moottorin iskutilavuus on yli 48 cm³ tai teho yli 7,2 kW; ja se on myyty enintään 6 kk kuluttua sen ensimmäisestä käyttöönotosta tai sillä on ajettu enintään 6 000 km. Kuljetusväline on uusi kun jompikumpi edellytys on voimassa.

                      Jos maahantuoja on Suomessa rekisteröity arvonlisäverovelvollinen, suorittaa verovelvollinen ostosta arvonlisäveron kotimaan normaalin kuukausittaisen arvonlisäverotuksen yhteydessä verohallinnolle.

                      Jos maahantuoja ei ole Suomessa rekisteröity arvonlisäverovelvollinen, kantaa Tulli uuden kuljetusvälineen arvonlisäveron autoverotuksen yhteydessä autoveropäätöksellä.

                      Uuden kuljetusvälineen arvonlisävero on 22 % ajoneuvon hankintahinnasta.
                      Tuohan tarkoittaisi sitä, että mikäli uusi auto maksaa Saksassa sen 100.000 niin siihen lasketaan ensin autovero esim.20% ja siitä alv (100.000 x 0,2 = 20.000 x 1,22 = 24.400) ja sen LISÄKSI pitäisi maksaa UUDEN auton arvonlisävero auton HANKINTAHINNASTA, eli (100.000 x 1,22 = 122.000) näin kokonaishinnaksi tulee siis 122.000 + 24.400 = 146.400 euroa.

                      Eikös?
                      "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                      Comment

                      • sirkus
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2004
                        • 2195
                        • kaustinen

                        Niin ja kun katsoo bmw malliston kulutuslukemia vrt audi, volvo, mb tms mallistoon niin bmw saa aika hyvin etua taloudellisuudestaan.
                        Chrysler 300c crd touring 2010
                        Daily driver
                        Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                        Man cave on wheels
                        Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                        Built not bought
                        V8, only juice&milk come in 2 litres

                        Kawasaki zzr1100 fighter


                        Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                        Comment

                        • Ironchef86
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2007
                          • 45

                          Hohhojjaa saapas kattoo paljonko ton 530IAn verotus nyt kärsii

                          Comment

                          • Juha325iX
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2003
                            • 205
                            • Uusimaa

                            Aika hassua kun porukka valittaa siitä että M-sarjalaisten hinnat nousevat. Monellako teistä on realistiset mahdollisuudet ostaa sellainen?
                            ex: E34 535i '89, E30 325iX '86

                            Comment

                            • tuoppix
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2004
                              • 368

                              Originally posted by TailG View Post
                              Lukekaa nyt vittu niitä dokumentteja, tuo 1.5x koskee VAIN niitä autoja joista ei löydy EY-tyyppihyväksyntää eli käytännössä ennen vuotta 2000 valmistettuja autoja.

                              Ja kaikki vanhat M-sarjalaiset menevät normiverotuksella eikä tuolla 1.5x verolla!
                              Lueppa itse hieman tarkemmin!Puhuin 2 eri asiasta, eli uusien myynnistä ja käytettyjen tuonnista, sanallakaan en tainnut mainita m-sarjan autoja?En ole ostamassa uutta f430 ferraria, mutta sen hinta nousee 80ke, ihan ilman sun mainostamia 1,5 kertoimiakin..
                              Last edited by tuoppix; 02-11-2007, 09:49.

                              Comment

                              • jpeltoma
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2004
                                • 600
                                • pirkanmaa

                                Mites toi kokonaismassa määriteltiin eikö sitä pystynyt korjaamaan katsastusasemalla? Vaiko pelkästään omaa massaa? Mieleen tulee heti uusi veronkierto kikka, revitään autosta kaikki liikenevä helposti lähtevä massa veke auton rekisteröintikatsastukseen ja mittautetaan massat siellä.
                                Last edited by jpeltoma; 02-11-2007, 09:56.
                                __________________________________________________ ________________________
                                Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎