Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 osto edessa, tietoja kaivataan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • apeke
    Bimmer Rookie
    • Nov 2009
    • 108
    • Suomi

    Originally posted by petrolhead View Post
    No , eikun ettimään ja kerro kun löydät.
    Mun päätoimi oli puolentoista vuoden ajan ottaa autotaloon sisääntulevat vehkeet syyniin korjaustarpeen selvittämista ja korjaamista varten.
    Ymmärrät varmaankin tuolla 1½ suomalla übermekaanikko-kokemuksellasi järkeillä, että suuriin autoliikkeisiin vaihdossa tulevat autot ovat juuri siinä kohdassa elinikäänsä, että niihin tulee tehdä jokin huolto. Ihmiset vaihtavat useimmiten joko 100tkm kohdalla, tai 200tkm kohdalla autoa ja useimmissa autoissa on tällöin jakorempan paikka -> huoltoa. Lisäksi suurin osa ihmisistä suunnittelee auton ostoa hyvissä ajoin, eli kulkupeliin tehdään vain välttämättömät korjaukset ennen vaihtoa -> huoltoa. Täten autoliikkeessä näyttää siltä, että autot vaativat paljon laittoa.

    Tuontiautoissa Saksasta tuodut autot ovat huomattavasti paremmassa kunnossa, kuin Suomipelit. Yksistään jo se, että auto ei ole kosketuksessa suolan kanssa elinikänään jo puoltaa tuota väitettä, lisäksi tietenkin kylmäkäynnistysten pienempi määrä. Virossa on erittäin huonot tiet ja ainoastaan suurimmat tiet ovat asfaltoituja, joten Virosta tuodut autot ovat huonommassa kunnossa, täten tiputtaen tuontiautojen luokitusta.

    Lisäksi ihmiset jotka ostavat tuontiautoja vaihtavat autonsa useimmiten sellaisesssa liikkeessä jossa hintataso on edullinen, tai jobbarin kanssa, tai yksityisten kanssa. Isossa liikkeessä asioiva ihminen ei ole tietoinen hintatasoista, tai häntä ei kiinnosta muutakuin näennäinen hinta mitä hänen autostaan hyvitetään (isoissa liikkeissä hintapyynnit about +30%). Täten näet vain sellaisten ihmisten autojen kunnon, jotka eivät ole ns. hintatietoisia.

    Comment

    • Heksula
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2004
      • 2285
      • Porvoo

      Sigun 2002 vuoden 325i tuli meille 2007 kesäkuun alussa 102tkm ajettuna. Ajattelin kirjoittaa tähän muutamia vaihdettuja osia ja km lukemia koska vaihdettu.

      120000 koiranluut eteen.
      150000 termostaatti
      160000 jarrulevyt ympäriinsä paloineen
      170000 alatukivarret eteen takaheloineen
      177000 takakontin kahva uusittiin kun vanhasta oli polttimoiden pohjat hapettuneet olemattomiin

      Näiden lisäksi ei ole tarvinnut tehdä muuta kuin säännölliset huollot. Osina on käytetty alkuperäisiä tai vähintään vastaavia. Ainoa varsinainen vika on ollut tuo termostaatti, loput on ollut kuluvia osia. Tämän kevään vaihdettavien osien listalla on kärkipäässä uusi alusta, luultavimmin orginaalin tilalle tulee H&r cup-kit. Tämä on ollut ehdottomasti vähävikaisin auto mitä meillä on koskaan ollut.
      2020 G20 320i xdrive

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        Originally posted by apeke View Post
        Ymmärrät varmaankin tuolla 1½ suomalla übermekaanikko-kokemuksellasi järkeillä.....
        Jos olen kovin pahasti kirjoittanut että se antaa syyn vittuiluun / nimittelyyn , alla yhteystietoni niin ei tarvi hyvää topikkia sotkea. Voit soittaa ja jatkaa puhelimessa.
        Sanon viimeisen kerran , jos havainnot on epäilyttäviä niin ei tarvitse uskoa.

        Jarno Ojalehto
        045-1231978
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • apeke
          Bimmer Rookie
          • Nov 2009
          • 108
          • Suomi

          Originally posted by petrolhead View Post
          Jos olen kovin pahasti kirjoittanut että se antaa syyn vittuiluun / nimittelyyn , alla yhteystietoni niin ei tarvi hyvää topikkia sotkea. Voit soittaa ja jatkaa puhelimessa.
          Sanon viimeisen kerran , jos havainnot on epäilyttäviä niin ei tarvitse uskoa.

          Jarno Ojalehto
          045-1231978
          Elä suutu Ehkä aloitin hieman kärkkäästi, mutta mielestäni ihan asiaa sen jälkeen.
          P.S. Voi jatkaa keskustelua, jos et ole samaa mieltä edellisistä pointeistani.

          Comment

          • tp85
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2007
            • 196
            • Lappi

            Originally posted by gRt View Post
            Saatana ku vituttaa!!!! Käytin melkein tunnin ja kirjoitin pitkän tekstin e46 sesta ja sen vuoden omistuksesta/kokemuksista kunnes tää vitun Tuning Foorumi heitti mut pihalle!! Joku aikaraja nähtävästi...



            Ehkä saani itteni kasattua ja tiivistettyä tekstin jokupäivä uudestaan.... ararara

            Enivei, tp85 jos sul jotaki tärkeää tulee mieleen ni kysele vaik privana autosta, vastaan parhaanimukaan..



            No voi damn ku näin käynyt..!
            No jos vain jaksat nähdä vaivaa ja kirjoitella saman tarinan uudestaan niin luen kyllä erittäin mielelläni kokemuksia e46:sesta! Ku auton haku olisi ensiviikolla edessä niin mukava tietää kaikki mahdollinen e46:sesta ja olenkin googlea ja foorumin hakua käyttänyt ahkerasti mutta nimenomaan ihmisten omat kokemukset/neuvot autosta kiinnostaa.
            Nykyinen:
            Bmw e82 128i m-sport

            Entiset:
            Bmw e34 525i 92vm
            Bmw e60 530iA sedan
            Bmw e46 325i touring facelift m-sport
            Bmw e30 325i coupe
            Bmw e46 318i coupe
            Bmw e46 316i sedan
            Bmw e39 528iA sedan
            Bmw e36 328i sedan
            Bmw e46 316i sedan
            Bmw e36 318iS coupe
            Bmw e30 325i coupe

            Comment

            • tp85
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2007
              • 196
              • Lappi

              Ja joo on tuossa pointtinsa petrolhead vai mikä se oli, ei kyllä ikinä kävisi mielessä ostaa mitään 300.000km rullattua teini civicciä tai sit jotain amis 325i e30 loppuun poljettua tuning bemua, mutta e46 nyt on ilmeisen laadukas auto ja nämä yksilöt mitä olen katsonut niin ei mitään tuning hirviöitä ole ja en toki sikaa säkissä ole menossa ostamaan, että kyllä auto tulee tutkittua perusteellisesti kun paikan päälle pääsee mutta mitä puhelimessa nyt jutellut näiden 300.000km ajettujen e46:sien omistajien kanssa niin kyl ne on asiallisilta kuulostanu ja onhan se tosi et tuon verran ajettuun on varmasti jo palikkaa ehditty uusiakkin, ja en nyt tiedä onko sillä niin väliä onko autolla ajettu se 250000 vai 300000km, mitä näitä nettiautosta selailee niin lähes kaikilla rullattu tuon verran, ilmeisen mieleisiä autoja siis ku reilut 10v vanhoja ja noin paljo ajettuja..

              Mutta olen kyllä sitä mieltä että niitä yksilöitä/poikkeuksiakin varmasti löytyy, löytyy autoja joilla on ajettu esim pitkää työ-matkaa tai reissattu ja kilometrejä on siinä kertynyt huimasti. Ei se tarkoita että KAIKKI 300000km ajetut on täysiä paskoja..

              No aiheutimpas ainakin keskustelua!
              Nykyinen:
              Bmw e82 128i m-sport

              Entiset:
              Bmw e34 525i 92vm
              Bmw e60 530iA sedan
              Bmw e46 325i touring facelift m-sport
              Bmw e30 325i coupe
              Bmw e46 318i coupe
              Bmw e46 316i sedan
              Bmw e39 528iA sedan
              Bmw e36 328i sedan
              Bmw e46 316i sedan
              Bmw e36 318iS coupe
              Bmw e30 325i coupe

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                Originally posted by petrolhead View Post
                No..
                Mun päätoimi oli puolentoista vuoden ajan ottaa autotaloon sisääntulevat vehkeet syyniin korjaustarpeen selvittämista ja korjaamista varten. Seuraavassa ihan tilastollisia faktoja joita sinä kutsut höpöhöpöksi.

                1) Mitä suurempi mittarilukema , sitä enemmän korjattavaa. Ihan sama vaikka olisi "uusikin"
                2) Samalla mittarilukemalla oleva tuontipelissä on keskimäärin enemmän laitettavaa kuin Suomivehkeessä
                3)Täydellisellä merkkiliikkeen huoltokirjalla olevat vehkeet tuppaa olemaan hieman parempikuntoisia kuin samanverran rullatut Sepin pajalla öljynvaihdossa käyneet.
                4)Jos autossa on thyyning osia , se on tekniseltä kunnoltaan/alkuperäisvarusteiltaan keskimäärin orkkiksena pidettyä verrokkia heikommassa kunnossa.
                Tosin näin autokauppiaan näkökulmasta on siunaus että tätä ei ihan kaikki kuluttajat usko/ymmärrä, vaan heille riittää kun pinta kiiltää.

                Ja mitä niiihin pappojen helmikuntoisiin tulee: Papoilta löytyy juuri niitä 15 vuotiaita 70 tonnia ajettuja joihin on vaihdettu 10 kertaa merkkiliikkeessä öljyt ja tehty kampanjat pois kuleksimasta samalla. Mutta , tässäkin : pieni kilometrimäärä.
                Mut älkää toki mua uskoko

                -Jarno

                PS: Ihan vapaasti saa jokainen autonsa valita ja toiveajatella siitä mitä haluaa.
                Tämän puolestani voin 100%:sti allekirjoittaa lähes 20-vuoden autokaupan kokemuksella.
                Kaikki muu on todellisuudessa pelkkää romantiikkaa ja itsepetosta, jolloin ainakaan autokaupan alalle ei voi ketään suositella joka ei tätä pysty allekirjoittamaan.
                On hyvä muistaa että parhaimmatkaan vahat eikä pesut pysäytä tai edes vähennä mekaanisen laitteen kuten auton kulumista/vanhenemista, vaan vikatiheys kasvaa aina myös iän ja ajetun kilometrisuoritteen myötä.

                Comment

                • Dani
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2007
                  • 3847
                  • Espoo

                  100tkm ajettuja '06 autoja joihin teen aika usein sisä/ulkoputsin niin voin sanoa että aika hurjassa kunnossa ovat nämä "liisarit", ihan helvetin huonossa kunnossa päälisin puolin.
                  Tämä johtuu varmaankin siitä että auto työnnetään kerran kaksi viikossa harjakoneeseen, sisältä ei viitsitä putsata mitään kun ei ole oma auto jne.

                  Jos auto olisi oma niin oletan että lakkapinta ja sisätila olis aivan eri luokkaa.
                  sigpic
                  Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                  Comment

                  • ritariässä
                    BTCF Member
                    • Jan 2006
                    • 3580
                    • Raisio

                    Ei tämä yksinkertaistettu johtopäätös, enemmän ajettu aina paskempi kuin vähemmän ajettu pidä paikkaansa. Kaikki käytetyt ovat yksilöitä ja mitä vanhempiin mennään, sitä enemmän sotkee pakkaa.


                    Otetaan nyt niitä muutamia esimerkkejä.

                    Esim kori/maalaus. Einari ajaa 100tkm. Kulkee paljon sorateitä, hiillostaa tukkiauton/sorarekan persiissä kiinni= helmoissa/pyöräkaarissa kulumaa, jopa puhkikulunutta maalipintaa ja kaarien alareunat pintaruosteessa. Alkuperäinen tuulilasi, kiitos edellä ajavien hiillostamisen hakkautunut jo vaihtokuntoon, samaten konepellissä useita kiveniskuja jne... Vahaamiset on hullujen hommaa, viedään auto konepesuun, puhdistuu toki, mutta naarmuttaa ja pyöräkaaret/oviaukot/ovien sisäpuoliset saumat saa vaan lisää pinttynyttä likaa ja alkaa ruostumaan.

                    Sitten Diplomi-insinööri Jarmo vetää työn ja kotiseutujen vuoksi samassa ajassa 200tkm. Ajot 99% asfaltilla ja muistaa aina turvavälit. Muutenkin pedantti tyyppi, pesee pihalla painepesurilla ja nurkat käsin ja vahaa pelinsä muutaman kuukauden välein. Konepellistä löytyy pari kiveniskua jotka paikkamaalattu maalipuikolla, routaheitosta halkeman saanut tuulilasi vaihdettu uuteen 40tkm sitten ja nykyinen vielä priimassa kunnossa. Jarmo pesee ja vahaa myös pyöräkaarien taitokset ja ovitaitokset= 0 ruostekuplaa. Siisti auto on Jarmolle kunnia asia.

                    Vaikkapa voimansiirrosta, Einari on kiihkeä perässä hiillostaja ja roikkuu edellä ajavien lähellä jotta pääsee tekemään sporttisia ohituksia. Tulee nopeita vaihtoja, tiukkoja moottorijarrutuksia ja joskus vaihteisto rusahtele kun ei nopean vaihteistokäden tahtiin kytkinjalka kerkee, mutta tässähän on vielä matkaa 100tkm takuurajaan ja vaihtohetkeen. Kyllä se sinne kestää ja mitä niitä vaihteistoöljyjä vaihtamaan vaikka merkkihuollossa suosittelivat, se olis vaan lisännyt huoltokustannuksia. Kytkinkin ottaa jo ylhäältä, kiitos reippaiden liikennevaloluistattelujen ja täsykaasukiihdyttelyjen.... lista on loputon

                    Jarmo taas ajaa nätisti kun noita kilsoja tulee reippasti ja mitä nyt pitkillä maantiematkoilla riehumaan. Joskus on kiva revitellä ja polkasta ohituksissa kaasua niin lähtee karstatkin pois. Samalla kun noi vaihteistoöljytkin vaihdoin kun Penan korjaamon omistaja suositteli 60tkm huollossa tekemään. Onhan Pena entisiä lasipalatsin luottomekanikkoja, mutta kyllästyi ison talon tyyliin ja perusti oman Firman. Jarmo luottaa Penan merkkituntemukseen ja autoon laitetaankin vain parasta sisään.

                    Monesti näkee autoja, jotka ovat +200tkm ajettuna siistimpiä ja ajoltaan parempia kuin pikkasen alle 150tkm ajetut. Noissa enemmän ajetuissa keretty jo vaihtaa kuluvaakin osaa kun vähemmän ajetuissa ne ovat enimmäkseen edessä. Lisäksi enemmän ajetuilla on yleensä ajettu enemmän maantietä eikä ajeltu muutaman kilsan matkoja nykivässä liikennevaloliikenteessä joka taas tunnetusti kuluttaa tekniikaa enemmän kuin Suomen rajoitusten mukainen maantieajo.
                    Last edited by ritariässä; 30-01-2010, 22:54.
                    G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                    Comment

                    • GameOver
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2005
                      • 3026
                      • Sjundeå

                      Pari juttua selventäisin tästä jos passaa.

                      Originally posted by apeke View Post
                      Ymmärrät varmaankin tuolla 1½ suomalla übermekaanikko-kokemuksellasi järkeillä, että suuriin autoliikkeisiin vaihdossa tulevat autot ovat juuri siinä kohdassa elinikäänsä, että niihin tulee tehdä jokin huolto. Ihmiset vaihtavat useimmiten joko 100tkm kohdalla, tai 200tkm kohdalla autoa ja useimmissa autoissa on tällöin jakorempan paikka -> huoltoa. Lisäksi suurin osa ihmisistä suunnittelee auton ostoa hyvissä ajoin, eli kulkupeliin tehdään vain välttämättömät korjaukset ennen vaihtoa -> huoltoa. Täten autoliikkeessä näyttää siltä, että autot vaativat paljon laittoa.
                      Jotkut vaihtaa juuri ennen isoja remppoja, ja jotkut teettää ne isot rempat ennen vaihtoa. Huoltosopimus on ollut aika kova myyntivaltti. Itekin touhusin tuossa arviomiehen koirantoimessa reilu vuoden päivät ja siinä ehti kyllä jos jonkinnäköstä laitetta tulla vastaan. Ei ne laittoa vaativat autot isommassakaan autoliikkeessä näyttele mitenkään erityisen suurta roolia.


                      Originally posted by apeke View Post
                      Lisäksi ihmiset jotka ostavat tuontiautoja vaihtavat autonsa useimmiten sellaisesssa liikkeessä jossa hintataso on edullinen, tai jobbarin kanssa, tai yksityisten kanssa. Isossa liikkeessä asioiva ihminen ei ole tietoinen hintatasoista, tai häntä ei kiinnosta muutakuin näennäinen hinta mitä hänen autostaan hyvitetään (isoissa liikkeissä hintapyynnit about +30%). Täten näet vain sellaisten ihmisten autojen kunnon, jotka eivät ole ns. hintatietoisia.
                      Internetin myötä ihmiset ovat nykyään itseasiassa hyvinkin tietoisia hintatasoista. Vertailu kun on lapsellisen helppoa. Loppu jääkin sitten mielikuvista kiinni. Tuota +30%:ia en niin ikään suoriltaan allekirjoita. Tarkoititko yksityiseen vai pienempään kauppiaaseen verrattuna? Hinnoitteluvaiheessa isonkin liikkeen on seurattava yleistä hintatasoa ja saada myytävä tuote sijoittumaan sinne oikein. Ei yhdelläkään liikkeellä ole nykypäivänä oikeasti varaa hinnoitella itseään ulos markkinoilta. Yleisesti meinasin sitä, että isossa liikkeessä asioiva asiakas ei ole niin tyhmä, kuin oletat. Hänellä vaan saattaa olla erilaiset intressit autonostossa, kuin juuri sinulla.
                      -22 Lexus ES300h
                      -07 Subaru Outback

                      ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                      Comment

                      • tp85
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2007
                        • 196
                        • Lappi

                        Siinä oli "ritariässä" asiaa.
                        Nykyinen:
                        Bmw e82 128i m-sport

                        Entiset:
                        Bmw e34 525i 92vm
                        Bmw e60 530iA sedan
                        Bmw e46 325i touring facelift m-sport
                        Bmw e30 325i coupe
                        Bmw e46 318i coupe
                        Bmw e46 316i sedan
                        Bmw e39 528iA sedan
                        Bmw e36 328i sedan
                        Bmw e46 316i sedan
                        Bmw e36 318iS coupe
                        Bmw e30 325i coupe

                        Comment

                        • apeke
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2009
                          • 108
                          • Suomi

                          Originally posted by GameOver View Post
                          Tuota +30%:ia en niin ikään suoriltaan allekirjoita.
                          Eräs suuri autoliike hyvittää vaihdossa 2000e autosta, kuin autosta. Eli jos joku vie auton jonka arvo romukauppiaalle olisi 100e ja autoliike hyvittää samasta autosta 2000e, niin 1900e on ainakin ilmaa hinnassa. Kyseinen tarjous on voimassa kaikille yli 6000e autoille. Tuosta voitkin sitten laskeskella paljonko sitä katetta löytyy. Isoilla liikkeillä on pyynnit aika lähellä toisiaan.

                          Internetin myötä ihmiset ovat hintatietoisempia, mutta menepäs kysymään kadulla normaalilta Erkiltä (about 40v mies), että mitäs mieltä olet nettiautosta, niin vastaus useimmiten tulee olemaan "Mistä autosta?" Nuorisosta ja foorumien käyttäjistä kaikki tietävät nettiauton ja osaavat hintoja vertailla. Sen takia täällä kaikki kyselevätkin nettiautosta bongattua-ketjussa, että "Onko tietoa?" Olisiko Erkillä sama lähestymistapa sanomalehdellä kahvipöydässä?

                          Ja BTW Ritariässä tiivisti hienosti myös ajatukseni tekstiksi.

                          Comment

                          • GameOver
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2005
                            • 3026
                            • Sjundeå

                            Originally posted by apeke View Post
                            Eräs suuri autoliike hyvittää vaihdossa 2000e autosta, kuin autosta. Eli jos joku vie auton jonka arvo romukauppiaalle olisi 100e ja autoliike hyvittää samasta autosta 2000e, niin 1900e on ainakin ilmaa hinnassa. Kyseinen tarjous on voimassa kaikille yli 6000e autoille. Tuosta voitkin sitten laskeskella paljonko sitä katetta löytyy. Isoilla liikkeillä on pyynnit aika lähellä toisiaan.

                            Internetin myötä ihmiset ovat hintatietoisempia, mutta menepäs kysymään kadulla normaalilta Erkiltä (about 40v mies), että mitäs mieltä olet nettiautosta, niin vastaus useimmiten tulee olemaan "Mistä autosta?" Nuorisosta ja foorumien käyttäjistä kaikki tietävät nettiauton ja osaavat hintoja vertailla. Sen takia täällä kaikki kyselevätkin nettiautosta bongattua-ketjussa, että "Onko tietoa?" Olisiko Erkillä sama lähestymistapa sanomalehdellä kahvipöydässä?

                            Ja BTW Ritariässä tiivisti hienosti myös ajatukseni tekstiksi.
                            Tottakai autoliikkeillä katetta on niissä autoissa. Yrityksen ajatushan on tuottaa omistajilleen voittoa. Se ei välttämättä tarkoita, että niissä hinnoissa olisi erityisen paljoa ilmaa tai löysää. Eipä Prismastakaan banaaneja myydä ehdoin tahdoin tappiolla. Toisekseen mun mielestä 2000€ hyvityksen tarjoaminen autosta kuin autosta on epätoivoinen yritys saada kauppalukuja ylös sulattamalla ehdoin tahdoin myytävän auton katetta. Mutta kukin tyylillään. Ei liene yllätys, että paremman hinnan saa itse myymällä, kuin liikkeestä (kate tehdään jo ostettaessa). Helpompaa se on vaihtamalla liikkeessa.

                            Nettiauto tai autotalli on kyllä mielestäni suhteelisen tuttu nelikymppisten tai jopa viisikymppisten keskuudessa. Yli kuuskymppisten kanssa ymmärrän jos ei internet ole jokseenkaan tuttu. Liikkeisiin ei enää nykypäivänä eksy juurikaan satunnaisia lattiapokia vaan autot on yleensä katottu ja vertailtu jo etukäteen-> 99% internetissä. Yleensäkin se puhelu aloitettiin asiakkaan puolelta että "teillä on tuolla netissä tuollanen XXX-auto".

                            Ritariässällä kyllä oli hyvä näkökanta. Valitettavaa nykypäivänä vaan on se, että myyjän suhtautuminen vaihtoautoon on lähtökohtaisesti jo huomattavasti erilainen jos kahden samanlaisen auton mittarilukemissa on puolet eroa. Oli ne sitten minkäkuntoisia tahansa.
                            Last edited by GameOver; 30-01-2010, 23:35.
                            -22 Lexus ES300h
                            -07 Subaru Outback

                            ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                            Comment

                            • ritariässä
                              BTCF Member
                              • Jan 2006
                              • 3580
                              • Raisio

                              Myyjän suhtautuminen enemmän ajettuun on juuri se mikä on, koska 99% asiakkaista kuitenkin ennemmin ottaa sen vähemmän ajetun vaikka se olis sekä kalliimpi että myös huonompi. Ihmiset yksinkertaisesti tuijottavat liikaa kilometreihin. Eipä silloin myyjä helpolla enemmän ajetusta sitten voikaan muuten hyvittää kuin kilsojen mukaan pääpiirteittäin.


                              Kilometreihin on helppo nojata koska ne on selkeät numerot taulussa ja ostajan taito yleensä ei riitä muuhun kuntoarviointiin. Tässä nyt puhutaan ihan peruspertti ja jaana ostajista.
                              G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                              Comment

                              • gRt
                                BTCF Member
                                • May 2009
                                • 222
                                • Tampere

                                Originally posted by tp85 View Post
                                No voi damn ku näin käynyt..!
                                No jos vain jaksat nähdä vaivaa ja kirjoitella saman tarinan uudestaan niin luen kyllä erittäin mielelläni kokemuksia e46:sesta! Ku auton haku olisi ensiviikolla edessä niin mukava tietää kaikki mahdollinen e46:sesta ja olenkin googlea ja foorumin hakua käyttänyt ahkerasti mutta nimenomaan ihmisten omat kokemukset/neuvot autosta kiinnostaa.

                                Oorrait, yritetääs...

                                Elikkä, heitän oman korteni kekoon ja kerron vähän mitä topiikissa kysyttiin, eli käyttökokemuksia BMW e46 joka itselläni on vuosimallia 01.

                                Ostin oman auton vajaa vuosi sitten. Mittariin on kertynyt 259tkm + risat. Itse ajettuja kilsoja on kertynyt 10 tuhatta. Ja voin kyllä kans sanoa etteivät kilsat näy muualla kuin mittaristossa... Eikä mielipiteeni ole vain omani Toki olen pitänyt autosta myös nippelifriikkina huolta, kaiken pitää toimia aina tiptop ja auto pestään säännöllisesti käsin. Edellisellä kaverilla oli vuosimallia 00 e46 vajaa 200 tkm ajettuna ja myös täydellisessä kunnossa.

                                Olet oikeassa että noin 250tuhatta kilsaa ajetuissa toi alusta on kriittisessä vaiheessa. Joudun varmaa jos en tänävuonna niin viimeistään ensivuonna vaihtelee alustasta osia sillä näyttävät olevan alkuperäisessä kunnossa enkä mitään kuittia tms. löytänyt josta olisi käynyt ilmi että ne olisi vaihdettu jossakin vaiheessa... Ajettavuudessa ei tosin ole kyllä vielä mitään moittimista, näkee tosin nyt keväällä millaisen tuomion katsastusmies antaa iskareista ym.

                                Mitä kilometreihin muuten tulee niin en olisi vielä niin kamalan huolissani auton kestävyydestä moottorin ym. kalliitten laitteiten takia. Olen nähnyt +500 000 km ajetun Opel Vectran vuosimallia 92 joka käy ja kukkuu (ja kukkii) moitteettomasti... Mielestäni siihen ei ole myöskään tehty mitään kallista remppaa ikinä... Niin, ja raapastu talvisin aina kylmänä käyntiin. Luulis kait bemmin kestävän vähintään sama...? Luulis... :think

                                Kestävyydestä huolimatta kyllä ylimääräinen touhutommi kannattaa pankkitilillä siltikin olla turvaamassa selustaa ns. yllättävien menojen varalta. Sen enemppää en ota kantaa noihin kilometreihin, sillä sitä on täällä puitu jo tarpeeksi.. Eikä yhtä varmaa totuutta ole olemassa.

                                Sitten. Tarkista toki miltä kone näyttää. Tuon ikäisessä alkaa moottorin tiivisteet olemaan vaihtokunnossa joten öljyy saatta fuskata vähän sieltä täältä ja on turhan työläistä vaihtaa parkkipaikalla joskin ei mahdoton...

                                Moottorista puheenolleen. Mulla on toi paljon kritisoitu 316 moottorilla M43B19. Sillä EI lennetä kuuhun mutta sillä pysyy kyllä liikenteen mukana täydelläkin kuormalla täysin kiitettävästi! Myös kaupungissa ajettaessa se jaksaa mukavasti jurnuttaa 3 vaihteella melkein mutkan kuin mutkan. Edellistä 2.0l 136heppaista Vectraa joutui hämmentämään huomattavasti enemmän joskun ero johtuu enimikseen varmaan välityksistä. Tosin ykkönen on turhan lyhyt, joskin pääseepähän ripeästi paikasta kun paikasta

                                Ongelmia ei tuota myöskään moottoritie, päin vastoin, sitä luukuttaa ihan mielellään nilkka suorana nopeuden kohotessa välillä jopa turhankin korkeaksi. Hiljaisesta korista ei aina välty meteli tai jurina mistä voisi aina päätellä kuin lujaa mennään. Maantiet ovat ainoat joissa tehoa jää usein kaipaamaan. Varsinkin kesällä kuormalla ja ilmastoinnin ollessa päällä joutuu ohituksia tekemään harkiten, mutta liikenteessä ihmiset pärjäävät jopa 50heppaisella puntolla joten..?

                                Myönnän etten ole yhtäkään kuusipyttyistä vielä päässyt ajamaan... Joten en sen tarkemmin voi verrata eri malleja keskenään. Edellien 136 heppanen Opel Vectra ei minusta juurikaan poikennut tästä.

                                Faktahan on se että mahtavat ajo ominaisuudet ja laatuvaikutelma ovat ehtaa Beeämweetä koneesta riippumatta! Myös on muistettava turvallisuus joka on e46 sessa aivan huippuluokkaa! Mutta kyllä kaikki koeajotarjoukset otetaan aina vastaan!



                                Bensaaha se vie kaiken minkä tankkaa. En ole ikinä tarkkaan mitannut mutta mikäli tehtaan arvoihin on uskomista niin eroa ei juurikaan isomppiin koneisiin ole paljon mitään. Varsinkaan uudemppiin N sarjan koneisiin joissa on jopa enemmän tehoa ja pienemppi kulutus. Mutta maantiellä joku 6 kaupungissa 11-12litraa joten sen kanssa pystyy elämään. Vaihdetaan sitten 5 vuoden päästä e90 325 joka kulkee samoilla lukemilla tehon ollessa 218hp

                                Siirytään eteenpäin. Varusteisiin jotka kannattaa tutkia alkuinnostuksesta huolimatta yhtä tarkasti kuin kaikki muukin. Muista ilmastointi, se on must kesällä! Automaattinen aina paremppi mutta manuaalillakin tulee toimeen loistavasti. Sitten vakkari, se on mukava lisä maantieajossa. Sitten keskikyynärnoja, kun siihen on tottunut ei paluuta ole. Plussana vielä extrasäilytystilaa esim. pysäköintikolikoille... Mausteena vielä ratin pikanappulat, mutta ilmankin pärjää.

                                Ota myös huomioon ettei kaatuvat takapenkit ole itsestäänselvyys. Ainaki itseäni on useammat kerrat harmittanut etten saa pitkää tavaraa menemään samoin kuten edellisessä autossani. Kesällä täytyy tutkia josko sen takapellin voi heivata mäkeen heikentämättä auton kestävyyttä mutta helpomalla pääset kun se on valmiina.

                                Tyyppivoista en osaa sen tarkemmin sanoa kun mitä lukennu foorumilta että ennen vuotta 2000 valmistetuissa autoissa on myös taka akselin repämistä ollut, mutta sen ohittaa varmasti ottamalla 2000- jälkeisen auton

                                Otit nyt minkä tyyppisen tai moottorilla varustetun Bemarin vaan niin luonnollisesti on selvä että tarkista yleiskunto tarkasti kuten huoltokirja. Vältä kaikenlaisia tunink juttuja! Itse sulatan ainoastaan vielä sen jos radio on vaihettu mutta ei muuta!! Jos alkaa lexus takavaloa sekä spoilerin lippaa tms löytymään niin ehta kiitos ei!! Jos kunto ja historia on kunnossa voit olla varma että autosi toimii juuri kuten saksalaisinsinöörit ovat tarkoittaneet.


                                Noh,noh... ei ehkä yhtä järjestelmällinen kirjoitus kuten edellinen (joka hävisi bittitaivaaseen) mutta samat asiat ilmaistu hiukan sekavammin... Kysy jos jotakin tulee mieleen
                                Last edited by gRt; 31-01-2010, 00:52.
                                Projektit: BMW e39 530i & BMW Z4 3.0si
                                https://www.youtube.com/@gerttiih

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎