Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 osto edessa, tietoja kaivataan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _nixu_
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 8972
    • Kellokoski

    Originally posted by Ruffryder View Post
    Olisin kahden vaiheilla tulevan autoni kanssa. Jäljelle jääneet vaihtoehdot olisivat vuoden -02 e46:t.

    Toinen olisi 320 M-Sport II ja toinen 325. Varusteet on jokseenkin samat.

    Silmää enemmän miellyttää 320 mutta tehojen kannalta 325. Onko normiajossa noiden moottoreiden välillä suurtakin eroa? Muita huomioita ja vinkkejä?

    Ehdokkaat: http://www.nettiauto.com/bmw/325/2685143 ja http://www.nettiauto.com/bmw/320/2731292
    Itse ottaisin varmaan tuon M-Sportin. Kyllä e46:nen jaksaa mennä ihan mukavasti tuolla 2.2:sellakin :think
    Tietysti kunto ratkaisee, mutta hinnankin puolesta tuo 320 on houkuttelevampi.
    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

    Comment

    • jaki
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 2978
      • Uusimaa

      Originally posted by Patriot View Post
      täytyy olla jonkun verran seonnut syvemmälle autohifipuoleen.

      Autossa alkuperäisenä ollut pikkunavi ajotietokoneineen on omasta mielestä täysin turha jos vertaa siihen mitä parilla sadalla eurolla saa gigantista.
      ...seonnut mölypuoleen...

      Tuossa pikkunavissa on yksi ERITTÄIN hyvä ominaisuus verrattuna noihin imukuppivirityksiin. Niin, juuri tuo imukuppiviritys. En tiedä missä majailet, mutta ainakin täällä apinakehän sisällä navia ei parane jättää hetkeksikään autoon, sieltä poistuttuaan. Alkoi pikkhiljaa jurppimaan moinen vekslaus. Sinällään olet oikeassa noista navin muista ominaisuuksista.
      BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

      Comment

      • Bouma
        Bimmer Enthusiast
        • May 2007
        • 3108
        • Tampere

        Originally posted by Ruffryder View Post
        Olisin kahden vaiheilla tulevan autoni kanssa. Jäljelle jääneet vaihtoehdot olisivat vuoden -02 e46:t.

        Toinen olisi 320 M-Sport II ja toinen 325. Varusteet on jokseenkin samat.

        Silmää enemmän miellyttää 320 mutta tehojen kannalta 325. Onko normiajossa noiden moottoreiden välillä suurtakin eroa? Muita huomioita ja vinkkejä?

        Ehdokkaat: http://www.nettiauto.com/bmw/325/2685143 ja http://www.nettiauto.com/bmw/320/2731292
        Ehdottomasti E46 320i 2.2 M-Sport. Ulkonäkö, varusteet, alusta paljon paremmat kuin 325i. Hieman on mopompi mutta hyvin vähän. Vääntää ihan yhtä mukavasti kuin 325i ja kiihtyvyyksissä yms. arvoissa on niin vähän eroja että itse kallistuisin 320i puolelle miettimättä asiaa sen enempää.
        MB CLS-12 350CGI AMG

        MYSTINEN.FI

        Comment

        • Ruffryder
          Bimmer Rookie
          • Jun 2007
          • 136
          • Klaukkala

          Originally posted by Bouma View Post
          Ehdottomasti E46 320i 2.2 M-Sport. Ulkonäkö, varusteet, alusta paljon paremmat kuin 325i. Hieman on mopompi mutta hyvin vähän. Vääntää ihan yhtä mukavasti kuin 325i ja kiihtyvyyksissä yms. arvoissa on niin vähän eroja että itse kallistuisin 320i puolelle miettimättä asiaa sen enempää.
          Kiitos tyhjentävästä vastauksesta. Ei mua niinkään se 0-100 kiihtyvyysero kiinnosta vaan juuri tuo vääntävyys.

          Pitää lähteä ajelemaan tuota tai jotain muuta M-Sporttia

          Comment

          • Bouma
            Bimmer Enthusiast
            • May 2007
            • 3108
            • Tampere

            Originally posted by Ruffryder View Post
            Kiitos tyhjentävästä vastauksesta. Ei mua niinkään se 0-100 kiihtyvyysero kiinnosta vaan juuri tuo vääntävyys.

            Pitää lähteä ajelemaan tuota tai jotain muuta M-Sporttia
            Jeps, itsellä 328i M-Sport alustalla ja se on omasta mielestä pirun hyvä. Ei nyt mikään rata-alusta mut sopivan jämäkkä normaaliin ajoon. Alavääntö tuossa 2.2 170hv koneessa on kyllä mukava. Kyydissä kun istuu niin tuntuu että eroa ei juurikaan ole tuohon omaan 328i. Ja kulutuskin on tosi kohtuullinen, sekalaisella ajolla 9l/100km about.
            MB CLS-12 350CGI AMG

            MYSTINEN.FI

            Comment

            • Jambro79
              Newbiemmer
              • Sep 2008
              • 14

              320 m-sport vai 325?

              Minä kyllä ostaisin jo 330. Tuohon rahaan 18900€ saat jo hyvän 330i. Minultakin voisit saada -01 330xiA m-sportin jopa reilusti halvemmalla:think


              Originally posted by Bouma View Post
              Jeps, itsellä 328i M-Sport alustalla ja se on omasta mielestä pirun hyvä. Ei nyt mikään rata-alusta mut sopivan jämäkkä normaaliin ajoon. Alavääntö tuossa 2.2 170hv koneessa on kyllä mukava. Kyydissä kun istuu niin tuntuu että eroa ei juurikaan ole tuohon omaan 328i. Ja kulutuskin on tosi kohtuullinen, sekalaisella ajolla 9l/100km about.

              Comment

              • 324tdic2d
                Bimmer Rookie
                • Nov 2004
                • 136
                • Kemi, Oulu, Vaala

                Ostin itse 5 viikkoa sitten 330d:n 6/2003 160tkm ajettu.
                Puntaroin todella monia vaihtoehtoja ja varusteita, joita on suuri kirjo.
                Valitsin manuaalin, koska en vain luota automaatin kestävyyteen varsinkaan isossa turbodieselkoneessa. Uusi automaattilaatikko maksaa maltaita ja jos rikkinäisen lähettää saksaan, saa peruskorjatun puoleen hintaan.

                Valitsin ison navin, kaikki toiminnot on keskitetty siihen näppärästi.
                Valitsin kangaspenkit, vaikka nahkaversioita olisi ollut samoihin hintoihin tarjolla.

                Isokoneisissa versioissa ongelmia voimansiirrossa, kardaanin kuminivel, tukilaakeri, perän kaikki puslat ja aina kun kunnolla kiihyttää, saa pelätä perän repeämiä!

                Kerran olen jo koneen käyttänyt auki (imusarjan läpät poistettu) ja remppaa tiedossa vk-lopuksi (huohottimen päivitys), että hyvin menee uuden auton kanssa. Lisäksi voimasiirrossa on alkanut jotain ääntämään. Ehkä se siitä kun nämä saa kuntoon.

                e46 ei tilaihme, mutta kohtuulisen tyytyväinen olen ollut. Toisinaan on ollut ikävä vanhaa Nissan Almeraa..
                325iA Cabriolet 3/1987
                330d 6/2003

                Comment

                • Bouma
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2007
                  • 3108
                  • Tampere

                  Originally posted by Jambro79 View Post
                  Minä kyllä ostaisin jo 330. Tuohon rahaan 18900€ saat jo hyvän 330i. Minultakin voisit saada -01 330xiA m-sportin jopa reilusti halvemmalla:think
                  Niin minäkin ostaisin 330i M-Sportin. Mutta viittasin nyt kysyjälle että kumpi, E46 320i 170v M-Sport vai E46 325i normi pappamalli niin ostaisin tuon 320i.
                  MB CLS-12 350CGI AMG

                  MYSTINEN.FI

                  Comment

                  • Ruffryder
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2007
                    • 136
                    • Klaukkala

                    Originally posted by Bouma View Post
                    Niin minäkin ostaisin 330i M-Sportin. Mutta viittasin nyt kysyjälle että kumpi, E46 320i 170v M-Sport vai E46 325i normi pappamalli niin ostaisin tuon 320i.
                    Tuo Laakkosen auto on todellisuudessa 17ke hintainen. Se oli tosin vaan verrokkina tuossa. Tuo 15k olisi lähempänä sitä mitä haluaisin autooni tällä hetkellä sijoittaa.

                    Tällä hetkellä ajelen 316ti:llä ja se tuntuu lähes riittävältä niin uskon että 2.2 riittää ajoihini mainiosti. Plussana myös pienemmät vakuutusmaksut.

                    Comment

                    • _nixu_
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 8972
                      • Kellokoski

                      Originally posted by Ruffryder View Post
                      Tuo Laakkosen auto on todellisuudessa 17ke hintainen. Se oli tosin vaan verrokkina tuossa. Tuo 15k olisi lähempänä sitä mitä haluaisin autooni tällä hetkellä sijoittaa.

                      Tällä hetkellä ajelen 316ti:llä ja se tuntuu lähes riittävältä niin uskon että 2.2 riittää ajoihini mainiosti. Plussana myös pienemmät vakuutusmaksut.
                      No kannattaa varmaan alkaa hieroa kauppoja siitä M-sportista, noita kun on melko vähän tarjolla :think
                      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                      Comment

                      • petrolhead
                        Moderator
                        • Feb 2004
                        • 13793
                        • Hyvinkää

                        Originally posted by Bouma View Post
                        Alavääntö tuossa 2.2 170hv koneessa on kyllä mukava. Kyydissä kun istuu niin tuntuu että eroa ei juurikaan ole tuohon omaan 328i.
                        Oman kokemuksen (60tkm) perusteella sanoisin että 2,2 M54 on melko hengetön väillä 700-6700rpm. Kyllä sillä arkiajot hoitaa ja reissussa käy mutta sitten jos mutkatietä tai rataa koittaa polkea niin eihän se saatana kulje. Jokainen 325i ja 328i mitä on alla ollut , on vitusti pirteämpi.

                        Voimasanat alleviivatkoon pointtiani
                        2015 VW Crafter
                        1984 BMW 316
                        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                        Comment

                        • Bouma
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2007
                          • 3108
                          • Tampere

                          Originally posted by petrolhead View Post
                          Oman kokemuksen (60tkm) perusteella sanoisin että 2,2 M54 on melko hengetön väillä 700-6700rpm. Kyllä sillä arkiajot hoitaa ja reissussa käy mutta sitten jos mutkatietä tai rataa koittaa polkea niin eihän se saatana kulje. Jokainen 325i ja 328i mitä on alla ollut , on vitusti pirteämpi.

                          Voimasanat alleviivatkoon pointtiani
                          Mahtaakohan Ruffryder ostaa auton radalle????????????

                          Sulla on ilmeisesti parempi selkäranka sitten kun mulla. Mun mielepide on se että tuo 320i 2.2 vetää todella nätisti jos vertaa esim. 325i M54. Tää on mun mielipide mutta Ruffryder, käy kokeileen molempia jos epäilyttää.
                          MB CLS-12 350CGI AMG

                          MYSTINEN.FI

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            Originally posted by Bouma View Post
                            Mahtaakohan Ruffryder ostaa auton radalle????????????

                            Sulla on ilmeisesti parempi selkäranka sitten kun mulla. Mun mielepide on se että tuo 320i 2.2 vetää todella nätisti jos vertaa esim. 325i M54. Tää on mun mielipide mutta Ruffryder, käy kokeileen molempia jos epäilyttää.
                            Kirjotin mutkatiestä ja radasta esimerkkeinä sellasista tilanteista joissa autosta pitäisi tosissaan ulosmitata kaikki, ja tällöin mun mielestä parhaiten huomaa että jotain puuttuu. Kyllähän sillä japanialaisesta ohi pääsee ja tuntuu peruspirteältä kaupungissa, vastaa terhakasti kaasuun ja näin, mutta ei se neula nouse yli satasessa kovin nopeaan.

                            Sitä en tiedä mihin kaikkeen kukin autoaan käyttää, ite käyn tolla töissä , kaupassa , mökillä , radalla , mutkatiellä.. ja kerron kokemuksiani. Toi selkärankajuttu meni multa täysin ohi .
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • Zeta
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7535
                              • Kotona

                              Tää aina tätä samaa: joku on ostamassa E46 318i ja sitten ehdotetaan heti "mikset osta kutoskoneista E46 320i?". Seuraava taas heittää "ei kannata ostaa tuollaista mopoa 320i, osta saman tien kunnollinen E46 323i/325i/325i" ja sen jälkeen sitten tulee "parempi kuitenkin ostaa kerralla 330i". jne jne

                              Homma jatkuu aina M-sarjalaisiin asti ja silloinkin jos on ostamassa E46 M3 niin tulee "mikset osta samantien E39 M5?". :think

                              Eli mitä tästä opimme: älä kysele liikaa BTCF-palstalta neuvoja automallin suhteen vaan mene kokeilemaan ja osta juuri se itselle sopivin BMW-malli.

                              Ja sittenkin löytyy ympäriltä aina jotain rutinaa "miksei ole täysnahkoja, miksei ole navia, miksei ole sähköpenkkejä, miksei ole m-sport lirpakkeita yms".

                              Oma mielipide: BMW E46-malliset ovat hyviä autoja moneen muuhun vastaavan ikäiseiseen automerkkiin/-malliin verrattuna. Suosittelen lämpimästi.
                              -
                              Käyttöautona: F20
                              Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
                              Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                              Myydään: HP 12.5" kannettava **240e**
                              -

                              Comment

                              • b mutteri kasa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2006
                                • 1462
                                • Area 03

                                Originally posted by Zeta View Post
                                BMW E46-malliset ovat hyviä autoja moneen muuhun vastaavan ikäiseiseen automerkkiin/-malliin verrattuna. Suosittelen lämpimästi.
                                BMW F11 530 dA VOLL
                                Carbon-schwarz Metallic

                                BMW E30 325i Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎