Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 osto edessa, tietoja kaivataan
Collapse
X
-
Ei iske tuo korimalli omaan silmään ei sitten yhtään.Nykyinen:
Bmw e82 128i m-sport
Entiset:
Bmw e34 525i 92vm
Bmw e60 530iA sedan
Bmw e46 325i touring facelift m-sport
Bmw e30 325i coupe
Bmw e46 318i coupe
Bmw e46 316i sedan
Bmw e39 528iA sedan
Bmw e36 328i sedan
Bmw e46 316i sedan
Bmw e36 318iS coupe
Bmw e30 325i coupe
Comment
-
-
Originally posted by Zeta View PostToisaalta , nyt kun kompura ei ole haukkaamassa tehoa toi auto saattaa kulkea toista sataa kun oikeen polkee.
2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostE46 ilman ilmastointiaToisaalta , nyt kun kompura ei ole haukkaamassa tehoa toi auto saattaa kulkea toista sataa kun oikeen polkee.
Comment
-
-
Originally posted by Heksula View PostSun sitten varmaan on hyvä ostaa se neloskoneinen kun sellaista niin kovin halajat. Jos joku tässä topickissa on romantisointia, niin se on tuo väite että neloskoneinen 105hv auto kulkee johonkin. Se ei oikeasti kiihdy edes yksin ajaessa hyvin ohitustilanteissa. Vääntöä riittää kaupunkiajoon ihan jees, mutta 4000 kierroksen jälkeen ei kyllä tapahdu enää mitään mainittavaa. Ainoat ihmiset jotka väittää että noi neloskoneiset e46:set kulkee on niiden omistajat. Käy nyt oikeasti edes kokeilemassa kutosella olevaa versiota.
Meillä on ollut kaksi 4 koneista E46:sta ja yksi 4 koneinen E90. Nyt on 6 koneella oleva E46 ja IKINÄ ei tule enää nuhapumpulla olevaa versiota tähän talouteen. Voin vaan kuvitella sitä liikenneturvallisuuden huippuhetkeä kun tuolla 105hv:lla ohitetaan ketään 4 henkeä + matkatavarat kyydissä.Mutta rauhallisella ajolla ja ennakoimalla pääset kyllä sinne mihin ikinä haluatkin. Uskallan väittää ettei se vanha täyteenlastattu 520 bemmi oo juurikaan ripeämpi ohitustilanteissa
Itse päätyin 316 malliin viime kesän alussa autokuumeen seurauksena ja sattui olemaan kotikulmilla sellainen edukkaasti myynnissä. Autossa oli kattava varustelista ja muutenkin moitteettomassa kunnossa joten päätyin siihen. Alkoi edellisessä ilmenevän myös huolestuttavia tyyppivikoja (kuten irtoilevat venttiilivarren kumit) vaikka kovasti Vectrastani tykkäsin. Tän pito tulee hiukan edullisemmaksi sillä mitään kalliita tyyppivikoja ei tietääkseni ole.
Mutta tosiasiahan on se että 316 ja vaikkapa 320 (ja siitä ylöspäin) malleissa ei ole suuria eroja bensakustannuksissa tai vakuutuksissa joten mitään säästöä ei siitä synny. Joten jos tilanteesi salli mieti vakavasti isomppiakin koneita äläkä pelkää vakuutuksia tai bensoja.
Omani on kuitenkin kohta maksettu sillä en suostunut ottamaan mitään 10v autolainaa ja alkavien opiskelujenikin takia ajelen mielummin tällä mukavalla nuhapumpulla kuin vanhalla karvalakkitykkipommilla.
Käytä aikaa ja harkintakykyä, eivät autot maailmasta eivätkä nettiautosta lopu!! Pommin saa kyllä helposti, siitä eroon pääseminen on taas paskempi juttu jossa tekee hyvällä säkällä vielä tappiota... Jos päädyt 316 niin kato että siinä olisivat edes varusteet sellaisia että matkamukavuus olisi taattu
Jos mahdollista ostat ny jonkun 500e maksavan rämän ja säästelet vielä puoli vuotta niin mennään jo harppaus eteenpäin niin varusteissa iässä kuin moottorin koossa.Last edited by gRt; 31-01-2010, 16:46.Projektit: BMW e39 530i & BMW Z4 3.0si
https://www.youtube.com/@gerttiih
Comment
-
-
Tässä on mun mielestä aivan liian paljon turhaa paskanjauhantaa, mikä ei liity E46:n ostamiseen millään tavalla.
Sen verran sanoisin tuosta tehopuolesta, että kyllä noilla pikkukoneisilla pärjää. Jostain vanhasta TotalBMW:stä hoksasin termin "Model snobbery", kun kertoivat tietyn BMW-yhteisön meiningistä. Mielestäni tuota on havaittavissa täällä: Halutaan saada läpi omat ajatukset ja käsitykset "yleiseksi totuudeksi".
Onhan meillä tuollainen pikkukoneinen E46 ollut ja se on nyt myynnissäkin. Ei sitä siksi koiteta myydä että se olisi suorituskyvyn osalta toivoton. Itse olen vannonut aina isompi-koneisten nimeen. Mielestäni 1.9 kone, ainakaan 118 hv:n formaatissa ei anna päällimäiseksi hengetöntä kuvaa itsestään.
Ylipäätänsäkin tuossa pitää huomioida ihmisten erilaiset käsitykset ja vaatimukset. Jos itselle riittää tuo 316i comfort tai 318i, niin sitten se riittää. Ei tilanne mielestäni oleellisesti parane 320i:llä(M52B20) jos suorituskyvyn perään on. 316i comfortin ilmoitettu huippunopeus on 200 km/h. 318i kiihtyy 10.4 sekunnissa 0-100 km/h:iin. Rahallahan isompia koneita saa ja rahaa saa aina lisää "jättämällä pari baarireissua väliin". Vai miten se meni?
Comment
-
-
Lisää järkeilyä:
On vähän ajettu, on automaattinen ilmastointi on siistin värinen. Joskin vakkari ja kyynärnoja puuttuvat mutta ovat kyllä kummatkin mahdollisia asentaa jälkikäteen (tosin kuin ilmastointi!). Myös näyttää olevan täysin alkuperäisessä kunnossa.
Toi hintaero on kuitenkin NIIIIN pieni että tuskin tuut katumaan muutaman kuukauden säästämistä. Autohan on autoliikkeessä joten ne tekevät kyllä sulle sopivat maksusuunnitelmat. Jos maksat vaikka 6500euroa heti niin lopuille saat vaikka maksuaikaa tyylin 50e kuukaudessa.... ei paha?! On myös varmaa jotakin kuluttajansuojaa (tosin kun yksityisellä) ymym. Se on vaan niin vaivatonta asioida autoliikkeessäProjektit: BMW e39 530i & BMW Z4 3.0si
https://www.youtube.com/@gerttiih
Comment
-
-
Nykyinen:
Bmw e82 128i m-sport
Entiset:
Bmw e34 525i 92vm
Bmw e60 530iA sedan
Bmw e46 325i touring facelift m-sport
Bmw e30 325i coupe
Bmw e46 318i coupe
Bmw e46 316i sedan
Bmw e39 528iA sedan
Bmw e36 328i sedan
Bmw e46 316i sedan
Bmw e36 318iS coupe
Bmw e30 325i coupe
Comment
-
-
Hyvin on tullut neuvoa ja kommenttia.
Vähä offtopiccia mutta yritin tuossa metsästää kuvaa e46 316i konehuoneesta mutta en oo löytänyt niin saako joku tänne semmosta lisättyä? vaikka omasta konehuoneestaan jos ei muuta löydy, itse en ainakaan googlellakaan löytänyt ja nettiautossakaan kellään ole kuvaa moottori tilasta, haluttas vaan nähdä konehuonetta vähän ennakkoon ennen kuin mene jotain katsomaan..Nykyinen:
Bmw e82 128i m-sport
Entiset:
Bmw e34 525i 92vm
Bmw e60 530iA sedan
Bmw e46 325i touring facelift m-sport
Bmw e30 325i coupe
Bmw e46 318i coupe
Bmw e46 316i sedan
Bmw e39 528iA sedan
Bmw e36 328i sedan
Bmw e46 316i sedan
Bmw e36 318iS coupe
Bmw e30 325i coupe
Comment
-
-
Originally posted by Zeta View PostHei kun mennään 6500e budjetilla, niin ei sillä vielä kovin kummoista E46 Bemaria saa. Jostain pitää tinkiä tai sitten laittaa tonni, pari lisää ostobudjettiin.
Nimenomaan 6500€ budjetilla mennään nyt ja e46:seen olen päätynyt ja tarjonta on mikä on mutta en nyt mitään loppu elämän autoa kumminkaan ole hakemassakaan tuolla rahalla. Ja esim vaknopsäädin on itselle ihan turha vekotin ja ilmastointia ei ole ollut aiemmissakaan autoissa niin en osaa sitäkään niin arvostaa ja tuon keskikyynärnojan laitoin itse tuohon entiseen e36 IS:säänkin et sen nyt saa kyllä hommattua jälkeenpäinkin jos ei kuulu varusteisiin, se on kyl tosi et siihen ku tottuu niin pakko löytyä autosta.Nykyinen:
Bmw e82 128i m-sport
Entiset:
Bmw e34 525i 92vm
Bmw e60 530iA sedan
Bmw e46 325i touring facelift m-sport
Bmw e30 325i coupe
Bmw e46 318i coupe
Bmw e46 316i sedan
Bmw e39 528iA sedan
Bmw e36 328i sedan
Bmw e46 316i sedan
Bmw e36 318iS coupe
Bmw e30 325i coupe
Comment
-
-
Originally posted by Zeta View PostHei kun mennään 6500e budjetilla, niin ei sillä vielä kovin kummoista E46 Bemaria saa. Jostain pitää tinkiä tai sitten laittaa tonni, pari lisää ostobudjettiin.
Eli : On tullut ajettua neloskoneisia e46:ia ja kokemus on joka kerta yhtä perseestä. Sellanen auto ei kulje mihinkään vaikka poljet kiertokanget S:n muotoisiksi siitä.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Niin no eihän sen kulkea tarvi, ku eihän suomes saa ajaakkaan ku sen 120..Kait se e46 316 sen pari markkaa vissiin menee tarvittaessa mitä tehtaan tietoja kattelin..
Kiihtyvyys ja kulkeminen sit ihan eri asia ja joo onhan se selvä ettei tuo mikään raketti ole.Nykyinen:
Bmw e82 128i m-sport
Entiset:
Bmw e34 525i 92vm
Bmw e60 530iA sedan
Bmw e46 325i touring facelift m-sport
Bmw e30 325i coupe
Bmw e46 318i coupe
Bmw e46 316i sedan
Bmw e39 528iA sedan
Bmw e36 328i sedan
Bmw e46 316i sedan
Bmw e36 318iS coupe
Bmw e30 325i coupe
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostHeksula olikin jo kerennyt saman kirjoittaa kuin minä , vähemmällä sarkasmilla.
Eli : On tullut ajettua neloskoneisia e46:ia ja kokemus on joka kerta yhtä perseestä. Sellanen auto ei kulje mihinkään vaikka poljet kiertokanget S:n muotoisiksi siitä.e90 330ia
E36 328i touring
Ex:
e46 330i touring facelift
e46 318ci facelift
e36 320i cab M-Sport
e36 325i coupe
e30 318i
Comment
-
-
Mitä sen hinnatalkaen E46 316i-auton pitäisi sitten antaa kuljettajalleen vastineeksi sijoitetusta pääomasta? Hieman varustellumpi E36, ehkä jopa E34 saattaisi olla omalla listalla tuossa budjetissa.
E46 330D on ainakin perusvarusteltu ja viihdyttävä, manuaalina murheeton, diesel halpaa ja touring käytännöllinen. Voimaakin saa lisää melko rajusti jos pörssi on paksuna ja sekoaa lopullisesti. Omaan makuun tuote on monella alueella erinomainen kompromissi, jonka perustelu itselleen onnistuu vaivatta ja tarvittaessa joka aamu. Dieselin huoltamisen kalleuden (en tiedä mitä bensan huoltaminen maksaa) pystyy perustelemaan itselleen niin kauan kuin aihio on fiksu ja sehän on.Last edited by Patriot; 31-01-2010, 20:31.E39 540iA M62TUB44
Comment
-
Comment