Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 ostamassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petteri75
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 2565
    • Kirkkonummi

    Originally posted by Janzu View Post
    Onneksi olkoon

    Rullassa pitäis palaa valo, mutta ei se ainakaan mulla ihan heti vaihda lämpöä vaan n. 15 sekunnin kuluessa. En kyllä osaa sanoa mistä vikaa voisi lähteä etsimään.

    Onko milloin rekisteröity, jos syksyllä niin sitten se on -95, mutta ei niissä kai mitään varsinaista eroa ole, -95 -> -96 on jo sitten eri asia. Kasettisoitin on näissä kaikissa ja lisänä sitten kontissa vaihtaja, jos on tilattu. Ei muuta kuin kuvia kehiin.
    Kyllä eilen illalla sai tuta viileyttä ihan muutaman minuutin. Vasta kun otti AUTOn pois päältä, sai lämmintä. Kuumaksi se ei missään vaiheessa muuttunut, vrt Saab 900 jonka kenno on aika hyvä talvikäytössä. Ja esim. Turussa oleva tarjous-730i joka omasi manuaali-ilmastoinnin, antoi kyllä aika pian lämmintä ihan sitä säätöpyörää kääntämällä.

    Auto on valmistunut 05/94, joten aika lailla ensimmäisiä versioita. Adaptiivinen laatikonohjaus löytyy kyllä, voi olla aika ihmeissään kun nyt siirtyy kaupunkipyörittelystä lähes yksinomaiseen maantieajoon
    BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

    Comment

    • Erich
      BTCF Member
      • Apr 2005
      • 783
      • Hämeenkyrö

      Originally posted by Petteri75 View Post
      Kysymys: Kabiinissa on kovin viileää.
      Tuttu tunne, pistää vituttelemaan. Tee testi, kun seuraavan kerran paleltaa: auto parkissa tyhjäkäynnillä, moottori lämmin. Lämppärille pyynti täydestä lämmöstä. Jos tulee viileätä, nosta kaasulla kierrokset n. 3000 hujakoille, odottele. Jos nyt alkaa lämpiämään, on mahdollista, että em. lämppärin sähköisen kiertovesipumpun tunnit ovat täynnä, eli moottorilta hiilet loppu.
      6 - E24 635
      7 - E38 740
      8 - E31 850

      Comment

      • Arnolds
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 3310
        • Kajjjaani

        Originally posted by Petteri75 View Post
        Tuli ostettua. Piti olla -95, sitten kun tarkisti oston jälkeen niin -94 oli vuosimalli.. Taas tätä omaa tyhmyyttä. 740iA, aj 228tkm, normivarusteiden lisäksi Comfort-penkit, GSM-puhelin ja takalasin verho. Ja kasettisoitin!
        Ja kuvia liikkeelle niin nähdään muutkin.
        F26 xDrive20d TwinPower

        EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

        Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

        Comment

        • jakusa
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2004
          • 515
          • Lempäälä

          Originally posted by Petteri75 View Post
          Adaptiivinen laatikonohjaus löytyy kyllä, voi olla aika ihmeissään kun nyt siirtyy kaupunkipyörittelystä lähes yksinomaiseen maantieajoon
          Ei pitäisi olla, sillä adaptiivinen loota ei tallenna ajokäytöstä vaan nollaantuu aina kun auton sammuttaa. Adaptiivisuus perustuu ajotavan tarkkailuun ja nopeaan muutoksiin reagointiin.
          -after all is said and done more is said than done-


          Comment

          • BeamR
            BTCF Member
            • Jul 2007
            • 13363
            • Espoon takametsät

            Nostellaas yhtä vanhoista threadeista, ettei tule tehtyä kardinaalimunausta ja aloitettua uutta lankaa "turhaan"...

            Eli kertokaas joku tietoviisas, että mitä eroa on M73 ja M73N -moottoreilla? Näyttäisi E38:n moottoreissa tulevan tuollainen muutos 9/98 aikoihin.
            F46 Gran Tourer -20
            Boxster 2.5 -97

            Comment

            • joni88
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2008
              • 308

              tuli tossa juuri tänään hommattua e38 750, ihan kiva peli :P vimpan päälle on huollettu ja pidetty :P yhtäkkiä tajusin että kojelautakin on nahkainen ja takapenkkiläisilläkin sähköpenkit... no asiaan... mitäs tapahtuu tuosta s edc nappulasta? kun painaa niin vihreä valo syttyy s:n viereen? sportti tossa on ilmeisesti vaihdekepissä, mutta mikä tuo sitten on?
              G11 740e

              Ex: Ford Probe, Vw Golf, Mitsubishi Galant, Vw Golf, Peugeot 205, Honda CRX, Volvo 360, Ford Taunus, Dodge Aspen, Ford Taunus, Ford Probe, Audi S4, Volvo 850, Audi A6, Toyota Aristo, Seat Leon, 540 e39, Fiat Coupé, Alfa Romeo 156, 750 e38, MB CLK, MB SLK, VW Jetta, Seat Ibiza, 118d e87, Z4 e85, Audi A5, Alfa Romeo Mito, 530da e60, MB CLS, Porsche Cayenne, Audi A6, Maserati QP, Range Rover, M3 e93, M6 e64, MB S600L, 750iL xDrive F02, Maserati QP, MB CLS, F13 640d, Tesla Model S 85d

              Comment

              • BeamR
                BTCF Member
                • Jul 2007
                • 13363
                • Espoon takametsät

                Originally posted by joni88 View Post
                tuli tossa juuri tänään hommattua e38 750, ihan kiva peli :P vimpan päälle on huollettu ja pidetty :P yhtäkkiä tajusin että kojelautakin on nahkainen ja takapenkkiläisilläkin sähköpenkit... no asiaan... mitäs tapahtuu tuosta s edc nappulasta? kun painaa niin vihreä valo syttyy s:n viereen? sportti tossa on ilmeisesti vaihdekepissä, mutta mikä tuo sitten on?
                electronic damper control, eli iskarien asetukset muuttuu (mikäli noi edc iskarit vaa tikissä).
                F46 Gran Tourer -20
                Boxster 2.5 -97

                Comment

                • joni88
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2008
                  • 308

                  kiitoksia, onko porukka muuten mistä ottanu vakuutuksia moiseen? itellä 25/70 bonukset ja mahd halvat tietty pitäs saada. vaikka omavastuu olisi hiukan korkea...
                  G11 740e

                  Ex: Ford Probe, Vw Golf, Mitsubishi Galant, Vw Golf, Peugeot 205, Honda CRX, Volvo 360, Ford Taunus, Dodge Aspen, Ford Taunus, Ford Probe, Audi S4, Volvo 850, Audi A6, Toyota Aristo, Seat Leon, 540 e39, Fiat Coupé, Alfa Romeo 156, 750 e38, MB CLK, MB SLK, VW Jetta, Seat Ibiza, 118d e87, Z4 e85, Audi A5, Alfa Romeo Mito, 530da e60, MB CLS, Porsche Cayenne, Audi A6, Maserati QP, Range Rover, M3 e93, M6 e64, MB S600L, 750iL xDrive F02, Maserati QP, MB CLS, F13 640d, Tesla Model S 85d

                  Comment

                  • Ramzez
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2009
                    • 6104
                    • Jyväskylä

                    Useamman seiskan omistaneena osaan jo kertoa melko tarkkaan, mitä kannattaa tsekata oston yhteydessä, ettei sitten tule yllätyksiä. Eniten harmia on aiheuttanut nykyinen seiska, johon tuntuu, että saisi upotettua loputtomasti rahaa, jos vain haluaisi. Se on myös ainoa, mihin tähän mennessä on tullut melko paljon vikoja. Tosin tämän olen omistanut jo pidempään, kuin muut autot.

                    Muutaman vinkin voisin antaa eli ilmastointi kannattaa tsekata, koska se surullisen kuuluisa vesiventtiilisysteemi on näistä yleensä sökönä tai menossa rikki. Useimmin vika ilmenee siten, että lämpötilaa nostaessa, yhtäkkiä jalkotilaan ja tuulilasiin alkaa puskea kuumaa. Tämä kertoo venttiiliviasta.

                    Toinen kohde on tankki. Jos kuuluu ylimääräistä pauketta tankista, niin huohotinputki tai se "kanisteri" on tukossa, joka ennenpitkää aiheuttaa tankin vuotamisen saumakohdista. Tämä on mahdollisesti kallis (jos joutuu uuden ostamaan) ja työläs vika korjata, joten tankki täyteen jo ostohetkellä, niin tietää, vuotaako tankki.

                    Kolmas ongelma on katit. Jos kuuluu ylimääräistä helinää kevyesti kaasuttaessa tai peruutettaessa, ovat mahdollisesti katin sisäkalut lähdössä/lähteneet liikkeelle. Jos meinaa roplata orkkisosilla, niin hintaa katille tulisi 1100e/kpl! Tässä kohtaa en kyllä itse ostaisi orkkiksia, mutta se siitä...

                    Kaikkien sähköhärpäkkeiden toiminta kannattaa tsekata. Käytä tähän oikeasti aikaa ja perehdy tutkiskeluun, sillä ostohuumassa saattaa jäädä jotain huomaamatta ja sitten myöhemmin vasta selviää, että heti on edessä kallis korjaus.

                    Tomaatin toiminta kannattaa ehdottomasti tsekata, sillä se saattaa olla viallinen jo vähänkin ajetussa kulkineessa. Jos tuntuu, että tomaatti luistaa tai esim. kierrokset eivät 740i mallissa ole sadan vauhdissa n. 1850 rpm, vaan korkeammat (yleensä yli 2000 rpm), on tämä yleensä merkki alkavista ongelmista ja en edes halua kuvitella uuden laatikon hintaa, jos sellaista ei käytettynä löydä.

                    Huoltokirjan tsekkaus tietysti luonnollisesti, mutta vähänkään vanhemmassa pelissä tämä on usein vajaa tai puuttuu kokonaan. Se ei välttämättä ole este ostolle, mutta suosittelen tekemään perusteellisen huollon autolle (jos siis ostat auton) ennen ajoa, sillä joidenkin asioiden huoltamisesta/tsekkaamisesta saattaa olla paljonkin aikaa. Esim. öljypumpun pulttien kiinnitys kannattaa tarkastaa, sillä tätä eivät edes merkkihuollossa tee.

                    Jäähdytysjärjestelmän vuodot eivät nekään ole harvinaisia. Kannattaa siis katsoa huolella konehuone läpi vuotojen varalta. Useimmiten nestettä vuotaa syylarin kyljestä tai paisarista.

                    Ohjaustehostimen letkut myös monesti vuotavat, joten niiden tsekkaaminen ei pahaa tee.


                    Tässä nyt muutamia vinkkejä E38 seiskaa haaveilevalle. Eihän tuossa nyt kaikkea ole, mutta ehkä oleellisimmat asiat. Kaikkea ei tietenkään ostohetkellä selvitä, mutta voi ainakin paljon paremmilla mielillä ostaa tai olla ostamatta autoa, kun tietää mahdolliset viat.

                    Comment

                    • Ramzez
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2009
                      • 6104
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by joni88 View Post
                      kiitoksia, onko porukka muuten mistä ottanu vakuutuksia moiseen? itellä 25/70 bonukset ja mahd halvat tietty pitäs saada. vaikka omavastuu olisi hiukan korkea...
                      Kannattaa kysella eri paikoista, vakuutuksien hinnoissa on isojakin eroja. Jos sinulla on paljon vakuutuksia tietyssä firmassa, niin heiltä voit saada kohtuullisen hintaisen vakuutuksen. Itselläni on vakuutukset Turvassa, mutta tuo ei oikeasti ole halvin pulju, joten en voi sitä suositella, kun itsekin olen alkanut pikku hiljaa miettiä firman vaihtoa.

                      Comment

                      • joni88
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2008
                        • 308

                        itsellä ollut ennen aina lähivakuutuksessa. 540 e39 oli siellä täyskaskoineen 990e. joten tod näk tämäkin sinne...
                        G11 740e

                        Ex: Ford Probe, Vw Golf, Mitsubishi Galant, Vw Golf, Peugeot 205, Honda CRX, Volvo 360, Ford Taunus, Dodge Aspen, Ford Taunus, Ford Probe, Audi S4, Volvo 850, Audi A6, Toyota Aristo, Seat Leon, 540 e39, Fiat Coupé, Alfa Romeo 156, 750 e38, MB CLK, MB SLK, VW Jetta, Seat Ibiza, 118d e87, Z4 e85, Audi A5, Alfa Romeo Mito, 530da e60, MB CLS, Porsche Cayenne, Audi A6, Maserati QP, Range Rover, M3 e93, M6 e64, MB S600L, 750iL xDrive F02, Maserati QP, MB CLS, F13 640d, Tesla Model S 85d

                        Comment

                        • PetriAalto
                          Newbiemmer
                          • Jun 2010
                          • 4
                          • Klaukkala

                          750ia vm 2000

                          Onko tuo millainen auto ja mitä vikoja voi tulla ja onko kallis auto huoltaa ja käyttää

                          Terveisin
                          Petri
                          Ehkä mahdollinen BMW kuski tulevaisuudessa

                          Comment

                          • _nixu_
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2006
                            • 8973
                            • Kellokoski


                            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                            Comment

                            • Haju69
                              Administrator
                              • Nov 2005
                              • 16396
                              • Leppävirta

                              ja vaikka tuo http://www.btcf.fi/forum/showthread....%E4+vastauksia
                              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                              E32 Diamantscwharz 750iL '94

                              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                              Comment

                              • PetriAalto
                                Newbiemmer
                                • Jun 2010
                                • 4
                                • Klaukkala

                                Tyyppiviat

                                Onko tuollaisessa minkälaisia tyyppivikoja ja mitä luokka vakuutukset / huollot ovat. Tietenkin 12 pyttyseen tulppia useampi kun nelipyttyiseen mutta huolto ja varaosat hinnat kiinnostavat. Toisaalta myös mitä virityspotentiaalia / palikkaa löytyy tuohon 12 pyttyiseen pannuun.

                                Mitenkä nämä vuosimalliat ja koritmallit menevät JOs auto siis VM 2000 750 niin mikä korimalli kyseessä.

                                T. Petri

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎