Ja ettei menisi kokonaan ohi aiheen, niin yhtä lukuunottamatta olen ostanut kaikki autoni puhtaasti tunteen mukaan. Hyvin on toiminut, joten suosittelen vilpittömästä samaa myös sinulle.
Mikä on E38 vakiorengaskoko, 235/65R16? Ei nimittäin aivan tuosta vain löydy tuohon kokoon vaihtoehtoja, esim. ebay.de:kin antoin lähinnä transport-renkaita?
Mikä on E38 vakiorengaskoko, 235/65R16? Ei nimittäin aivan tuosta vain löydy tuohon kokoon vaihtoehtoja, esim. ebay.de:kin antoin lähinnä transport-renkaita?
- Viime talvena lohkolämmitin oli päällä kahdesti päivässä, ilman talvivarustelua en taida haluta olla, miten jälkeenpäinasennus sujuu = kuinka hintavaa on 2 x säteilylämmitin ja sisäpistoke sisätilaan?
Myös kasikoneiset. Noi koot ovat tosiaan tuttuja lähinnä tila-autoista ja katumaastureista, tarjonta on sen mukainen. Conti lienee tähän parhaimmasta päästä 16" koossa.
Kiitos kiitos, sinne suhahti. Kotona ei oikein tykätä kun koko ajan ollaan nenä netissä, ensin myymässä autoa, sitten etsimässä, sitten ostamassa ja sitten lukemassa materiaalia. Löytyi myös 2001 7-series omistajan opas englanniksi (YV jos kiinnostaa, Leka; ilmoittele jos tarvetta FAQiin?) mutta löytyisikö jotain esim. 94-96 -vuosimalleille?
Onko noista eri rengasprofiileista kokemuksia, riittäisikö 215/65 hyvin? Jos joudun ostamaan uudet renkaat (saa muuten tarjota!), niin olen hyvin valmis jättämään urissa vetelyn muille ja ajaman kärrynpyörillä. E38 vain on 1.8-tonninen laiva ja se tarvitsee hyvät renkaat.
Kiitos kiitos, sinne suhahti. Kotona ei oikein tykätä kun koko ajan ollaan nenä netissä, ensin myymässä autoa, sitten etsimässä, sitten ostamassa ja sitten lukemassa materiaalia. Löytyi myös 2001 7-series omistajan opas englanniksi (YV jos kiinnostaa, Leka; ilmoittele jos tarvetta FAQiin?) mutta löytyisikö jotain esim. 94-96 -vuosimalleille?
Onko noista eri rengasprofiileista kokemuksia, riittäisikö 215/65 hyvin? Jos joudun ostamaan uudet renkaat (saa muuten tarjota!), niin olen hyvin valmis jättämään urissa vetelyn muille ja ajaman kärrynpyörillä. E38 vain on 1.8-tonninen laiva ja se tarvitsee hyvät renkaat.
Ei se Seiska vetele urissa isommillakaan pyörillä kunhan alusta on kunnossa. Eli reaktiotangot, tukivarret jne jne.
Itte ostin kesällä Nexen-merkkiset. Ja vakiokoko tosiaan on tuo 215/65/16". On todella asialliset vetelemättömät sekä hiljaiset renkaat. Märkäpitokin tuntuu riittävän. Tosin en perheenisänä ajelekkaan kuin teinit. Maksoivat 350e allelaitettuna.
Auton ensikm:t tuli ajettua alla olevilla kitkoilla, 235/60:et - ei mitään vetelyjä. Siis mitään. Eikä tärinöitä, vapinoita tai mitään muutakaan. Hitto, auto on alustaltaan parhaimman kuntoinen BMW mitä olen ajanut, ml. ex-M5 1,5k€:n jälkeen. Juuri millainen seiskan pitäisikin olla. Ainoa mikä puuttuu, on hyvät kesärenkaat; rengas-online.comissa oli kyllä muutama houkutteleva tarjous ihan merkkirenkaistakin.
Kysymys: Kabiinissa on kovin viileää. AAC päällä tulee vain viileää vaikka lämpötilanäytössä olisi täydet 32 astetta. Lämpöä tuli aluksi vasta muutaman vedon jälkeen, kun moottori kehitti enemmän lämpöä. Sitten kun otti automatiikan pois päältä ja odotti hiukan. Vesiventtiili? Jokin muu?
Auton ensikm:t tuli ajettua alla olevilla kitkoilla, 235/60:et - ei mitään vetelyjä. Siis mitään. Eikä tärinöitä, vapinoita tai mitään muutakaan. Hitto, auto on alustaltaan parhaimman kuntoinen BMW mitä olen ajanut, ml. ex-M5 1,5k€:n jälkeen. Juuri millainen seiskan pitäisikin olla. Ainoa mikä puuttuu, on hyvät kesärenkaat; rengas-online.comissa oli kyllä muutama houkutteleva tarjous ihan merkkirenkaistakin.
Kysymys: Kabiinissa on kovin viileää. AAC päällä tulee vain viileää vaikka lämpötilanäytössä olisi täydet 32 astetta. Lämpöä tuli aluksi vasta muutaman vedon jälkeen, kun moottori kehitti enemmän lämpöä. Sitten kun otti automatiikan pois päältä ja odotti hiukan. Vesiventtiili? Jokin muu?
Sähköinen kiertovesipumppu..Yleinen aiheuttaja ainakin kolmeyseissä ja ongelmat juuri vastaavia.
Auton ensikm:t tuli ajettua alla olevilla kitkoilla, 235/60:et - ei mitään vetelyjä. Siis mitään. Eikä tärinöitä, vapinoita tai mitään muutakaan. Hitto, auto on alustaltaan parhaimman kuntoinen BMW mitä olen ajanut, ml. ex-M5 1,5k€:n jälkeen. Juuri millainen seiskan pitäisikin olla. Ainoa mikä puuttuu, on hyvät kesärenkaat; rengas-online.comissa oli kyllä muutama houkutteleva tarjous ihan merkkirenkaistakin.
Kysymys: Kabiinissa on kovin viileää. AAC päällä tulee vain viileää vaikka lämpötilanäytössä olisi täydet 32 astetta. Lämpöä tuli aluksi vasta muutaman vedon jälkeen, kun moottori kehitti enemmän lämpöä. Sitten kun otti automatiikan pois päältä ja odotti hiukan. Vesiventtiili? Jokin muu?
Katso myös nesteiden taso, jos liian vähän, niin vesi ei välttämättä nouse kennoon asti matalilla kierroksilla ja puhaltaa kylmää.:think
Tämänhän jo tietysti tiedät, mutta siinä keskimmäisten suulakkeiden välissä on sellainen rulla josta voi säätää tuleeko kylmää vai kuumaa Ihan vain puolisokeille aloitteleville bemaristeille.
Niin siis ostitko sä jo jonkun? Mä oon missannut tämän tiedon.
Katso myös nesteiden taso, jos liian vähän, niin vesi ei välttämättä nouse kennoon asti matalilla kierroksilla ja puhaltaa kylmää.:think
Tämänhän jo tietysti tiedät, mutta siinä keskimmäisten suulakkeiden välissä on sellainen rulla josta voi säätää tuleeko kylmää vai kuumaa Ihan vain puolisokeille aloitteleville bemaristeille.
Niin siis ostitko sä jo jonkun? Mä oon missannut tämän tiedon.
Jep, siinä rullassa vain ei pala polttimo. Ko. urakkaan meni E34:ssa valehtelematta 2h, joten kaikki vihjeet E38:n suhteen otetaan vastaan. Rullaa pyörittämällä ei tuntunut olevan mitään vaikutusta. Täytyy katsoa nesteiden taso, toivottavasti vika ei ole siinä koska kansiremontteihin ei ole nyt varaa enää. Mutta jos säätöpyörästä ei ole oikeastaan mitään vaikutusta (ainakaan AAC päällä), niin missä myös voi olla vikaa?
Tuli ostettua. Piti olla -95, sitten kun tarkisti oston jälkeen niin -94 oli vuosimalli.. Taas tätä omaa tyhmyyttä. 740iA, aj 228tkm, normivarusteiden lisäksi Comfort-penkit, GSM-puhelin ja takalasin verho. Ja kasettisoitin!
Jep, siinä rullassa vain ei pala polttimo. Ko. urakkaan meni E34:ssa valehtelematta 2h, joten kaikki vihjeet E38:n suhteen otetaan vastaan. Rullaa pyörittämällä ei tuntunut olevan mitään vaikutusta. Täytyy katsoa nesteiden taso, toivottavasti vika ei ole siinä koska kansiremontteihin ei ole nyt varaa enää. Mutta jos säätöpyörästä ei ole oikeastaan mitään vaikutusta (ainakaan AAC päällä), niin missä myös voi olla vikaa?
Tuli ostettua. Piti olla -95, sitten kun tarkisti oston jälkeen niin -94 oli vuosimalli.. Taas tätä omaa tyhmyyttä. 740iA, aj 228tkm, normivarusteiden lisäksi Comfort-penkit, GSM-puhelin ja takalasin verho. Ja kasettisoitin!
Onneksi olkoon
Rullassa pitäis palaa valo, mutta ei se ainakaan mulla ihan heti vaihda lämpöä vaan n. 15 sekunnin kuluessa. En kyllä osaa sanoa mistä vikaa voisi lähteä etsimään.
Onko milloin rekisteröity, jos syksyllä niin sitten se on -95, mutta ei niissä kai mitään varsinaista eroa ole, -95 -> -96 on jo sitten eri asia. Kasettisoitin on näissä kaikissa ja lisänä sitten kontissa vaihtaja, jos on tilattu. Ei muuta kuin kuvia kehiin.
Auton ensikm:t tuli ajettua alla olevilla kitkoilla, 235/60:et - ei mitään vetelyjä. Siis mitään. Eikä tärinöitä, vapinoita tai mitään muutakaan. Hitto, auto on alustaltaan parhaimman kuntoinen BMW mitä olen ajanut, ml. ex-M5 1,5k€:n jälkeen. Juuri millainen seiskan pitäisikin olla. Ainoa mikä puuttuu, on hyvät kesärenkaat; rengas-online.comissa oli kyllä muutama houkutteleva tarjous ihan merkkirenkaistakin.
Kysymys: Kabiinissa on kovin viileää. AAC päällä tulee vain viileää vaikka lämpötilanäytössä olisi täydet 32 astetta. Lämpöä tuli aluksi vasta muutaman vedon jälkeen, kun moottori kehitti enemmän lämpöä. Sitten kun otti automatiikan pois päältä ja odotti hiukan. Vesiventtiili? Jokin muu?
Tuon ilmastointiongelman ratkaisuun auttaisi varmaan vikakoodien ja livedatan tarkastelu..
Comment