Jos etsisin luotettavinta seiskaa, niin se varmaankin olisi M60 moottorilla oleva yksilö. Ei vanosta, käyntilämpötila alle 100C (ei rasita jäähdytysjärjestelmää), toimintavarma laatikko (ei mene sekaisin pienistä vierintäkehän muutoksista), tuplaketjulla, vähemmän antureita (mm. lambdoja vain kaksi kappaletta, M62TU-koneissa neljä), yms.
No enpä alkaisi kehumaan tuota ensimmäisten E38 yksilöiden ns. videopeliautomaattia. Järkiään jo viisi vuotta sitten tahtoivat olla kaikki aivan täysin loppu. Lisäksi öljypumppu irtoaa paikoiltaan pulttien löystyessä jne. Aika pientä yksi 750i tulppien vaihto tossa vaiheessa..
Jos tuollaisen vanhan E38 740i M60 yksilön ostaisi, tulisi olla se 2500 euroa valmiina vaihteistoremonttia varten ja heti oston jälkeen pitäisi käyttää öljypohja auki ja kiristää öljypumpun pultit. Sinänsä tuo M60 on muutamilta osin varmempi moottori, mutta toisaalta kuluttaa enemmän ja teho-/vääntökäyrä on huonompi M62 verrattuna.
Sitä paitsi mitä vanhempi auto, sitä enemmän luultavasti todellisia kilometreja, enemmän mahdollisuutta naarmuihin, lommoihin ja ruosteeseen sekä uudelleen maalattuihin osiin. Jos itse olisin nyt ostamassa E38 mallia, niin ehdottomasti 1998-2001 vuosimallin E38 750i. Ja jos faceliftiin ei riitä rahat, niin silloin 1996-1998 vuosimallin prefacelift, mutta Steptronic-vaihteistolla.
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
No enpä alkaisi kehumaan tuota ensimmäisten E38 yksilöiden ns. videopeliautomaattia. Järkiään jo viisi vuotta sitten tahtoivat olla kaikki aivan täysin loppu. Lisäksi öljypumppu irtoaa paikoiltaan pulttien löystyessä jne. Aika pientä yksi 750i tulppien vaihto tossa vaiheessa..
Laatikko näistä nyt voi pettää ihan mistä tahansa, aika paljon kuitenkin näkee nettiautossa ajoittain eri moottoreilla olevia seiskoja, mihin on laatikko jossakin vaiheessa vaihdettu. Voi olla, että se vanhempi laatikko on hiukan epäluotettavampi kestävyydessä, mutta se on ainakin varma, että se ei ole niin ronkeli mm. pyöristä ja on tavallaan yksinkertaisempi, kuin steptronic. Juuri tuolla tomaatin öljynvaihto topikissa oli puhetta näistä laatikoista ja kuulemma ihan säännöllisesti tulee 7-sarjan laatikoitakin korjattavaksi, joista tuskin kaikki ovat näitä vanhempia laatikoita.
Jos tuollaisen vanhan E38 740i M60 yksilön ostaisi, tulisi olla se 2500 euroa valmiina vaihteistoremonttia varten ja heti oston jälkeen pitäisi käyttää öljypohja auki ja kiristää öljypumpun pultit. Sinänsä tuo M60 on muutamilta osin varmempi moottori, mutta toisaalta kuluttaa enemmän ja teho-/vääntökäyrä on huonompi M62 verrattuna.
Öljypumpun kiinnitys on syytä katsoa myös M62 moteista, eli käytännössä kaikki kasit kärsivät noista pulttien löystymisistä. Jenkkilässä ovat myös joissakin tapauksissa todenneet V12 koneiden pumppujen kiinnityksen löystyneen, mutta ne ovat olleet aika pitkälle yksittäistapauksia.
Sitä paitsi mitä vanhempi auto, sitä enemmän luultavasti todellisia kilometreja, enemmän mahdollisuutta naarmuihin, lommoihin ja ruosteeseen sekä uudelleen maalattuihin osiin. Jos itse olisin nyt ostamassa E38 mallia, niin ehdottomasti 1998-2001 vuosimallin E38 750i. Ja jos faceliftiin ei riitä rahat, niin silloin 1996-1998 vuosimallin prefacelift, mutta Steptronic-vaihteistolla.
Nämä alkavat olemaan jo kaikki sitä vuosikertaa, ettei kilometreihin ole sinällään luottamista. Yleiskunto ja tietyt yksityiskohdat antavat eniten osviittaa siitä, onko mittariin mahdollisesti koskettu. Toki on tapauksia, mistä todellista lukemaa on lähes mahdoton arvioida.
Kun kerran porukat on täällä e38 ostamassa niin otin ajoon nyt tutun e38:n ja se meinasi että saa myydä jos ostaja löytyy
Eli tommonen -97 vuoden 735, ajettu 220tkm. Hieno ulkoväri eikä yhtään ruostetta! Sisältä todella siisti, beigellä nahoilla. Historia tarkasti tiedossa saksasta asti.
Auto ei ole varmasti räpelletty mistään suunnasta, suomessa huollettu aina säännöllisesti merkkiliikkeessä.
Tämä tietysti tarkottaa porkkanavilkkuja jne mutta niitähän helppo vaihdella
Jos kiinostaa niin irtoisi juuri katsastettuna todennäköisesti nettiauton halvimman samanmallisen ja ikäisen auton mukaan
VIN WBAGF41050DK34689
Type code GF41
Type 735I (EUR)
E series E38 ()
Series 7
Type LIM
Steering LL
Doors 4
Engine M62
Displacement 3.50
Power 170
Drive HECK
Transmission AUT
Colour BIARRITZBLAU METALLIC (363)
Upholstery STANDARDLEDER/BEIGE E36 SANDBEIGE E (N6SN)
Prod.date 1997-04-29
Options
S216A SERVOTRONIC HYDRO STEERING-SERVOTRONIC
S302A ALARM SYSTEM Alarm system
S415A SUNBLIND FOR REAR WINDOW Sun-blind, rear
S423A FLOOR MATS, VELOUR Floor mats velours
S428A WARNING TRIANGLE Warning triangle and first aid kit
S438A WOOD TRIM Fine wood trim
S464A SKIBAG Ski bag
S494A SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER Seat heating driver/passenger
S510A HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM Headlight vertical aim control
S629A CAR TELEPHONE (GSM) W CARD READER FRONT Car telephone (GSM) w card reader, front
S672A CD CHANGER BMW FOR 6 CDS CD changer for 6 CDs
L801A GERMANY VERSION National version Germany/Austria
S863A EUROPE/DEALER DIRECTORY Dealer List Europe
S879A GERMAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET Operating instructions German
Standard equipment
S202A STEPTRONIC Steptronic
S214A AUTOMATIC STABILITY CONTROL+TRACTION Automatic stability control (ASC+T)
S260A SIDE AIRBAG DRIVER/FRT PASSENGER Side airbag for driver/passenger
S284A LT/ALY WHEELS ELLIPSOID STYLING 46 BMW light alloy wheel BMW styling
S548A SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING Kilometre speedo
S806A 3RD STOP LIGHT Third stoplamp
S473A ARMREST, FRONT Armrest front
S555A ON-BOARD COMPUTER On-board computer V with remote control
S694A PREPARATION FOR CD CHANGER Provisions for BMW 6 CD changer
Se on niin kivikautista ja yksinkertasta tekniikkaa ettei siel voi paljoa hajota mikään.
Mutta eikös se ole täysalumiininen = kevyt, tuplaketjut nokalla ja jopa loiskelevyt öljytilassa? Jos siinä olisi neljä venttiiliä per sylinteri, niin se olisi voinut olla jotain legendaarista..
Mutta eikös se ole täysalumiininen = kevyt, tuplaketjut nokalla ja jopa loiskelevyt öljytilassa? Jos siinä olisi neljä venttiiliä per sylinteri, niin se olisi voinut olla jotain legendaarista..
Tuplaketjua nähnytkään, jakajasytkät, ei vanosta taikka muuttuvanpitusta imusarjaa jne
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment