Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia muun merkkisistä autoista.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Susiraja
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2004
    • 361
    • Helsinki

    Originally posted by ThemeJ View Post
    Sehän riippuu siitä mikä menee rikki että miten paljon on kalliimpaa. Pointti on että bosch osia löytyy muistakin kuin fordeista ja siten esim. pumppuja on helpompi löytää korjattuna. Olikohan uus pumppu jotain 1500e tietämillä, korjattua tuskin edes saa. Bussin pumppuja taas löytyy helpommin ja hinnat on varmaan alle sen 1000e ainakin käytettynä. Viisaammat korjauksen jos mun hinnasto ei ole kohdallaan.
    No onhan nuo aika arvokkaita autoja ylläpitää. Tähän mennessä oon aina ite budjetoinu noilla käytetyillä lintoilla ajellessa moottorinräjähtämisen 1000-2000 arvoseks ja vaihdelaatikon 300-800. Kaikki muu sitten 20-300 hintaluokkaan. Tosin oon kyllä yleensä ajellukki 100-300tkm veivatuilla sarjatuotantolaitteilla joihin saa osia purkaamoilta ja ebäystä.
    www.finnishcodriver.blogspot.fi

    Comment

    • MTV
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2005
      • 337
      • JKL

      Kokemuksia näistä?

      Tuossa kaverin kanssa pohdittiin, että mikä ois hyvä valinta hänelle tommoiseksi 3-4 tonnin kaupunkikärryksi, satunnaisesti pidempää matkaa.
      Pitäis olla tältä vuosituhannelta, ilmastointi, suht luotetettava & edullinen ylläpitää, eikä imeä liikaa soppaa kaupungissa (max n. 11l/100km).
      Ei kuitenkaan mikään ihan koppimopo, konekoko n. 1.6-2 litraa, ajettu reilusti alle 200tkm.
      Japsit ei jätkää innosta ja bwm-valaistumista ei ole vielä tapahtunut
      Optioina on nyt Opel (Astra/Vectra), Ford (Focus/Mondeo) ja sit mahdollisesti ranskan pulla eli 307 pösö.
      Heittäkääs arvoisat foorumin jäsenet omia mielipiteitänne, että mikä noista ja ennen kaikkea MIKSI (faktaa) tai jos ei mikään noista, niin mikä sitten?
      Exät: E21 320/6 -81, E28 528iA -85, E34 535iA -89,
      E34 540iA -93

      Comment

      • Gustaff
        Bimmer Rookie
        • Nov 2006
        • 132

        Originally posted by MTV View Post
        Tuossa kaverin kanssa pohdittiin, että mikä ois hyvä valinta hänelle tommoiseksi 3-4 tonnin kaupunkikärryksi, satunnaisesti pidempää matkaa.
        Pitäis olla tältä vuosituhannelta, ilmastointi, suht luotetettava & edullinen ylläpitää, eikä imeä liikaa soppaa kaupungissa (max n. 11l/100km).
        Ei kuitenkaan mikään ihan koppimopo, konekoko n. 1.6-2 litraa, ajettu reilusti alle 200tkm.
        Japsit ei jätkää innosta ja bwm-valaistumista ei ole vielä tapahtunut
        Optioina on nyt Opel (Astra/Vectra), Ford (Focus/Mondeo) ja sit mahdollisesti ranskan pulla eli 307 pösö.
        Heittäkääs arvoisat foorumin jäsenet omia mielipiteitänne, että mikä noista ja ennen kaikkea MIKSI (faktaa) tai jos ei mikään noista, niin mikä sitten?
        Mondeo/Focus: Koneet ja laatikot melko varmoja, mutta alustan kanssa aika täys kierros edessä + 10 v autoissa. Ruosteeton yksilökin pitäisi vielä löytää.
        Osat halpoja. Jos alustakierros tehty ja täysin ruosteeton, niin hyvä valinta.
        Hyviä ajaa(etuvetoisiksi perusautoiksi).

        Opel: ei hajuakaan.

        307: Aika arpapeliä. Todennäköisesti joka leimalle etuakselistosta jotain niveliä, osat kuitenkin halpoja. 1.6 nfu moottori on perusvarma. Ei ruostu kovinkaan helposti. Voi tulla mitä ihmeellisimpiä pikku vikoja tai sitten ei tule mitään ongelmia. Käytettyjä osia hyvin tarjolla (ohjainlaitteet, koneet, laatikot...).
        Kallis ylläpitää jos ei pysty/osaa itse tehdä mitään.

        Comment

        • Zeta
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7511
          • Kotona

          Originally posted by Gustaff View Post
          Kallis ylläpitää jos ei pysty/osaa itse tehdä mitään.
          Just kattelin tohon omaan 206 suodattimia yms pikkuhuoltoon niin ei ainakaan tarvikeosat ole hinnalla pilattu.
          -
          Käyttöautona: F20
          Myydään: DELL pöytätietokone **130e**
          Myydään: HP 14" kannettava **90e**
          -

          Comment

          • Gustaff
            Bimmer Rookie
            • Nov 2006
            • 132

            Originally posted by Zeta View Post
            Just kattelin tohon omaan 206 suodattimia yms pikkuhuoltoon niin ei ainakaan tarvikeosat ole hinnalla pilattu.
            Nimenomaan. Osat suht halpoja, mutta yleensä niitä kuluu aika paljon
            Eli jos aina joutuu maksamaan muille työstä, niin sitten ehkä pösö ei ole oikea valinta. Jos itse tekee, niin ei huonoja autoja. Toki se tässä merkissä on jännä, että todellakin on paljon maanantai kappaleita ja sitten on niitä joihin ei tarvitse korjailla mitään.

            Comment

            • Zeta
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7511
              • Kotona

              Originally posted by Gustaff View Post
              Nimenomaan. Osat suht halpoja, mutta yleensä niitä kuluu aika paljon
              No en siitä osien kulumismäärästä tiedä kun vasta 3000km yhteistä taivalta takana. Eikä ole tielle vielä jäänyt kertaakaan mikä on ennakko-odotuksiin nähden positiivista
              -
              Käyttöautona: F20
              Myydään: DELL pöytätietokone **130e**
              Myydään: HP 14" kannettava **90e**
              -

              Comment

              • Antti O
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6935
                • N/A

                307 mallista ei itellä ole kokemuksia, pösöjä lähipiirissä kyllä on useampiakin muita malleja ja hyvin ne tuntuu toimivan. Jos ite osaa vähänkin tehä ei ne remontit kovin kalliita ole ollut.
                Last edited by Antti O; 17-07-2015, 18:57.

                Comment

                • MTV
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2005
                  • 337
                  • JKL

                  Joo itelläkin jäänyt vähän tuollainen musta hevonen -kuva noista ranskalaisista..ehkä se kannattaa unohtaa kun ei ole mikään mekaanikkokaveri kyseessä heh.
                  Mites nuo nykyooppelit?

                  Itellä ollut elämäni ainoa etuveto eli Kadetti joskus vuonna miekka ja kilpi, toivottavasti jotain kehitystä tapahtunut niissäkin
                  Exät: E21 320/6 -81, E28 528iA -85, E34 535iA -89,
                  E34 540iA -93

                  Comment

                  • Juhaska
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2007
                    • 3982
                    • Suomi

                    Aihetta osittain sivuten, olen itse pistänyt merkille, tässä vuosien aikana ja eri foorumeilla, että monella ns. "premium" merkin harrastajalla on käyttiksenä juurikin joku halpa Ranskan pulla, jota ei huolleta jos ei ole aivan pakko, mutta silti ne toimii ok ja niillä kuljetaan, kun se ykkös- auto on taas vaihteeksi hajalla.

                    Ja uudehkot opelit, niin hyviä ajaa, keskinkertainen laatuvaikutelma sisustassa...
                    Miinuksina joissain malleissa moottori ongelmat ja ne sähköviat, joita toki on kaikissa. :think

                    OPC malleja kiinnostaisi itselläkin testailla.
                    ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                    Comment

                    • Antti O
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6935
                      • N/A

                      Originally posted by Juhaska View Post
                      Aihetta osittain sivuten, olen itse pistänyt merkille, tässä vuosien aikana ja eri foorumeilla, että monella ns. "premium" merkin harrastajalla on käyttiksenä juurikin joku halpa Ranskan pulla, jota ei huolleta jos ei ole aivan pakko, mutta silti ne toimii ok ja niillä kuljetaan, kun se ykkös- auto on taas vaihteeksi hajalla.

                      Ja uudehkot opelit, niin hyviä ajaa, keskinkertainen laatuvaikutelma sisustassa...
                      Miinuksina joissain malleissa moottori ongelmat ja ne sähköviat, joita toki on kaikissa. :think

                      OPC malleja kiinnostaisi itselläkin testailla.
                      Tuota kuittailua on kuulunut kyllä että bemareita korjataan ja ranskiksilla ajellaan..
                      Meillä on taloudessa tosiaan mk3 clio 2006 1.6-16v pensa ja tosi hyvin on toiminut, päivittäin 60km työmatkaa ajetaan.

                      Comment

                      • rocroc
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2003
                        • 573
                        • keminmaa

                        Mulla Mondeo 1.8 STW 2006, 260tkm, itse olen ajanut sillä reilu 50tkm, alustaan laitettu minun aikana takaiskarit, orkkis mallit oli Nivomat (kalliit) normaalit menee tilalle kun vaihtaa myös jouset, eli myös jouset vaihdettu, koiranluut kaikki, etujousi, myös levyt ja palat uusitu autoon kertaalleen ympäriinsä, edellinen omistaja oli vaihdattunut toisen raidepään.

                        Osat on kyllä todella edullisia, alusta eritäin simppelirakenteinen verrattuna vaikka vag tukivarsihässäkkään, silti oikein mainio ajaa.

                        Laturin vapaakytkin alkoi ääntämään, vaihdoin koko laturin.

                        Kone hyvä kun ajetaan oikeilla öljyillä, (5w30FE)

                        Ruostuminen ei ole enää ongelma 05 eteenpäin. Myös muita parannuksia tehty noilla main, esim takajarrut jotka vanhemmissa jumi herkästi

                        Nyt sitten ostin käyttöpeliksi uudemman -09 farkun (2.0TDCi) joka kyllä ensimmäisen 2500km jälkeen todella positiivinen kokemus.



                        Originally posted by Gustaff View Post
                        Mondeo/Focus: Koneet ja laatikot melko varmoja, mutta alustan kanssa aika täys kierros edessä + 10 v autoissa. Ruosteeton yksilökin pitäisi vielä löytää.
                        Osat halpoja. Jos alustakierros tehty ja täysin ruosteeton, niin hyvä valinta.
                        Hyviä ajaa(etuvetoisiksi perusautoiksi).

                        Opel: ei hajuakaan.

                        307: Aika arpapeliä. Todennäköisesti joka leimalle etuakselistosta jotain niveliä, osat kuitenkin halpoja. 1.6 nfu moottori on perusvarma. Ei ruostu kovinkaan helposti. Voi tulla mitä ihmeellisimpiä pikku vikoja tai sitten ei tule mitään ongelmia. Käytettyjä osia hyvin tarjolla (ohjainlaitteet, koneet, laatikot...).
                        Kallis ylläpitää jos ei pysty/osaa itse tehdä mitään.

                        Comment

                        • Petteri75
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2005
                          • 2540
                          • Kirkkonummi

                          Originally posted by MTV View Post
                          Tuossa kaverin kanssa pohdittiin, että mikä ois hyvä valinta hänelle tommoiseksi 3-4 tonnin kaupunkikärryksi, satunnaisesti pidempää matkaa.
                          Pitäis olla tältä vuosituhannelta, ilmastointi, suht luotetettava & edullinen ylläpitää, eikä imeä liikaa soppaa kaupungissa (max n. 11l/100km).
                          Ei kuitenkaan mikään ihan koppimopo, konekoko n. 1.6-2 litraa, ajettu reilusti alle 200tkm.
                          Japsit ei jätkää innosta ja bwm-valaistumista ei ole vielä tapahtunut
                          Optioina on nyt Opel (Astra/Vectra), Ford (Focus/Mondeo) ja sit mahdollisesti ranskan pulla eli 307 pösö.
                          Heittäkääs arvoisat foorumin jäsenet omia mielipiteitänne, että mikä noista ja ennen kaikkea MIKSI (faktaa) tai jos ei mikään noista, niin mikä sitten?
                          Megane II jos budjettirajoitus on ehdoton. Ohessa ainoa pikahaulla vastaantullut, 2-litrainen, tässä ihan automaatti-ilmastoinnilla ja nahkaratilla, mutta ajomäärää onkin enemmän..

                          - 2-litraisena vaivaton ajettava.
                          - 6-vaihteisena omaa 6. vaihteen, mitä ei muista, oliko Peugeotissa.
                          - II-Meganeissa ajotuntuma on olematon, mutta menee suoraan isona autona.
                          - Sisätilat ovat farmarissa hyvät.
                          - Ei tietenkään meluton, mutta hiljaisempi kuin esim. samanikäinen Octavia.

                          Ranskalaisista on tainnut tulla lausuttua omia mielipiteitään aivan tarpeeksi, mutta kolmen Meganen jälkeen ei sitä voi olla suosittelematta järkevää käyttöautoa hankkivalle, tai muuten euroistaan tiukalle käyttäjälle. Kunhan ne takajarrut puhdistaa / puhdistuttaa kerran vuoteen!
                          BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                          Comment

                          • bemu2000
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 17799
                            • Jämsä

                            Onko kellään kokemuksia Fordin 2.0TDCi moottorista ja 6v automaattilootasta? Kiikarissa olisi 2011 mallinen 163hv S-Max... Ajettu 180tkm. Mitähän noista purkuu ensimmäisenä?
                            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                            Vanteet edullisesti
                            Nostureita ja rengaskoneita

                            Comment

                            • Attekun
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2013
                              • 1407
                              • Saarijärvi

                              Originally posted by bemu2000 View Post
                              Onko kellään kokemuksia Fordin 2.0TDCi moottorista ja 6v automaattilootasta? Kiikarissa olisi 2011 mallinen 163hv S-Max... Ajettu 180tkm. Mitähän noista purkuu ensimmäisenä?
                              Onkohan tuon ikäisistä jo korjattu vanhemman ikäpolven TDCI moottoreita vaivanneet sähkösuutinongelmat?
                              Toyota Alphard MS
                              Peugeot e-2008
                              ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316

                              Comment

                              • Jii_Koo
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2013
                                • 785
                                • Jkl

                                Originally posted by Antti O View Post
                                307 mallista ei itellä ole kokemuksia, pösöjä lähipiirissä kyllä on useampiakin muita malleja ja hyvin ne tuntuu toimivan. Jos ite osaa vähänkin tehä ei ne remontit kovin kalliita ole ollut.
                                Tuohon 307:n ja 407:n aikaan elettiin erittäin mustia vuosia Peugeotin historiassa ainakin omasta mielestäni. 307 oli itsellä noin 5tkm matkan verran lainassa ja se oli... noh.. muovinen, epäluotettava ja huono ajaa. Kilometrejä oli alle 50k ja ikkunat aukeilivat ja menivät kiinni mikä mistäkin kytkimestä milloinkin, vilkkuviiksi hyppi itsekseen puolelta toiselle kun rattia käänsi ja alusta kolisi sieltä sun täältä. Ajomelu oli kova, ulos ei nähnyt massiivisten palkkien takia ja musiikit kuuluivat huonommin kuin ennen tätä lainassa olleessa -93 Sunnyssa. Myös moottori (2.0 16v bensavapari) yski ihmeellisesti kun kaarsi mutkaan ja kiihdytti yhtäaikaa, ja tuntui muutenkin puhdittomalta tuossa jättimäisessä "pikkuautossa".

                                Vanhemmat mallit (205, 309, 306 yms.) ovat IMO ajettavuudeltaan eri planeetalta ja nämä uudemmat (508:t yms.) ovat taas tainneet ottaa harppauksen parempaan suuntaan, ainakin laadussa.
                                '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎