Originally posted by ThemeJ
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kokemuksia muun merkkisistä autoista.
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
Kokemuksia näistä?
Tuossa kaverin kanssa pohdittiin, että mikä ois hyvä valinta hänelle tommoiseksi 3-4 tonnin kaupunkikärryksi, satunnaisesti pidempää matkaa.
Pitäis olla tältä vuosituhannelta, ilmastointi, suht luotetettava & edullinen ylläpitää, eikä imeä liikaa soppaa kaupungissa (max n. 11l/100km).
Ei kuitenkaan mikään ihan koppimopo, konekoko n. 1.6-2 litraa, ajettu reilusti alle 200tkm.
Japsit ei jätkää innosta ja bwm-valaistumista ei ole vielä tapahtunut
Optioina on nyt Opel (Astra/Vectra), Ford (Focus/Mondeo) ja sit mahdollisesti ranskan pulla eli 307 pösö.
Heittäkääs arvoisat foorumin jäsenet omia mielipiteitänne, että mikä noista ja ennen kaikkea MIKSI (faktaa) tai jos ei mikään noista, niin mikä sitten?Exät: E21 320/6 -81, E28 528iA -85, E34 535iA -89,
E34 540iA -93
Comment
-
-
Originally posted by MTV View PostTuossa kaverin kanssa pohdittiin, että mikä ois hyvä valinta hänelle tommoiseksi 3-4 tonnin kaupunkikärryksi, satunnaisesti pidempää matkaa.
Pitäis olla tältä vuosituhannelta, ilmastointi, suht luotetettava & edullinen ylläpitää, eikä imeä liikaa soppaa kaupungissa (max n. 11l/100km).
Ei kuitenkaan mikään ihan koppimopo, konekoko n. 1.6-2 litraa, ajettu reilusti alle 200tkm.
Japsit ei jätkää innosta ja bwm-valaistumista ei ole vielä tapahtunut
Optioina on nyt Opel (Astra/Vectra), Ford (Focus/Mondeo) ja sit mahdollisesti ranskan pulla eli 307 pösö.
Heittäkääs arvoisat foorumin jäsenet omia mielipiteitänne, että mikä noista ja ennen kaikkea MIKSI (faktaa) tai jos ei mikään noista, niin mikä sitten?
Osat halpoja. Jos alustakierros tehty ja täysin ruosteeton, niin hyvä valinta.
Hyviä ajaa(etuvetoisiksi perusautoiksi).
Opel: ei hajuakaan.
307: Aika arpapeliä. Todennäköisesti joka leimalle etuakselistosta jotain niveliä, osat kuitenkin halpoja. 1.6 nfu moottori on perusvarma. Ei ruostu kovinkaan helposti. Voi tulla mitä ihmeellisimpiä pikku vikoja tai sitten ei tule mitään ongelmia. Käytettyjä osia hyvin tarjolla (ohjainlaitteet, koneet, laatikot...).
Kallis ylläpitää jos ei pysty/osaa itse tehdä mitään.
Comment
-
-
Originally posted by Gustaff View PostKallis ylläpitää jos ei pysty/osaa itse tehdä mitään.
Comment
-
-
Originally posted by Zeta View PostJust kattelin tohon omaan 206 suodattimia yms pikkuhuoltoon niin ei ainakaan tarvikeosat ole hinnalla pilattu.
Eli jos aina joutuu maksamaan muille työstä, niin sitten ehkä pösö ei ole oikea valinta. Jos itse tekee, niin ei huonoja autoja. Toki se tässä merkissä on jännä, että todellakin on paljon maanantai kappaleita ja sitten on niitä joihin ei tarvitse korjailla mitään.
Comment
-
-
Originally posted by Gustaff View PostNimenomaan. Osat suht halpoja, mutta yleensä niitä kuluu aika paljon
Comment
-
-
Joo itelläkin jäänyt vähän tuollainen musta hevonen -kuva noista ranskalaisista..ehkä se kannattaa unohtaa kun ei ole mikään mekaanikkokaveri kyseessä heh.
Mites nuo nykyooppelit?
Itellä ollut elämäni ainoa etuveto eli Kadetti joskus vuonna miekka ja kilpi, toivottavasti jotain kehitystä tapahtunut niissäkinExät: E21 320/6 -81, E28 528iA -85, E34 535iA -89,
E34 540iA -93
Comment
-
-
Aihetta osittain sivuten, olen itse pistänyt merkille, tässä vuosien aikana ja eri foorumeilla, että monella ns. "premium" merkin harrastajalla on käyttiksenä juurikin joku halpa Ranskan pulla, jota ei huolleta jos ei ole aivan pakko, mutta silti ne toimii ok ja niillä kuljetaan, kun se ykkös- auto on taas vaihteeksi hajalla.
Ja uudehkot opelit, niin hyviä ajaa, keskinkertainen laatuvaikutelma sisustassa...
Miinuksina joissain malleissa moottori ongelmat ja ne sähköviat, joita toki on kaikissa. :think
OPC malleja kiinnostaisi itselläkin testailla.ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+
Comment
-
-
Originally posted by Juhaska View PostAihetta osittain sivuten, olen itse pistänyt merkille, tässä vuosien aikana ja eri foorumeilla, että monella ns. "premium" merkin harrastajalla on käyttiksenä juurikin joku halpa Ranskan pulla, jota ei huolleta jos ei ole aivan pakko, mutta silti ne toimii ok ja niillä kuljetaan, kun se ykkös- auto on taas vaihteeksi hajalla.
Ja uudehkot opelit, niin hyviä ajaa, keskinkertainen laatuvaikutelma sisustassa...
Miinuksina joissain malleissa moottori ongelmat ja ne sähköviat, joita toki on kaikissa. :think
OPC malleja kiinnostaisi itselläkin testailla.
Meillä on taloudessa tosiaan mk3 clio 2006 1.6-16v pensa ja tosi hyvin on toiminut, päivittäin 60km työmatkaa ajetaan.
Comment
-
-
Mulla Mondeo 1.8 STW 2006, 260tkm, itse olen ajanut sillä reilu 50tkm, alustaan laitettu minun aikana takaiskarit, orkkis mallit oli Nivomat (kalliit) normaalit menee tilalle kun vaihtaa myös jouset, eli myös jouset vaihdettu, koiranluut kaikki, etujousi, myös levyt ja palat uusitu autoon kertaalleen ympäriinsä, edellinen omistaja oli vaihdattunut toisen raidepään.
Osat on kyllä todella edullisia, alusta eritäin simppelirakenteinen verrattuna vaikka vag tukivarsihässäkkään, silti oikein mainio ajaa.
Laturin vapaakytkin alkoi ääntämään, vaihdoin koko laturin.
Kone hyvä kun ajetaan oikeilla öljyillä, (5w30FE)
Ruostuminen ei ole enää ongelma 05 eteenpäin. Myös muita parannuksia tehty noilla main, esim takajarrut jotka vanhemmissa jumi herkästi
Nyt sitten ostin käyttöpeliksi uudemman -09 farkun (2.0TDCi) joka kyllä ensimmäisen 2500km jälkeen todella positiivinen kokemus.
Originally posted by Gustaff View PostMondeo/Focus: Koneet ja laatikot melko varmoja, mutta alustan kanssa aika täys kierros edessä + 10 v autoissa. Ruosteeton yksilökin pitäisi vielä löytää.
Osat halpoja. Jos alustakierros tehty ja täysin ruosteeton, niin hyvä valinta.
Hyviä ajaa(etuvetoisiksi perusautoiksi).
Opel: ei hajuakaan.
307: Aika arpapeliä. Todennäköisesti joka leimalle etuakselistosta jotain niveliä, osat kuitenkin halpoja. 1.6 nfu moottori on perusvarma. Ei ruostu kovinkaan helposti. Voi tulla mitä ihmeellisimpiä pikku vikoja tai sitten ei tule mitään ongelmia. Käytettyjä osia hyvin tarjolla (ohjainlaitteet, koneet, laatikot...).
Kallis ylläpitää jos ei pysty/osaa itse tehdä mitään.
Comment
-
-
Originally posted by MTV View PostTuossa kaverin kanssa pohdittiin, että mikä ois hyvä valinta hänelle tommoiseksi 3-4 tonnin kaupunkikärryksi, satunnaisesti pidempää matkaa.
Pitäis olla tältä vuosituhannelta, ilmastointi, suht luotetettava & edullinen ylläpitää, eikä imeä liikaa soppaa kaupungissa (max n. 11l/100km).
Ei kuitenkaan mikään ihan koppimopo, konekoko n. 1.6-2 litraa, ajettu reilusti alle 200tkm.
Japsit ei jätkää innosta ja bwm-valaistumista ei ole vielä tapahtunut
Optioina on nyt Opel (Astra/Vectra), Ford (Focus/Mondeo) ja sit mahdollisesti ranskan pulla eli 307 pösö.
Heittäkääs arvoisat foorumin jäsenet omia mielipiteitänne, että mikä noista ja ennen kaikkea MIKSI (faktaa) tai jos ei mikään noista, niin mikä sitten?
- 2-litraisena vaivaton ajettava.
- 6-vaihteisena omaa 6. vaihteen, mitä ei muista, oliko Peugeotissa.
- II-Meganeissa ajotuntuma on olematon, mutta menee suoraan isona autona.
- Sisätilat ovat farmarissa hyvät.
- Ei tietenkään meluton, mutta hiljaisempi kuin esim. samanikäinen Octavia.
Ranskalaisista on tainnut tulla lausuttua omia mielipiteitään aivan tarpeeksi, mutta kolmen Meganen jälkeen ei sitä voi olla suosittelematta järkevää käyttöautoa hankkivalle, tai muuten euroistaan tiukalle käyttäjälle. Kunhan ne takajarrut puhdistaa / puhdistuttaa kerran vuoteen!BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostOnko kellään kokemuksia Fordin 2.0TDCi moottorista ja 6v automaattilootasta? Kiikarissa olisi 2011 mallinen 163hv S-Max... Ajettu 180tkm. Mitähän noista purkuu ensimmäisenä?Toyota Alphard MS
Peugeot e-2008
ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View Post307 mallista ei itellä ole kokemuksia, pösöjä lähipiirissä kyllä on useampiakin muita malleja ja hyvin ne tuntuu toimivan. Jos ite osaa vähänkin tehä ei ne remontit kovin kalliita ole ollut.
Vanhemmat mallit (205, 309, 306 yms.) ovat IMO ajettavuudeltaan eri planeetalta ja nämä uudemmat (508:t yms.) ovat taas tainneet ottaa harppauksen parempaan suuntaan, ainakin laadussa.'00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project
Comment
-
Comment