Liekkö sitten koskee vanhempia Lexus malleja, näin vain kaveri kerran kehui että lapa on aina pystyssä kun joku kanssa-autoilija vastaan tulee. Kerran itsekkin joutunu asian todistamaan, mutta samapa se.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kokemuksia muun merkkisistä autoista.
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by TorQuel View Post^ Juu morjestelevia cabriokuskeja on itsellekkin sattunut useampaan kertaan vastaan!Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä
Ylimääräisenä tarjolla:
E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa
F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€
Comment
-
-
Originally posted by ThemeJ View PostBMW:llä oli suoraruisku jo nelkytluvulla, mutta tosiaan autoissa taitaa olla eka tuo 2003 ilmestyny N73. Ei siinä kyllähän Alfan kone ihan hieno keksintö on, itse en kyllä niin oo kiinnostunu koneista jotka vaatii kaks tulppaa per sylinteri että suostuu käymään. Sulla toki taitaa olla se JTS missä Alfa on fiksusti pistäny siihen tulpanreikään tulpan sijasta suuttimen. Muutenhan se 2.0 kone taitaa olla suht vanhaa perua ja alkujaan sillä 8v kannella. Fiat konsernin tuttuun tyyliin siinä vehkeessähän puolet on vanhaa ja toinen puoli lainattua, mutta ei se ihan aina huono asia ole.
Tervehtiihän Lexus kuskitkin toisiaan. Eräs Alfa kuski sano kerran että aina kun toisen Alfan omistajan kohtaa niin ensimmäisenä sanotaan "Moro, onko miten toiminu?" En oo koskaan kyseisen merkkisen auton rekisteriotteesta omaa nimeäni löytäny ja veikkaampa että tuskin löydänkään
Hanskan nostaminen toiselle Alfa-kuskille on varmaan samalta ajalta kuin em. moottorikin, siis todella wanha juttu. Ainakin itselle tuli lähinnä positiiviset fiilikset, kun vastaantulija morjenstaa takaisin. Suurin ongelma Alfalla ajellessa on kuitenkin se miten saada ajon jälkeen hymy pois naamalta ja poskilihakset krampista, ainakin silloin kun kaikki oli kunnossa.Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
-
Tänään katsomaan tähänkin talouteen Busso V6 moottorillista Alfaa. Jotenkin itseä säväyttää kyseinen auto, vaikkei itselle tulekkaanE36 323ti Compact JOKKIS-D, E36 325i Coupe Driftmissile, E61 535d Touring, Passat 3bg 1.9tdi veronkiertopaku, Scania 124 Topline 6x2/4
Follow us on Facebook! https://www.facebook.com/panicrevdrift/
Comment
-
-
Originally posted by Freak View PostEi kyllä alfan jts/16v ts -moottorissa ole käytännössä mitään yhteistä vanhan 8v twin spark -moottorin kanssa. Vanhat koneet on esim. ketjulla ja niiden sukujuuret ajalta, jolloin suurin osa foorumin kirjoittajista oli isänsä kourapohjassa, minä mukaan lukien. 16v on fiatin peruja eli remmeillä ja MUN mielestä niissä kaksi tulppaa oli vain nimen ja kunnian vuoksi. No, ehkä se vähän päästöjä pieneksi. Samanlainen moottori hiivatissa kävi kuitenkin ihan hyvin yhdelläkin tulpalla. Eka jts perustuu samaan kasaan ja myöhemmät 159 aikakaudella olevat gm:n hirvitykseen, jota on käytetty
Sama lohko siellä on molemmissa koneissa, mutta onko sillä nyt sitten suurta merkitystä. Kansi tietysti eri.
Vitsillä heitin sen ettei kävisi kuin kahdella tulpalla per sylinteri. Kaks tulppaahan siellä vanhassa on bensasäästö mielessä. Tais olla jollain muulla merkillä vähän sama ajatus, ja onhan vielä tänäkin päivänä mersun eräässä moottorissa pari tulppaa ihan muuten vaan. Ei taida olla kovin taloudellinen moottori yksikään tulpista huolimatta.Last edited by ThemeJ; 31-05-2016, 15:56.Bmw E30
Bmw 2000Touring Scrap
Ex. Bmw E30 316
Ex. Bmw E36
Comment
-
-
Originally posted by ///JATKE View PostTänään katsomaan tähänkin talouteen Busso V6 moottorillista Alfaa. Jotenkin itseä säväyttää kyseinen auto, vaikkei itselle tulekkaan
Moneen kertaan ivallisesti olen maininnut, että loppuu hehkuttaminen, kun viat taas alkavat, mutta meidän yksilö on nostanut tähän asti ainoastaan suunpielet ylöspäin.. Joo no koiranluut olen joutunut vaihtamaan tässä kevään aikana autoon Paras etuvetoinen ajaa ja tuo 2.5 V6 on mun mielestä mukava moottorikin ja tilaa tuossa SW:ssä on meidän perheen kanssa ollut riittävästi. Tulpanvaihto tähän olikin sit mielenkiintoinen juttu, mut onnistui, kun vähän järkeili
EDIT: Tulevaisuudessa pitää oikeasti miettiä, jos uudempaa ostaa onko se BMW vai tuo uusin Giulia, on sit stnan hyvän näköinen auto!Last edited by MR_piikki; 31-05-2016, 23:05.Gas or ass, no free rides
F10 520d lci
E36 325 ahdistettu.
Comment
-
-
Eipä ostajalle Busso V6 maistunutkaan, vaikka ei ollut läheskään halvimpia ei kyseessä ollut mikään ihmeellisen hyvä yksilö. En tiedä oliko yksilössä vikaa teknisesti, mutta yllättävän eleetön kulkemaan vrt. Perusviritetty M52 joka laulaa kaksitahtimaisesti ylhäällä:think: hypetyksellä voi tietenkin olla osuutta asiaan.E36 323ti Compact JOKKIS-D, E36 325i Coupe Driftmissile, E61 535d Touring, Passat 3bg 1.9tdi veronkiertopaku, Scania 124 Topline 6x2/4
Follow us on Facebook! https://www.facebook.com/panicrevdrift/
Comment
-
-
Originally posted by ThemeJ View Post"The JTS engine debuted in 2002 in the Alfa Romeo 156.The engine was based on the 2.0 Twin Spark, replacing Twin Spark with direct injection, dubbed "Jet Thrust Stoichiometric". By Wikipedia. Ja löytyy siitä varmaan oikeaakin tietoa mutta tuo nyt sattui ensimmäisenä vastaan.
Sama lohko siellä on molemmissa koneissa, mutta onko sillä nyt sitten suurta merkitystä. Kansi tietysti eri.
Vitsillä heitin sen ettei kävisi kuin kahdella tulpalla per sylinteri. Kaks tulppaahan siellä vanhassa on bensasäästö mielessä. Tais olla jollain muulla merkillä vähän sama ajatus, ja onhan vielä tänäkin päivänä mersun eräässä moottorissa pari tulppaa ihan muuten vaan. Ei taida olla kovin taloudellinen moottori yksikään tulpista huolimatta.
Sinänsä 2 tulppa sylinterissä ei ollut edes 80-luvulla mikään uusi keksintö edes Alfalle, kun se on ollut (heilläkin) kilpakäytössä jo vuosisadan alkupuolella.
Fiatin/Lancian Twin Cam -moottoria ei sitten kannata sekoittaa millään muotoa Alfan Twin Cam -moottoriin, kun niillä ei ole muuta yhteistä kuin valmistusmaa ja nimi.Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
-
Originally posted by Freak View PostJuu, niinhän minä jo sanoin. 16 venttiilinen mm. 156:ssa Alfoissa ollut Twin spark -moottori on Fiatin konstruktioon perustuva ja siitä jatkokehitelmänä tuli JTS, mutta ei sitä voi sokea Reettakaan sekoittaa vanhaan 80-luvun lopulla Alfa 75:ssa esiteltyyn 8 venttiiliseen Twin spark -moottoriin, joka taasen pohjautui jo 50-luvulla esiteltyyn NORDiin.
Sinänsä 2 tulppa sylinterissä ei ollut edes 80-luvulla mikään uusi keksintö edes Alfalle, kun se on ollut (heilläkin) kilpakäytössä jo vuosisadan alkupuolella.
Fiatin/Lancian Twin Cam -moottoria ei sitten kannata sekoittaa millään muotoa Alfan Twin Cam -moottoriin, kun niillä ei ole muuta yhteistä kuin valmistusmaa ja nimi.Bmw E30
Bmw 2000Touring Scrap
Ex. Bmw E30 316
Ex. Bmw E36
Comment
-
-
MB C 250 CDI vm 2009 oli oman kokemuksen (55tkm ja 3v) perusteella erittäin hyvä ja luotettava auto! Normihuoltojen lisäksi ei muuta tarvinnut ja ne huollot (jossain muualla kuin Veholla teetettynä) erittäin kohtuuhintaisia...
Bemarikuume kuitenkin voitti ja mersu lähti 190tkm ajettuna vaihtoon... :thinkE93 330iA M-Sport 2009
B8 Audi A4 2010
Ex:
F36 420dA M-Sport GranCoupe 2016
E93 335iA M-Sport 2007
F01 730d M-Sport 2011
E65 745i 2002
E91 325iA M-Sport 2006
E91 320dA 2005
Comment
-
-
Kenelläkään kokemuksia ekan sukupolven Cadillac CTS:stä? Vähän ristiriitaista tietoa saa kun Googlettaa, viiden tähden arvosteluita mutta sitten arvostelut mainitsee että joo vesipumppua saa vaihdella, syö öljyä kuin norsu jos pienempääkään vikaa, ja sitten puolet antaa taas kolmen tähden arvosteluja kun sisusta on muovia mutta luotettava auto. :think
Tässä nyt miettii mitä autoa hankkii ensi vuonna tai sitä seuraavana, ja vähän lukossa näiden valintojen kanssa kun ei oikeen kaikista saa kunnon tietoa. Toisaalta, tähän mennessä kun omana auton on ollut vain kaksi Honda Civic:iä(1990, 2015), ja yksi Honda Acty(2007), niin kaipaisi vähän hienompaa taikka erikoisempaa. Tuo Acty ei kyllä mennyt rekisteriin, oli kokematon osto, ennen ostoa lähetin vain Trafi:in sähköpostin että meneekö 2007 Acty rekisteriin ja sieltä tuli takaisin vain ensirekisteröinti linkki niin oletin että menee, kyllähän sitten selvisi että ei saa vastaavuustodistusta siihen niin ei mennyt rekisteriin. Saipahan ajella kolme kuukautta kuitekin, auto itse oli vain 900 euroa.
Että tällä hetkellä miettimislistalla on Cadillac CTS(2003-2007), Toyota Century(1985-1995), ja Honda Beat.Last edited by V11; 03-06-2016, 14:27.
Comment
-
-
Originally posted by V11 View Post
Että tällä hetkellä miettimislistalla on Cadillac CTS(2003-2007), Toyota Century(1985-1995), ja Honda Beat.
Oma kommenttini tähän on jaettu kolmeen osaan autojen mukaan, joista kaksi perustuu mutuun ja yksi jonkinasteiseen tietämykseen. Sanottakoon että koko epistolan perustana on käytetty myös maalaisjärkeä:
Voisin kuvitella että tuon ikäluokan ministeritojo on ensinnäkin hyvin hankala metsästettävä yleensäkkin, varsinkaan hyvässä kunnossa. Lisäksi kasarin sähköhärpäkkeillä täytetyt japanialiset ajatuksen tasolla tuntien, ihmisyksilö voisi vedota siihen, että päänvaivaa tulee em. varusteiden kanssa olemaan melko varmasti.
Mitä hondaan tulee niin käytännössä ei ole hajuakaan, en ole ennen edes kyseistä hondan mallia missään nähnyt (edes netissä). Lisäksi olet kuitenkin ilmeisesti jokseenkin käyttöautoa hakemassa tekstistäsi päätellen, joten mieleeni herää lähinnä se tuttu kysymys Sannin listahittikappaleesta.
Caddy. Ainakin itse olen sitä mieltä, että käyttöautoksi noista varmasti sopivin. Perusmoottoreilla ja perusvarustuksella höystettynä aikalailla arkinen käyttis jossa käytännön ongelmakohtia tuskin juurikaan kohtaa niin ylläpidon kuin käytönkään kannalta. Eräällä ystävälläni tuollainen "normi" CTS 2.8 litran tekniikalla jonkin aikaa käytössä olikin ja siihen perustankin lausuntoni "arkinen käyttis". Vioista ei koskaan puhuttu sen enempää koska niitä ei normaalista kulutusosista poikkeavia juurikaan ollut. Sisusta toki muovisen oloinen siinä perusmallissa, mutta jos essentiaaliset asiat eivät niinkään häiritse niin varmasti oikein hyvä käyttis..Näitä ja muita, enimmäkseen näitä.
Comment
-
-
Originally posted by Jackie View PostMB C 250 CDI vm 2009 oli oman kokemuksen (55tkm ja 3v) perusteella erittäin hyvä ja luotettava auto! Normihuoltojen lisäksi ei muuta tarvinnut ja ne huollot (jossain muualla kuin Veholla teetettynä) erittäin kohtuuhintaisia...
Bemarikuume kuitenkin voitti ja mersu lähti 190tkm ajettuna vaihtoon... :think
Mielenkiinnosta näkisin autosta showroom topicin, itse kun en koskaan moista saanut aikaiseksi.Last edited by Sievälä; 03-06-2016, 20:41.
Comment
-
Comment