Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia muun merkkisistä autoista.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ThemeJ
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2005
    • 997
    • Turku/Raahe

    Liekkö sitten koskee vanhempia Lexus malleja, näin vain kaveri kerran kehui että lapa on aina pystyssä kun joku kanssa-autoilija vastaan tulee. Kerran itsekkin joutunu asian todistamaan, mutta samapa se.
    Bmw E30
    Bmw 2000Touring Scrap
    Ex. Bmw E30 316
    Ex. Bmw E36

    Comment

    • Jarno
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 645
      • Äänekoski

      Jotkut avoautoiliat on nostellu kanssa lapaa kun tullu vastaan. Yks vanha parru välkytteli avo LeBaronilla pitkiä ja heilutti kättä jo 100 metrin päästä
      e30 325i cabrio
      Ex. f11 530d, e91 325d LCI, e39 525ia, e39 540iat, e39 528i, e32 735ia, e30 325i

      Comment

      • TorQuel
        BTCF Member
        • Jan 2012
        • 1927
        • HKI / JKL / KHM

        ^ Juu morjestelevia cabriokuskeja on itsellekkin sattunut useampaan kertaan vastaan!
        Näitä ja muita, enimmäkseen näitä.

        Comment

        • j-a
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2005
          • 1522
          • PohojosPohojammaa

          Originally posted by TorQuel View Post
          ^ Juu morjestelevia cabriokuskeja on itsellekkin sattunut useampaan kertaan vastaan!
          Onneksi ei ole itselleni sattunut vastaan vielä koskaan ~15v avoautoiluhistoriassani, tai ainakaan en ole rekisteröinyt. Sen verran mitä itse joskus moottoripyörällä tai matkailuautolla olen ajellut, niin olen saanut morjestella tuntemattomia tarpeekseni. Kädet tiukasti ratissa.
          Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

          Ylimääräisenä tarjolla:

          E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

          F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

          Comment

          • Freak
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2003
            • 2539
            • .

            Originally posted by ThemeJ View Post
            BMW:llä oli suoraruisku jo nelkytluvulla, mutta tosiaan autoissa taitaa olla eka tuo 2003 ilmestyny N73. Ei siinä kyllähän Alfan kone ihan hieno keksintö on, itse en kyllä niin oo kiinnostunu koneista jotka vaatii kaks tulppaa per sylinteri että suostuu käymään. Sulla toki taitaa olla se JTS missä Alfa on fiksusti pistäny siihen tulpanreikään tulpan sijasta suuttimen. Muutenhan se 2.0 kone taitaa olla suht vanhaa perua ja alkujaan sillä 8v kannella. Fiat konsernin tuttuun tyyliin siinä vehkeessähän puolet on vanhaa ja toinen puoli lainattua, mutta ei se ihan aina huono asia ole.

            Tervehtiihän Lexus kuskitkin toisiaan. Eräs Alfa kuski sano kerran että aina kun toisen Alfan omistajan kohtaa niin ensimmäisenä sanotaan "Moro, onko miten toiminu?" En oo koskaan kyseisen merkkisen auton rekisteriotteesta omaa nimeäni löytäny ja veikkaampa että tuskin löydänkään
            Ei kyllä alfan jts/16v ts -moottorissa ole käytännössä mitään yhteistä vanhan 8v twin spark -moottorin kanssa. Vanhat koneet on esim. ketjulla ja niiden sukujuuret ajalta, jolloin suurin osa foorumin kirjoittajista oli isänsä kourapohjassa, minä mukaan lukien. 16v on fiatin peruja eli remmeillä ja MUN mielestä niissä kaksi tulppaa oli vain nimen ja kunnian vuoksi. No, ehkä se vähän päästöjä pieneksi. Samanlainen moottori hiivatissa kävi kuitenkin ihan hyvin yhdelläkin tulpalla. Eka jts perustuu samaan kasaan ja myöhemmät 159 aikakaudella olevat gm:n hirvitykseen, jota on käytetty useassa gm:n merkissä ympäri palloa.
            Hanskan nostaminen toiselle Alfa-kuskille on varmaan samalta ajalta kuin em. moottorikin, siis todella wanha juttu. Ainakin itselle tuli lähinnä positiiviset fiilikset, kun vastaantulija morjenstaa takaisin. Suurin ongelma Alfalla ajellessa on kuitenkin se miten saada ajon jälkeen hymy pois naamalta ja poskilihakset krampista, ainakin silloin kun kaikki oli kunnossa.
            Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

            Vanha Uuden liiton mies...

            Comment

            • ///JATKE
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2013
              • 377
              • Nokia

              Tänään katsomaan tähänkin talouteen Busso V6 moottorillista Alfaa. Jotenkin itseä säväyttää kyseinen auto, vaikkei itselle tulekkaan
              E36 323ti Compact JOKKIS-D, E36 325i Coupe Driftmissile, E61 535d Touring, Passat 3bg 1.9tdi veronkiertopaku, Scania 124 Topline 6x2/4
              Follow us on Facebook! https://www.facebook.com/panicrevdrift/

              Comment

              • ThemeJ
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2005
                • 997
                • Turku/Raahe

                Originally posted by Freak View Post
                Ei kyllä alfan jts/16v ts -moottorissa ole käytännössä mitään yhteistä vanhan 8v twin spark -moottorin kanssa. Vanhat koneet on esim. ketjulla ja niiden sukujuuret ajalta, jolloin suurin osa foorumin kirjoittajista oli isänsä kourapohjassa, minä mukaan lukien. 16v on fiatin peruja eli remmeillä ja MUN mielestä niissä kaksi tulppaa oli vain nimen ja kunnian vuoksi. No, ehkä se vähän päästöjä pieneksi. Samanlainen moottori hiivatissa kävi kuitenkin ihan hyvin yhdelläkin tulpalla. Eka jts perustuu samaan kasaan ja myöhemmät 159 aikakaudella olevat gm:n hirvitykseen, jota on käytetty
                "The JTS engine debuted in 2002 in the Alfa Romeo 156.The engine was based on the 2.0 Twin Spark, replacing Twin Spark with direct injection, dubbed "Jet Thrust Stoichiometric". By Wikipedia. Ja löytyy siitä varmaan oikeaakin tietoa mutta tuo nyt sattui ensimmäisenä vastaan.
                Sama lohko siellä on molemmissa koneissa, mutta onko sillä nyt sitten suurta merkitystä. Kansi tietysti eri.
                Vitsillä heitin sen ettei kävisi kuin kahdella tulpalla per sylinteri. Kaks tulppaahan siellä vanhassa on bensasäästö mielessä. Tais olla jollain muulla merkillä vähän sama ajatus, ja onhan vielä tänäkin päivänä mersun eräässä moottorissa pari tulppaa ihan muuten vaan. Ei taida olla kovin taloudellinen moottori yksikään tulpista huolimatta.
                Last edited by ThemeJ; 31-05-2016, 15:56.
                Bmw E30
                Bmw 2000Touring Scrap
                Ex. Bmw E30 316
                Ex. Bmw E36

                Comment

                • MR_piikki
                  BTCF Member
                  • Apr 2006
                  • 1318
                  • Pori

                  Originally posted by ///JATKE View Post
                  Tänään katsomaan tähänkin talouteen Busso V6 moottorillista Alfaa. Jotenkin itseä säväyttää kyseinen auto, vaikkei itselle tulekkaan
                  Hakemaan vaan, voin väittää et tuohon hintahaarukkaan ei vastaavaa autoa kyllä muuta saa

                  Moneen kertaan ivallisesti olen maininnut, että loppuu hehkuttaminen, kun viat taas alkavat, mutta meidän yksilö on nostanut tähän asti ainoastaan suunpielet ylöspäin.. Joo no koiranluut olen joutunut vaihtamaan tässä kevään aikana autoon Paras etuvetoinen ajaa ja tuo 2.5 V6 on mun mielestä mukava moottorikin ja tilaa tuossa SW:ssä on meidän perheen kanssa ollut riittävästi. Tulpanvaihto tähän olikin sit mielenkiintoinen juttu, mut onnistui, kun vähän järkeili

                  EDIT: Tulevaisuudessa pitää oikeasti miettiä, jos uudempaa ostaa onko se BMW vai tuo uusin Giulia, on sit stnan hyvän näköinen auto!
                  Last edited by MR_piikki; 31-05-2016, 23:05.
                  Gas or ass, no free rides

                  F10 520d lci
                  E36 325 ahdistettu.

                  Comment

                  • ///JATKE
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2013
                    • 377
                    • Nokia

                    Eipä ostajalle Busso V6 maistunutkaan, vaikka ei ollut läheskään halvimpia ei kyseessä ollut mikään ihmeellisen hyvä yksilö. En tiedä oliko yksilössä vikaa teknisesti, mutta yllättävän eleetön kulkemaan vrt. Perusviritetty M52 joka laulaa kaksitahtimaisesti ylhäällä:think: hypetyksellä voi tietenkin olla osuutta asiaan.
                    E36 323ti Compact JOKKIS-D, E36 325i Coupe Driftmissile, E61 535d Touring, Passat 3bg 1.9tdi veronkiertopaku, Scania 124 Topline 6x2/4
                    Follow us on Facebook! https://www.facebook.com/panicrevdrift/

                    Comment

                    • Freak
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2003
                      • 2539
                      • .

                      Originally posted by ThemeJ View Post
                      "The JTS engine debuted in 2002 in the Alfa Romeo 156.The engine was based on the 2.0 Twin Spark, replacing Twin Spark with direct injection, dubbed "Jet Thrust Stoichiometric". By Wikipedia. Ja löytyy siitä varmaan oikeaakin tietoa mutta tuo nyt sattui ensimmäisenä vastaan.
                      Sama lohko siellä on molemmissa koneissa, mutta onko sillä nyt sitten suurta merkitystä. Kansi tietysti eri.
                      Vitsillä heitin sen ettei kävisi kuin kahdella tulpalla per sylinteri. Kaks tulppaahan siellä vanhassa on bensasäästö mielessä. Tais olla jollain muulla merkillä vähän sama ajatus, ja onhan vielä tänäkin päivänä mersun eräässä moottorissa pari tulppaa ihan muuten vaan. Ei taida olla kovin taloudellinen moottori yksikään tulpista huolimatta.
                      Juu, niinhän minä jo sanoin. 16 venttiilinen mm. 156:ssa Alfoissa ollut Twin spark -moottori on Fiatin konstruktioon perustuva ja siitä jatkokehitelmänä tuli JTS, mutta ei sitä voi sokea Reettakaan sekoittaa vanhaan 80-luvun lopulla Alfa 75:ssa esiteltyyn 8 venttiiliseen Twin spark -moottoriin, joka taasen pohjautui jo 50-luvulla esiteltyyn NORDiin.

                      Sinänsä 2 tulppa sylinterissä ei ollut edes 80-luvulla mikään uusi keksintö edes Alfalle, kun se on ollut (heilläkin) kilpakäytössä jo vuosisadan alkupuolella.

                      Fiatin/Lancian Twin Cam -moottoria ei sitten kannata sekoittaa millään muotoa Alfan Twin Cam -moottoriin, kun niillä ei ole muuta yhteistä kuin valmistusmaa ja nimi.
                      Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                      Vanha Uuden liiton mies...

                      Comment

                      • ThemeJ
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2005
                        • 997
                        • Turku/Raahe

                        Originally posted by Freak View Post
                        Juu, niinhän minä jo sanoin. 16 venttiilinen mm. 156:ssa Alfoissa ollut Twin spark -moottori on Fiatin konstruktioon perustuva ja siitä jatkokehitelmänä tuli JTS, mutta ei sitä voi sokea Reettakaan sekoittaa vanhaan 80-luvun lopulla Alfa 75:ssa esiteltyyn 8 venttiiliseen Twin spark -moottoriin, joka taasen pohjautui jo 50-luvulla esiteltyyn NORDiin.

                        Sinänsä 2 tulppa sylinterissä ei ollut edes 80-luvulla mikään uusi keksintö edes Alfalle, kun se on ollut (heilläkin) kilpakäytössä jo vuosisadan alkupuolella.

                        Fiatin/Lancian Twin Cam -moottoria ei sitten kannata sekoittaa millään muotoa Alfan Twin Cam -moottoriin, kun niillä ei ole muuta yhteistä kuin valmistusmaa ja nimi.
                        Noh nyt olemma kaikki vähän viisaampia asian suhteen. Luulin että olis ollu samaa tavaraa kun ainakin ne pienemmät koneet tuntuu sopivan ristiin. Ainakin 8v lohkoon sopii ilmeisesti 16v kansi, mutta tosiaan onhan se 33 ihan eri peli.
                        Bmw E30
                        Bmw 2000Touring Scrap
                        Ex. Bmw E30 316
                        Ex. Bmw E36

                        Comment

                        • Jackie
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2009
                          • 293
                          • Porvoo

                          MB C 250 CDI vm 2009 oli oman kokemuksen (55tkm ja 3v) perusteella erittäin hyvä ja luotettava auto! Normihuoltojen lisäksi ei muuta tarvinnut ja ne huollot (jossain muualla kuin Veholla teetettynä) erittäin kohtuuhintaisia...

                          Bemarikuume kuitenkin voitti ja mersu lähti 190tkm ajettuna vaihtoon... :think
                          E93 330iA M-Sport 2009
                          B8 Audi A4 2010

                          Ex:
                          F36 420dA M-Sport GranCoupe 2016
                          E93 335iA M-Sport 2007
                          F01 730d M-Sport 2011
                          E65 745i 2002
                          E91 325iA M-Sport 2006
                          E91 320dA 2005

                          Comment

                          • V11
                            Bimmer Rookie
                            • May 2016
                            • 77
                            • Helsinki

                            Kenelläkään kokemuksia ekan sukupolven Cadillac CTS:stä? Vähän ristiriitaista tietoa saa kun Googlettaa, viiden tähden arvosteluita mutta sitten arvostelut mainitsee että joo vesipumppua saa vaihdella, syö öljyä kuin norsu jos pienempääkään vikaa, ja sitten puolet antaa taas kolmen tähden arvosteluja kun sisusta on muovia mutta luotettava auto. :think

                            Tässä nyt miettii mitä autoa hankkii ensi vuonna tai sitä seuraavana, ja vähän lukossa näiden valintojen kanssa kun ei oikeen kaikista saa kunnon tietoa. Toisaalta, tähän mennessä kun omana auton on ollut vain kaksi Honda Civic:iä(1990, 2015), ja yksi Honda Acty(2007), niin kaipaisi vähän hienompaa taikka erikoisempaa. Tuo Acty ei kyllä mennyt rekisteriin, oli kokematon osto, ennen ostoa lähetin vain Trafi:in sähköpostin että meneekö 2007 Acty rekisteriin ja sieltä tuli takaisin vain ensirekisteröinti linkki niin oletin että menee, kyllähän sitten selvisi että ei saa vastaavuustodistusta siihen niin ei mennyt rekisteriin. Saipahan ajella kolme kuukautta kuitekin, auto itse oli vain 900 euroa.

                            Että tällä hetkellä miettimislistalla on Cadillac CTS(2003-2007), Toyota Century(1985-1995), ja Honda Beat.
                            Last edited by V11; 03-06-2016, 14:27.

                            Comment

                            • TorQuel
                              BTCF Member
                              • Jan 2012
                              • 1927
                              • HKI / JKL / KHM

                              Originally posted by V11 View Post

                              Että tällä hetkellä miettimislistalla on Cadillac CTS(2003-2007), Toyota Century(1985-1995), ja Honda Beat.
                              No jopahan olet kirjon keksinyt autovalintaa ajatellessasi. Kasarin ministeritojosta saunakiulun kokoisen avo hondan kautta amerikkalaisvamisteiseen kauppakassiin.

                              Oma kommenttini tähän on jaettu kolmeen osaan autojen mukaan, joista kaksi perustuu mutuun ja yksi jonkinasteiseen tietämykseen. Sanottakoon että koko epistolan perustana on käytetty myös maalaisjärkeä:

                              Voisin kuvitella että tuon ikäluokan ministeritojo on ensinnäkin hyvin hankala metsästettävä yleensäkkin, varsinkaan hyvässä kunnossa. Lisäksi kasarin sähköhärpäkkeillä täytetyt japanialiset ajatuksen tasolla tuntien, ihmisyksilö voisi vedota siihen, että päänvaivaa tulee em. varusteiden kanssa olemaan melko varmasti.

                              Mitä hondaan tulee niin käytännössä ei ole hajuakaan, en ole ennen edes kyseistä hondan mallia missään nähnyt (edes netissä). Lisäksi olet kuitenkin ilmeisesti jokseenkin käyttöautoa hakemassa tekstistäsi päätellen, joten mieleeni herää lähinnä se tuttu kysymys Sannin listahittikappaleesta.

                              Caddy. Ainakin itse olen sitä mieltä, että käyttöautoksi noista varmasti sopivin. Perusmoottoreilla ja perusvarustuksella höystettynä aikalailla arkinen käyttis jossa käytännön ongelmakohtia tuskin juurikaan kohtaa niin ylläpidon kuin käytönkään kannalta. Eräällä ystävälläni tuollainen "normi" CTS 2.8 litran tekniikalla jonkin aikaa käytössä olikin ja siihen perustankin lausuntoni "arkinen käyttis". Vioista ei koskaan puhuttu sen enempää koska niitä ei normaalista kulutusosista poikkeavia juurikaan ollut. Sisusta toki muovisen oloinen siinä perusmallissa, mutta jos essentiaaliset asiat eivät niinkään häiritse niin varmasti oikein hyvä käyttis..
                              Näitä ja muita, enimmäkseen näitä.

                              Comment

                              • Sievälä
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2004
                                • 529
                                • Mänttä

                                Originally posted by Jackie View Post
                                MB C 250 CDI vm 2009 oli oman kokemuksen (55tkm ja 3v) perusteella erittäin hyvä ja luotettava auto! Normihuoltojen lisäksi ei muuta tarvinnut ja ne huollot (jossain muualla kuin Veholla teetettynä) erittäin kohtuuhintaisia...

                                Bemarikuume kuitenkin voitti ja mersu lähti 190tkm ajettuna vaihtoon... :think
                                Taidan tietää mitä tuli tilalle

                                Mielenkiinnosta näkisin autosta showroom topicin, itse kun en koskaan moista saanut aikaiseksi.
                                Last edited by Sievälä; 03-06-2016, 20:41.
                                G11 740e msport-17
                                G21 320D xdrive msport -19 TAXI

                                www.taksisakarisievala.com

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎