Tutulla oli tollanen -12 allroad 3.0tdi:llä, 60tkm ajettu suomiauto. Jakoketjun kanssa ongelmia, välillä rykäisi niin että auto sammu. Otti myyjäliikkeeseen yhteyttä ja lupasivat tulla hinnassa vastaan, ei maksaa koko lystiä
. Jätti audin sinne ja ajo X6:lla pois. Taitaa nytkin olla samainen audi nettiautossa, ja varmaan remppa tekemättä...
Kokemuksia muun merkkisistä autoista.
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Millaisiahan nuo VAGin 2.0tdi koneet on kestävyydeltään? Ruvennut tuommonen B8 korinen A4 Avant kiinnostamaan, vm. jotain 2008-2009. Näyttäisi eniten olevan tuolla 2.0l koneella olevan tarjolla noita. Taitaa noissakin olla jopa neljää eri konetyyppiä. Lieneekö joku noista sellainen mihin ei kannata sekaantua?
Comment
-
Ainakin B7 version pumpppusuuttimiin verrattuna nykyaikaisempia, mutta ovatko luotettavampia? mene ja tiedä. Kyllä B8 3.0tdi on se laite joka kannattaa hommata.Originally posted by Daadaa View PostMillaisiahan nuo VAGin 2.0tdi koneet on kestävyydeltään? Ruvennut tuommonen B8 korinen A4 Avant kiinnostamaan, vm. jotain 2008-2009. Näyttäisi eniten olevan tuolla 2.0l koneella olevan tarjolla noita. Taitaa noissakin olla jopa neljää eri konetyyppiä. Lieneekö joku noista sellainen mihin ei kannata sekaantua?
Toki budjetti määrää loppupelissä.
E90 320d -05
EX: Z3 E36/8 3.0i
Comment
-
Joo toki mieluummin tuo 3.0l, vaan ku ei sovi budjettiin enää huonostikkaanOriginally posted by pro_tinnitus View PostAinakin B7 version pumpppusuuttimiin verrattuna nykyaikaisempia, mutta ovatko luotettavampia? mene ja tiedä. Kyllä B8 3.0tdi on se laite joka kannattaa hommata.
Toki budjetti määrää loppupelissä.
Comment
-
Löytyyköhän Audilta mitään järkevää (lue toimintavarmaa vähillä tyyppivioilla) olevaa bensakonetta tuossa 2008-2013 ikäluokassa? Lähinnä kiinnostaisi mahdollisesti joku farkkukoppa kun ei tuollaista E91 sopivilla mausteilla tahdo löytyä. :thinkG20 330e M-Sport sunset orange
Comment
-
Facelift B8 (A4), facelift pelejä alkaen 2012 käyttöönotto. Hintahan näillä alkaa nousta lähes kolmen kympin tietämille jos quattroa & 2.0 halajaa.Originally posted by Ozzy #69# View PostLöytyyköhän Audilta mitään järkevää (lue toimintavarmaa vähillä tyyppivioilla) olevaa bensakonetta tuossa 2008-2013 ikäluokassa? Lähinnä kiinnostaisi mahdollisesti joku farkkukoppa kun ei tuollaista E91 sopivilla mausteilla tahdo löytyä. :think
Comment
-
Täytynee alkaa tutustumaan enemmän tohon tekniikkaan, josko ketjuongelmia ois yleisemminkin. Sinällään todella houkutteleva peli. Ajoin kaverin 2012 mallisella Avantilla, mutta 2.0tdi automaattina. Todella mukavan oloinen peli varsinkin pidemmälle matkalle, itsellekin kilsoja tulee kohtuu reippaasti ja ajettava on säästä riippumatta. Audiforumin puolella kehuivat myös tuon 3.0 litrasen nelivedon kulutusta, matalia vitosia matkassa kuulostaa lähes liian hyvältä.Originally posted by Jani_88 View PostTutulla oli tollanen -12 allroad 3.0tdi:llä, 60tkm ajettu suomiauto. Jakoketjun kanssa ongelmia, välillä rykäisi niin että auto sammu. Otti myyjäliikkeeseen yhteyttä ja lupasivat tulla hinnassa vastaan, ei maksaa koko lystiä
. Jätti audin sinne ja ajo X6:lla pois. Taitaa nytkin olla samainen audi nettiautossa, ja varmaan remppa tekemättä...Audi e-tron 55
Exiä:
1999 E46 316i, 2005 E46 316i, 2008 E87 120d, 2011 E90 320i, 2012 F30 320iA, 2013 F30 318dA, 2014 F32 435dA, 2014 F30 320d, 2015 F10 530dA, 2014 F32 435iA, 2013 730dA, 2015 520dA + muita merkkejä.
Comment
-
Originally posted by Thmas View PostTäytynee alkaa tutustumaan enemmän tohon tekniikkaan, josko ketjuongelmia ois yleisemminkin. Sinällään todella houkutteleva peli. Ajoin kaverin 2012 mallisella Avantilla, mutta 2.0tdi automaattina. Todella mukavan oloinen peli varsinkin pidemmälle matkalle, itsellekin kilsoja tulee kohtuu reippaasti ja ajettava on säästä riippumatta. Audiforumin puolella kehuivat myös tuon 3.0 litrasen nelivedon kulutusta, matalia vitosia matkassa kuulostaa lähes liian hyvältä.
En osaa Audista sanoa, mutta on enemmän kokemusta W211 facelift E 320 CDI 4-Maticista ja se ei mene vitosen kulutuksella edes vapaassa pudotuksessa. Matala seiska on realismia ja sekalaisessa kymppi häämöttää aika nopeasti. Voi se A4 vähän pienemmällä mennä, mutta nelivedolla ja kutosdieselillä tollaset kulutukset on ihan höpö juttuja.
Comment
-
Ja täällä Renault Clion 900cm3 turbostaOriginally posted by Tojopa View PostTäällä alettiin keräämään käyttökokemusta Hyundain uudesta litran bensaturbosta i20-mallissa.
Emäntä osti kolmisen viikkoa sitten ja vajaa 900km sillä on jo ajeltu. Ensivaikutelma oikein positiivinen, on kosketusnäyttöä navilla ja radiolla, aut.imastointi, keyless go yms. Eikä tuota oikein ajettavuudeltakaan voi moittia, rengasäänet vähän kuuluu mutta kuulunee tuon kokoluokan kalustoon vakiovarusteena :think
Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
Kauppakassina: Hyundai i30 -21
-Raahe Connection-
-Team Kärppä- limited edition
Comment
-
Totta, että kuulostaa todella pieneltä 5:lla alkavat, mutta vertailukohtana W211 on kyllä jeesuksen vanha laite suhteessa tohon 2011 ensiesiteltyyn A6:seen.Originally posted by nokonzok View PostEn osaa Audista sanoa, mutta on enemmän kokemusta W211 facelift E 320 CDI 4-Maticista ja se ei mene vitosen kulutuksella edes vapaassa pudotuksessa. Matala seiska on realismia ja sekalaisessa kymppi häämöttää aika nopeasti. Voi se A4 vähän pienemmällä mennä, mutta nelivedolla ja kutosdieselillä tollaset kulutukset on ihan höpö juttuja.Audi e-tron 55
Exiä:
1999 E46 316i, 2005 E46 316i, 2008 E87 120d, 2011 E90 320i, 2012 F30 320iA, 2013 F30 318dA, 2014 F32 435dA, 2014 F30 320d, 2015 F10 530dA, 2014 F32 435iA, 2013 730dA, 2015 520dA + muita merkkejä.
Comment
-
Ehdottomasti sit kannattaa tuo 3.0 hankkia. Oli liisarina -13 2.0 140hv diesel quattro ja silläkin sai töitä tehdä jos meinas alle 5,5 kulutuksiin päästä. Käyttöalue koneessa oli about 1500 kierrosta. Sporttipenkit oli kyllä mukavat. Sähkönen ohjaustehostin noissa oli silloin uutena murheenkryyni. Alko temppuilemaan 5 astetta nollan molemmin puolin. Kertaalleen kävi sen takia valohoidossa ja uudelleen alko oireilemaan just kun työpaikkaa vaihdoin. Autolla sillon parikymppiä ajettu. Kai ne on jossain välissä ne saanu toimimaan, jos audifoorumilla ei oo juttua et olisivat enää ongelma.Originally posted by Thmas View PostTäytynee alkaa tutustumaan enemmän tohon tekniikkaan, josko ketjuongelmia ois yleisemminkin. Sinällään todella houkutteleva peli. Ajoin kaverin 2012 mallisella Avantilla, mutta 2.0tdi automaattina. Todella mukavan oloinen peli varsinkin pidemmälle matkalle, itsellekin kilsoja tulee kohtuu reippaasti ja ajettava on säästä riippumatta. Audiforumin puolella kehuivat myös tuon 3.0 litrasen nelivedon kulutusta, matalia vitosia matkassa kuulostaa lähes liian hyvältä.
Comment
-
On toki näin. Faceliftissä kuitenkin se uudempi V6-kone, ei suora kuutonen. Siinäkin jo aika iso ero.Originally posted by Thmas View PostTotta, että kuulostaa todella pieneltä 5:lla alkavat, mutta vertailukohtana W211 on kyllä jeesuksen vanha laite suhteessa tohon 2011 ensiesiteltyyn A6:seen.
Comment
-
Volvo V70 T5 -99. Osaajaa etsitään tulkitsemaan vikakoodeja:
530D-ecu katkonainen
644A-nokka-akseli virh. singaali
311-vaihteisto kierrosnopeus anturi
Auto on raahessa ja ajokunnossa, joten voisin jollekkin gurulle viedäkkin.Mercedes Benz E -07
BMW 523i -96
Volvo v70t5 -99
Harley Davidson Electra Glide -00
Solifer SM -75
Comment
-
Mulla oli ennen tuota nykyistä Seiskaa 2010 A5 Sportback 3.0 TDI quattro S-tronicilla. Pienin kulutus minkä itse sain aikaan oli 5.2 l/100 km. Tämä oli n. 50 km mittainen siirtymä kaupungista toiseen, pääosin maantietä pitkin ja vähän päälle kahdeksankympin keskinopeudella 18" talvirenkailla. Tuo oli vielä sillä ainakin teoriassa vanhemmalla CCWA koneella, että kyllä noilla aika pienellä voi päästä. Toki lukema oli suoraan ajotietokoneesta, eikä oikeen ikinä kiinnostanut tutkia että minkä verran se huijasi suhteessa todellisuuteen.Originally posted by Thmas View PostTotta, että kuulostaa todella pieneltä 5:lla alkavat, mutta vertailukohtana W211 on kyllä jeesuksen vanha laite suhteessa tohon 2011 ensiesiteltyyn A6:seen.
Quattro oli ehdottomasti auton paras ominaisuus, muuten ei oikeastaan ihmeemmin säväyttänyt vaikka oli S-lineä ja B&O:ta yms.
Vaihdoin auton alle 90 tkm ajettuna pois ja sitä ennen oli jo vaihdettu EGR, kaksoimassavauhtipyörä ja pari pyöränlaakeria sekä maalailtu autoa ruosteiden takia mm. takaluukusta ja pyöränkaarista niin alkoi pikkuhiljaa hermo mennä kyseiseen tuotteeseen. S-Tronicistä en oikein ikinä oppinut pitämään, toki noissa uudemmissa voi olla jo parempi, olen ajanut niitä vain Bi-TDI:llä jossa on ZF:n tuttu 8HP.
Comment
Comment