Tuoreempi B48 moottori. On hyvä paketti tuossa käyttöautoksi. Itsekin tuonkaltaiseen päädyin, mutta ei se ilman polttoainetta kyllä mene. Lähellä 10L on kulutus kun pääasiallinen ajo ei ole pitkää matkaa. Matka-ajossa menee riittävän pienellä kulutuksella minusta. Käyntiääni ei ole kaunis, mutta eipä ne ole enää vuosikausiin hyvältä kuulostanutkaan nuo N tai B -moottoriset.
Eihän se raketti ole, mutta tuo vaihdelaatikko auttaa kiihtyvyydessä riittävästi että normaalit ajelut pärjää ilman ahdistusta.
Paisarista kanteen menevä vesiputki on tyyppivika ja itselläkin matkanteko katkesi putken katkeamiseen jossain 130tkm paikkeilla. Muuta vikaa ei sitten olekaan vielä ollut muutaman kymppitonnin matkalla. Jakolaatikko on ärsyttävä, kun puuttuu poisto proppu niin öljynvaihto vähän kikkailua.
Tuli kuitenkin hieman nostettua budjettia ja hommattua V90 Cross country T5 (~250hp bensa) 2017vm 4x4, hyvillä varusteilla. Tärkeimpinä ACC stop/go,täysin aktiiviset led ajovalot automatiikalla, Bowers & Wilkins hifit, laajennettu nahka verhoilu(kojelauta,ovipahvit), Webasto, ilmastoidut/hierovat penkit,hud,360° kamera, ilmajousitus takana jne. Ns "kaikilla" varusteilla mitä sillon uutena saanut.
Eihän tässä kuin pari vuotta mietitty auton vaihtoa. Alkuun oli hakusessa X5 M50d tai XC90 ,mutta muuton myötä ajokilometrit jäi vähäisiksi niin piti ruveta bensa vehettä kahtelemaan. Ei nappaa adblue ym hässäkät pätkä ajossa ja käytettyä hybridiä en ota. Hyvään (varusteltuun) sähköautoon ei riitä rahat.
Aiempi oli 16vm insignia 4x4 jolla tuli ajettua 162tkm-329tkm väli ilman isompia murheita vajaan 4 vuoden aikana. Toivotaan että Volvo on yhtä huoleton, ei juuri kokemusta näistä.
Parempia ehdotuksia? Bensa,4x4, farkku/maasturi,mielellään BMW tai Volvo. Mitä enemmän varusteita sen parempi. Jos vaikka max 25ke.
Tuoreempi B48 moottori. On hyvä paketti tuossa käyttöautoksi. Itsekin tuonkaltaiseen päädyin, mutta ei se ilman polttoainetta kyllä mene. Lähellä 10L on kulutus kun pääasiallinen ajo ei ole pitkää matkaa. Matka-ajossa menee riittävän pienellä kulutuksella minusta. Käyntiääni ei ole kaunis, mutta eipä ne ole enää vuosikausiin hyvältä kuulostanutkaan nuo N tai B -moottoriset.
Eihän se raketti ole, mutta tuo vaihdelaatikko auttaa kiihtyvyydessä riittävästi että normaalit ajelut pärjää ilman ahdistusta.
Paisarista kanteen menevä vesiputki on tyyppivika ja itselläkin matkanteko katkesi putken katkeamiseen jossain 130tkm paikkeilla. Muuta vikaa ei sitten olekaan vielä ollut muutaman kymppitonnin matkalla. Jakolaatikko on ärsyttävä, kun puuttuu poisto proppu niin öljynvaihto vähän kikkailua.
Tuo on tainnut olla myynnissä jo jonkin aikaa muutamassakin eri liikkeessä. Jos vain sama yksilö niin muistan katselleeni, että tuskin on vajaa 150tkm istuttu kuskin penkki.
Kaupanpääle vielä valitettavan yleinen tyyppivika ja H1 on valmista tavaraa…
Edullisesti kompura-V8 joka "...ei sovellu tarpeeksi hyvin perheautoksi...".
Onko joku VIN-dekooderi joka toimii Alpinoihin?
Tuo on tainnut olla myynnissä jo jonkin aikaa muutamassakin eri liikkeessä. Jos vain sama yksilö niin muistan katselleeni, että tuskin on vajaa 150tkm istuttu kuskin penkki.
Kaupanpääle vielä valitettavan yleinen tyyppivika ja H1 on valmista tavaraa…
Leave a comment: