Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pienet autoaiheiset kysymykset / yleistä BMW keskustelua

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ss320
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2009
    • 485
    • ...



    starttiboosteri pitäis hommata, onko kellään kokemuksia, minkälaista kannattais ostaa :think

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      Originally posted by ss320 View Post
      http://www.hata-autosahko.com/catego...FcovmAodGDAzfw

      starttiboosteri pitäis hommata, onko kellään kokemuksia, minkälaista kannattais ostaa :think

      Comment

      • asis
        BTCF Member
        • Mar 2009
        • 1138
        • Joensuu

        Mistä tunnistaa retrofit airbag ratin ja auton alkuperäsen airbag sporttiratin?

        Eli kysymyksessä tuo tehdasasenteinen: http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...ing_wheel_2-2/
        Ja tuo jälkiasenteinen: http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...rbag_retrofit/

        Nuissa kuvissa näyttää ulkoisesti aivan samalta, mutta onko nuissa kuitenkin joku ero, josta tunnistaa kumpi on kumpi?
        E39 540iA M-Sport Imolarot II
        E36 323i touring
        Volvo V70 2.4D mk3
        Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
        Honda Civic 1.4 4d ES
        Chevy Caprice Classic
        ex:
        E32 730iA
        E39 528i Calypsorot metallic
        E36 325i x2

        Comment

        • peltone
          BTCF Member
          • Jan 2005
          • 8092
          • Willähde

          Varusteluettelosta? +varaosanumerot ovat eri, eikös ne jossain siinä ratissakin lue.

          E: toi varaosanumero retrofitille onki koko paketti eli ratin osassa voi olla sama numero..
          E30 316 -87
          E91 325i -06
          E61 530d -06
          F10 520d -14
          ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

          Comment

          • Dj Niksperi
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 2437
            • Salo, Finland

            Originally posted by asis View Post
            Mistä tunnistaa retrofit airbag ratin ja auton alkuperäsen airbag sporttiratin?

            Eli kysymyksessä tuo tehdasasenteinen: http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...ing_wheel_2-2/
            Ja tuo jälkiasenteinen: http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...rbag_retrofit/

            Nuissa kuvissa näyttää ulkoisesti aivan samalta, mutta onko nuissa kuitenkin joku ero, josta tunnistaa kumpi on kumpi?
            E:vitut

            en sanokkaan mitään...
            Last edited by Dj Niksperi; 05-01-2012, 10:40.
            BMW F31 318dA M-Sport Edition 2017 BMW E3 3.0s 1973 BMW E30 320i M-Tech I Cabriolet "Old School" // BMW E36 325i Sedan DIY M-sport Jupiter Swing Sport 1966
            Ex: BMW E30 318i 2d "vähän ajettu suomiauto" Toyota Corolla 1.3 DX 12valve 1986 BMW E36 318ti Compact BMW E46 320iA ///M-Sport II 2002 eFlexFuel

            -Team Pussihousu-
            Salo///Works
            sigpic

            Comment

            • Skarpa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2007
              • 3406
              • Kotka

              E30 säätölätkät

              On tarkotus rakennella E30:iin camber- ja auraussäädöt taka-akselille. Ajattelin koneistaa säätölätkät itse tämän kuvan mukaan:

              Tämä lätkä on tarkoitettu E34 M5 epäkeskopultille: ECCENTRIC BOLT M12X1,5X97 33312226445
              Useimmat myynnissä näkyvät säätölätkät on tarkoitettu E39 säätöpulteille: ECCENTRIC BOLT M12X1,5X98 33321095102

              Osaako kukaan kertoa, onko näiden pulttien välillä muuta eroa kuin 1mm pituudessa. Kuulin huhua, että E39 pultin kaulus olisi 28 mm sijasta 33 mm. EDIT: tai siis kaulukselle tarvittava hahlo.
              Last edited by Skarpa; 05-01-2012, 13:31.
              BMW E30 - Hitsaamisen iloa

              E30 Armo "330i"

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16417
                • Asikkala

                Originally posted by Skarpa View Post
                On tarkotus rakennella E30:iin camber- ja auraussäädöt taka-akselille. Ajattelin koneistaa säätölätkät itse tämän kuvan mukaan:

                Osaako kukaan kertoa, onko näiden pulttien välillä muuta eroa kuin 1mm pituudessa. Kuulin huhua, että E39 pultin kaulus olisi 28 mm sijasta 33 mm. EDIT: tai siis kaulukselle tarvittava hahlo.
                Tämä kauluksen halk. taisi olla se merkittävin ero.

                Ja muillekkin kun itse jo asiaa väärin mietin: kauluksen halk. ei vaikuta säätöalueen suuruuteen vaan pultin epäkeskeisyyden mitoitus joka lienee molemmissa versioissa sama = 7 mm. säätövara (?)

                Comment

                • Skarpa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2007
                  • 3406
                  • Kotka

                  Originally posted by jr66 View Post
                  Tämä kauluksen halk. taisi olla se merkittävin ero.

                  Ja muillekkin kun itse jo asiaa väärin mietin: kauluksen halk. ei vaikuta säätöalueen suuruuteen vaan pultin epäkeskeisyyden mitoitus joka lienee molemmissa versioissa sama = 7 mm. säätövara (?)
                  Eli nuo jostain poimimani kauluksen halkaisijat pitävät paikkansa? Taitaa tosin olla helpointa ostaa KL:stä pultit ja tehdä lätkät niiden mukaan, niin tulee varmasti oikein. E39 pultit saa vähän edullisemmin.
                  BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                  E30 Armo "330i"

                  Comment

                  • Peteyz
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2008
                    • 614
                    • 05

                    Mistä ja minkälainen hyvä matalille autoille tarkotettu tunkki?
                    Last edited by Peteyz; 08-01-2012, 15:07.

                    Comment

                    • petrolhead
                      Moderator
                      • Feb 2004
                      • 13793
                      • Hyvinkää

                      Originally posted by Peteyz View Post
                      Mistä ja minkälainen hyvä matalille autoille tarkotettu tunkki?
                      Jos se on oikein tontissa niin ajat laudan tai päästään viistetyn kakkosnelosen päälle sen auton ennenkun sovitat tunkin alle.
                      2015 VW Crafter
                      1984 BMW 316
                      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                      Comment

                      • Guest's Avatar

                        e39 530da 10/99

                        Paljonkos se nyt oli mitä tuo automaatti kesti? Vähän on käynyt mielessä kutittaa lisää tehoa. "Paljoahan" se nyt ei kestänyt, mutta mutta....

                        Comment

                        • Peteyz
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2008
                          • 614
                          • 05

                          Originally posted by petrolhead View Post
                          Jos se on oikein tontissa niin ajat laudan tai päästään viistetyn kakkosnelosen päälle sen auton ennenkun sovitat tunkin alle.
                          Ei oo mitenkään älyttömän matala mut sen verra että nuo normi tunkit ei mee alle. Joutunu sil auton omalla ain nostelemaa. Ja sen takii ois hyvä olla joku matalempi tunkki ettei tarvis tollee ain kikkailla.

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            Originally posted by Peteyz View Post
                            Ei oo mitenkään älyttömän matala mut sen verra että nuo normi tunkit ei mee alle. Joutunu sil auton omalla ain nostelemaa. Ja sen takii ois hyvä olla joku matalempi tunkki ettei tarvis tollee ain kikkailla.
                            Aboout tuon näköinen :



                            Bilteman tuningtunkki on kestänyt hallilla melko hyvin käyttöä. Kapealla pienellä rungolla olevilla hallitunkeilla ei tuu kun vitutus. Mutta ne pari laudanpätkää on ihan OK olla silti olemassa kun noita linttoja joutuu pukkaamaan irti maasta.

                            Jarno
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • petrolhead
                              Moderator
                              • Feb 2004
                              • 13793
                              • Hyvinkää

                              Säiliön tiiviyden tarkastaminen

                              Eli. Mun pitäisi tarkastaa polttoaineen (bensiini) kerääjäsäiliön tiiveys mahdollisimman luotettavasti. Mikä mahtaisi olla mahdollisimman tunkeutumiskykyinen ei palava neste jolla sen koe-täyttäisi? Bensaa en sinne kaada testimielessä koska mahdollisesta paikkausoperaatiosta tulee mielenkiintoinen

                              Kokeilin +10C lämpöisellä vesi-glykoli blandiksella , ei vuotanut. Olisko joku vielä parempi litku , mahd. kuumana? Ja painetta en mielellään sinne pumpppaa koska materiaali on ohutta mustaa rautaa , pullistuu varmaan herkästi. Eikä käytön aikanakaan siellä ole painetta.
                              2015 VW Crafter
                              1984 BMW 316
                              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                Originally posted by petrolhead View Post
                                Eli. Mun pitäisi tarkastaa polttoaineen (bensiini) kerääjäsäiliön tiiveys mahdollisimman luotettavasti. Mikä mahtaisi olla mahdollisimman tunkeutumiskykyinen ei palava neste jolla sen koe-täyttäisi? Bensaa en sinne kaada testimielessä koska mahdollisesta paikkausoperaatiosta tulee mielenkiintoinen

                                Kokeilin +10C lämpöisellä vesi-glykoli blandiksella , ei vuotanut. Olisko joku vielä parempi litku , mahd. kuumana? Ja painetta en mielellään sinne pumpppaa koska materiaali on ohutta mustaa rautaa , pullistuu varmaan herkästi. Eikä käytön aikanakaan siellä ole painetta.
                                Öljy, etenkin atf tulee joka hemmetin raosta ulos.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎