Jahas, ilmeisesti E34:sta on menossa venttiilinnostimet paskaks. Minkäslainen homma niiden vaihto mahtaa olla? Ja riittääkö pelkkä nostimien vaihto vai pitääkö jotain muutaki vaihtaa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pienet autoaiheiset kysymykset / yleistä BMW keskustelua
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kokeillaan josko täältä löytyisi apua. Ajelin autolla äsken pidemmän matkaa ja sopivasti 30km ennen kotia auto nykäisi ja samalla syttyi luistonestonvalot samoin kuin syttyisi kun kytkee kokonaan sen pois päältä eli kaksi valoa. Myös moottorista hävisi vedot ihan huolella. Tuntui käytiinkin lähtevän heikosti, kun yritin uudelleen käynnistää josko valot sammuisi.
Kotona senverran tutkailin että moottorin luota kuuluu sihauksia aina kun kaasua painaa varovasti eli imuvuodon äänet. Meneekö ACS pumpulle joku alipaineletku joka olisi voinut mennä poikki ja siten tuoda häiriön luistonestoon ja huonontaa käyntiä? Toinen mielessä käynyt mahdollisuus on kaasuläppä/luistoneston kaasuläppä? Vai onko samat? Josko se on jumittanut puoleenväliin ja siksi ei auto kulje mihinkään.
Pientä palaneen käryäkin oli, mutta se voi johtua pikkaisen vuotavasta venakopan tiivisteestä, ehkä vähän oli sähkön käryä mukana, mutta toivottavasti haistoin väärin, eikä haju liity nyt tulleeseen vikaan.
ABS toimii normaalisti ja päästövalokaan ei pala. Pelkästään nuo kaksi varoitusvaloa.
Laitoin tämän kysymyksen nyt toiseen topicciin kun olisi vähän kiire korjailla kun sunnuntaina olis pakko päästä autolla taas liikenteeseen.Nyk:E46 320i Touring Black Sapphire
E91 320i Alpinweiss III
EX: E36 318is Coupe Alpinweiss II
E21 315i Hennarot (projekti/kesäauto)
E36 320i Taxi Schwarz joku?
E36 318i Touring Hellrot
Comment
-
-
Originally posted by Meizzel1 View PostKokeillaan josko täältä löytyisi apua. Ajelin autolla äsken pidemmän matkaa ja sopivasti 30km ennen kotia auto nykäisi ja samalla syttyi luistonestonvalot samoin kuin syttyisi kun kytkee kokonaan sen pois päältä eli kaksi valoa. Myös moottorista hävisi vedot ihan huolella. Tuntui käytiinkin lähtevän heikosti, kun yritin uudelleen käynnistää josko valot sammuisi.
Kotona senverran tutkailin että moottorin luota kuuluu sihauksia aina kun kaasua painaa varovasti eli imuvuodon äänet. Meneekö ACS pumpulle joku alipaineletku joka olisi voinut mennä poikki ja siten tuoda häiriön luistonestoon ja huonontaa käyntiä? Toinen mielessä käynyt mahdollisuus on kaasuläppä/luistoneston kaasuläppä? Vai onko samat? Josko se on jumittanut puoleenväliin ja siksi ei auto kulje mihinkään.
Pientä palaneen käryäkin oli, mutta se voi johtua pikkaisen vuotavasta venakopan tiivisteestä, ehkä vähän oli sähkön käryä mukana, mutta toivottavasti haistoin väärin, eikä haju liity nyt tulleeseen vikaan.
ABS toimii normaalisti ja päästövalokaan ei pala. Pelkästään nuo kaksi varoitusvaloa.
Laitoin tämän kysymyksen nyt toiseen topicciin kun olisi vähän kiire korjailla kun sunnuntaina olis pakko päästä autolla taas liikenteeseen.Last edited by smo83; 09-02-2013, 04:49.
Comment
-
-
Kellään tietoa, että missä voisi korjauttaa tuollaisen alumiinilaipan, jossa on ollut 2 o-rengas uraa mutta menny hieman paskaksi, elikkä pitäisi varmaan vähäh hitsata + jyrsiä jotenkin... Huomioikaa että reikä EI OLE keskellä levyä, joten sorvaaminen ei taida onnistua.
Mielellään jostain tästä pk seudulta..Last edited by Hemu__; 09-02-2013, 23:38.
Comment
-
-
Originally posted by Hemu__ View PostKellään tietoa, että missä voisi korjauttaa tuollaisen alumiinilaipan, jossa on ollut 2 o-rengas uraa mutta menny hieman paskaksi, elikkä pitäisi varmaan vähäh hitsata + jyrsiä jotenkin... Huomioikaa että reikä EI OLE keskellä levyä, joten sorvaaminen ei taida onnistua.
Mielellään jostain tästä pk seudulta..Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Originally posted by sonikk View PostMiksi E39:n ulkolämpötilan mittari reagoi niin hitaasti kun ajaa lämpimään halliin? Pitkänkin kauppareissun jälkeen saattaa näyttää pakkasta vaikka hallissa reilusti plussan puolella. Ulkoilmassa ajaessa tuntuu kuitenkin reagoivan välittömästi molempiin suuntiin. :thinkBMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
BMW 330d touring e46 -05
Ford Cortina Mk2 1600 -70
ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja
Comment
-
-
Originally posted by smpovers View PostOlettaisin että auton muut osat hohkaa pitkään kylmää ilmaa anturille. Ajaessa taas ajoviiman ansiosta lämpötila-anturi näyttää nopeammin oikean lämpötilan.
Paikallaan todella hitaasti, juuri siksi, ettei esim. moottorin lämpö pääse sotkemaan sitä.
Comment
-
-
Originally posted by rizzo View PostMazda 626 liftpäkki vm 1997. Puhallin alkoi temppuilemaan: toimii ainoastaan täysillä ja puhaltaa siltikin haaleasti lämmintä :think
Onko vika sama kuin mitä vois bemarissa olettaa, eli puhaltimen etuvastuksessa(siilissä) vai onko näissä joku muu tyypillinen osa mikä leviää?
Äkkiseltään veikkaisen että ihan normaali etuvastus.
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostEli se 72,6 mm.
Henkilömalleista lienee vain e39 jossa vanteen keskireikä on 74,1. Kellään hajua että miksi ?
ihan oma topic tuolle arvoitukselleE30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
Comment
-
Comment